Kun joku kertoo olevansa raskaana, onnitteletko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jotkut ei onnittele ennen kuin vauva on syntynyt... mun appivanhemmat esimerkiksi. Anoppi sanoi "Voi sentään!" ja appiukko "Jaahas."

Ihmettelin kyllä vähän. Tajusin vasta vauvan synnyttyä, kun tulivat onnittelemaan, että voi olla joku vanhempien ihmisten tapa tuo... ettei uskalleta etukäteen onnitella, jos jotain ikävää tapahtuukin.

Onneksi olkoon teille!:)

Noo mulle ehdotti kaveri aborttia :/ kun en hänen mielestä olisi saanut olla raskaana.. (kaverilla takana lapsettomuutta ja oli siis katkera) kyllä tuntui pahalta, kun oli toivottu lapsi (ennen tuota raskautta oli yksi keskenmeno, siitä kaveri oli tietoinenja tiesi kuinka koville se otti)

Niin ja onnea ap:lle!!! :flower: :flower:

Olen sortunut sanomaan monta kertaa tuon ahaa, sillä ilmoitus on tullut meille kuin märkä rätti päin kasvoja, useimmiten asiaa on ensin pimitetty ja olemme olleet viimeisiä jotka tietää, tai sitten asiasta kerrotaan iloisen hilpeästi jos siinä vaiheessa kun ei vielä tarttiskaan ja kummassakin tilanteessa olen ollut lähinnä sanaton. Vauvojen synnyttyä käyn onnittelemassa kaikkia aina ylenpalttisesti, mutten raskaudesta osaa onnitella.

en onnittele. sanon että sehän on kivaa tai mukava juttu, koskaan ei tiedä mitä voi tapahtua varsinkin jos ihan alkuviikoilla kertoilee. olen myös vähän taikauskoinen.

Tottakai.
Ja onniteltu on muakin. Paitsi yksi jota luulin ystäväksi, kun kerroin raskausuutiset, tuumasi vaan, et jaa, et pysty sit osallistumaan meijän pikkujouluihin :o
Ja neuvolatäti sanoi ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen, et rupee sitten miettimään ehkäisyä, ettet vaan tuu uudestaan raskaaksi :o

Yhteistyössä