Hoikalle kohta 2 v tytölle housuja, millaisiaja mistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuitta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuitta

Vieras
Olen ostanut satunnaisesti isompia kokoja housuja kaappiin jemmaan vähän sieltä täältä. Nyt kuitenkin tarvitsisin kiireesti lapselle noin kolmet sellaiset housut mitä voisi pitää haalarin alla ja jotka olisivat mukavat jalkaan.

Olen kierrellyt vastekaupoissa: h&m, kapphall, jesper junior, polarn o pyret, name it ja unohtuikohan joku
listasta. P.o.P:ilta löysin yhdet housut muista en mitään. Nettikauppoja olen kahlannut läpi mutta kuvista on hankala nähdä minkä malliset ja väriset housut ovat oikeasti.

Legginsit on varmaan kylmät eli pitäisi pukea jotkut toiset housut väliin kun lähtee ulos. Farkut taas eivät varmaankaan ole niin mukavat päällä. Etsinnässä on siis ollut velour-, college tai tai sellaista paksua joustavaa farkun näköistä kangasta olevat housut (olivatkohan jergginsit tai joku outo nimi niillä oli). Mutta kun ei löydy mistään kohtuu hinnalla :(

Antakaa jotain vinkkejä mistä kannattaisi etsiä? Hyväksi olen mallinpuolesta havainnut h&m:n housut (sopivat värit loppu kivijalkakaupasta ja verkkokaupasta), julia minin ja espiritin housut. Mutta näillä merkeillä ei ollut nyt etsimiäni "perushousuja". Lindexillä on mielestäni todella oudolla mitoituksella housut. Kiristävät tuota hoikkeliinia ja ovat silti liian pitkiä yms.

Ranskalaisilta merkeiltä olen löytänyt omalle pitkälle hoikkakoivelle tarpeeksi pitkiä ja kapeita perushousuja ja leggingsejä.
Satunnaisesti löytynyt hyviä malleja myös Zarasta ja henkkamaukalta.

Vyötärön olen myös huomannut haasteelliseksi hoikkien koipien lisäksi.
Oikeastaan toi vyötärön hoikkuus/kapeus on suurempi ongelma, sillä liian löysä vyötärö on käytännössä mahdoton, kun housut tippuu päältä tai löpöttää rumasti puoli peppua vilkkuen. :D

Vyöt on ton ikäisillä aika hankalia, eikä henkselitkään sovi kaikkiin asuihin + henkseleillä pysymään saadut housut näyttää myös aika onnettomilta löpöpusseilta.

Lisäyksenä: Paidat ja tunikat ovat tällä jetkellä värikkäitä ja paljon raitapaitoja. Lisäksi tyttö on aika kova sottapytty eli laiskuuttani haluaisin sen värisiä housuja, että ne voi pukea lähes minkä paidan kanssa vain ettei tarvitse vaihtaa housuja ja paitaa montaa kertaa päivässä jos vain jompi kumpi likaantuu. Pitäisi siis olla tummansinisiä, ruskeita, harmaita eikä mitään isoja kuvia/ kuvioita. Enkä kyllä edes jaksaisi lähteä paitojen kanssa kauppaankaan etsimään oikean sävyisiä housuja ellei ole ihan pakko.

H&mllä on ainakin niitä paksumpaa kangasta olevia legginsejä ja hiihtareita. Meillä kyllä riittää toppiksenalme hyvin pelkät leggarit ja sitten jos on tosi kylmä niin oli fleece tai villahaalari välissä.

2v housuissa on monessa mallissa vielä vaippavaraa. Itse laitan kaikkiin collegehousuihin ym uuden kuminauhan vyötärölle. Usein löytyy ihan Halpa-Hallista tms hyviä joiden takapuoli ei jää pussittamaan vaikka vyötäröä pienentäisi.

Yhteistyössä