Kun isovanhemmilta saatu apu ei ole tasapuolista ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surku

Vieras
Ollaan siskoni kanssa ihan erilaisessa asemassa vanhempieni silmissä. Siskon perhe pyytää/tarvitsevat apua monen monta kertaa kuukaudessa ja apua saavat ilman mitään mutinoita. Siellä jopa lemmikit hoidetaan lasten ohessa!

Kun itse joskus harvoin pyydän apua (sitä tapahtuu ehkä 4 kertaa vuodessa), alkaa pohtiminen että kun oltiin jo mietitty sitä ja tätä, no voidaan kait me tulla ei sulla varmaan pitkään mene... Meidän elukat jää hoidon ulkopuolelle, vaikka eilenkin toisella koiralla oli kova hätä kun tulin väsyneenä kotiin ja koira oli varmasti pyrkinyt ulos jo aiemmin. Voin sanoa, että silloin VITUTTI!!

Täytyy varmaan alkaa etsiä tilapäistä hoitoapua muualta, tai opettaa lapset selviytymään yksin. Tuntuu vaan niin epäreilulta :( Tämän takia ovat suhteet siskoonkin viilenneet. He ihan muitta mutkitta olettavat apua saavansa aina kun vähän vihjaavat, meidän täytyy melkein anella...

Onko kellään kokemusta samanlaisesta? Oletteko sanoneet asiasta? mä en viitsis sano, sillä äitini heittäytyy aina marttyyriksi silloin kun kyse minun mielipiteestäni. Siskoni sen sijaan saa laukoa suustaan mitä sattuu...

Minusta vanhemmillasi on vapaus valita ketä auttavat. Heillä ei ole velvollisuutta auttaa ketään. Tarkoitatko tuolla tekstilläsi, että heidän pitäisi käyttää teidän koiranne sillä aikaa pihalla, kun olet töissä? :xmas:

no sanoisit vanhemmillesi että on se perkele kumma, kun toista autetaan ihan tuosta vaan ja koska vaan, mutta sun pitää suunilleen polvillaan rukoilla, että voiskos saada hoito apua muutamaksi tunniksi?!!

Ei kai se sun vanhempiesi velvollisuus ole sun koirias kusettaa ! Niillekkö olet sen aikanaan ottanut ????

Ei ole mikään velvollisuus auttaa mitenkään. Jos auttavat, tekevät sen täysin vapaaehtoisesti !

Opettele hoitamaan omat hommas itte !

Jos he eivät ole tajunneet käyttää koiraa, eli siis ymmärtäneet, että sillä olisi hätä? Mistä tiedät, että he saavat niin helposti apua, vai pohtivatko vanhempasi heidänkin kohdallaan ensin, että olisi tätä ja tuotakin tekemistä? Eli oletatko vain heidän saavan apua helpommin?

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Minusta vanhemmillasi on vapaus valita ketä auttavat. Heillä ei ole velvollisuutta auttaa ketään. Tarkoitatko tuolla tekstilläsi, että heidän pitäisi käyttää teidän koiranne sillä aikaa pihalla, kun olet töissä? :xmas:

Tasapuolisuus ja oikeudenmukaisuus on ihmissuhteissa tärkeää. Tietysti vanhemmilla on vapaus valita, kuten ap:lla on oikeus suuttua ja vapaus katkaista välit.

Minusta vanhemmilla on oikeus valita miten auttavat lapsiaan. Kuitenkin pitäisi olla tasapuolinen lapsiaan kohtaan.
Omat appivanhempani laittavat todella eri asemaan tyttöjensä ja poikiensa lapset esimerkiksi. Minusta on syvältä jos suositaan räikeesti toisia lapsia. ite ainaskin aion tehdä parhaani et omien lasteni ei tarvis tuntea niin.

Alkuperäinen kirjoittaja itse pärjäävä:
Ei kai se sun vanhempiesi velvollisuus ole sun koirias kusettaa ! Niillekkö olet sen aikanaan ottanut ????

Ei ole mikään velvollisuus auttaa mitenkään. Jos auttavat, tekevät sen täysin vapaaehtoisesti !

Opettele hoitamaan omat hommas itte !

No ei ap varmaan tarkottanu että isovanhemmilla olisi jokin velvollisuus. Kyllä mä ymmärrän että toi harmittaa. Ja tiedän että tällaista tapahtuu, monessakin perheessä, että lapsenlapset eivät saa samaa kohtelua.

Voihan olla että kun vanhempasi ovat alusta asti alkaneet hoitaa siskosi lapsia enempi, ne ei enää kehtaa kieltäytyä vaan tinkivät sitten sun lasten hoidossa. Toiset ihmiset vaan ovat sellasia dominoivampia, jotka saavat isovanhemmat tekemään enempi ja käyttävät välillä heidän rakkauttaan liiaksikin hyväksi. Jos ei ole heti alusta pitänyt puoliaan on se myöhemmin vaikeaa ku on urauduttu tiettyihin tapoihin ja asioihin.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
auttaako siskosi vanhempiasi enemmän kuin sinä? ehkä et tiedä tästä?
taitaa olla sisarkateutta siulla?

Sen päivän kun näkisi, että siskoni perheineen auttaa vanhempiamme!

Ja ei ole pakko koiraa ulkona käyttää, mutta luulisi sen olevan sitten sama juttu siskonikin luona. Siellä koira saa tunninkin lenkkejä (vaikkei osaa kunnolla hihnassa kulkea, aikuinen koira), mutta meidän koiran pissatus on ilmeisesti ylivoimainen tehtävä.

