Kumpi on oikeassa? ;) *Älä avaa jos ärsyttää*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Saako teidän mielestä ap mennä ulos syömään lähes joka päivä 6 eurolla?

No saa tietysti jos hänellä ja perheellä on siihen varaa. =) Mun mielestä ulkona syöminen on kuitenkin hiukan eri asia kuin työpaikkaruokala.

Käy hän Heselläkin usein, jos työpaikkaruokalassa on liian kasvispitoista ruokaa :D

:o Hese kieltolistalle heti!! |O

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Tänään en tee mitään miehelle ruoaksi, siinä on kosto ja kaikki on taas hyvin :D

No just :headwall:
Miehesi todellakin kannattaa syödä työpaikalla, kun ei koskaan voi tietää onko rouva tehnyt ruokaa vai v***lessaan jättänyt tekemättä... Sitä paitsi, makaronilaatikon voi tehdä myös esim. lihaliemeen jolloin se suolankaan määrä ei isossa satsissa nouse suureksi -> pienempikin voi syödä.

Suolaa ja natriumglutamaattia vauvalle. Ennemmin sitten ostan purkkiruokaa.

Jos teet ison satsin laatikkoa ja laitata siihen ½ lihaliemikuution tai tilkan esim. fondia, paljonko luulet, että vauvasi annos sitä sisältää? ;)

Mutta lykkyä teille taisteluissanne! Mun täytyy lähteä töihin ja evääksi laitan pizzaa :p

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Saako teidän mielestä ap mennä ulos syömään lähes joka päivä 6 eurolla?

No saa tietysti jos hänellä ja perheellä on siihen varaa. =) Mun mielestä ulkona syöminen on kuitenkin hiukan eri asia kuin työpaikkaruokala.

Jep, nimenomaan! Ei ollut varaa miehelläkään eikä sen perheellä!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En lukenut kuin ketjun alun, mutta mun mielipiteeni aloitukseen on seuraava

- suolattomaan ruokaan voi lisätä suolaa jo kotona. Ei tarvitse ottaa suolapurkkia töihin mukaan. Pitäisi onnistua jopa miehiltä.
- jos työpaikalla on mahdollisuus ruokailuun, se kannattaa yleensä hyödyntää. Voi mähkiä napansa täyteen kaikkea sitä, mihin kotona sillä hetkellä ei ole varaa.
- jos perhe on ollut 2 päivää ilman ruokarahaa, niin silloin voidaan ottaa se tarvittava raha säästöistä. Olkoon miten lomakassaksi suunniteltu, mutta ensin syödään ja vasta sitten lomaillaan.
- jos kyse on 6:sta eurosta ja mies antaa 100 euroa, voi käyttää vain 6 euroa ja jättää sen 94 euroa käyttämättä.
- mies voi kokkailla omat pöperönsä, jos ei kelpaa.
- lapselle voi ottaa ruuan erikseen ennen suolan lisäämistä.

-osuus makaroonilaatikosta ei tee 6?/hlö/ateria
-ei tarvitse kajota säästöihin, kun syödään kaapeista ja pakastimesta noita perusjauhelihoja ja muita pois
-ihan ajattelin, että teen kaikille yhteisen ruoan, mutta ajatteleminen ei ilmeisesti sovi mulle

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Tämä ketju on taas hyvä esimerkki miksi miehen kannattaa tehdä ainakin vaativammat ruoat itse. En ole kyllä tuota makaroonilaatikkoa laskenut aikaisemmin "vaativaksi" mutta kaipa sekin joillekin on... :D

Ilmeisesti tein väärin, kun ajattelin ottaa vauvan mukaan meidän isompien ruokien syömiseen. Huonosti meni, vauva ronkki sormillaan vain jauhelihat ja jätti makaroonit koskematta.

Ehkä mä keskeytän tän hoitovapaan ja lähden töihin herkuttelemaan. Tulihan tätäkin elämää taas nähtyä. Ainiin, mutta eihän alle vuoden vanhaa saa laittaa hoitoon...

Tämä ketju on taas hyvä esimerkki miksi miehen kannattaa tehdä ainakin vaativammat ruoat itse. En ole kyllä tuota makaroonilaatikkoa laskenut aikaisemmin "vaativaksi" mutta kaipa sekin joillekin on... :D

Ilmeisesti tein väärin, kun ajattelin ottaa vauvan mukaan meidän isompien ruokien syömiseen. Huonosti meni, vauva ronkki sormillaan vain jauhelihat ja jätti makaroonit koskematta.

Ehkä mä keskeytän tän hoitovapaan ja lähden töihin herkuttelemaan. Tulihan tätäkin elämää taas nähtyä. Ainiin, mutta eihän alle vuoden vanhaa saa laittaa hoitoon...

Ihan kuin mies olisi suurikin syntipukki kun TUHLAA 6 euroa kesken raskaan työpäivän, että saa syödä työpaikkaruokalassa ruokaa... Tosi katkera sä olet ap., jos tilanne olis toisinpäin ja sä tulisit tänne avautumaankin siitä kun mies ei anna sun syödä 6 eurolla työpaikalla kun et halunnut ottaa vauvalle soveltuvaa suolatonta ruokaa evääksi niin sä saisit niin paljon sympatiaa ja miehesi haukuttais maanrakoon.

