Kun aina sanotaan että nopea laihtuminen syö lihakset ja suurin osa nestettä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ViVa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
mä en kyllä tajunnut yhtään laskea näitä noin.. tyhmänä vaan noita prosentteja tuijotin :whistle:

Mutta edelleen se laihduttamisen tärkein numero näyttää hyvältä.

Kolme viikkoa, 6,3 kg. Reilut 2kg viikossa. Joku voisi sanoa, että liikaa, mutta ensimmäisinä viikkoina saa ollakin.

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
noi tollaset dieetit on perseestä,et saa proteiinia mistään. suosittelen että jätät tommoset hömpötykset pois ja rupeet vaan katsoon mitä suuhusi laitat.
jätät pois nopeet hiilarit ja syöt runsaasti proteiinia. ei lihasmassaa kasvattavalle 1-1,5kg painoa kohti ja lihasmassaa kasvattavalle jopa 2-2,5kg painoo kohden.
rasvoja tarvitsee,mutta hyviä rasvoja.
sitten sun pitää myös urheilla ettei se lihas katoa.
nopeessa laihdutuksessa jolloin lihasmassa katoo käy niin että ku se paino rupee hiipiin takasin (et elä pussikeitoilla lopunikää ) niin et saa lihasta takasin vaan läskiä.
onhan noi ihan hyviä startteja jos sellaista tarvii,mutta suosittelen kaikille kyllä terveellistä ruokavalioo ja liikuntaa.

Mä oon niin monta kertaa koittanut vaan katsoa mitä syön yms,mutta en vaan siihen onnistu. Ainut mikä mulla on aina toiminut on niukkaenerginen dieetti. Silloin kun kiellän itseltäni kaikki herkut ym,niin silloin en niitä edes himoitse,jos taas sallin niin silloin en pysty ottamaan vaan vähän :(
Tiedän kyllä että ei ole kaikkein fiksuin tapa laihtua,mutta mulle se on melkein tämä tai sitten tyytyminen ylipainoon.
Kyllä meinaan noita kaloreita nostaa kunhan sinne tavoitteeseeni pääsen,mutta siis tarkotuksena että nyt en enää palaisi siihen entiseen suklaalevy päivässä elämääni.

Ja urheiluun ei ole kovin paljon aikaa kahden pienen yh:lla,kävely on melkein ainut mitä pystyn harrastamaan lasten kanssa. (työnnä toista vaunuissa,toinen pulkassa). :)

Ja olen myös sellaista paljon proteiinia sisältävää aika matalakalorista dieettiä kokeillut joskus aikoja sitten,mutta silloin laihduin 3kg joka jumittui ihan täysin siihen ja heti kun lisäsin hiilareita tuli se 3kg takaisin.

Kun taas samanlaisella dieetillä millä nyt olen olen ennenkin saanut hyvin painoa pois ja ennen lapsia sain painon myös pidettyä samassa monta vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja urheilija:
mä en kyllä tajunnut yhtään laskea näitä noin.. tyhmänä vaan noita prosentteja tuijotin :whistle:

Mutta edelleen se laihduttamisen tärkein numero näyttää hyvältä.

Kolme viikkoa, 6,3 kg. Reilut 2kg viikossa. Joku voisi sanoa, että liikaa, mutta ensimmäisinä viikkoina saa ollakin.

Niin,se antaa mulle tosi hyvin voimia jatkaa tätä urakkaa kun näkee tuloksia vaa'assa ja ennenkaikkea vaatteissa :)
Miten ja milloin suosittelisit noita kaloreita nostamaan? ja minkähän verran?

Nyt musta tuntuu että voisin näin jatkaa vaikka miten kauan,ei ole nälkää,vissiin keho on paastotilassa(?)
Mutta näin ei kai ole hyvä jatkaa kovin pitkään?

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
noi tollaset dieetit on perseestä,et saa proteiinia mistään. suosittelen että jätät tommoset hömpötykset pois ja rupeet vaan katsoon mitä suuhusi laitat.
jätät pois nopeet hiilarit ja syöt runsaasti proteiinia. ei lihasmassaa kasvattavalle 1-1,5kg painoa kohti ja lihasmassaa kasvattavalle jopa 2-2,5kg painoo kohden.
rasvoja tarvitsee,mutta hyviä rasvoja.
sitten sun pitää myös urheilla ettei se lihas katoa.
nopeessa laihdutuksessa jolloin lihasmassa katoo käy niin että ku se paino rupee hiipiin takasin (et elä pussikeitoilla lopunikää ) niin et saa lihasta takasin vaan läskiä.
onhan noi ihan hyviä startteja jos sellaista tarvii,mutta suosittelen kaikille kyllä terveellistä ruokavalioo ja liikuntaa.