Ja minä jos kuka pärjään omillani! Jos en pärjäis, en olisi lapsia edes tehnyt, saati pyytäisin vain tosi hädässä apua (en ollut eilen töissä, oli lääkärireissu ja mies töissä ) enkä esim. kauppareissua varten. Arvasin, että sontaa tulee niskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tasapuolisuus ja oikeudenmukaisuus on ihmissuhteissa tärkeää. Tietysti vanhemmilla on vapaus valita, kuten ap:lla on oikeus suuttua ja vapaus katkaista välit.

Miettikää nyt hei vähän ?????!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
auttaako siskosi vanhempiasi enemmän kuin sinä? ehkä et tiedä tästä?
taitaa olla sisarkateutta siulla?

Sen päivän kun näkisi, että siskoni perheineen auttaa vanhempiamme!

Ja ei ole pakko koiraa ulkona käyttää, mutta luulisi sen olevan sitten sama juttu siskonikin luona. Siellä koira saa tunninkin lenkkejä (vaikkei osaa kunnolla hihnassa kulkea, aikuinen koira), mutta meidän koiran pissatus on ilmeisesti ylivoimainen tehtävä.

Ja minä jos kuka pärjään omillani! Jos en pärjäis, en olisi lapsia edes tehnyt, saati pyytäisin vain tosi hädässä apua (en ollut eilen töissä, oli lääkärireissu ja mies töissä ) enkä esim. kauppareissua varten. Arvasin, että sontaa tulee niskaan.

Meillä saman tyylinen tilanne.

Veljeni tyttö on tosi usein isovanhemmilla hoidossa, kun vanhemmilla tuppaa aina olemaan jotain menoa... mielenkiintoiseksi tilanteen tekee se että tytön vanhemmat on eronnut ja vanhemmat hoitaa lasta viikosta 40/60, ni ihme on jos lapsen hoito on niin vaikea järjestää..

Mut mä en valita... ku itse päässäni... meillä kun on lapsia 3kpl. ni kukapa ne haluais, ite on tehty ite hoidetaan...

Miehen vanhemmat taas ottaa lapsia joskus harvoin omasta aloitteestaan, mut 1 kerrallaan...mitä se meitä hyödyttää, enemmän vaan sekoaa kotona tilanne ku yks puuttuu joukosta.

Oon kyllä katellut tota www.tunnelmamummola.fi sivua et josko sinne alkais viemään lapsia hoitoon joskus viikonloppuisin, tai edes kerran vuodessa.. kallistahan tuo on, mut silti!

Jospa avautuisit äidillesi, ja jos ei ymmärrä olkoon ymmärtämättä, oletpa ainakin puhunut asiasta.

Jossain vastaavassa ketjussa joku suositteli hakeutumista varamummo palveluun, ni johan rupee bio.mummoa hävettämään, ku muualta haetaan mummoja...

Ihan oikeasti hei ? Miettikääpä vähän !
Jos tuollaista vaatimusta heittää kehiin, niin en takuulla mäkään auttelis ketään ! Kyllä sen on perustuttava vapaaehtoisuuteen. Kuulostaa juuri siltä että
"jos ei tehdä kuten MÄ sanon niin ..."

H Ä V E T K Ä Ä !!

Kyllähän se ihan tosia asia on, että vanhemmilla on vapaus valita. Me emme tiedä sitä, mitkä syyt heidän valintansa pohjalla on. Asiat eivät ole yleensä niin yksiselitteisiä miltä näyttää. Me olemme kuulleet tähän asiaan vain ap: n näkökannan.

Alkuperäinen kirjoittaja halllllllooooooooooooo ?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miettikää nyt hei vähän ?????!

Ongelmana ei ole koiran kusetus vaan lasten epäarvoisuus. Emme tiedä mitä muuta taustalla on, luulen kuitenkin tilanteen olevan syvempi kuin tämä.

Tuo vapaus katkaista välit tarkoitti sitä, että ihmisillä on tosiaan vapaus tehdä valintansa. Se ei kuitenkaan tarkoita, että valinnat olisivat hyväksyttäviä tai niistä ei saisi tulla seuraamuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja surku:
Ollaan siskoni kanssa ihan erilaisessa asemassa vanhempieni silmissä. Siskon perhe pyytää/tarvitsevat apua monen monta kertaa kuukaudessa ja apua saavat ilman mitään mutinoita. Siellä jopa lemmikit hoidetaan lasten ohessa!

Kun itse joskus harvoin pyydän apua (sitä tapahtuu ehkä 4 kertaa vuodessa), alkaa pohtiminen että kun oltiin jo mietitty sitä ja tätä, no voidaan kait me tulla ei sulla varmaan pitkään mene... Meidän elukat jää hoidon ulkopuolelle, vaikka eilenkin toisella koiralla oli kova hätä kun tulin väsyneenä kotiin ja koira oli varmasti pyrkinyt ulos jo aiemmin. Voin sanoa, että silloin VITUTTI!!

Täytyy varmaan alkaa etsiä tilapäistä hoitoapua muualta, tai opettaa lapset selviytymään yksin. Tuntuu vaan niin epäreilulta :( Tämän takia ovat suhteet siskoonkin viilenneet. He ihan muitta mutkitta olettavat apua saavansa aina kun vähän vihjaavat, meidän täytyy melkein anella...

Onko kellään kokemusta samanlaisesta? Oletteko sanoneet asiasta? mä en viitsis sano, sillä äitini heittäytyy aina marttyyriksi silloin kun kyse minun mielipiteestäni. Siskoni sen sijaan saa laukoa suustaan mitä sattuu...
Niin tuttua!!

Yhteistyössä