Kun koreillaan vauvan vaatteilla...

vieras
Minä olen tykännyt pukea molemmille lapsille farkkuja ja muita sellaisia epäkäytännöllisiksi tyrmättyjä vaatteita kylävaatteiksi. Kotona kuljetaan bodyissä ja potkareissa/verkkareissa mutta enhän minäkään lähde kylään kotivaatteissa niin siksi haluan myös lapsille pukea erikseen siistimmät vaatteet. Pidän kyllä huolen, että farkut ovat pehmeää kangasta. Kovia koppurahousuja en pienille pue.

Ja mitä tuohon koulutukseen tulee niin olen korkeasti koulutettu mutta käyn silti H&M:ssä ostoksilla :D Retrovaatteita meiltä ei löydy, suosin neutraalimpia vaatteita sekä itselläni että lapsillani.
 
Mä olen just selannen pelle, et puen pojan aina nätisti. MUN MIELESTÄ nätisti. Paras on mun mielestä body+velourhousut, jos ihmisten ilmoille mennään saattaa olla lappuhaalarit tai just sellaset toooooosi "kamalat" armyhousut (ihan on pehmoset neki).

(Koko)potkarit on mun mielestä maailman epäkäytännöllisin keksintö ja saan niistä suunnattoman määrän harmaita hiuksia. Sukkikset taas on ihan huippuja, ei vaan oikeen pojalle meinaa löytää kivoja.
 
Olivia
Kyllä vauvojen farkutkin voi olla mukavia siinä missä jotku potkaritkin. Pehmeää kangasta ja joustovyötärö niin yhtä mukavat varmasti päällä kun muutkin housut. Ihme tappelun täällä saa ihmiset taas makuasioista. Pääasia varmaan et lapsella kuitenkin on jotain vaatetta päällä, ja ehjää tietty mielellään. Päättäköön sit jokainen et haluuko laittaa ne peruspotkarit vai jotain hienompaa. Mä puen jotain parempaa päälle kun lähdetään ulos mut en silti katso pahalla jos joku muu niin ei tee. Luulis olevan ihmisillä parempaakin tekemistä ku miettiä jonkun toisen lapsen pukeutumista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Näkemys tämäkin:
Olen huomannut, että kiinnostus retrovaatteisiin on korreloi äidin (vanhempien) koulutustaustan kanssa. Korkeasti koulutetut suosivat retroa, kun taas kouluttamattomat, teiniäidit tai ammattikoulun käyneet haluavat pukea vauvansa armeijahousuihin, reisitaskuhousuihin, farkkuhameisiin.
Olen vaivihkaa udellut mammojen koulutustaustaa esim. kerhoissa ja leikkipuistoissa ja hyvin tuntuu tämä teoria pitävän paikkansa myös käytännössä.
Ja arvaattekin varmaan, kumpaan ryhmään minä kuulun. :D
Aha,no nyt kyllä erehdyit tossa teoriassa ja pahasti. :LOL:
Kouluttamaton duunari joka laittaa ISOJA summia mm retroon :wave:
 
v
Itse olen pukenut lapset vauvana siististi kylään ym. mutta silti en farkkuihin tai mekkoihin, en sen jälkeen kun huomasin kuinka epäkäytännöllisiä ne yleensä on. Mutta potkupuvuissakaan ei ole menty:)
 
just juu
Pitää varmaan tulla joka aamu täältä palstalta kysymään, onko valitsemani vaatekerta sopiva ja tarpeeksi ruma, ettei vaan kateellisuus iske. Meillä on arkikäytössä Burberryä ja Gantia ihan vaan sen takia, että pysyvät siisteinä pesusta pesuun. Järkympää se on katsoa niitä kulahtaneita potkuhousuja siellä muskarissa. Niin, ja tytöllä on mekko päällä jopa ihan kotosallakin. Hui!
 
vieras
meidän lapsi (nyt 1-vuotias) puetaan aina, myös kotona ihan viimoisen päälle. kaapista löytyy ainoastaan kauniita vaatteita, siis paljon mekkoja, hameita, farkkuja etc. emmekä tee niin muiden takia, vaan siksi että haluan pukea lapseni kauniisti, ihan niinkuin laitan itselleni joka aamu tyylikkäät vaatteet.
 
