JOS voisit valita, ottaisitko yhden lapsen vai kaksoset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos saisi valita lapsien lukumäärän, tyhmä kysymys. Itse en ole mitään valinnut ja olen erittäin onnellinen yhden vauvan ja kaksosten äiti. Jos vielä lisää lapsia saisin niin kaksoset haluaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja kaksosten vauva-aika:
Juuuu siitä se riemu vasta repeää, kun ne kaksoset saavat jalat alleen. Vauvat on todella helppoja verrattuna uhma-ikäisiin kaksosiin!

Tuo on niin totta. Meillakin paasi helvetti valloilleen kun kaksoset lahti liikkumaan 9,5 kk iassa. Toinen meni toiseen suuntaan ja toinen toiseen. Olo oli kuin ihmeperheen aidilla.

Anna hehkuttaa. Parempi niin, että hän on onnellinen ja tyytyväinen. Rasittavampaa olisi varmasti kuulla valitusta ja voivottelua.

Minulla on kaksoset ja ehdottomasti olen kannatan ajatusta yksi lapsi kerrallaan. Monellahan kaikki menee hienosti ilman mitään suurempia ongelmia mitä nyt hiukan enemmän teettää töitä. Meillä ongelmia ja töitä on ollut enempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Laatu merkitsee enemmän kuin määrä. Helpot kaksoset on paljon miellyttävämpi vaihtoehto, kuin totaalisen hankala ainokainen.

No olipa rumasti sanottu. Eli jos lapsen kanssa pääsee "helpolla" niin on laadukkaampi lapsi kyseessä. huhhuh taas..

Hankala kysymys.. Toisaalta yhen kerrallaan koska oma jaksaminen vois olla aika kortilla kaksosten kanssa.. Mutta toisaalta taas kaksoset koska 2 lasta kumminkin haluaisin ja siinä kasvattas kahta samanikästä samaan aikaan ja yösyötöt sun muut ei tartteis kärsiä kun kerran :D Mut yksi lapsi tuli kerrallaan ja päätös kallistuu aika vahvasti sille kannalle et tähän yhteen se saa jäädäkin :D

Olen samaa mieltä ei määrä ole ratkaisevaa. Itselläni on kahdet kaksoset kaikki ovat nukkuneet vauvana hyvin. Paljon ovat sairastelleet kaikki mutta hyvin olemme jakselleet. Nyt kaksosemme ovat jo isompia toiset koulussa ja toiset leikki ikäisiä. Minusta vauvaikä ei ollut haasteellisin vaan 1.5v.-2.5v silloin on jalat alla ja järkeä ei vielä riittävästi. Nyt meillä on leppoisaa ketään ei ole vailla leikkikaveria roolini on olla pikemmin erotuomari kuin leikittäjä. Toiset tuplat olivat ohan unelma helpot ja toisissa on riittänyt enemmän haastetta mutta ei mitään ylitse pääsemätöntä. Hyvä näin!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Laatu merkitsee enemmän kuin määrä. Helpot kaksoset on paljon miellyttävämpi vaihtoehto, kuin totaalisen hankala ainokainen.

No olipa rumasti sanottu. Eli jos lapsen kanssa pääsee "helpolla" niin on laadukkaampi lapsi kyseessä. huhhuh taas..

On se lapsi laadullisesti huonompi, jos se rikkoo Siwan ikkunat.

No ei mun mielestä, mutta jokaisellahan meillä on omat mielipiteemme.

Pienen sopeutumisvaiheen jälkeen minusta olisi varmasti ollut kiva saada kerralla kaksoset -nyt ikää on sen verran, että kuopus jää ilman oman ikäluokkansa sisarusta. Varmasti olisi monin verroin rankempaa kaksosten kanssa pikkulapsiaika kuin yhden kanssa.

Miksi mun pitäisi valita mielummin yksi väkivaltainen rikollinen kuin kaksi ystävällistä, huomaavaista ja iloista ihmistä?

Meillä on kolme lasta, joista kaksi ensimmäistä on tuplat. Onneksi en tiennyt, kuinka helppoa yhden lapsen kanssa on, kun ensimmäiset syntyivät. Vaikka ovat olleet suht helppohoitoisia, niin pelkkä vauvojen perushoito; syötöt, nukkumiset, ulkoilut jne. vaativat tuplasti virtaa. Kyllä teki mieli muutaman kerran tirvaista, kun joku viisasteli, että kaksihan menee samalla kuin yksikin. Kyllä tuon yhden kanssa oli puolet helpompaa. Mutta silloin sen otti, mitä vastaan kahden kanssa tuli, ei tiennyt helpommastakaan. Yhden kanssa ehtii kyllä aivan eri tavalla keskittyä vauvaan ja hänen kanssaan seurusteluunkin, vaikka kaksi isompaakin jo hääräävät mukana. Eli vauva-ajan molempien vaihtoehtojen kanssa kokeneena: mukavuudenhalu voittaisi ja yksi vauva kerrallaan.. Täytyy kyllä loppuun mainita, että kysymys itsessään on aika höperö, näin läheltä kun olen saanut myös lapsettomuutta seurata..

Miksi mun pitäisi valita mielummin yksi väkivaltainen rikollinen kuin kaksi ystävällistä, huomaavaista ja iloista ihmistä?
Yhtä hyvin voi olla kaksi väkivaltaista rikollista vs. yksi ystävällinen, huomaavainen ja iloinen ihminen. Miten voit valita mitä saat?

Yhteistyössä