kun ei parannu masennuksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei syöpää sairastava automaattisesti käperry siihen omaan itseensä, kuten sellainen masentunut ihminen, joka ei ajattele muita. Se on niin yksinkertaista. Minusta juuri isoa osaa niistä masentuneista, jotka jättäytyvät sieltä työelämästä pois, ovat juurikin niitä, joiden maailma rajoittuu siihen omaan napaan. Älä vedä sieltä omasta päästäsi jotain statseja, että minulla olisi vain yksi tapaus, jota vastaa tuhat ja tuhat muuta. Asia voi kuule olla aivan toisin päin, että näitä mainitsemiani tapauksia on tuhansia ja tuhansia, joita vastaa aina vain yksi toisenlainen tapaus. Todellisuus on varmasti jossain noiden välimaastossa.

Vittu mikä idiootti sä oot! Jos olisit tässä niin vetäisin turpaan!!! Olen kokenut vaikea-asteisen masennuksen ja olen sen vuoksi eläkkeellä. En todellakaan JÄTTÄYTYNYT työelämästä pois vaan minun oli vaikean sairauteni vuoksi pakko jäädä pois. Masennus ei ole omaan napaan tuijottamista eikä tahdonalainen tila jonka voi asennemuutoksella muuttaa. Toivon todella että itse sairastut niin eiköhän muutu ääni kellossa!!!!

"Jonna"n kanssa olen samaa mieltä. Toivottavasti tuo idiootti sairastuu itse vaikeaan masennukseen ja joutuu JÄTTÄYTYMÄÄN sairaseläkkeelle. Normaalisti en toivo masennusta pahimmalle vihamiehellekään, mutta tuo menee jo yli!!

[QUOTE="vieras";22209266] Olisi ihan kamala lukea jonkun kaverin kirjoittavan tänne palstalle ja haukkuvan minua itsekkääksi siksi, että olen olettanut hänen haluavan auttaa ja kertonut hänelle ongelmistani, eikä hän sanallakaan ole kuitenkaan ilmaissut, että se kuormittaa häntä liikaa.[/QUOTE]

Minun on sanottava, että minun perheenjäseneni on kuormittanut minua aivan liikaa ongelmillaan ja masennuksellaan. Minä pidän tätä henkilöä itsekkäänä ja ajattelemattomana. Olen myös kertonut hänelle, kuinka avuton olo on, kun hän kertoo minulle jutuista, mutta siitä huolimatta hän ei saa pidettyään suutaan kiinni. Nyt kun tiedänkin hänen mielessään olevat asiat, niin enhän tietenkään halua hänen olevan yksin asian kanssa. Tottakai jokainen läheinen haluaa olla tukena, mutta oikeasti sen tuen tarvitsijan pitäisi tajuta suojella avunantajaa ja suodattaa asioitaan. Minua suututtaa, että tämä läheinen henkilö pilaa minun muuten parasta aikaa elämästäni. Minullakin on silti omia huolia, mutta ei sellaisia, että ne nyt veisivät minut masennuksen syövereihin. Suututtaa, että koko ylimääräisen ajan siivotessani, kokatessani, kävellessäni yms., joudun ajattelemaan tätä henkilöä. Miten kehtaa olla niin ajattelematon!? Minua ei haittaisi, jos kyse olisi ystävästä, joka minulle tilittäisi ongelmiaan. Ne minä kestän, mutta kun kyse on sukulaisesta, niin sitä minä en kestä. Valitkaa siis tarkasti kenelle tilitätte!

Alkuperäinen kirjoittaja Näinon;22209250:
Eihän kukaan ole sanonut, että itseään vaikka viiltelevä ihminen olisi terve. Täällä on sanottu, että osa masentuneista hakee huomiota masennukseensa, johon tällainenkin temppu liittyy. Sinulta on selvästi jäänyt olennainen huomiotta. Ei juoppokaan, eikä korvatulehduspotilas sinne sairaalaan vapaaehtoisesti mene, vaan kyse on heillä joko tapaturmasta tai sairaudesta. Siellä sairaalassa on muitakin, kuten sydänpotilaita ja muita akuutteja tapauksia, jotka hekin tarvitsevat hoitoa.

