kun kierrot alkavat vain pitenemään

eli tilanne on tämä: ollaan yritetty vauvaa jo 8.kierron ajan. näin on käyny: 1.yk 31 pvää, 2.yk 28 päivää, 3.yk raskaus->keskenmeno viikolla 5. keskenmenon jälkeen meni 38 päivää enne kuin menkat tuli. sen jälkeen tuli 28 päivän kierto sitten 32 päivää ja nyt viimeisin oli 38 päivää... en tajua mikä nytkin oli ku piteni kierto noin kauan.raskaana en ollut...onko tietoa/kokemuksia kellään? gynelle oon menossa tän kuun lopussa..
 
kyse voi olla ovulaation häiriöstä. Itselläni oli pillereiden lopettamisen jälkeen n 4 kk suht säännölliset kierrot kunnes, sitten lähtivät tasaiseen kasvamaan, 33-35-37-50. Sain gynekologiltani clomifeenit ovulaation tukemiseksi, sanoi että ilm osassa kierroista ovulaatio jäi tapahtumatta ilman lääkettä. Lääkeellä tulee nyt kierto tasan 30 päivän välein, mutta tärppiä ei ole kuulunut vielä :/
toinen vaihtoehto on että keskenmenon jälkeen vie oman aikansa ennen kuin hormonitoiminta tasaantuu.
tsemppiä!
 
Hei vaan!

Luulen, että mullakin vois olla tollainen juttu kyseessä. Pillerit jäivät pois viime syyskuussa, sen jälkeen oli ihan säännöllisiä kiertoja (29 pv), mutta tämä ja edellinen kierto ovat venyneet piiiitkiksi. Täytyypä jutella lääkärin kanssa ensi viikolla...
 
kuupää
Sama juttu täälä. Kierrot ollu 30-32-32-44-46 ja nyt mennään jo öö... 57 varmaan.

Mietin että menisinkö lääkärille, mutta ajattelin vielä muutaman kierron niin että lisään vaan kamalasti kaikkea vitamiineja, foolihappoa ja sen semmosta. :) Jos luonnon konsteilla lähtis parempaan suuntaan. :)
 
Voi kun olisin onnellinen noinkin säännöllisistä kierroista kuin ketjun aloittajalla. Itse huolestun vasta jos kiertoni venyvät paljon yli 60 päivän mittaisiksi. Tosin tiedän etten ovuloi kierroissa jotka hirveesti yli 30 päivää. Testattu on tikuilla ja muillakin konsteilla. Tietty apua kannattaa hakea jos et ovulaatiota useimmiten havaitse, mut muuten olisin sinuna ihan rauhallisin mielin:)
 
ap vieras
kiitos vastauksista.ajattelin kysellä gyneltä sitten niitä jotakin hormonipillereitä josko auttais tärppiin muutenkin..jotenkin helpottavaa kuulla että muilla on samanlaisia ongelmia, vaikka ikävää tää on varmasti meille jokaiselle. mietin kans et oisko toi km jotenkin sekottanu muutenkin hormoneja kun on menkatkin alkanu olee aina vaan kivuliaampia..vai onko muilla kokemuksia siitä?
 

Yhteistyössä