Kumpi pääsee helpommalla, imettävä vai korviketta antava?

Minun oma kokemus on, että öisin imetys oli helpompi vaihtoehto, samoin päivisin sitten, kun kaikki alkoi sujua.

Mutta toisaalta välillä kaipasin esikoisen ajoilta (pulloa sai kolmekuisesta lähtien) sitä, että kuka vain pystyi antamaan vauvalle maidon ja itse sain vaikka nukkua jos väsytti tai mennä saunaan juuri silloin, kun halutti mennä.
 
Pakko sanoa että riippuu tilanteesta. :D Jos imetys onnistuu ja äiti ei koe sitä mitenkään epämiellyttävänä niin imettävä pääsee helpommalla.

Jos taas imetys on jatkuvaa taistelua ja äiti stressaa ja ahdistuu niin silloin korvikkeiden kanssa pääsee helpommalla.
 
"aliina"
Jos imetys sujuu, niin varmasti on kaikinpuolin mukavampaa, kun pullo-rumba. Itseltäni imettäminen ei vaan sujunut ja välillä ahdistaa koko asia vieläkin, vaikka lapsi on ollut äärimmäisen terve tähän asti (on nyt 2v2kk).
 
"ninni"
Molempia on kokeilu ja sanoisin, että imetys. Eka söi vaan tissiä eikä huolinut pulloa. Maito aina mukana ja sopivaa lapselle, eikun tissi esiin ja suuhun. Ongelmana oli, että ei voinut olla hoidossa pitkiä aikoja kun tarvisti aina äitiä.

Toka sai vaan pulloa ja kyllä se pullorumba, varsinkin öisin rasitti. Toisaalta lapsen hoitoon antaminen oli helppoa. Siltikin imettäminen oli helpompaa.

Jos saisin valita niin imettäisin seuraavankin tuhat kertaa mielummin kuin pulloruokkisin.
 
"Eeva"
Yhdyn imettäjien puolestapuhujien kommentteihin.

Käytiin eilen kirkossa ja lapset oli mukana, 2 vuotias ja kuukauden vanha vauva.
Nuorempi itki nälkäänsä ja ei muuta kun tissi suuhun.
Minua ei hävetä imettää missään, oli se ruokailutapahtuma sit kirkossa tai melkee missä tahansa, ite osaan rintani peittää niin ettei sitä kukaan näe. Harsot on keksitty.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25608548]Mun mielestä korvikkeen anto oli todella helppoa, verrattuna takkuilevaan imetykseen. Ei niitä pulloja tarvitse jatkuvasti olla pesemässä, mieskin voi osallistua syöttöihin ja itse pääsee myös tarvittaessa käymään vaikka kaupassa ilman vauvaa.[/QUOTE]

miksi ei imettävä pääsisi kaupassa yksin käymään ilman vauvaa? ei se vauva siellä kaupassa syö. lapsen voi imettää juri ennen lähtöä, ja pakastimeen voi pumpata maitoa ja antaa vaikka nokkamukista/pullosta jos nälkä sitten yllättääkin.
 
"äippä"
Pulloruokinta ehdottomasti. En ymmärrä mitä tarkoitatte pullorumballa. Siinähän ne tulee pestyä samalla kuin muutkin astiat (ihan alussa tietenkin keitettiin). Ja huoneenlämpöiseen kun totuttaa, niin ei tarvitse edes mikroja etsiskellä. Ja yöllä isäkin voi syöttää, niin äiti saa välillä levätä. Ja lähteä rauhassa vaikka leffaan rentoutumaan hetkeksi arjen pyörityksestä. Itse en jaksaisi imetystä, ja sitä että pitäisi olla koko ajan "käytettävissä". Pullon kanssa lapsi pysyy myös pidempään kylläisenä. Ainakin muiden lasten pyöriessä jaloissa, olisi sula mahdottomuus imettää tunnin välein ja mahdollisesti pitkiäkin aikoja kerrallaan.

Mutta mielipide vain. Sitähän sä kysyit? :)
 
[QUOTE="äippä";25608667]Pulloruokinta ehdottomasti. En ymmärrä mitä tarkoitatte pullorumballa. Siinähän ne tulee pestyä samalla kuin muutkin astiat (ihan alussa tietenkin keitettiin). Ja huoneenlämpöiseen kun totuttaa, niin ei tarvitse edes mikroja etsiskellä. Ja yöllä isäkin voi syöttää, niin äiti saa välillä levätä. Ja lähteä rauhassa vaikka leffaan rentoutumaan hetkeksi arjen pyörityksestä. Itse en jaksaisi imetystä, ja sitä että pitäisi olla koko ajan "käytettävissä". Pullon kanssa lapsi pysyy myös pidempään kylläisenä. Ainakin muiden lasten pyöriessä jaloissa, olisi sula mahdottomuus imettää tunnin välein ja mahdollisesti pitkiäkin aikoja kerrallaan.

