M
mie.
Vieras
Totta tääkin. Mulle ei ees juolahtanu mieleen, että joudun heti kotiuduttuani kuopuksen kanssa, että joudun erotuomariks loppuiäkseni. Olin jotenkin aatellut, että toinen vauva, ihanaa ja lässyn lässyn. Ehei, alko se rasittava huomionhakeminen ja kiukuttelu ja sitten väkivaltainen käytös ja kiusaaminen... Mutta joskus, ohimenevän hetken, nuo keksii yhteisen leikin ja niistä hetkistä mä revin jaksamista.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mie.:Ja se on ihan hirveen ristiriitasta ainakin alkuun, kun pitäs jaksaa olla huomioiva esikoiselle ja toisaalta tahtois vaan pesiä sen vauvan kanssa. Esikoiselle nousee takuuvarmasti mustasukkasuus ja se alkaa riiviöksi, että sais kaipaamaansa huomiota. Esikoisen vauva-ajan rauhasta saa vain haaveilla.
Ja sitten huomaa eräänä kauniina päivänä, että hei noi lapsethan LEIKKII keskenään eikä vaan tappele.![]()
TAi sitten ei, vaan koko lapsuus on yhtä tappelua. (jotkut ei sitten varmaan osaa olla tasapuolisia vanhempia. Kun mikään ei riitä. On vaan jaksettava huomioida, ja heti kun silmät käännät pois, alkaa taas kiusaaminen. Mikään huomio maailmassa ei riitä. Vanhemmuus on rankkaa kun lapsia on yli 1)