jeo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Näkemys tämäkin:
Olen huomannut, että kiinnostus retrovaatteisiin on korreloi äidin (vanhempien) koulutustaustan kanssa. Korkeasti koulutetut suosivat retroa, kun taas kouluttamattomat, teiniäidit tai ammattikoulun käyneet haluavat pukea vauvansa armeijahousuihin, reisitaskuhousuihin, farkkuhameisiin.
Olen vaivihkaa udellut mammojen koulutustaustaa esim. kerhoissa ja leikkipuistoissa ja hyvin tuntuu tämä teoria pitävän paikkansa myös käytännössä.
Ja arvaattekin varmaan, kumpaan ryhmään minä kuulun. :D
Olet amis-pellejä? Ja saanut vauvasi 16-v? Ja suosit niitä henkkamaukan farkkuja?
Juu, kyllähän se niin on. Ja myös ituhippejä ym. hyttytyttö-sankareita löytyy sieltä korkeasti koulutetuimmista enemmän!!1 dyykkaavat roskiksesta ja pitävät rastatukkaa ja syö jotain fakin linssejä ja papuja! ja hyi s*****na sitten ne käyttää jotain raitasukkahousuja ja oransseja paitoja ja on niiiiin ekoa, niiiiin ekoa!1

nimim. maizku kampaajalinjalta

Ps. Ei vaan, mutta tuo yleistys oli jo niin huvittava ;)
 
e
Minä puen lapseni juuri niin kuin huvittaa, on farkkuja, mekkoja, tunikoita, sammareita, slipovereja, bodyja, verkkareita...ja hitsi vieköön kaupungilla on useimmiten takki ja housut eikä mitään rönttähaalareita...(kamalinta mitä tiedän). Ihan vauvasta asti on ollut tilanteeseen sopivat vaatteet, joiden ei tarvi olla mitään yöpukuja. Ulkovaatteetkin valitsen tarkkaan, ettei mene mihinkään tusinasakkiin. Ja ei, en ole seinäruusu itse, haluan vain että lapseni oppii arvostamaan esteettisyyttä ja pukeutumaan fiksusti. Tapanani ei ole kuitenkaan arvostella muiden pukemistyylejä, koska jokaisella on syy omiin valintoihinsa.
 
Hmm tämähän on hauska aihe! Täällä suomessa saan heti osakseen arvostelua jos vauvalla on jotain muuta päällä kuin ne peruspotkarit. Ja ulkomailla taas peruspotkareita katsottaisiin pitkään. Jokainen pukekoon vauvansa miten haluaa.. itse haluaisin asua jossain sellaisella leveysasteella, että vauvalla voisi pitää niitä kivoja ja nättejä vaatteita, siis muutakin kuin potkareita, mutta kyllä ilmastokin hiukan vaatetukseen vaikuttaa.. Ulkomailla kuitenkin vauvat ja pienet lapset puetaan oikeasti paljon koreammin koko ajan kuin meillä täällä! Tosin onhan aikuisetkin pukeutuneet huomattavasti paremmin..
 
-n-
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Näkemys tämäkin:
Olen huomannut, että kiinnostus retrovaatteisiin on korreloi äidin (vanhempien) koulutustaustan kanssa. Korkeasti koulutetut suosivat retroa, kun taas kouluttamattomat, teiniäidit tai ammattikoulun käyneet haluavat pukea vauvansa armeijahousuihin, reisitaskuhousuihin, farkkuhameisiin.
Olen vaivihkaa udellut mammojen koulutustaustaa esim. kerhoissa ja leikkipuistoissa ja hyvin tuntuu tämä teoria pitävän paikkansa myös käytännössä.
Ja arvaattekin varmaan, kumpaan ryhmään minä kuulun. :D
Olet amis-pellejä? Ja saanut vauvasi 16-v? Ja suosit niitä henkkamaukan farkkuja?
Osaavatko "amispellet" käyttää sanaa korreloi?
Mä oon ollut amispellenä vaan vuoden koska ryyppääminen kiinnosti enemmän. Ja osaan käyttää sanaa korreloi, ihan ilman että on opettajan tarvinnut opettaa miten. Ja mä käytän lapsellani vaikka millasia vaatteita, retrotyyliäkin esim. Marimekolta, Tutalta ja Metsolalta... Aitoo retroo en oo paljoo löytäny.

 
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Minä puen lapseni juuri niin kuin huvittaa, on farkkuja, mekkoja, tunikoita, sammareita, slipovereja, bodyja, verkkareita...ja hitsi vieköön kaupungilla on useimmiten takki ja housut eikä mitään rönttähaalareita...(kamalinta mitä tiedän). Ihan vauvasta asti on ollut tilanteeseen sopivat vaatteet, joiden ei tarvi olla mitään yöpukuja. Ulkovaatteetkin valitsen tarkkaan, ettei mene mihinkään tusinasakkiin. Ja ei, en ole seinäruusu itse, haluan vain että lapseni oppii arvostamaan esteettisyyttä ja pukeutumaan fiksusti. Tapanani ei ole kuitenkaan arvostella muiden pukemistyylejä, koska jokaisella on syy omiin valintoihinsa.
Ihan kuin minun kirjoittama! Samoilla linjoilla siis ollaan!
Nimimerkillä: äiti, jonka vauvalla oli jo 6kk ikäisenä tennarit.. :D
 
