Kun koreillaan vauvan vaatteilla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Johannina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Näkemys tämäkin:
Olen huomannut, että kiinnostus retrovaatteisiin on korreloi äidin (vanhempien) koulutustaustan kanssa. Korkeasti koulutetut suosivat retroa, kun taas kouluttamattomat, teiniäidit tai ammattikoulun käyneet haluavat pukea vauvansa armeijahousuihin, reisitaskuhousuihin, farkkuhameisiin.
Olen vaivihkaa udellut mammojen koulutustaustaa esim. kerhoissa ja leikkipuistoissa ja hyvin tuntuu tämä teoria pitävän paikkansa myös käytännössä.
Ja arvaattekin varmaan, kumpaan ryhmään minä kuulun. :D

Olet amis-pellejä? Ja saanut vauvasi 16-v? Ja suosit niitä henkkamaukan farkkuja?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen huomannut, että kiinnostus retrovaatteisiin on korreloi äidin (vanhempien) koulutustaustan kanssa. Korkeasti koulutetut suosivat retroa, kun taas kouluttamattomat, teiniäidit tai ammattikoulun käyneet haluavat pukea vauvansa armeijahousuihin, reisitaskuhousuihin, farkkuhameisiin.
Olen vaivihkaa udellut mammojen koulutustaustaa esim. kerhoissa ja leikkipuistoissa ja hyvin tuntuu tämä teoria pitävän paikkansa myös käytännössä.

Olet amis-pellejä? Ja saanut vauvasi 16-v? Ja suosit niitä henkkamaukan farkkuja?

Osaavatko "amispellet" käyttää sanaa korreloi?

Mä taas olen huomannut, että mun korkeasti koulutettuja ystäviä ei juuri lastenvaatteet kiinnosta. Myöntävät sen itsekin. Kunhan puhdasta kaapista päälle löytyy, niin hyvä. Ei niin väliä, sopivatko toisiinsa tms. Lisään vielä, että EN yleistä :). Kirjoitin omista ystävistäni.

Meiltä löytyy niin mekkoa, kuin farkkuakin. Potkareita ja puolipotkareita, bodeja ja paitoja. Vaatteissa katson, että ne mielestäni ovat myös mukavat, eivät purista eivätkä kiristä pientä. Myös tällaisia farkkuja olen löytänyt. Puolipotkarit meillä toimivat alushousuina, joten yleensä tulee päälle vedettyä jotkut muut housut. Mekkojen kanssa on sitten sukkahousut. Bodeja käytän vieläkin (kuopus 1½ vuotta), selkä pysyy piilossa helpommin.

No meillä puetaan ihan minne vain niin tuohon tyyliin jopa ihan tarhaan.Meillä ei noista "tavallisista" vaatteista niin pidetä muutenkaan tai siis äiti ei pidä joten kotonakin on mekkoa päällä tai muuta vastaavaa.

Minun kohdalla ei pidä paikkansa... :D Takana vain peruskoulu ja keskeneräinen lähihoitajantutkinto ja mä rakastan uusretroa ja sitä meiltä löytyykin. Vauvoilla en ole ikinä pitänyt farkkuja enkä pidä mitään armeijahousuja isommallakaan vielä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tytti-:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Minusta ainakin on mukava pukea lapset nätteihin vaatteisiin.
Potkarit eivät kuulu mielestäni niihin.

Mikä vika on potkareissa?

Ei niissä mitään vikaa ole, en ole vain osannut käyttää niitä kummallakaan tytöllä (8v ja 2v).

No mitä sä sitten niitä mollaat jos et oo lapsillas käyttäny

MINUN MIELESTÄNI potkarit eivät kuulu nätteihin vaatteisiin, siksi en niitä ole käyttänyt.

Minusta ainakin on mukava pukea lapset nätteihin vaatteisiin.
Potkarit eivät kuulu mielestäni niihin.

Mikä vika on potkareissa?

Ei niissä mitään vikaa ole, en ole vain osannut käyttää niitä kummallakaan tytöllä (8v ja 2v).

No mitä sä sitten niitä mollaat jos et oo lapsillas käyttäny

MINUN MIELESTÄNI potkarit eivät kuulu nätteihin vaatteisiin, siksi en niitä ole käyttänyt.

