kun kaikki ei usko pääisiäiseen, seuraa kysymys

Vieraß
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieraß:
Jos tota uskoa pidettäisiin kriteerinä vapaapäivän saamiselle, niin harva oikeasti olisi vapaaseen oikeutettu. Kristillisiin juhliin perustuvat vapaat voisi siis lakkauttaa, joulu, pääsiäinen, helato, helluntai, juhannus... Kaikki pois vaan!
Juhannus EI OLE kristillinen juhla! Johannes Kastajan syntymäpäivä in my arse! Juhannus eli Mittumaaria on ikivanha muinaissuomalainen keskikesän juhla!
ihan yhtä kristitty se on kuin nuo muutkin ;) mitä se muutakaan joulu on alunperin ollut kuin vanha keskitalvenjuhla...
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Pääsiäisestä ei ole mulle mitään iloa, päinvastoin. Haluan itse päättää vapaistani. Kyllä mun "työt" aina kotiolot voittaa.
Mikäs sulla kotona on niin hirveetä? Ja mitä "työtä" teet?

Sääliks käy jos kotona on niin hirveetä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mutta sitä en ymmärrä että miten niin mä ns. hyväksyn tämän lomaosan moisesta uskonnosta...meinaan että jos mä olisin kaupan kassalla töissä, enkä tätä osaa ns. hyväksyisi, niin miten mä voisin sen osoittaa? Oisko pitänyt sitoa ittensä kettingeillä siihen kassakoneeseen kiinni lauantaina ja ilmoittaa etten hyväksy uskonnollisia vapaita ja että aion siitä syystä olla töissä pyhät?!?
Eikun mutiset koko päivän siinä kassalla "senkin pakanat... saastaiset syntiset kaupoilla pyhäpäivänä... helvetin tuleen kaikki..." ja mulkoilet pahasti jokaista asiakasta :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mutta sitä en ymmärrä että miten niin mä ns. hyväksyn tämän lomaosan moisesta uskonnosta...meinaan että jos mä olisin kaupan kassalla töissä, enkä tätä osaa ns. hyväksyisi, niin miten mä voisin sen osoittaa? Oisko pitänyt sitoa ittensä kettingeillä siihen kassakoneeseen kiinni lauantaina ja ilmoittaa etten hyväksy uskonnollisia vapaita ja että aion siitä syystä olla töissä pyhät?!?
Eikun mutiset koko päivän siinä kassalla "senkin pakanat... saastaiset syntiset kaupoilla pyhäpäivänä... helvetin tuleen kaikki..." ja mulkoilet pahasti jokaista asiakasta :D
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Jos mä saisin päättää, niin ennemmin ei olisi koko pirun pääsiäistä ja ihan kaikki olisivat duunissa jotta kaupat ois auki jne.

Mutta sitä en ymmärrä että miten niin mä ns. hyväksyn tämän lomaosan moisesta uskonnosta...meinaan että jos mä olisin kaupan kassalla töissä, enkä tätä osaa ns. hyväksyisi, niin miten mä voisin sen osoittaa? Oisko pitänyt sitoa ittensä kettingeillä siihen kassakoneeseen kiinni lauantaina ja ilmoittaa etten hyväksy uskonnollisia vapaita ja että aion siitä syystä olla töissä pyhät?!?

Eikö nämä ole ihan laissa tms. määrätty...siis että kaupatkaan mm. ei saa olla auki, vaikka halukkaita työntekijöitä löytyisikin?
:LOL: ja sit vielä kaupankassana ei suostus myymään pääsiäismuniakaan kerta liittyyvät uskontoon,saati narsisseja!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Pääsiäisestä ei ole mulle mitään iloa, päinvastoin. Haluan itse päättää vapaistani. Kyllä mun "työt" aina kotiolot voittaa.
Mikäs sulla kotona on niin hirveetä? Ja mitä "työtä" teet?

