Kun aina sanotaan että vain tosi rikkailla on varaa jäädä kotiäideiksi, erityisesti sitten kun lapset jo 3 eikä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
kotihoidontukea enää makseta, niin aika jännää että tuolla toisessa ketjussa niin moni on sitä mieltä että voisi jäädä kotiin jos mies saisi n. 2000 euroa käteen ja itse saisi vain lapsilisät. Eli tuolla ainakin moni tuntuu olevan sitä mieltä että ei tarvitse olla todellakaan mikään rikas voidakseen olla kotiäitinä ilman kotihoidontukea.

Kyllä, näin on. Kyse ei ole niinkään varallisuudesta, kuin tahdosta tai omista haluista. Vaikka meillä olisi varaa toisen jäädä kotiin loppuelämäkseen, kumpikaan ei sitä halua tehdä.
Miksiköhän Mikael Lilius käy töissä, vaikka se varmaan eläis ihan mukavasti loppuelämänsä vaikkei tekisi enää päivääkää töitä. Puhumattakaan Björn Wahlroosista.

[QUOTE="hmm";22522858]kotihoidontukea enää makseta, niin aika jännää että tuolla toisessa ketjussa niin moni on sitä mieltä että voisi jäädä kotiin jos mies saisi n. 2000 euroa käteen ja itse saisi vain lapsilisät. Eli tuolla ainakin moni tuntuu olevan sitä mieltä että ei tarvitse olla todellakaan mikään rikas voidakseen olla kotiäitinä ilman kotihoidontukea.[/QUOTE]

Meillä miehellä se vähän alta pari tonnia kuussa palkka,satunnaisesti ylityökuukausina jopa se 2500e.
Meillä asumiskustannukset 400e,muut apkolliset laskut ja auton käyttäkulut noin 500e kuussa.
Joten elämiseen jää noin 1100e kuukausittain,kyllä sillä kolme henkinen perhe aika hulppeasti syö.Eli voisin jäädä kotiin,ja olenkin aikeissa jäädä opiskelemaan pelkällä opintotuella kohtapuolin.

Itse kotiätinä ollut 7 vuotta, kuopus täyttää 5 huhtikuussa. Helsingin kaupungilla olin duunissa tätä ennen. Haluan kasvattaa lapseni itse kun ovat niin pieniä vielä! Hyvin on mennyt. Mies opiskelija ja kun valmistui FM, niin alkoi siviilipalvelus, jota suorittaa parhaillaan, pitää hoitaa pois kun on "yli-ikäinen." En nosta työkkäriä tms. Mitään ei meiltä puutu, ei ollenkaan kituuttamista. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot! Ei velkoja tms. Taidan siis olla "tosi rikas" :)