Kun käytte kaupungilla lasten kanssa missä ruokailette?

  • Viestiketjun aloittaja missä
  • Ensimmäinen viesti
missä
Mulla jäi mieleen kun joku tällä palstalla kauhistuneena kysyi miksi lasten kanssa käydään hamburilaispaikoissa??????!!!!!!

Usein ylipainoiset laihduttajat tätä kauhistelee,siis joilla itsellään ongelmia "roskaruoan syömisessä".....

MUTTA mun pointtini onkin nyt se,että mitäpä muita vaihtoehtoja olisi???
Helppoja mennä,nopea palvelu jne.lasten kanssa.Joihin pääsee hyvin rattailla jne.Ehdotelkaa!!!!

Meillä joka tapauksessa lapselle mukana pilttipurkki tms. jonka lämmitän mikrossa ja usein otan jopa oman juomankin tai ostan kaupasta lapselle. Eli minä itsehän sitä roskaruokaa vain lopulta syön,eikä itselläni paino-ongelmaa.Niin,siis hampurilaispaikassa yleensä ostoskierroksen jälkeen syömme.

Kotona syömme ihan tavallista kotiruokaa,ei ranskalaisia jne.
 
Keittiönoita
No nykyisinhän on vaikka mitä pikaruokapaikkoja, mutta en ole niissä liikkunut rattaiden kanssa, kun ei ole enää aikoihin ollut ratasikäisiä. Itse en ole erityisemmin hampurilaisten ystävä, joten mieluummin syön jotain ihan kunnollista. Silloin, kun lapseni olivat pieniä, en kokenut kuitenkaan rattaita erityisen suureksi ongelmaksi...ihan hyvin ne sai mahtumaan mihin tahansa ravintolaan, missä kävin. Kaksostenrattaat olisi tietysti hankalampi juttu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 15:29 ullapulla kirjoitti:
en ilkeä mennä hamppupaikkaan. ja ei kyllä ikinä olla niin pitkään kaupungilla lasten kanssa että nälkä yllättäis! siis eihän oo lasten homma shoppailla koko päivän... nii ja ilkeen mie mennä..
siis ilkeät mennä vai et????
 
No mäkkärin ja hesen lisäksi käymme Rossossa, jossa on mukava leikkipaikka esikoista ajatellen. Kiinalaisessa olemme myös käyneet, ruoka tulee nopeasti ja äippä tykkää :p

Kuopus syö omia ruokia vielä, joten hänellä ei ole väliä. Tietysti joku sellainen paikka jossa ei pökrää tupakansavuun. Vanhemman vuoksi valitaan tosiaan leikkinurkkausravintolat =)
 
TwistedSister
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 15:29 ullapulla kirjoitti:
en ilkeä mennä hamppupaikkaan. ja ei kyllä ikinä olla niin pitkään kaupungilla lasten kanssa että nälkä yllättäis! siis eihän oo lasten homma shoppailla koko päivän... nii ja ilkeen mie mennä..
Niin ja minne yh jättää lapsensa siksi aikaa?Kun minä olin lapsi niin kyllä minä kuljin äitini mukana shoppailemassa.
 
Myö mennään sinne, miltä tuntuu. Joskus hampparipaikkaan (jolloin muuten meidän 2-vuotiaskin saa oman lastenhampan, hui kauhistus!), joskus "oikeeseen" ravintolaan, joskus pitsalle (tosin tätä harvemmin, kun lapsella on maitoallergia)... Ja yleensä siis lapsi saa jotain ko. paikassa tarjoiltavaa. ;)

Ja vaikka mie ylipainoinen olenkin, ni kyllä nuo miun kilot on täällä kotona suklaata syömällä tehtyjä, ei niinä muutamana kertana, kun Hesessä on käyty. :D
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 15:31 TwistedSister kirjoitti:
Niin ja minne yh jättää lapsensa siksi aikaa?Kun minä olin lapsi niin kyllä minä kuljin äitini mukana shoppailemassa.
Höh...eihän yh:lla ole rahaa shoppailla :eek: ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 15:29 ullapulla kirjoitti:
en ilkeä mennä hamppupaikkaan. ja ei kyllä ikinä olla niin pitkään kaupungilla lasten kanssa että nälkä yllättäis! siis eihän oo lasten homma shoppailla koko päivän... nii ja ilkeen mie mennä..
No katos kun täältä syrjäkyliltä on matkaa lähimpään isoon kaupunkiin (siismissä esim. vaateliike) 130 km. Joten jos meinaa ehtiä kotiin syömään niin täytyy omistaa helikopteri ;) Kaikki ei katsos asu Hesassa, Tampereella, Turussa, Oulussa jne. :)
Ja vastauksena kysymykseen: käydään hampilla, halvin ja helpoin vaihtoehto. Ja kun ei tosiaan shoppailla ton välimatkan takia kovinkaan usein...
 
missä
Joo,tosiaan jäi lisäämättä,etten tosiaankaan rupea mitää ravintolalaskuja maksamaan.Helppoa,nopeaa ja halpaa..siksi hampurilaispaikkaan.

Ja lisäisin,että minä kehtaan hyvinkin!!!!En juuri seuraile muiden touhuja,eli jokainen omalla tavallaan.Miksi EI kehtaisi????

No,shoppaile en koko päivää todellakaan,mutta matkat sen verran pitkät,että jotain kaupungissa ON syötävä,ei ihan nälkää viitsi kotiin asti lapsella pitää!!!!

 
onko siellä pakko olla koko päivä? siis jos lapset syö klo11, sit lähdetään kartsalle ja siinä välissä antaa vaikka jotain käsipalaa, esim piirakan. niin onko pakko vielä mennä johonkin syömään erikseen?
ilkeän mennä, mutta en periaattesta kuitenkaan mene.
tekisi mieli sanoa vielä jotain mutta toisia loukkaamatta se ei varmaan onnistu..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 15:34 missä kirjoitti:
Joo,tosiaan jäi lisäämättä,etten tosiaankaan rupea mitää ravintolalaskuja maksamaan.Helppoa,nopeaa ja halpaa..siksi hampurilaispaikkaan.
Itte asiassa tuossa kerran huomattiin kun käytiin Amarillossa lounasaikaan, että halvemmaksi tuli siellä sen valmiin lounaan syöminen, kun esim. Hese. ;)
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 15:34 ullapulla kirjoitti:
onko siellä pakko olla koko päivä? siis jos lapset syö klo11, sit lähdetään kartsalle ja siinä välissä antaa vaikka jotain käsipalaa, esim piirakan. niin onko pakko vielä mennä johonkin syömään erikseen?
ilkeän mennä, mutta en periaattesta kuitenkaan mene.
tekisi mieli sanoa vielä jotain mutta toisia loukkaamatta se ei varmaan onnistu..
Meillä ainakin lapset ovat tykänneen jo pienestä pitäen käydä syömässä ravintolassa. Joskun on menty kaupungille ihan vain sitä varten.
 

Yhteistyössä