Tiesi raskaudesta vasta kun alkoi synnyttämään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "möömi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun sisko oli vissiin kuudennella kuukaudella ennen kuin lääkäri keksi, että sisko on raskaana. Menkkojen poissaolo selittyi stressillä, maha kasvoi tosi vähän ja systeri ajatteli,että on lihonut, lapsen liikkeet oli vaan suolistokaasuja.
Ja mulla on sellainen tuttu, joka on tosi hoikka, ja joka ei ole juuri lihonut raskauden aikana. Lapsetkin on olleet pieniä, olihan tuollakin yllätyssynnyttäjällä reilut parikiloa painanut muksu, ei sellainen välttämättä tee mahaa samalla tavalla.. Eikä kaikille sitä mahaa edes tule.

Näissä yllätyksissä pitäisi toteutua seuraavat asiat (ainakin) yhtaikaisesti, jotta asainlaidan huomaamatta jääminen voisi toteutua:
1. Kuukautiset tulevat kutakuinkin normaalisti
2. Vatsa ei juuri kasva (käsi ylös, joka OIKEASTI raskaana ollessaan esim. viimeisillään on aika normaalin näköinen ulospäin ja ennen kaikkea tuntee itse olonsa ihan normaaliksi?)
3. Liikkeet eivät tunnu juurikaan (monellako ei lapsi möyri jossain vaiheessa ihan toden teolla ja moniko voisi potkut kuitata ilman kiertämiseksi - itselläni ainakin neljässä raskaudessa on vatsa oikein heilunut ja hyppinyt? :) )

Mitäs muuta?

Joku asiantuntija kommentoi näitä yllätyssynnyksiä joskus lehdessä, että tyypillisimpiä ne on tytöille/naisille, jotka ovat aika nuoria eivätkä vakituisessa parisuhteessa. Kyseessä jokin kieltämisreaktio.

Mutta oli yllätyksen syy mikä tahansa, yllätyshän se on ja peukut pystyyn vaan näille äideille. Kova paikka.

Luin ton jo eilen, enkä jaksa nyt sen enempää kommentoida kuin ;

Jos haluaisi raskaaksi, niin eikö olis aivan pirun helppo raskaus, kun selviäis vasta synnytyksessä jotta piru vie, lapsihan sieltä tulee.
Ei tarviis malttamattomana odottaa montaa kuukautta että jokojoko. :-)

Yhteistyössä