just juu
Alkuperäinen kirjoittaja Ögonblick:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Minä puen lapseni juuri niin kuin huvittaa, on farkkuja, mekkoja, tunikoita, sammareita, slipovereja, bodyja, verkkareita...ja hitsi vieköön kaupungilla on useimmiten takki ja housut eikä mitään rönttähaalareita...(kamalinta mitä tiedän). Ihan vauvasta asti on ollut tilanteeseen sopivat vaatteet, joiden ei tarvi olla mitään yöpukuja. Ulkovaatteetkin valitsen tarkkaan, ettei mene mihinkään tusinasakkiin. Ja ei, en ole seinäruusu itse, haluan vain että lapseni oppii arvostamaan esteettisyyttä ja pukeutumaan fiksusti. Tapanani ei ole kuitenkaan arvostella muiden pukemistyylejä, koska jokaisella on syy omiin valintoihinsa.
Ihan kuin minun kirjoittama! Samoilla linjoilla siis ollaan!
Nimimerkillä: äiti, jonka vauvalla oli jo 6kk ikäisenä tennarit.. :D
Mun vauvalla on jo nyt 4 kengät, vaikka on vasta 3kk. Mitäs ihmeellistä siinä nyt sitten on? Vai pitäisikö näin syksyllä laittaa vaan kauhtuneet villasukat jalkoihin.
 
Millipidetär
Itse ihmettelin kun kaupungissamme järjestetään lapsille sellainen touhupäivä kerran viikossa suuressa urheiluhallissa ja siellä pääsevät sitten kokeilemaan eri urheilulajeja ja kaikenmaailman pomppujuttuja ja muuta kivaa... eri ikäisille on kaikenmoista kivaa. Siellä sitten suurimmalla osalla lapsista päällä verkkarit/colleget ja muutenkin mukavat vaatteet liikkua mutta sitten on näitä äidin muotinukkeja jotka on tuotu paikalle kauluspaidassa, slipoverissa ja farkuissa... hyvä et on justa oppineet kävelemään ja sit tuollaisilla jäykillä kuteilla joutuu touhuamaan... en kyllä käsitä että onko joka paikassa pukeuduttava ihan vimpan päälle.
 
Ihmettelen
Myös ytäväni lapsi 3v on vauvasta asti ollu trendikäs ja vaatteet viimeisintä muotia. Sillä ei ole merkitystä ovatko vaatteet mukavia, kunhan ulkonäkö on ok! Erään kerrankin oli niin tiukat farkut jalassa, että istumisesta ei tullut juuri mitään...:( Samoin lantiovyö on pop, kuulostaa todella mukavalta.
 
[/quote]

Mun vauvalla on jo nyt 4 kengät, vaikka on vasta 3kk. Mitäs ihmeellistä siinä nyt sitten on? Vai pitäisikö näin syksyllä laittaa vaan kauhtuneet villasukat jalkoihin.[/quote]

Kyllä siinä kuule voi olla! Olin viime viikolla hankkimassa tytölleni 1v parempia kenkiä syksy/talvi käyttöön ja kenkäkauppias meinasi olla myymättä kun sanoin ettei hän vielä kävele! Ja omakin vauva sai osakseen paheksuvia katseita ja ihmettelyä kun puolivuotiaalla kengät on jalassa. Ja mekään emme asu missään maalla sentään!!
 
Just juu
Mun vauvalla on jo nyt 4 kengät, vaikka on vasta 3kk. Mitäs ihmeellistä siinä nyt sitten on? Vai pitäisikö näin syksyllä laittaa vaan kauhtuneet villasukat jalkoihin.[/quote]

Kyllä siinä kuule voi olla! Olin viime viikolla hankkimassa tytölleni 1v parempia kenkiä syksy/talvi käyttöön ja kenkäkauppias meinasi olla myymättä kun sanoin ettei hän vielä kävele! Ja omakin vauva sai osakseen paheksuvia katseita ja ihmettelyä kun puolivuotiaalla kengät on jalassa. Ja mekään emme asu missään maalla sentään!![/quote]

Mutta pitäähän ne kengät jalat lämpiminä! Ei kai kengät ole vain kävelemistä varten? Pitää kai muuten ottaa pyörätuolipotilailtakin jalkineet parempaan talteen. Voi hyvä tavaton! Ei voi ymmärtää näitä ihmisiä.
 
kolmen äiti
Kauniisti puettu ei ole automaattisesti epäkäytännllisesti puettu!

