Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
noi tollaset dieetit on perseestä,et saa proteiinia mistään. suosittelen että jätät tommoset hömpötykset pois ja rupeet vaan katsoon mitä suuhusi laitat.
jätät pois nopeet hiilarit ja syöt runsaasti proteiinia. ei lihasmassaa kasvattavalle 1-1,5kg painoa kohti ja lihasmassaa kasvattavalle jopa 2-2,5kg painoo kohden.
rasvoja tarvitsee,mutta hyviä rasvoja.
sitten sun pitää myös urheilla ettei se lihas katoa.
nopeessa laihdutuksessa jolloin lihasmassa katoo käy niin että ku se paino rupee hiipiin takasin (et elä pussikeitoilla lopunikää ) niin et saa lihasta takasin vaan läskiä.
onhan noi ihan hyviä startteja jos sellaista tarvii,mutta suosittelen kaikille kyllä terveellistä ruokavalioo ja liikuntaa.
Mä oon niin monta kertaa koittanut vaan katsoa mitä syön yms,mutta en vaan siihen onnistu. Ainut mikä mulla on aina toiminut on niukkaenerginen dieetti. Silloin kun kiellän itseltäni kaikki herkut ym,niin silloin en niitä edes himoitse,jos taas sallin niin silloin en pysty ottamaan vaan vähän

Tiedän kyllä että ei ole kaikkein fiksuin tapa laihtua,mutta mulle se on melkein tämä tai sitten tyytyminen ylipainoon.
Kyllä meinaan noita kaloreita nostaa kunhan sinne tavoitteeseeni pääsen,mutta siis tarkotuksena että nyt en enää palaisi siihen entiseen suklaalevy päivässä elämääni.
Ja urheiluun ei ole kovin paljon aikaa kahden pienen yh:lla,kävely on melkein ainut mitä pystyn harrastamaan lasten kanssa. (työnnä toista vaunuissa,toinen pulkassa).
Ja olen myös sellaista paljon proteiinia sisältävää aika matalakalorista dieettiä kokeillut joskus aikoja sitten,mutta silloin laihduin 3kg joka jumittui ihan täysin siihen ja heti kun lisäsin hiilareita tuli se 3kg takaisin.
Kun taas samanlaisella dieetillä millä nyt olen olen ennenkin saanut hyvin painoa pois ja ennen lapsia sain painon myös pidettyä samassa monta vuotta.