No pitäi sun mielestä sitten masentuneen tappaa itsensä vaan kaikessa hiljaisuudessa? Vai mitä pitäisi tehdä? Kun riittävää apua ei saa pyytämälläkään kun resursseja ei ole?

Tiedän ihmisen, joka on joutunut lavastamaan itsemurhayrityksen saadakseen hoitoa masennukseensa. Hoitoa, johon hänellä lain mukaan olisi pitänyt olla täysi oikeus. Eikä ole mielenterveysalalla työskentelevien mukaan ainoa tapaus, vaan tämä on ihan "yleinen käytäntö". Hän ei pärjännyt kotona olojensa kanssa, mutta laitospaikoista oli leikattu. Sairaalaan ei oteta monilla paikkakunnilla, ellei "osoita" olevansa vakavasti vaaraksi joko itselleen tai muille, mikä on aivan sairasta. Kuitenkin vakavasti masentunut on esim. uusien lääkkeiden kokeilun alussa tai lääkettä vaihdettaessa suuressa itsemurhavaarassa, koska lääkitys usein ensin pahentaa oloa radikaalisti ennenkuin alkaa toimia (lukee ihan monien lääkepakettien sivuvaikutuksissa, tämän tietää joka lääkäri - itseasiassa sitä, että lääke pahentaa ensin vointia, pidetään jopa merkkinä siitä että se toimii). Vaikka hän tietäisi, että hänen täytyy päästä jonnekin turvalliseen paikkaan ammatti-ihmisten valvontaan kunnes lääke alkaa toimia, hänet lähetetään vaan kotiin nappireseptin kanssa ilman mitään muuta tukea kuin joku keskusteluaika sairaanhoitajan kanssa kerran kuussa. Tämä on yksi iso syy, miksi sellaisetkin ihmiset "yrittävät" itsemurhaa, jotka oikeasti eivät kuitenkaan tahdo kuolla. Ihan sairastahan tämä on, että ihmiset ajetaan sellaiseen tilanteeseen.

Mulla on nyt pari vuotta sitten todella paha masennuskausi, kesti 3kk sinä aikana mietin myös itsemurhaa ihan tosissani mutta en tehnyt sitä sillä teidän ettei läheiset sitä kestäisi.

Äitille en voinut asiasta juurikaan puhua, tiedän ettei hän olis kestänyt joten kirjoitin asiat vihkoon. Joka päivä purin tuntoni peittelemättä vihkoon ja se helpotti kun sai asiat johonkin purettua.

Toimiskohan tää ap sulla? Jos tunnet että et voi terapeutille puhua tai läheisille, niin kirjota vihkoon kaikki äläkä peittele mitään. Se jos mikä on terapeuttista kun ei tarvi salata mitään sillä sen tekstin näet vain sinä. Mulla vihko edelleen tallessa, lukemaan en sitä ny pysty mut on valmiina odottamassa jos tarvii taas kirjoittaa jotain.

Mä en sairasta masennusta, joten en voi kuvitella miltä susta tuntuu, mutta se pieni pala minkä olen siitä itse kokenut niin tuo vihko oli mun selviytymiskeino ja todella toivon että se vois auttaa suakin edes muutaman prosentin verran ja toivottavasti enemmänkin.

[QUOTE="minä";22209244]Ei ole tarkoitus loukata, mutta kysyn silti, käytätkö ap minkä verran alkoholia/muita päihteitä? Vai käytätkö ollenkaan? Siksi kysyn kun ne pahentavat masennusta.

Itse olen myös ollut elämässäni aivan suossa.. Joillakin on taipumus masennukseen ja sen uusiutumiseen. Itse olen kahdesti jo sairastanut masennusta ja minulla on vahva uusiutumisriski ja tiedän että masennus voi uusiutua.