Meillä on ollut farkkuja ja sammareita,mutta sellasta pehmeää ja ohutta matskua.
Musta on ihanaa ostaa nättejä vaatteita.Potkarit miellän enemmän nukkumisasuksi.
Esim. Ranskassa en nähnyt yhdelläkään lapsella potkareita.Onhan ne käytännlliset ja käytin niitä lähinnä kotivaatteina mutta ihmisten ilmoille jotain muuta esim. velourhousut tai jotkut haalarit.Mikä ihme siinä on,että Suomessa kaikki koetaan "hienosteluksi"? Jos haluaa pukea kivasti lapsensa.Toisaalta....eipä ne mammatkaan kovin häävisti pukeudu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ögonblick:
Kyllä siinä kuule voi olla! Olin viime viikolla hankkimassa tytölleni 1v parempia kenkiä syksy/talvi käyttöön ja kenkäkauppias meinasi olla myymättä kun sanoin ettei hän vielä kävele! Ja omakin vauva sai osakseen paheksuvia katseita ja ihmettelyä kun puolivuotiaalla kengät on jalassa. Ja mekään emme asu missään maalla sentään!!
No on sulla outo kauppias. Kyllä vaan meillä autettiin sovittamaan sandaaleja 6kk ikäiselle pojalle. Ja talvikengät on ihan must myös alle vuoden ikäiselle lapselle.
 
iivi
Siis mikä hemmetin uusretro? On joko vintagea eli oikeasti vanhaa ja sitten on retroa eli uusia vaatteita joilla jäljitellään vanhaa. Eli siis käyttävätkö lapsenne vintagea vai retroa?

Mulle on oikeestaan ihan sama mitä muut pukee lapsilleen päälle, mut mä kyllä yritän olla kuluttamatta älyttömästi lastenvaatteisiin, koska me kulutetaan muutenkin ihan liikaa tällä maapallolla. Täällä siis käytössä lähinnä muilta saatuja vaatteita ja sit tietysti ostetaan jos on tarvis, esteettisyys on sit toissijainen kysymys. Eli meidän lapset (1v ja 3v) ei ihan viimestä muotia olevissa kuteissa kulje mut ei missään ryysyissäkään, perus siisteissä vaatteissa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja iivi:
Siis mikä hemmetin uusretro? On joko vintagea eli oikeasti vanhaa ja sitten on retroa eli uusia vaatteita joilla jäljitellään vanhaa. Eli siis käyttävätkö lapsenne vintagea vai retroa?
Meiltä löytyy sekä vintagea ja retroa,aika paljon niihin saa uppoomaan rahaa :whistle:
 
höps
Alkuperäinen kirjoittaja just juu:
Mun vauvalla on jo nyt 4 kengät, vaikka on vasta 3kk. Mitäs ihmeellistä siinä nyt sitten on? Vai pitäisikö näin syksyllä laittaa vaan kauhtuneet villasukat jalkoihin.
Sun mielestä kauhtuneiden villasukkien ja kenkien lisäksi ei ole mitään muuta vaihtoehtoa? Tiesitkö, että lapsella, joka ei vielä kävele, ei kannata käyttää kenkiä, koska ne haittaavat pahasti jalan kehitystä. Onko esteettisyys tärkeämpää? Ja kauppias myy varmasti sitä, mille kysyntää on, että se on hiukan huono perustelu.. (jota joku muu käytti)

Itsekin puen kyllä lapseni kauniisti, mutta terveys menee silti edelle :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja höps:
Alkuperäinen kirjoittaja just juu:
Mun vauvalla on jo nyt 4 kengät, vaikka on vasta 3kk. Mitäs ihmeellistä siinä nyt sitten on? Vai pitäisikö näin syksyllä laittaa vaan kauhtuneet villasukat jalkoihin.
Sun mielestä kauhtuneiden villasukkien ja kenkien lisäksi ei ole mitään muuta vaihtoehtoa? Tiesitkö, että lapsella, joka ei vielä kävele, ei kannata käyttää kenkiä, koska ne haittaavat pahasti jalan kehitystä. Onko esteettisyys tärkeämpää? Ja kauppias myy varmasti sitä, mille kysyntää on, että se on hiukan huono perustelu.. (jota joku muu käytti)

Itsekin puen kyllä lapseni kauniisti, mutta terveys menee silti edelle :)
Lapsi joka seisoo tai konttaa tai kävelee tuen kanssa ei mun termien mukaan "kävele" siis itse. Minä en kyllä pistäisi lapselle jalkaan mitään muovipussivirityksiä, jos kostealla kelillä ollaan hiekkalaatikolla. Ja sielläkin minusta pienet voivat olla.

Toki 3kk ikäinen harvemmin tekee tuollaista, mutta esim 5kk voisikin mennä jo ulkona kovaa vauhtia.
 

Yhteistyössä