Kumpi tuli halvemmaksi?

Rakentajat! Nyt tarvitaan teidän kokemuksianne.

Kumpi tulee halvemmaksi: pakettitalo vai alusta loppuun ns. itse suunniteltu ja tehty talo? Enkä tarkoita edellisellä sitä, että se todella tehtäisiin itse vaan teetettäisiin alan ammattilaisilla.

Rakentaminen käy päivittäin mielessä, mutta kun tuntuu tavalla tai toisella aina vaativan vähintään 150 000 ?. Haluamme nimittäin tilavan talon, 4-5 mh.

Kertokaapa siis omista tutkimuksistanne, kokemuksistanne ja päätöksistänne. Kustannusarviot ja niiden paikkansa pitävyydet kiinnostavat myös.

Kiitän avusta! :)
 
rakentanut
rakensimme itse pakettitalon!
kustannusarvio oli 120 000, rahaa meni 100 000..
teimme kaiken itse, paitsi pystystä, sähkö ja viemäri töitä ,muuten kaikki omin käsin.

Tilaa on:
5 mh, koot vaihtelee 10 neliöstä 16 neliöön.
oh
k
khh
tk
wc x 3
aula yms.

Kyllä tilaa riittää ja kylä työ palkitsi, neliöitä on 150 puolessatoista kerroksessa ja vuoden ähersimme joka viikonloppu ja hyvi harvoin viikolla.

Lattiassa laminaatti, seinillä puoli paneeli, kalusteet puustellin mallistosta.

=)
 
Uskoisin että itse tehty on aina halvempi vaihtoehto jos itse pystyy tekemään. Turha sitä on toisella teettää, se kun aina maksaa euroj

Itse olemme ajatelleet ostaa ns. puolivalmiin talon. Tulisi karkeasti ottaen seinät ja vesikatto. Kaikki muu itse. Lähisukulaisissa lvi-osaajia sekä sähkömiehiä..

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2005 klo 16:20 rakentanut kirjoitti:
rakensimme itse pakettitalon!
kustannusarvio oli 120 000, rahaa meni 100 000..
teimme kaiken itse, paitsi pystystä, sähkö ja viemäri töitä ,muuten kaikki omin käsin.

Tilaa on:
5 mh, koot vaihtelee 10 neliöstä 16 neliöön.
oh
k
khh
tk
wc x 3
aula yms.

Kyllä tilaa riittää ja kylä työ palkitsi, neliöitä on 150 puolessatoista kerroksessa ja vuoden ähersimme joka viikonloppu ja hyvi harvoin viikolla.

Lattiassa laminaatti, seinillä puoli paneeli, kalusteet puustellin mallistosta.

=)

Mikä paketti on kyseessä? Mekin ollaan suunniteltu taloa mutta tuntuu että aina hinta nousee lähemmäs 200 000 euroa?? Miten te ootte saaneet noin edullisesti??
 
lerppu
Rakensimme miheni kanssa Hirsitalon 7v aikaa, alusta loppuun.. rahaa meni vähän n 230 000 markkaa, neliöitä on 140. Aikaa meni 2v , mieskin täytyi olla ansiotyössä päivät...
Jos nyt rakentasin ottaisin pakettitalon ja 30v lainan, säästää hermoja ja parisuhdetta---
 
Mikä paketti on kyseessä? Mekin ollaan suunniteltu taloa mutta tuntuu että aina hinta nousee lähemmäs 200 000 euroa?? Miten te ootte saaneet noin edullisesti??
[/quote]

Minuakin kiinnostaa!! Pakettitaloja kun vertailee niin hinnoiksi sanotaan keskimäärin jotain 40 000 ?. Lopulliset kustannukset menevät varmasti 150 000 ? ilman tonttikustannuksia!

Tuntuu toivottomalta urakalta alkaa rakentamaan ilman suurta lottovoittoa. Ei viitsisi hirveässä velkavankeudessakaan kärsiä vuosikymmeniä...
 

Yhteistyössä