Tuo tyhjyyden tunne on todella tuttu. Minulla oli pitkiä aikoja kun en tuntenut mitään muuta kuin ahdistusta. Jatkuva puristava tunne kurkussa ja rinnassa. Muistan kun poljin pyörällä jostain kotiin ja näin leijaa lennättävän pojan ja aloin itkemään, itkin kun näin iloisia ihmisiä, en kestänyt. Välillä lääkitsin itseäni viinalla ja lääkkeillä ja se vaan pahensi kaikkea.
Erakoiduin kaikesta. Lopetin harrastukset, en tavannut ihmisiä. En siivonnut, en syönyt, saatoin nukkua 20 tuntia vuorokaudessa, itkin 4 tuntia ja nukuin taas. Olin terapiassa, söin lääkkeitä, olin sairaalassa.

En osaa sanoa mikä auttoi. Ehkä se oli muutto, paikkakunnanvaihto, päihteiden lopettaminen, jotain. En tiedä. Pelkään milloin taas uusiutuu..[/QUOTE]

voi miten tutulle kuulostaa. minäkin aikoinaan "lääkitsin" itseeni lääkkeillä ja viinalla, mutta nykyisin en sitä enää tee.

osasit hyvin kuvailla tuntemuksia joita masentuneella voi olla.

ei ole apua lääkkeistä, ei terapiasta. ei ottamalla itseään niskasta kiinni. kaikki on vaan tyhjää, mustaa. eristäydyn kuukausi kuukaudelta ja vuosi vuodelta enemmän ja enemmän niin muista ihmisistä kuin omista lapsista ja miehestä.

olen saanut apua, minut on otettu tosissaan, mutta mikään ei tunnu auttavan. olen möykky joka ei tunne mitään. olen yrittänyt itsemurhaakin, sinällään olen onnellinen etten siinä onnistunut lasten vuoksi mutta ei tämä ole elämää. olen kuin syväjäässä, en pysty tuntemaan mitään. robotti jonka hengitys pelaa, joskus pystyy tekee ruokaa tai pyykkiä pestä. muuten olen omissa oloissani.

olenko toivoton tapaus? tämäkö on kohtaloni, elää ilman tunteita, pimeässä luolassa jonne ei valoa tule mistään?

Et ole toivoton. Mulla kesti tosi monta vuotta ennen kuin aloin muistamaan ja saamaan yhteyksiä siihen mikä mulla on ja mitä mulle on tapahtunut ja niistä kaikista asioista koostuu mun paha olo. Itse koen että masennus on pienin paha, tosin se on joskus tosi kamalaa.
Pahinta on ahdistus ja yleinen paha olo.
En ole syönyt lääkkeitä ja siksi pystyn käsittelemään tunteitani ja niitä menneitä asioitani.
Tuo syväjäätynyt olo tarkoittaa että sulla on tunteita, mutta ne ovat piilossa.
Et ehkä ole saanut oikeata terapiaa, ehkä et muista vielä mistä olosi kumpuaa.
Ja vielä kerran: mulla lääkkeet turruttaa ja en silloin pysty saamaan mistään kiinni(terapiassa).
Ja itsensä hoidosta: jos jää paikalleen makaamaan, se varmasti masentaa lisää.
Harrastan liikuntaa ja erityisesti tietynlaiset liikuntamuodot auttavat mua niin että masennus jopa helpottaa.
Masennukseen on aina joku syy, sen alla on muita tunteita.

Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä;22209339:
"Jonna"n kanssa olen samaa mieltä. Toivottavasti tuo idiootti sairastuu itse vaikeaan masennukseen ja joutuu JÄTTÄYTYMÄÄN sairaseläkkeelle. Normaalisti en toivo masennusta pahimmalle vihamiehellekään, mutta tuo menee jo yli!!