Mä oon niin monta kertaa koittanut vaan katsoa mitä syön yms,mutta en vaan siihen onnistu. Ainut mikä mulla on aina toiminut on niukkaenerginen dieetti. Silloin kun kiellän itseltäni kaikki herkut ym,niin silloin en niitä edes himoitse,jos taas sallin niin silloin en pysty ottamaan vaan vähän :(
Tiedän kyllä että ei ole kaikkein fiksuin tapa laihtua,mutta mulle se on melkein tämä tai sitten tyytyminen ylipainoon.
Kyllä meinaan noita kaloreita nostaa kunhan sinne tavoitteeseeni pääsen,mutta siis tarkotuksena että nyt en enää palaisi siihen entiseen suklaalevy päivässä elämääni.

Ja urheiluun ei ole kovin paljon aikaa kahden pienen yh:lla,kävely on melkein ainut mitä pystyn harrastamaan lasten kanssa. (työnnä toista vaunuissa,toinen pulkassa). :)

Ja olen myös sellaista paljon proteiinia sisältävää aika matalakalorista dieettiä kokeillut joskus aikoja sitten,mutta silloin laihduin 3kg joka jumittui ihan täysin siihen ja heti kun lisäsin hiilareita tuli se 3kg takaisin.

Kun taas samanlaisella dieetillä millä nyt olen olen ennenkin saanut hyvin painoa pois ja ennen lapsia sain painon myös pidettyä samassa monta vuotta.

oon mä itekkin sortunu aikoinaan tohon kituuttamiseen ja sairastuin sit syömishäiriöön.
ootko koskaan ees ajatellut esim. atkinsin dieettiä?
se sallii syömisen ja laihtuu.
toi kitudieetti lähtee niin helposti lapasesta,nälkää ei loputtomiin pysty vastustaan ja kun repsahtaa niin repsahtaa kunnolla.

kävely on melkein ainut mitä pystyn harrastamaan lasten kanssa. (työnnä toista vaunuissa,toinen pulkassa). :)

Mutta tämähän on loistavaa rasvanpolttoa!

Minun on pakko tehdä dietillä ateriat valmiiksi edellisenä päivänä. Vaikka olisi tiedossa, mitä johonkin ateriaan kuuluu, niin sen valmistaminen on liian "kiimainen" prosessi. Silloin tulee lipsahduksia. Samoin silloin, jos ruokaa pitää ottaa vaikka vain puolet tarjolla olevasta määrästä. Kyllä minun pitää puolittaa se valmiiksi edellisenä päivänä.

En lähde suosittelemaan mitään. Kyllä se oma hyvinvointi, mieliala ja vaaka kertovat sen, milloin menee hyvin. Kun pysyy mieli virkeänä, eikä väsytä ja paino putoaa on kaikki kohdallaan. Suosittelen ennemmin kirjaamaan suunnilleen ylös sen, miten menee ja mitä on tehnyt, niin voi itse oppia. Sillä pärjää sitten lopun ikää.

Mulla ei ole tällä dieetillä minkäänlaista halua syödä enempää. usein syön vähemmänkin kuin tarkoitus..

Ja juu,nättitähti,siis atkinsilla olinkin silloin aikanaan alkuun. Lähti se 3kg,sitten kun jumitti niin vähensin kaloreita,mutta ei vaan tippunut enää paino.
Ja sitten just kun hiilareita lisäsin niin tuli kaikki takas heti.
Oon ymmärtänyt että kuka atkinsille lähtee niin sitä jaksettava jollain muotoa noudattaa koko elämä?
Kyllä nytkin syön raejuustoa/kanaa yms,että saisin myös proteiinia,eihän se tosiaan ole hyvä jos pelkkää hiilaria ravinto on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mahtavat kilot oot laihtunu! Joka ihmiset on huomannu kilojen tippumisen?

Juu,on pari ihmistä sanonut että huomaa että olen laihtunut :)
Ja huomaa itsekkin,kasvot on kapeammat ja maha litteämpi ja vaatteet mahtuu päälle taas. Päätin että en tosiaan rupea ostamaan uusia vaatteita isompaa kokoa vaan laihdun niin että entiset menee taas.

En lähde suosittelemaan mitään. Kyllä se oma hyvinvointi, mieliala ja vaaka kertovat sen, milloin menee hyvin. Kun pysyy mieli virkeänä, eikä väsytä ja paino putoaa on kaikki kohdallaan. Suosittelen ennemmin kirjaamaan suunnilleen ylös sen, miten menee ja mitä on tehnyt, niin voi itse oppia. Sillä pärjää sitten lopun ikää.

