Kumpi pääsee helpommalla, imettävä vai korviketta antava?

"miima"
Eiköhän se imetys ole subjektiivinen kokemus, toiselle maailman helpointa ja luonnollisinta - toiselle niin maan perkleen hankala...

Omasta subjektiivisesta näkökulmastani imetys on sata kertaa helpompaa kuin pullottelu, josta minulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta työmäärä vain tuntuisi turhan suurelta vrt. imetykseen. Nimim. 4 imettänyt.
 
"mä"
Imettävä pääsee helpommalla .
Ei tarvitse ostaa korvikkeita ja kantaa kaupasta kotiin , ei lämmitystä, ei pullojen pesua, maito kulkee aina mukana ...... ei tarvitse ennakoida ....
 
riippuu vähän äidistä ja maidon tulosta sekä lapsesta. Meillä päästiin huomattavasti helpommalla korvikkeella. Poika söi ympäri vuorokauden 3h ja nukku 1h. Ja mulla niin matalat nänninpäät että oli pakko käyttää rintakumeja, niin se sotku mikä niistä tuli oli todella ällöttävää. En osannut imettää kylälleen vain istuessaan.
 
riippuu siitä miten imetys onnistuu..itselläni maitoa tuli ensin ihan tolkuttomia määriä, vauvat pulautteli ja haukkoi henkeään, eivät saaneet maitoa tarpeeksi sen takia kun puolet tuli ulos..sitten maidon tulo väheni radikaalisti, imetin tunnin ajan, ja sit vauva nukahti, herätäkseen 30min päästä nälissään.
pitkään sitten lypsin maidon pulloon, jolloin syömisestä tuli edes jotain.

jos taas imetys on helppoa, niin tottakai silloin pääsee helpommalla kuin pullojen kassa vekslailemalla.
 
Kokemusta imetyksestä pienen aikaa ja pulloruokinnasta sitten lopun aikaa.
Minä jolla ei ole nännin nipukoita juuri ollenkaan ja maitoa ei juurikaan noussut niin imettäminen oli tuskaista. Se asettelu, pumppaaminen oli työlästä. Hiki tuli äitille ja muksulle iiso nälkä.

pulloruokinta oil helppoa. Oli sopivanmuotoinen pullo nokkineen, aina maitoa tarpeeksi mukana ja joka paikassa pääsi lämmittämään pullollisen sopivaksi lapselle. Ei ehtinyt tulla nälkä ja sai hyvän otteen heti ja nautti maidosta.

Minä liputan pulloruokinnan puolesta!
 
Varmaan riippuu siitä onko äiti menevää sorttia vai ei. Jos pitää päästä irti vauvasta usein ja pitkiä aikoja, on varmaan helpompi syöttää korviketta.

Itellä ei oo kokemusta korvikkeen antamisesta, mutta voisin kuvitella että paljo työläämpää se ois (pullojen pesut..). Varsinki yöllä ois ärsyttävää nousta lämmittämään korviketta monta kertaa.

Tissit on aina mukana, maitoa riittävästi ja sopivan lämpöistä.
Ainut vaan se, että kun lähtee johonki, shoppailemaan vaikka, pitää etsiä sopivaa imetyspaikkaa, ja on muutenki vähä työlästä imettää istualtaan. Itselläni siis tämä ongelma.
 
Imettävä? :whistle: Ruoka on aina mukana ja sopivan lämpöistä tarjottavaksi juuri "sillä sekunnilla", kun ensimmäiset kitinät alkaa. :D Eli ei tarvi raahata yhtään ylimääräistä mukana, eikä etsiä huutavan lapsen kanssa lämmityspaikkaa maidolle, koska se nälkä yllättää yleensä kuitenkin juuri siinä kohtaa, kun yhtään kahvilaa tmv. paikkaa mikroineen ei ole lähelläkään... :vampire:
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhlaajatytär;25608463:
Molemmat kokeneena, sanon että minulle imettäminen oli helpompaa. ´Maito heti valmis, ei tarvinnut erikseen nousta lämmittämään. Ei pullopesuja.
Sama kokemus mullakin. Korostuu varsinkin öisin ja esim. kaupungilla, imettäessä kun riittää että löytyy joku istumapaikka, vaikka vain portaan pieli, korvikkeen kanssa tarvitsee juoma-astian (pullon) ja lämmityslaitteen ja vielä haastavampaa jos vauvalle ehtii tulla uudelleen nälkä samalla reissulla.
 
pitää lisätä vielä et silloin kun maitoa tuli järkyttäviä määriä (ensimmäiset 3kk ) niin mä en voinut imettää missään julkisilla paikoilla, koska toisesta rinnasta tuli suihkuamalla maitoa kun toisesta vauva söi, maidonkerääjä täyttyi hetkessä ja se oli sellaista sähläämistä ettei tosikaan.Kotona se jotenkuten onnistui kun pystyi lapsen laskemaan sylistään tyhjentääkseen maidon kerääjästä pois,
 
"vieras"
Mun mielestä korvikkeen anto oli todella helppoa, verrattuna takkuilevaan imetykseen. Ei niitä pulloja tarvitse jatkuvasti olla pesemässä, mieskin voi osallistua syöttöihin ja itse pääsee myös tarvittaessa käymään vaikka kaupassa ilman vauvaa.
 

Yhteistyössä