Siis kuinka kylmiä te voitte olla?! Teillä ei ole näköjään mitään älyä siitä, mitä läheisenne joutuvat käymään läpi, kun ovat teille olleet tukena! Ne, jotka masentuvat teidän huolistanne, ovat juurikin niitä, jotka teistä eniten välittävät, ja nyt te dissaatte heitä!!!!!!!!! Olettepa te kiitollisia! Jos teidän läheisenne ei ole masentuneet huolistanne, ei he ole niitä myötäeläneet niin kuin joidenkin läheiset täällä.

Hirveää. Ette tosiaan voi käsittää niitä läheisiä, jotka ihan oikeasti ovat niitä VÄLITTÄVIMPIÄ.

[QUOTE="ella";22209425]Et ole toivoton. Mulla kesti tosi monta vuotta ennen kuin aloin muistamaan ja saamaan yhteyksiä siihen mikä mulla on ja mitä mulle on tapahtunut ja niistä kaikista asioista koostuu mun paha olo. Itse koen että masennus on pienin paha, tosin se on joskus tosi kamalaa.
Pahinta on ahdistus ja yleinen paha olo.
En ole syönyt lääkkeitä ja siksi pystyn käsittelemään tunteitani ja niitä menneitä asioitani.
Tuo syväjäätynyt olo tarkoittaa että sulla on tunteita, mutta ne ovat piilossa.
Et ehkä ole saanut oikeata terapiaa, ehkä et muista vielä mistä olosi kumpuaa.
Ja vielä kerran: mulla lääkkeet turruttaa ja en silloin pysty saamaan mistään kiinni(terapiassa).
Ja itsensä hoidosta: jos jää paikalleen makaamaan, se varmasti masentaa lisää.
Harrastan liikuntaa ja erityisesti tietynlaiset liikuntamuodot auttavat mua niin että masennus jopa helpottaa.
Masennukseen on aina joku syy, sen alla on muita tunteita.[/QUOTE]

tällä hetkellä mä olen lääkkettömänä. tunsin että lääkkeet vaan pahensi oloani, veti minut toiseksi ihmiseksi. olen kahteen eri kertaan kyllä syönyt lukuisia eri lääkkeitä. jokin auttoi hieman, toinen veti minut psykoosiin. enää en halua sekoittaa aivokemioitani lääkkeillä vaan koitan muita keinoja. mikään ei vaan tunnu auttavan. :(

voi miten tutulle kuulostaa. minäkin aikoinaan "lääkitsin" itseeni lääkkeillä ja viinalla, mutta nykyisin en sitä enää tee.

osasit hyvin kuvailla tuntemuksia joita masentuneella voi olla.

Toivottavasti löytäisit jostakin keinon selvitytyä. Tsemppiä syksyyn!!

Ja muuten te jotka valitatte että läheinen kuormittaa. Oletteko sanoneet sille kuormittavalle henkilölle ettette jaksa kuunnella?

[QUOTE="Roskis";22209364]Minun on sanottava, että minun perheenjäseneni on kuormittanut minua aivan liikaa ongelmillaan ja masennuksellaan. Minä pidän tätä henkilöä itsekkäänä ja ajattelemattomana. Olen myös kertonut hänelle, kuinka avuton olo on, kun hän kertoo minulle jutuista, mutta siitä huolimatta hän ei saa pidettyään suutaan kiinni. Nyt kun tiedänkin hänen mielessään olevat asiat, niin enhän tietenkään halua hänen olevan yksin asian kanssa. Tottakai jokainen läheinen haluaa olla tukena, mutta oikeasti sen tuen tarvitsijan pitäisi tajuta suojella avunantajaa ja suodattaa asioitaan. Minua suututtaa, että tämä läheinen henkilö pilaa minun muuten parasta aikaa elämästäni. Minullakin on silti omia huolia, mutta ei sellaisia, että ne nyt veisivät minut masennuksen syövereihin. Suututtaa, että koko ylimääräisen ajan siivotessani, kokatessani, kävellessäni yms., joudun ajattelemaan tätä henkilöä. Miten kehtaa olla niin ajattelematon!? Minua ei haittaisi, jos kyse olisi ystävästä, joka minulle tilittäisi ongelmiaan. Ne minä kestän, mutta kun kyse on sukulaisesta, niin sitä minä en kestä. Valitkaa siis tarkasti kenelle tilitätte![/QUOTE]