Mun mielestä ne ovat, ei nyt niin kauniit, mutta ah niin ihanan vauvamaiset. ;)

Mä olen hyvin vähän ostanu lapsillemme vaatteita ku kaikki on lähes saatuja vaatteita kaverin lapsilta..ja osa on muotivaatteita, farkkuja, kauluspaitoja...farkkumekkoja jne... tyyliin koko 60-74cm jne..ja mä oon laittanu ne kaapin perälle...ja kaivanu omista kätköistä ne (tyylittömät varmaan muiden mielestä) potkarit, ja en kyllä ymmärrä miks vauvalla pitäs pitää jotai farkkuja tai tiukkoja paitoja...paidat nyt järjestäinki on jääny lähes käyttämättä ku suosin bodeja...mut kukin tyylillään :)

Meiän neuvolantäti on pannu saman asian merkille, oli jollekin sanonut että odotushuoneeseen kun kattoo niin suurin osa alle vuoden ikäisistä näyttää siltä kun ois juhliin menossa...

Ite oon kyllä käyttäny vauvaikäisillä just bodeja, puolipotkareita tms. mukavia vaatteita.

Minä puen meidän lapset joka paikkaan nätisti esim. mekkoja ja hameita tytölle aina kun mahdollisuus ja pojalle farkut, sammarit tjmv. Ihan vauvasta asti tein näin. Ei meidän vauvat kärsineet farkuista/mekoista. On niitä mukaviakin farkkuja.

Laitanpa lusikkani keittoon.. Meidän perhekerhoissa käy oikeestaan suurinosa hyvin korkeasti koulutettuja naisia, joita voi sanoa erittäin varakkaiksi. Kaikkien heidän lapset ovat äärimmäisen kauniisti puettu. Kyllä ne "rönttä vaatteet" löytyy enempi "tavis äitien" lapsilta. Vaan ap on oikeassa, että miksi pukea vauva jumppaan mitään epämukavaa päälle. Lähteekö äiditkin jumppaan minihameet päällä?

Eipä tämä keskustelu oikeasti etene mihinkään, koska kaikista vaate-tyypeistä löytyy epäkäytännöllisiä ja hyviä, ulkonäöllä ei ole siihen mitään tekemistä. Farkkuja on jäykkiä ja hyviä. Sammareita ihan samoin. Body ja potkikset voivat olla yhtä lailla epäkäytännölliset, jos ne ovat väärän kokoiset tai malliset.

Vielä kysyn, tarkistiko ap, että ulkoisesti koreannäköiset vaatteet olivat jäykkiä ja hankalia lapsen päällä, vai oletitko vain? Vai oliko sinne tultu oikeat juhlavaatteet välkkyen: prinsessahörhelöt satiinirusetein?

B) meillä tytöt on useasti mekko päällä.Paljon useamin kuin housut. Sekä 1v,4v että 6v..... Hyvin ne on oppineet konttaamaan mekko päällä ja kävelemään mekko päällä..... Löytyy kyllä myös potkaria jne. Nyt 1v meni päiväunille touhuttuaan aikansa tunikapituisessa mekossa ja trikosisa,yleensä on sukkiset/puolipotkarit ja mekko....

Meillä lapsilla on kyllä päällä retroakin välillä vaikka en oo korkeesti koulutettu ja oon saanut ekan lapsen 19vuotiaana.

Eikai siinä jos vaatteet ovat mukavia, mutta tosienlaisia aatoksia tulee kun kattelee taaperoa joka ei kunnolla pääse ylös kävelemään kireissä farkuissaan ja vaippapeppuna. Tai sellanen 8kk vauva koettaa kontata tiukoissa farkuissa. Siinä kyllä äiti ajattelee vaan muotia eikä lapsen parasta. Edes sitten tarpeeksi joustavat ja väljät farkut.

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:

Minun kohdalla ei pidä paikkansa... :D Takana vain peruskoulu ja keskeneräinen lähihoitajantutkinto ja mä rakastan uusretroa ja sitä meiltä löytyykin. Vauvoilla en ole ikinä pitänyt farkkuja enkä pidä mitään armeijahousuja isommallakaan vielä. :D

voisin sanoa että täysin samalla koulutuksella mennään.... ja itsekin retrosta tykkään :laugh:

laitampa minäkin lusikkani soppaan.
minä puen vauvani mukaviin vaatteisiin, joihin kuuluvat myös potkarit, nimittäin me saimme lahjaksi tyttövauvalle "röyhelö"potkarit ja ovat oikein kauniit. mekkoja myös käytetään, mutta myös 1/2potkareita (kotona) kun mun mielestä 1/2 potkarit on jotenkin ns.sukkahousut,että vaatii päälle housut tai mekon.
jokainen pukekoon lapsensa niin kuin haluaa. pääasia on että lapsella on mukava olla eikä vaate kiristä/hierrä. meitä kun on niin moneen junaan äitejä ja toiset jää asemalle :D

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Osaavatko "amispellet" käyttää sanaa korreloi?

:laugh: :headwall:

Yhteistyössä