jos auto hajoaa kesken matkanteon

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauhuskenaarioita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kauhuskenaarioita

Vieras
ja lapset on kyydissä. Niin miten sitten olisi fiksuinta menetellä?
Soittaa taksi paikalle, ja ottaa turvaistuimetkin kyytiin. Mut onko lapsille turvallisempaa istua siinä autossa vai tulla pois? Jos esim. auto hajoaa vilkkaasti liikennöidyllä tiellä ja sen saa juuri ja juuri tienreunaan..

 
Mietippä sitä. Onko parempi, että tenavat juoksentelee siinä tienreunassa niin kauan, että taksi tulee. Voihan sitä tietysti mennä kauemmas pientareelle, jos siinä esim peltoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja No jo:
Mietippä sitä. Onko parempi, että tenavat juoksentelee siinä tienreunassa niin kauan, että taksi tulee. Voihan sitä tietysti mennä kauemmas pientareelle, jos siinä esim peltoa.

Niin, parasta on istua autossa kuitenkin. Varoituskolmio tietenkin laitetaan asianmukaisesti paikalleen. Tietenkin jos siitä nyt pääsee helposti jonnekin pellolle niin ok, muttei missään tapauksessa jäädä tienreunaan seisoskelemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja No jo:
Mietippä sitä. Onko parempi, että tenavat juoksentelee siinä tienreunassa niin kauan, että taksi tulee. Voihan sitä tietysti mennä kauemmas pientareelle, jos siinä esim peltoa.

en nyt ihan tätä tarkoittanut. Vaan sitä että jos autoa ei esim. saa kunnolla pois tieltä, niin tajuaako kaikki ihmiset hätävilkuista sen? onhan se silloin turvallisempaa yrittää saada lapset ulos autosta kuin että joku kolaroisi perään tms. ja tuskin nyt kukaan antaa lastensa juoksennella vilkasliikenteisen tien vieressä. Kyllä ne pitää pystyä pitämään aloillaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja No jo:
Mietippä sitä. Onko parempi, että tenavat juoksentelee siinä tienreunassa niin kauan, että taksi tulee. Voihan sitä tietysti mennä kauemmas pientareelle, jos siinä esim peltoa.

en nyt ihan tätä tarkoittanut. Vaan sitä että jos autoa ei esim. saa kunnolla pois tieltä, niin tajuaako kaikki ihmiset hätävilkuista sen? onhan se silloin turvallisempaa yrittää saada lapset ulos autosta kuin että joku kolaroisi perään tms. ja tuskin nyt kukaan antaa lastensa juoksennella vilkasliikenteisen tien vieressä. Kyllä ne pitää pystyä pitämään aloillaan.

Hätävilkuista ja varoituskolmiosta pitää tietenkin kaikkien tajuta se, mutta eri asia huomataanko, jos on pahassa paikassa tyyliin heti mutkan jälkeen tai muuta vastaavaa. Jos taas on pitkän suoran päässä niin näkyy paremmin tietysti. Ihan tilanteesta riippuen siis pitää vaan arvioida, mitä kannattaa tehdä.
 
Oletko koskaan kokeillut työntää autoa kuskin puolen oven kohdalta? Yllättävänkin helposti liikkuu. Jos auto hajoaa keskelle tietä, eikä ole "räjähtämisvaarassa :) " laita vaihde vapaalle, työnnä olalla ja ohjaa toisella kädellä auto sivummalle.

Ja olen nainen, kyllä sen jaksaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja jfkjfs:
Oletko koskaan kokeillut työntää autoa kuskin puolen oven kohdalta? Yllättävänkin helposti liikkuu. Jos auto hajoaa keskelle tietä, eikä ole "räjähtämisvaarassa :) " laita vaihde vapaalle, työnnä olalla ja ohjaa toisella kädellä auto sivummalle.

Ja olen nainen, kyllä sen jaksaa...

en ole kokeillut. Jaksaisin kyllä varmasti jonkun pienen auton työntääkin. Mutta kyseessä on iso tila-auto?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en nyt ihan tätä tarkoittanut. Vaan sitä että jos autoa ei esim. saa kunnolla pois tieltä, niin tajuaako kaikki ihmiset hätävilkuista sen? onhan se silloin turvallisempaa yrittää saada lapset ulos autosta kuin että joku kolaroisi perään tms. ja tuskin nyt kukaan antaa lastensa juoksennella vilkasliikenteisen tien vieressä. Kyllä ne pitää pystyä pitämään aloillaan.

Hätävilkut ei yksin auta mitään. Varoituskolmio pitää käydä heittämässä riittävän kauas jotta ihmiset osaavat ennakoida.

Moottoritiellä ei tulisi kyllä mieleenkään että siellä käppäilisi jotain jalankulkijoita. Että ihan omalla vastuulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jfkjfs:
Oletko koskaan kokeillut työntää autoa kuskin puolen oven kohdalta? Yllättävänkin helposti liikkuu. Jos auto hajoaa keskelle tietä, eikä ole "räjähtämisvaarassa :) " laita vaihde vapaalle, työnnä olalla ja ohjaa toisella kädellä auto sivummalle.

Ja olen nainen, kyllä sen jaksaa...

mä en kyl :D automaattia ei oikeen jaksa isokaan mies työntää jos se sammuu keskelle tietä. se kun ei liiku kuin hinurilla (N eli vapaa ei mene päälle jos auto ei ole käynnissä). lisäksi meidän auto painaa yli 2000kg
 

Yhteistyössä