Kun on ulosotossa velkaa, ja menee töihin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja velallinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jääkö sulla verojen jälkeen 2000 €? Sehän on, että nettotulosta vähennetään suojaosuus ja suojaosuuden ylittävästä osasta otetaan kolmasosa..

Esim. mulla on palkka bruttona 1840 € ja suojaosuudessa 3 henkilöä.. mulla menee ulosottoon 240 € kk:ssa...

Viimeksi muokattu:
Onko tosiaan niin, että nettotuloista lasketaan se ulosottosumma? Pitääkö suojaosuudella saada maksettua vuokra?

Mulla on yksi lapsi (olen yh) ja valmistun lähihoitajaksi. Ei taida elämä helpottaa vaikka pääsen pois opintotuelta. :( Velkaa on ulosotossa vajaa 9000 ja lisää tulee vielä kun en saa mitään maksettua mitkä on perintätoimistossa jo.

[QUOTE="Liisa";25144998]Onko tosiaan niin, että nettotuloista lasketaan se ulosottosumma? Pitääkö suojaosuudella saada maksettua vuokra?

Mulla on yksi lapsi (olen yh) ja valmistun lähihoitajaksi. Ei taida elämä helpottaa vaikka pääsen pois opintotuelta. :( Velkaa on ulosotossa vajaa 9000 ja lisää tulee vielä kun en saa mitään maksettua mitkä on perintätoimistossa jo.[/QUOTE]

Yhden elätettävän suojaosuus on 852e + 1/3 ylimenevästä.

Nettotuloista onneks lasketaan ( kerranki sen mukaan mitä todellisuudessa on käytettävissä )

[QUOTE="Liisa";25144998]Onko tosiaan niin, että nettotuloista lasketaan se ulosottosumma? Pitääkö suojaosuudella saada maksettua vuokra?

Mulla on yksi lapsi (olen yh) ja valmistun lähihoitajaksi. Ei taida elämä helpottaa vaikka pääsen pois opintotuelta. :( Velkaa on ulosotossa vajaa 9000 ja lisää tulee vielä kun en saa mitään maksettua mitkä on perintätoimistossa jo.[/QUOTE]

joo nettotuloista lasketaan ja suojaosuus on laskettu silleen, että sillä pitäisi pärjätä :( kuitenkin jos nettotulosi ovat pienemmät kuin suojaosuus niin ei sitten mene ulosottoon mitään..

Kannattaa silti vetää elämä mahdollisimman tiukaksi ja maksaa velka äkkiä pois.

[QUOTE="vieras";25145039]Kannattaa silti vetää elämä mahdollisimman tiukaksi ja maksaa velka äkkiä pois.[/QUOTE]

Totta tämäkin niin helpottaa jossakin vaiheessa kun velat on maksettu. Mulla vain on tuon lisäksi sitten maksettavana kaksi opintolainaa ja yksi kulutusluotto. Saakohan pankin kanssa sovittua kohtuulliset maksuerät kun selittää, että menee ulosottoon osa palkasta?

Tiedän olen tyhmä kun olen sössinyt asiani, mutta ei se nyt auta vaan maksettava on.

[QUOTE="hmmm";25145058]voit myös sopia uo:n kanssa lyhennettävästä summasta.[/QUOTE]

uo ei suostu vähempään kuin mitä se saa palkan ulosmittauksessa. Ainoastaan silloin jos ei esim. saisi ulosmittauksella mitään niin silloin voidaan sopia.

Eiks niitä ole niitä velkaneuvojia, joiden kanssa vois noita sopimuksia tehdä, jotta pystyy elämään tai sit se velkasaneeraus.... kannattaa kysyä oikeusaputoimistosta..... nimittäin jostain luin tuosta toiminnasta

Eiks niitä ole niitä velkaneuvojia, joiden kanssa vois noita sopimuksia tehdä, jotta pystyy elämään tai sit se velkasaneeraus.... kannattaa kysyä oikeusaputoimistosta..... nimittäin jostain luin tuosta toiminnasta

Onhan niitä.... Itse en sellaista koe tarvitsevani, kun menen töihin niin kaikenkaikkiaan meiän perheen tulot nousee sen verran et pärjätään, vaikkei toi mun 1600e palkka mikään huikea olekaan.

Mutta jos esimerkiks mulla ei ois mieskin töissä, niin munkaan ei kannattas ees mennä töihin. Perheelleni jäis lähes saman verran rahaa käteen asumiskulujen ym jälkeen, jos oltas molemmat työttömänä ja saatas asumistuet sun muut (ollaan siis oltu molemmat samaan aikaan työttömiä, saatu tukia jne). Eli ei se työnteko rahallisesti aina kovin kannattavaa ole.

Velkajärjestelyä kannattaa miettiä siinä vaiheessa jos velkaa on paljon. Velkajärjestely on tiukempi kuin maksut ulosotolle. Ja jos yksikin lasku menee ulosottoon niin velkkis loppuu siihen.

Velkajärjestelyyn tilität KAIKEN ylimääräisen mm. lomarahat ja uo ottaa niistä 1/3.

Yhteistyössä