Sun sukulaisesi ei voi tietää, milloin sulla on mitta täysi tai paljonko hänen asioitaan kelailet arjessasi. Jos hänellä on tarpeeksi paha olo, hän ei edes pysty ajattelemaan sitä vaikka muuten olisi miten empaattinen ihminen, koska ahdistus estää hänen aivojaan toimimasta täydellä kapasiteetilla.

Se on vain ja ainoastaan sun velvollisuus sanoa SUORAAN että et jaksa nyt kuunnella, kerro jollekin muulle. Tottakai on kivempi olla se mukava tyyppi ja pelastava enkeli, joka ei koskaan sano vastaan, mutta ei sitten auta valittaa selän takanakaan jos ei ole rotia tehdä ihmiselle itselleen tätä selväksi. Tiedän ettei se ole helppoa ja vastaus ei välttämättä ole kaunista kuultavaa, mutta tämä oli ainoa tapa, millä esim. itse sain oman äitini tajuamaan, että hän ei voi jatkaa minun käyttämistä terapeuttinaan (näin oli jatkunut lapsuudestani asti) ja hakeutumaan hänet oikeaan terapiaan. Kun hän alkoi voida paremmin, hän pystyi ajattelemaan asiaa myös minun kannaltani. Mutta tätä ei olisi tapahtunut ikinä ilman hänen terapiaansa, koska minulla ei ollut keinoja auttaa häntä. Oli pakko olla vähän aikaa se inhottava ja itsekäs ihminen, että tilanteen saisi terveemmäksi meidän molempien kannalta. Toki kuuntelen häntä vieläkin silloin kun en koe, että se kuormittaisi minua liikaa. Jos minusta alkaa tuntua, että tukehdun hänen huoliensa alle ja koko oma elämäkin jää niiden aiheuttaman ahdistuksen takia elämättä, sanon että olen pahoillani mutten nyt jaksa ja vaikka lopetan puhelun tai menen ulos, jos asia ei mene perille.

Tietty määrä itsekkyyttä on tervettä. Terve itsekkyys on lopulta kaikkien etu.

Siis kuinka kylmiä te voitte olla?! Teillä ei ole näköjään mitään älyä siitä, mitä läheisenne joutuvat käymään läpi, kun ovat teille olleet tukena! Ne, jotka masentuvat teidän huolistanne, ovat juurikin niitä, jotka teistä eniten välittävät, ja nyt te dissaatte heitä!!!!!!!!! Olettepa te kiitollisia! Jos teidän läheisenne ei ole masentuneet huolistanne, ei he ole niitä myötäeläneet niin kuin joidenkin läheiset täällä.

Hirveää. Ette tosiaan voi käsittää niitä läheisiä, jotka ihan oikeasti ovat niitä VÄLITTÄVIMPIÄ.

Sinustako sellainen ihminen on välittävä, joka muka kuuntelee sairastunutta, mutta täällä palstalla haukkuu masentunutta laiskaksi ja saamattomaksi joka haluaa vain jäädä eläkkeelle, joka on itsekäs paska? Kumma käsitys sinulla välittämisestä.

