Kumpi tässä nyt on "tyhmempi" ja miten sovitella riita..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja af
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

af

Vieras
Oli siis mun "tehtävä" maksaa laskut. Yritin sitä eilen, mutta nettipankki ei toiminut. Aamulla mies meni sängystä suoraan koneelle lukee päivän lehden. Mä menin miehen jälkeen, suoraan sängystä myöskin, jolloin mies heti: "maksa nyt ne laskut!" Mä ihmeissäni, et saan kai mäki päivän lehden lukea, kun säkin sait.

Sit pukeudumme ja lähdemme aamupalalle sen enempää juttelematta. Mies huomaa munkin aikomuksen lähteä syömään, joten sanoo: "Maksa nyt ne laskut!" Ja mä taas, että saan kai mä nyt ensin syömässä käydä, kun on niin nälkä! Ei se laskujen maksu nyt niin tunnin päälle, varsinki ku eräpäivät on vasta tulevaisuudessa. Sain sit kunnon skitsokohtauksen ja aloin raivoaa, et on se kumma ku ei aikuinen ihminen saa rauhassa olla, ku koko ajan pitää olla jankuttamassa ja kyllä kai nyt mä tajuan ne laskut maksaa, vaikket koko ajan muistuttaiskaan ja saankai nyt syyä välillä, ei tarvi koko ajan kytätä mitä teen jne jne jne jne jne.....

Mies oli vaan hiljaa, poistui paikalta. Kun tivasin, miksei se perustele mitään, miksei se voi keskustella jne, niin mies: "En aio alentua tuollaiseen keskusteluun." Ja siitä mä taas sain lisää pontta: "siis alentua!? Oonko mä muka niin ala-arvoinen plää plää plää.."

Takana oli muutaman tunnin yöunet, valvotut viikot, joten sairaan väsynyt olin! Lopulta vetäydyin nukkumaan, mies lähti töihin ja nyt tilanne on tää, et itellä tosi ikävä olo ja varmasti miehellä kans. Tekis mieli sovitella, mut toisaalta on vielä niin adrenaliini pinnassa, et ei kykene... Mut miten mä voisin viestitse tms, keksiä jotain suloista miehelle? Työpaikka parin pitäjän päässä, joten en pääse sen luokse ilman autoa.

Ja pitäkää vaan te nettikiusaajat meitä tai mua ihan lapsellisena kersana, jonka ei olis koskaan pitänytkään sitoutua kehenkään tai pitäkää muutki haistattelut omassa päässänne. Tuskin mikään riitely on koskaan järkevää ja viisasta. Nyt siis ihan oikeesti neuvoja, miten mä voin sovitella ton mun skitsahtamisen... Ja onko mulla edes oikeutta olla tollasesta asiasta vihainen...

No olisin kyllä itsekin hermostunut, jos toinen heti aamusta alkaisi jänkkäämään jostain, millä ei edes ole kiire. Ole kun mitään ei olisi tapahtunutkaan, ei tuo nyt niin iso juttu ole ja molemmat olisivat voineet toimia ehkä järkevämmin.

Kyllä minäkin hermostuisin jos ei voi tehdä sitä asiaa minkä on aikonut tehdä jo edellisenä päivänä ja ei siltikään tee sitä kun mahdollisuus on, kertoo vaan siitä että millään asialla ei ole mitään kiirettä ja kaikkia asioita pittä viivytellä.

No kai sinä nyt olet ne laskut maksanut?
Typerää tuommoinen,
mutta olisit sinäkin voinut heti miehellesi sanoa että maksat ne kyllä tänään kunhan syöt aamupalan ja luet lehden,
ilman että miehen täytyy joka käänteessä aiheesta alkaa edes tiuskimaan.

Kuten huomaat, täältä kannattaa hakea apua....not:D.

Laita vaan joku kiva henkilökohtainen viesti jolla annat ymmärtää ettei asia ole suuri ja riitelemisen arvoinen, ja ettet itse ole vihainen. En osaa tuon paremmin neuvoa.

Pikemminkin pyydä anteeksi siltä mieheltäsi ja ole onneliinen jos se sinua enää noteeraa mitenkään, teit itsesi naurunalaiseksi olemalla tahditon ja päämäärätietoinen.

[QUOTE="Kenguru";23272940]Kuten huomaat, täältä kannattaa hakea apua....not:D.

Laita vaan joku kiva henkilökohtainen viesti jolla annat ymmärtää ettei asia ole suuri ja riitelemisen arvoinen, ja ettet itse ole vihainen. En osaa tuon paremmin neuvoa.[/QUOTE]

ja loppuun lisäys kulta maksoin ne laskust PUSU

Oletettavasti olette suht normaaleja ihmisiä, joten hölmöt riidat menee varmaan ihan väsymyksen piikkiin=) Ei ollut kummaltakaan kovin fiksua käytöstä, miehesi suhtautui sinuun kuin johonkin vastuuntunnottomaan holhottavaan, ja itse hikeennyit liikaa...
Itse ehkä laittaisin viestin, jossa ehdottaisin illaksi jotain kivaa, kuten hienon aterian valmistusta, leffan katsomista tms., mitä nyt tykkäätte yhdessä puuhata. En varmaankaan palaisi aamuiseen sanallakaan, sen verran turha riita kuitenkin että typerää vatvoa enempää. Paitsi jos sanoit suutuspäissäsi jotain oikeasti loukkaavaa, sit pyydät sitä anteeksi.
Ei kannata miettiä kumpi oli tyhmempi vaan mennä puolitiehen vastaan =)

Yhteistyössä