Sääliks käy jos kotona on niin hirveetä..
Omia juttua, opiskelua yms. Sääli on sairautta. En ole kotona viihtyvää tyyppiä, en saa tehtyä juttujani kotona. Ja kun kirjastot on kiinni, niin en saa tehtyä niitä nyt muuallakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieraß:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieraß:
Jos tota uskoa pidettäisiin kriteerinä vapaapäivän saamiselle, niin harva oikeasti olisi vapaaseen oikeutettu. Kristillisiin juhliin perustuvat vapaat voisi siis lakkauttaa, joulu, pääsiäinen, helato, helluntai, juhannus... Kaikki pois vaan!
Juhannus EI OLE kristillinen juhla! Johannes Kastajan syntymäpäivä in my arse! Juhannus eli Mittumaaria on ikivanha muinaissuomalainen keskikesän juhla!
ihan yhtä kristitty se on kuin nuo muutkin ;) mitä se muutakaan joulu on alunperin ollut kuin vanha keskitalvenjuhla...
Mie jo säikähdin, että sie olet lopettamassa miun lempparibileet :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
anteeksi että en selventänyt että tarkoitin kristittyjen pääsiäistä enkä juutalaisten pääsiäistä.
Mutta ihan yhtälailla tällaisesta voidaan puhua samalla sivulla kuin siitä mitä pahaa tekee jos lapsi kuulee ruokarukouksen koulussa.
Niin kyllä tietysti voi keskustella. Minä en vaan silti saa kiinni siitä ajatuksesta mikä sinulla on siinä takana. Tästä samasta täällä puhuttiin viime viikolla tai ainakin hyvin vähän aikaa sitten pitkästi. En silloinkaan käsittänyt mitä tuolloinen aloittaja tarkoitti sanoessaan, että pääsiäisen vapaat on "kristityiltä saatu" ja jopa "kristittyjen keksimää", kun minä ainakin olen työssä tai vapaalla sen mukaan, miten työehtosopimuksessani määritellään. En osaa sanoa miksen saisi olla tyytyväinen/tyytymätön asioiden tilaan ihan riippumatta siitä olenko uskovainen vai en.
en ollut viime viikolla keskustelemassa ja sorry että nytkin sotkeuduin tänne mukaan miettimättä mitä palsta yleensä miettii ja pohtii.
Olisin toki voinut avata keskustelun vaikka telkkarin maailmanloppuohjelmista. Yhtään parempi? =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
en ollut viime viikolla keskustelemassa ja sorry että nytkin sotkeuduin tänne mukaan miettimättä mitä palsta yleensä miettii ja pohtii.
Olisin toki voinut avata keskustelun vaikka telkkarin maailmanloppuohjelmista. Yhtään parempi? =)
Höh, no koitin nyt keskustella kanssasi tästä, mutta ei sitten. Mukavaa pääsiäisen jatkoa sinulle.
 
ei juma mikä alotus. :D ootko sä ap ihan pihalla vai oliko tää joku läppä?

vastaas vietätkö joulua? juhannusta? eikö sua haittaa viettää niitä ja ratsastaa meidän pakanoiden pyhäpäivillä (keskitalven juhla, keskikesän juhla)? eikö se ole väärin, että vietät näitä päiviä palkallisina vapaina, kun eivät ne liity mitenkään kristinuskoon?
 
vieras
Ainahan sitä voi uskoa pakannalliseen pääsiäiseen. Trullita, tehdä noidan töitä, käydä kokolla, syödä suklaamunia ja mämmiä jne. Sen sijaan et viettäis ortodoksien, kristittyjen tai juutalaisten pääsiäistä perinteisin menoin.
 
Minä otan kaikki ylimääräiset vapaat mitä laissa on määrätty kiitollisena vastaan ja vietän ne perheeni kanssa. Vaikka sitten orastavan kevään kunniaksi.

Minua on niin paljon lyöty raamatulla päähän lapsena, että vierastan kaikkea uskonnollisuutta.
 
Pääsiäinen töissä
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Niin eikös se nyt ole väärin jos olette palkallisella vapaapäivälle kotona ja ikäänkuin siten hyväksytte tämän osan uskontoa tässä yhteiskunnassa?
Ootko kuinka järjenjättiläinen ja toiseksi en ole "palkattomana kotona", ihmiset kun tekevät muutakin työtä kuin sellaista joissa pyhät tarkoittaa automaattisesti vapaapäivää.

Älynväläys.
 
Pääsiäinen töissä
Alkuperäinen kirjoittaja Pääsiäinen töissä:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Niin eikös se nyt ole väärin jos olette palkallisella vapaapäivälle kotona ja ikäänkuin siten hyväksytte tämän osan uskontoa tässä yhteiskunnassa?
Ootko kuinka järjenjättiläinen ja toiseksi en ole "palkattomana kotona", ihmiset kun tekevät muutakin työtä kuin sellaista joissa pyhät tarkoittaa automaattisesti vapaapäivää.

Älynväläys.
Mä saan tosin pyhälisät, joten hyväksynkö mä kuitenkin? :-D
 

Yhteistyössä