Mutta mielipide vain. Sitähän sä kysyit? :)[/QUOTE]

Kyllä, mielipiteitä :)
 
Imettävä jos ei tarvitse rintakumeja ja imetystyynyjä ruokkimiseen, voit imettää makuulllakin eikä tarvitse tuntitolkulla öisin maata sängyssä käsivarsien varassa kun vauva syö, vauva ei syö tuntitolkulla putkeen, ei vedä rintaraivareita, imetys ei satu, on helppoa ilman välineitä imettää missä vaan jne.

Muuten pullojen kanssa olisi helpompaa.
 
[QUOTE="vieras";25608658]miksi ei imettävä pääsisi kaupassa yksin käymään ilman vauvaa? ei se vauva siellä kaupassa syö. lapsen voi imettää juri ennen lähtöä, ja pakastimeen voi pumpata maitoa ja antaa vaikka nokkamukista/pullosta jos nälkä sitten yllättääkin.[/QUOTE]
Paitsi jos vaavi ei pulloa huoli ja kauppaan on matkaa.

Mulla menee helposti tunteja jos mern ruokakauppaa edemmäs, mutta onneks vauva syö jo kiinteitä niin joutaa olemaankin muutaman tunnin ilman maitoa. Mutta pulloa, saati korviketta se ei huoli.
 
Minä olisin kokenut imettämisen helpommaksi jos maitoa olisi riittänyt..

-ei olisi tarvinut pestä pulloja
-maito olisi aina mukana
-maito olisi sopivan lämpöistä
-tulisi halvemmaksi
-ei tarvisi raahata kaupasta korviketta
 
"aliina"
[QUOTE="äippä";25608667]Pulloruokinta ehdottomasti. En ymmärrä mitä tarkoitatte pullorumballa. Siinähän ne tulee pestyä samalla kuin muutkin astiat (ihan alussa tietenkin keitettiin). Ja huoneenlämpöiseen kun totuttaa, niin ei tarvitse edes mikroja etsiskellä. Ja yöllä isäkin voi syöttää, niin äiti saa välillä levätä. Ja lähteä rauhassa vaikka leffaan rentoutumaan hetkeksi arjen pyörityksestä. Itse en jaksaisi imetystä, ja sitä että pitäisi olla koko ajan "käytettävissä". Pullon kanssa lapsi pysyy myös pidempään kylläisenä. Ainakin muiden lasten pyöriessä jaloissa, olisi sula mahdottomuus imettää tunnin välein ja mahdollisesti pitkiäkin aikoja kerrallaan.

Mutta mielipide vain. Sitähän sä kysyit? :)[/QUOTE]

No mä vihasin pullojen keittämistä. :D Todella ärsyttävää puuhaa. Pulloruokinnan hyvä puoli oli se, että lapsen saattoi syöttää myös isä (ja sukulaiset) välillä. Yöllä mun ongelma oli se, että kun nousin hakemaan maitoa, en saanut kovin nopeasti enää unta lapsen ruokkimisen jälkeen.

Mä keitin pulloja niin jotenkin automaattisesti, että lapsen ollessa 5kk havahduin kesken pullojen keittämisen, että mitä hemmettiä mä oikeen teen! :D
 
Imettävä ellei ole niin hysteerinen että ei salli pulloruokintaa edes hetkellisesti.
:)
Toisaalta, onko se hysteriaa jos ei halua antaa lapselle korviketta tai edes pulloa?

Itse en ole vielä keksinyt mitään syytä miksi minun kannattaisi antaa vauvalle äidinmaidon sijasta korviketta ihan vain huvikseni enkä pidä kuitenkaan itseäni mitenkään fanaattisena. Keskimmäiselle opetettiin pullo (pumpattu äidinmaito) koska tuolloin oli syitä miksi minun piti välillä olla erossa vauvasta. Kuopuksen kohdalla ei noita syitä ollut joten hän ei tuttipulloa ole koskaan tarvinutkaan ja imetys ja koko vuavavuosi olivat helpompia mitä ikinä olisin osannut edes haaveilla.
 
Ei ole korvikkeesta kokemusta.
Neljännen imetys on menossa, joten kaiketi imetys on mielestäni aika kätevää. Kaikki ovat vauvana huolineet myös pullon ,josta saaneet pumpattua maitoa tuoreena ja pakasteesta. Menemiseni ei siis ole mitenkään ollut rajoitettua.
 

Yhteistyössä