Oikeasti välittävimmillä läheisellä on munaa pitää puoliaan. Hän ei sysää sitä masentuneen vastuulle, jolla on muutenkin vaikeaa selviytyä asioista. Hänen ei tarvitse syyllistää masentunutta siitä että tämä on sairas tai vaatia että tämän pitäisi kontrolloida puhumisiaan tai olojaan hänen seurassaan ettei häntä ala ahdistaa, koska hän pystyy itse kontrolloimaan jaksamisensa mukaan sitä, mitä pystyy ottamaan vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja BS:ää;22208780:
Toi on ihan BS:ää! Ne ihmiset, jotka masentuu toisten masennuksesta, masentuu juuri sen takia, että tämä ihminen on heille niin tärkeä, että heidän sydäntään raastaa. Tämä masentunut ihminen ei taaa osaa pistää itseään heidän asemaansa, jos ajattelee itsekkäästi. Sinä et varmasti sitten ole niin empaattinen ihminen, että kykenisit tätä ymmärtämään. Masentuneet on masentuneita sinunlaisesi ihmisten takia, jotka mahdollistavat masennuksen. Ennen vanhaa, kun ei ollut mahdollisuutta masentua, (sillä jos niin kävi, niin siihen oikeasti loppui perheen elanto) niin ihmiset jaksoivat yrittää paljon kauemmin. Silloin oli myös paljon pienemmät mukavuudet, mutta ihmiset oli ihan yhtä perusonnellisia, kuin nytkin. Nykyään kyllä valitetaan, kun siitä on tehty mahdollista.

Eli siis kuka on syyllinen, minä joka yritän puolustaa ap:ta tältä hyeenajoukolta mikä täälläkin kieltää kaiken eikä ymmärrä mitään. Kiitti.

tällä hetkellä mä olen lääkkettömänä. tunsin että lääkkeet vaan pahensi oloani, veti minut toiseksi ihmiseksi. olen kahteen eri kertaan kyllä syönyt lukuisia eri lääkkeitä. jokin auttoi hieman, toinen veti minut psykoosiin. enää en halua sekoittaa aivokemioitani lääkkeillä vaan koitan muita keinoja. mikään ei vaan tunnu auttavan. :(

Joo, mäkin oon selvinnyt vaikka en syö lääkkeitä, oon kokeillu pienissä määrin. Ja tosi vaikeita oloja on ollut ja täydessä yksinäisyydessä, mulla ei ole ketään, edes seurana.
Mietin että jos kokeilisit jotain erilaista terapiamuotoa. Mä tosiaan olin todella kauan vain oireitteni kanssa ja viime vuosina vasta sain "kiinni" jutuistani.
Luulen että sulla on alitajunnassa se tieto mikä sulla on, unohtunut ikävä tapahtuma? Joka vaikuttaa alitajuisesti aiheuttaen tuota masennusta.
Luepa Salli Saaren kirja kriiseistä(tarkempaa nimeä en muista).
Uskon että voit vielä tervehtyä.
Minäkin olen vuosikausien jälkeen löytänyt syyn masennukseen!
Ja tajunnut sen ettei se ole mun vika.

[QUOTE="ella";22209580]Joo, mäkin oon selvinnyt vaikka en syö lääkkeitä, oon kokeillu pienissä määrin. Ja tosi vaikeita oloja on ollut ja täydessä yksinäisyydessä, mulla ei ole ketään, edes seurana.
Mietin että jos kokeilisit jotain erilaista terapiamuotoa. Mä tosiaan olin todella kauan vain oireitteni kanssa ja viime vuosina vasta sain "kiinni" jutuistani.
Luulen että sulla on alitajunnassa se tieto mikä sulla on, unohtunut ikävä tapahtuma? Joka vaikuttaa alitajuisesti aiheuttaen tuota masennusta.
Luepa Salli Saaren kirja kriiseistä(tarkempaa nimeä en muista).
Uskon että voit vielä tervehtyä.
Minäkin olen vuosikausien jälkeen löytänyt syyn masennukseen!
Ja tajunnut sen ettei se ole mun vika.[/QUOTE]

mulla epäillään tällä hetkellä epävakaata persoonallisuushäiriötä joka selittäisi paljon elämästäni....

no, terapia jatkuu ja tuon diagnoosin hakeminen, onko se minulla vai ei, mutta iso epäily siitä on.

