Kumpi on turvallisempi automalli?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja autoista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kysyttyään ukolta. Kysymykseen ei voi vastata noin yksinkertaisesti, koska se riippuu vielä automallista. Maasturit eivät ole myöskään surmanloukkuja, koska niiden korin takaosan rakenne on erilainen kuin matalammissa autoissa. Selkeästi vaarallisin on 7-paikkaisten autojen taaimmalnen penkkirivi.
 
[QUOTE="vieras";28743210]Farmari on turvallisempi, farmarimallit ovat muutamia senttejä pitempiä ja perässä on enemmän massaa. Lyhytperäinen katumaasturi on surmanloukku.[/QUOTE]

No en nyt sanois et katumaasturi on surmanloukku. Tietty riippuu törmäyksen voimasta, mut ite istuin Mersun maasturissa ja joku törmäsi perään. Perä on kuitenkin niin massiivinen ja korkealla että kyllä siinä peräänajajan auto osu vaan takapuskuriin ja sen alle.

Yleisesti ajattelen et mitä isompi auto, niin sitä turvallisempi. Pikkuautot on surmanloukkuja.
 
kysyttyään ukolta. Kysymykseen ei voi vastata noin yksinkertaisesti, koska se riippuu vielä automallista. Maasturit eivät ole myöskään surmanloukkuja, koska niiden korin takaosan rakenne on erilainen kuin matalammissa autoissa. Selkeästi vaarallisin on 7-paikkaisten autojen taaimmalnen penkkirivi.

Eiköhän tuo 7-paikkaisen auton vaarallisuus riipu siitä onko se takarivi kiinni takalasissa vai onko auto niin pitkä että takarivin takana on vielä tavaratila jolloin takarivi itseasiassa sijaitsee taka-akselin etupuolella.
 

Yhteistyössä