Musta onkin niin jännä kun on jotenkin enempi energiaa ja väsyttää vähemmän kuin ennen,vaikka kalorimäärät noin pienet. Vaikka olen kyllä kritiikkiä saanut kun kertonut miten laihdutan.. Mutta kun mulle tää sopii niin näin jatkan :)
Ja hienoa huomata että muutakin tekemistä voi illalla keksiä kuin hautautua sohvalle sen ikuisen lohtu-suklaalevyn kanssa :D

Musta onkin niin jännä kun on jotenkin enempi energiaa ja väsyttää vähemmän kuin ennen,vaikka kalorimäärät noin pienet. Vaikka olen kyllä kritiikkiä saanut kun kertonut miten laihdutan.. Mutta kun mulle tää sopii niin näin jatkan :)
Ja hienoa huomata että muutakin tekemistä voi illalla keksiä kuin hautautua sohvalle sen ikuisen lohtu-suklaalevyn kanssa :D

miten sä pystyt vetää niitä nutrilett tuotteita? mä maistoin joskus ja jäi siihen kertaan.
mites muuten ton ruokavalionkanssa,jouduksä näkeen nälkää?
mulla se meni aika nopeesti niin ettei ollu nälkä vaikka saatto saada vaan sen alle 500kcal päivässä.
mä laihduin sillon tosi paljon vaikka alunperinkin olin normaalipainoinen.

Ihan hyvin :) musta se suklaapirtelö ja kanakeitto on tosi hyviä :) kanakeittoon yleensä lisään vielä raejuustoa.
Juu,sama juttu,ei ole nälkä. Tänäänkin taas varmaan 500 maksimissaan kalorit,piti vielä illalla syödä mutta en näköjään syönyt..
Mäkin ennen olin normaalipainonen kun näin laihdutin,mutta nyt lasten jälkeen on ylipainoakin.
Enää ei kylläkään paljon ylipainon puolella,joku 4kg niin olen normaalipainonen. Nyt tuntuu että se riittää,kunhan normaalipainoon pääsee :)
Aiemmin kun tavotteet oli suunnilleen että bmi olis alle 20.. Voi sitä nuoruutta :D

Nostan josko ViVa näkis... Nutrilett-tuotteet on hyvin epäterveellisiä. Ensinnäkin , tuossa suklaapirtelössä on 30% ihan puhdasta sokeria. Kuulostaako fiksulta laihduttajan - tai ylipäätään kenekään - ravinnolta? Lisäksi niissä on rutkasti E-aineita, mm. aromivahventeita. :/

Kertokaa ny hönölle meten lasketaan laihdutus prosenteissa? Jos olen esim. 181 ja alkupaino on 88, laihdun 7,5 kiloa...miten paljon olen prosenteissa pudottanut painoa ja miten sen lasken.
Täällä duunipaikalla on ryhmä pudottajia ja pitäisi saada tietää kuka on voittaja.

Kiitos etukäteen
T. Peter

Älkää nyt hyvät ihmiset luottako niihin vaakoihin, jotka kertoo muka rasvaprosentteja. Ei siihen voi mitenkään luottaa, että syöttämällä omat tietosi sinne se laskisi rasvaprosentin. Esim. mieheni, joka painaa paljon, koska on sellainen rasvaton lihaskimppu, saisi tuollaisesta rasvaprosentikseen varmaan 60. Samoin myös taannoin joku terveydenhoitaja oli katsonut painon ja pituuden ja todennut, että "sulla on toi painoindeksi vähän korkealla, kannattais ehkä vähän laihduttaa". Mies oli vaan tuijottanut ihmeissään vähän aikaa, kunnes terkkari oli tajunnut ettei sitä nyt ehkä kannata niin sokeasti niitä taulukoitaan tuijotella kun tyypillä ei ole rasvaa ollenkaan.

Voi ei, uskotko oikesti noihin vaakoihin?=) Nehän näyttää monesti eri tulosta jos teet vaikka kolme eri kertaa peräkkäin tota =D Tai jos oot vähä hienny tms.

Eli se on totta, et mitä nopeempaa laihutat sitä enemmän lähtee lihasta. Yli 1kg per vko on liian nopeeta, siitä suhteellinen osuus on oikeesti ihan hurja..lähtee jopa muistaakseni kolmas osa lihasta jos lähdetään tuot aylittämään. Muistaakseni Katri Mannisen kirjassa oli tästä hyvä taulukko, olikohan siinä ensimmäisessä elämäntapamuutos-kirjassa (nimeä en muista). 0.5kg per vko ois paras tahti. Ja sittne vielä se, et jos oot just alottanu, nii ei kantsi säikähtää..katos sulla saattaa lähtee 4kiloaki nestettä! Yleensä nää lähtee ekan vkon sisään, sen jälkeen sit lähtee sitä ite rasvaa. Mut seki vaihtelee..jos vedät paljo hiilareita, niin sulle kertyy nestettäki niitten mukana...joten voit usein tiputella noita nesteitäki.

ite aloitin reilu 5vk sitten cambridge kuurin, Nyt on lähtent 11kg. Noissa pusseissa on kaikki vitamiinit, kivennäisaineet ym. Miulla on rasva% tippunut reilu 9 yksikköä tässä ajassa.

Yhteistyössä