mulla on ollut vaikea elämä, todella vaikea. ihan lapsuudesta saakka. en usko että minun kohdalla löytyy jotain yhtä tai kahta syytä masennukselleni. luulen että se on seurausta KOKO elämästäni, lähtien lapsuudesta.

mutta nyt suljen koneen ja menen miehen viekkuun katsoo telsua ennen nukahtamista, taidampa jotain iltapalaakin laittaa.

kiitos kaikille tsempeistä ja neuvoista ja ylipäätään keskustelusta. :) hyvät yöt.

mulla epäillään tällä hetkellä epävakaata persoonallisuushäiriötä joka selittäisi paljon elämästäni....

no, terapia jatkuu ja tuon diagnoosin hakeminen, onko se minulla vai ei, mutta iso epäily siitä on.

mulla on ollut vaikea elämä, todella vaikea. ihan lapsuudesta saakka. en usko että minun kohdalla löytyy jotain yhtä tai kahta syytä masennukselleni. luulen että se on seurausta KOKO elämästäni, lähtien lapsuudesta.

Jos satut vielä jossain vaiheessa lukeen ketjua, niin vastaan. Mullakin on lapsuudesta saakka ollut vaikea elämä ja niitä syitä enemmän kuin yksi. En ole juuri käynyt lääkäreillä ja diagnooseja tulisi, mutta niillä ei ole merkitystä.

Minähän olin ennen yksin näistä, joiden mielestä masennus oli keksitty juttu ja ainakaan minä en siihen vahvana sairastuisi. No, pilkka osui omaan nilkkaan ja psyyke petti. Ja se pettää kun se on pettääkseen, tekisitpä mitä tahansa. Yritinhän minäkin vuosia opiskella, käydä töissä ja olla ajattelematta. Esitänpä yhden näkökulman. Minä RAKASTAN mun työtä, teen sitä vain osa-aikaisesti. Viime viikolla olin töissä enemmän kuin normaalisti ja joka päivä töiden jälkeen nukuin seuraavaan aamuun saakka. Töissä jouduin ottamaan rauhoittavaa muutamaan otteeseen. Väitättekö te tosiaan, että minun työkyvyttömyyteni olisi keksittyä juttua? Työkykyinen en tunnu olevan vieläkään, koska se vetää minut aivan piippuun mutten halua syrjäytyä ja siksi mieluummin näin..

[QUOTE="vieras";22209855]Minähän olin ennen yksin näistä, joiden mielestä masennus oli keksitty juttu ja ainakaan minä en siihen vahvana sairastuisi. No, pilkka osui omaan nilkkaan ja psyyke petti. Ja se pettää kun se on pettääkseen, tekisitpä mitä tahansa. Yritinhän minäkin vuosia opiskella, käydä töissä ja olla ajattelematta. Esitänpä yhden näkökulman. Minä RAKASTAN mun työtä, teen sitä vain osa-aikaisesti. Viime viikolla olin töissä enemmän kuin normaalisti ja joka päivä töiden jälkeen nukuin seuraavaan aamuun saakka. Töissä jouduin ottamaan rauhoittavaa muutamaan otteeseen. Väitättekö te tosiaan, että minun työkyvyttömyyteni olisi keksittyä juttua? Työkykyinen en tunnu olevan vieläkään, koska se vetää minut aivan piippuun mutten halua syrjäytyä ja siksi mieluummin näin..[/QUOTE]

toi on totta että psyyke pettää jos se pettää. Mullakin on melkein kaikki mahdolliset riskitekijät sairastumiseen, ja usein huomaankin ajattelevani että en anna itseni sairastua. Mut ei se vaan niin mene että siihen vois itse vaikuttaa. Tai toki jollain asteella voi, esim. se että osaa ajoissa hakeutua ammattiavun pariin, tiedostaa omat riskit ja osaa ennalta ehkäistä esim. uupumusta, pitää itsestään huolta. Mut siltikin voi sairastua.

