Kun äiti haluaa omaa aikaa mutta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Haluaisin saada edes vuorokauden omaa aikaa, lapsi on reilu vuoden ja missään en ole käyny.
Lapsi on ollut tosi vaikea nukkuja, öisin heräilee ja vaan minä saan rauhoittumaan, isäkään ei saa vaikka muuten hoitaa ja touhuaa hänen kanssaan, on tissitakiainen. Ois hoitopaikkaki yöksi, mutta en viitsi viedä kun yöt on niin hankalia.
Haluaisin vaan nukkua kunnolla ja ehkä käydä miehen kanssa ravintolassa syömässä ja ystävien kanssa iltaa viettämässä.

Onko haluni itserakasta, miten voisin saada lapsen nukkumaan yön ja pärjäämään muiden kanssa myös, neuvolassa olivat sitä mieltä ettei toivoakaan että voisin syksyllä hoitoon viedä, kun töihin pitäisi lähteä kun on niin kiinni minussa.
Pärjää kyllä muiden lasten kanssa, mutta vaatii minut vierelle ja tueksi koko ajan, on hyvin herkkä lapsi.

Tiedätkö. Sillä lapsella voi siellä hoidossa mennä paremmin yö kuin kotona. Jos siis on tuttu paikka niin vie ehdottomasti yöksi hoitoon. Voithan sopia, että jos lapsi aivan mahdottomasti ikävöi niin menet hakemaan kotiin.

jos on tissitakiainen niin oisko aika lopettaa imetys? jos siis lapsen aiot syksyllä hoitoonkin viedä, tulee muuten turhan paljon muutoksia... ja btw, lapset tuppaa haluumaan sen äidin vaan silloin kun se on paikalla, muuten käy isä tai tuttu hoitaja aika hyvin...

Mun tissitakiainen oli minusta erossa kolme yötä, kun vielä imetin. Ekat kaksi yötä kun oli päivän Tukholmassa kaverini kanssa (huusi ekan yön kokonaan ja tokana yönä tunnin välein) ikää oli reilu 1v. Yhden yön huuteli hiukan 1v9kk iässä, kun olin juhlimassa siskoni 30v juhlia. Ja siihen jätin tissuttelukin kokonaan, kun meni niin "helposti".

Niin ja iskä hoisi nämä ajat, kun olin pois.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
jos on tissitakiainen niin oisko aika lopettaa imetys? jos siis lapsen aiot syksyllä hoitoonkin viedä, tulee muuten turhan paljon muutoksia... ja btw, lapset tuppaa haluumaan sen äidin vaan silloin kun se on paikalla, muuten käy isä tai tuttu hoitaja aika hyvin...

Peesailen. Jos haluat hoitaa lasta lapsentahtisesti niin kuin nykyään on muotia sanoa, eikö kannattaisi kuunnella lapsen tarpeita ja lopettaa imetys? Hyvä katkeamataon yöuni alkaa yli 1-vuotiaalla olemaan aikalailla tarpeen etenkin jos on hoidon aloittamassa.

kuka kiinni kenessä.... opeta nokkamukiin ja lypsä maitoa ja ensin menee iltaunille isän kans ja sitte sä nukut koko yön muualla (eri huoneessa) etkä mene vaan isä hoitaa heräilyt ja antaa tutin ja tai vettä jne.. eli päättäväisesti vaan otat etäisyyttä ja vierotat lapsen sinusta ja ittes lapsesta annat vastuuta muille :D niin sitten vasta olette kypsiä olemaan erossa pakon edessä lapsi kyllä pärjää eikä pieni (suurikaan)itku ja hetken ikävä häntä vahingoita kun joku kuitenkin hoitaa.

kuopus samanlainen kuin teillä! missään oo oll hoidossa ,ku vasta 1½veenä oli jokuaika sitten puolipäivää (päikkäreista iltapuuroon) ja se meni hyvin.Piakkoin ois tarkoitus kokeilla ihan yökylää,huih. Imettänyt en ole pitkään aikaan,sain lopetettua kun oli 10kk ja nyt on jo jonkin aikaa nukkunutkin enimmäkseen hyvin.
Ei ole itsekästa saada itselleen joskus vähän aikaa,mutta mulla kans niin sama tilanne,ymmärrän et on vaikea jättää lasta hoitoon.Kokeilkaa jos on mahdollista,sehän on hoitajille vain se yksi yö sitä heräilyä.

Alkuperäinen kirjoittaja iltatähtien äippä:
kuka kiinni kenessä.... opeta nokkamukiin ja lypsä maitoa ja ensin menee iltaunille isän kans ja sitte sä nukut koko yön muualla (eri huoneessa) etkä mene vaan isä hoitaa heräilyt ja antaa tutin ja tai vettä jne.. eli päättäväisesti vaan otat etäisyyttä ja vierotat lapsen sinusta ja ittes lapsesta annat vastuuta muille :D niin sitten vasta olette kypsiä olemaan erossa pakon edessä lapsi kyllä pärjää eikä pieni (suurikaan)itku ja hetken ikävä häntä vahingoita kun joku kuitenkin hoitaa.

Niin minä se enempi olen varmasti kiinni,tai pelkään että saa hullun raivarin:D Sinänsä hassua koska ennen lasta vannoin että otan aikaa myös itselle ja hups vuosi meni.
Imettää ei ollut näin kauan tarkoitus, mutta kun pulloa ei ikinä suostunu juomaan joten se vieroitus jäi, nyt juo pillistä joten lopetus ois jo mielessä. Hoitajat on tuttuja ja varmasti eivät yksin jätä itkemään, tiedän että osaavat ja pärjäävät, mutta jotenki en haluaisi että yön joutuvat valvomaan kuitenkaan:)

Omituista, että neuvolastakaan eivät osanneet sinua tukea. Ovatko siis sitä mieltä että tilanteeseen ei löydy ratkaisua ja hoitoon lasta ei voi viedä? Mulla vähän samanlainen, mutta vasta 8 kk vauva. Hoitoon vien päälle 1 vuotiaana ja nyt jo vähän kauhistuttaa, että kuinka siinä käy. Imetän kanssa vielä ja syksyllä ajattelin sitä lopetella, joten varmaan se tuo pikkuhiljaa helpotusta tilanteeseen.

Meillä myös reilu vuoden ikäinen lapsi joka on minusta todella riippuvainen ja isä ei saa juuri koskaan häntä rauhoittumaan jos itku alkaa. Kummallista kyllä niin ne pari yötä kun isovanhemmat on olleet hoitamassa onkin menneet tosi hyvin.

Yhteistyössä