Sinustako sellainen ihminen on välittävä, joka muka kuuntelee sairastunutta, mutta täällä palstalla haukkuu masentunutta laiskaksi ja saamattomaksi joka haluaa vain jäädä eläkkeelle, joka on itsekäs paska? Kumma käsitys sinulla välittämisestä.

En ole lukenut, että kukaan olisi tässä ketjussa kirjoittanut tollaista mitä sanot. Ton jutun on oltavan vain ja ainoastaan sinun korviesi välissä. Linkitäppä juttu, missä noin sanotaan.

[QUOTE="Jonna";22209313]Vittu mikä idiootti sä oot! Jos olisit tässä niin vetäisin turpaan!!! Olen kokenut vaikea-asteisen masennuksen ja olen sen vuoksi eläkkeellä. En todellakaan JÄTTÄYTYNYT työelämästä pois vaan minun oli vaikean sairauteni vuoksi pakko jäädä pois. Masennus ei ole omaan napaan tuijottamista eikä tahdonalainen tila jonka voi asennemuutoksella muuttaa. Toivon todella että itse sairastut niin eiköhän muutu ääni kellossa!!!![/QUOTE]

Ei oo totta mitä kirjoitat?! :O

[QUOTE="vieras";22209515]Oikeasti välittävimmillä läheisellä on munaa pitää puoliaan. Hän ei sysää sitä masentuneen vastuulle, jolla on muutenkin vaikeaa selviytyä asioista. Hänen ei tarvitse syyllistää masentunutta siitä että tämä on sairas tai vaatia että tämän pitäisi kontrolloida puhumisiaan tai olojaan hänen seurassaan ettei häntä ala ahdistaa, koska hän pystyy itse kontrolloimaan jaksamisensa mukaan sitä, mitä pystyy ottamaan vastaan.[/QUOTE]

Sinä se vasta oikea psykiatri oletkin. Huomaa, että todellakin kirjoitat niin, miten sinulle tilanteeseen sopii. :D

Esim jossain ihanassa öljyhieronnassa vaik kerran viikossa.
Ootko kokeillu bachin kukkaterapiaa. Homeopatiaa.... kokeilisin sinuna myös vaihtoehtoisia hoitomuotoja.
Esim. Helsingissä Sofianovassa vois olla sopivia apuja.

Milloin masennus alkoi,mitä silloin tapahtui elämässäsi?
Mitä tapahtui elämässäsi juuri ennen tuota vuoden taukoa?
Ja mitä tapahtui juuri ennenkuin masennus palasi?
Minkälainen ruokavalio sinulla on? Syötkö tarpeeksi kalaa?
Terveellistä monipuolista ravintoa?Kalaöljy kapseleita?tms.
Kannattaa tutustua Antti Heikkilän kirjoihin.
Ja miettiä kehon happo-emäs tasapainoa...

[QUOTE="kuu";22210070]Esim jossain ihanassa öljyhieronnassa vaik kerran viikossa.
Ootko kokeillu bachin kukkaterapiaa. Homeopatiaa.... kokeilisin sinuna myös vaihtoehtoisia hoitomuotoja.
Esim. Helsingissä Sofianovassa vois olla sopivia apuja.

Milloin masennus alkoi,mitä silloin tapahtui elämässäsi?
Mitä tapahtui elämässäsi juuri ennen tuota vuoden taukoa?
Ja mitä tapahtui juuri ennenkuin masennus palasi?
Minkälainen ruokavalio sinulla on? Syötkö tarpeeksi kalaa?
Terveellistä monipuolista ravintoa?Kalaöljy kapseleita?tms.
Kannattaa tutustua Antti Heikkilän kirjoihin.
Ja miettiä kehon happo-emäs tasapainoa...[/QUOTE]

Vaikka en olekaan ap, niin kerron että olen käynyt rosen-terapiassa ja hierojallakin
joskus ja erityisesti syvähoidot ovat parasta mulle, monet hoidot avaavat mieltäkin.

Yhteistyössä