Ap ja mies ovat yhdessä tätä soppaa nyt tosiaan keittäneet. En silti ymmärrä miten ap:ta vaan huvittaa se, että heidän rahansa pääsevät oikeasti noin tiukille ja mies sen kun vaan laittaa 200? kuussa työpaikkaruokalaan. Jos tuollakin rahalla ostaisi kotiin ruokaa ja tekisi evästä niin riittäisi varat varmaan paremmin. Itse olisin kyllä vihainen jos tuolla tavalla rahaa törsätään turhaan yleellisyyteen. Jos halutaan perheen kanssa nautiskella niin käykää kaikki yhdessä viikonloppuna pitsalla tms. Ei se niin mene että yksi saa tuhlata kaikki rahat.

Miehellä on tili siis niin tyhjä, että pitää matkakassaan kajota, mutta kuitenkin siellä ruokalassa voi syödä, kun periaatteessa ilmainen makaroonilaatikko ei kelpaa? (Kun siihen pitäisi vielä suolaakin sirotella erikseen!) Ja yleensäkään ap:lla ei ole käyttöoikeutta siihen matkakassaan eikä miehen tiliin, eikä ilmeisesti edes tiedä paljonko näillä tileillä on rahaa? Noh, jos olet tyytyväinen niin ole toki.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
Lämmitin äsken sitä makaroonilaatikkoa mikrossa. Lisäsin juustoraastetta, fetajuustoa, vihreitä chilejä pienennettynä ja aromisuolaa. En mä tässä mitään vikaa huomaa...

jos haluaa makaronlaatikkonsa noin sotkea niin mikäs siinä

Ja mistäs miehesi siihen lootaansa nuo lisukkeet löytäisi? Kantaa kotoaan pienissä purkeissa? Helpompaa jos tekis kerralla kunnollista ;)

Olis laittanut jo kotona valmiiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ihan kuin mies olisi suurikin syntipukki kun TUHLAA 6 euroa kesken raskaan työpäivän, että saa syödä työpaikkaruokalassa ruokaa... Tosi katkera sä olet ap., jos tilanne olis toisinpäin ja sä tulisit tänne avautumaankin siitä kun mies ei anna sun syödä 6 eurolla työpaikalla kun et halunnut ottaa vauvalle soveltuvaa suolatonta ruokaa evääksi niin sä saisit niin paljon sympatiaa ja miehesi haukuttais maanrakoon.

Noinkos luulet? :D Ap haukuttaisiin itsekkääksi paskaksi ja mies olisi marttyyrimainen pyhimys, joka kotona yksin raataa ja kantaa vielä ruuankin nenän eteen. :D

Ruuasta en olis suuttunu mutta siitä että joutuisin kerjäämään mieheltäni rahaa, siihen en alistuis. Eron uhallakin, jos miehen rahat on miehen omia rahoja niin sais ne kyllä pitääkin - etsisin muun keinon itselleni ja lapsilleni.

-ei tarvitse kajota säästöihin, kun syödään kaapeista ja pakastimesta noita perusjauhelihoja ja muita pois
-ihan ajattelin, että teen kaikille yhteisen ruoan, mutta ajatteleminen ei ilmeisesti sovi mulle
Kuten sanoin, en lukenut koko ketjua. Siis ottiko mies sen 6 euroakin lomakassasta?

Kuten sanoin, en lukenut koko ketjua. Siis ottiko mies sen 6 euroakin lomakassasta?

Ei, mutta yhteisistä rahoista.

Ilmeisesti tililtään tai lompakostaan. Mulle antoi 100? lomakassasta, kun ne rahat on tällähetkellä hänen lainanhoitotilillään.

Oho, onpa melkoista käytöstä ukoltas.

Meillä mies ottaa evääks sitä mitä on, ei oo valmis maksamaan työpaikkaruokailusta (vaikka maksaakin vähemmän kuin 6?). Meillä on yhteiset rahat, joten säästetään kaikessa mahdollisessa (minä kh-tuella kotona).

Mulla on kotihoidontuki loppunut eli olen itse tuloton kotiäiti ja "annan" mieheni syödä joka päivä 10e:lla työpaikkaruokalassa, eipä ole tullut mieleenikään kieltää toista syömästä. Itse teen muulle perheelle kotona ruoan.

Ilmeisesti tililtään tai lompakostaan. Mulle antoi 100? lomakassasta, kun ne rahat on tällähetkellä hänen lainanhoitotilillään.
Siis ongelma ei ola suola, työpaikkaruokailu eikä lomakassa vaan se, että teillä ei ole yhteisymmärrystä siitä, mikä on rahakäyttönne tärkeysjärjestys. Joten koittakaapa puhua siitä ja päästä jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on kotihoidontuki loppunut eli olen itse tuloton kotiäiti ja "annan" mieheni syödä joka päivä 10e:lla työpaikkaruokalassa, eipä ole tullut mieleenikään kieltää toista syömästä. Itse teen muulle perheelle kotona ruoan.

Teillä on selkeesti siihen varaa. Onnea siitä!

Siis ongelma ei ola suola, työpaikkaruokailu eikä lomakassa vaan se, että teillä ei ole yhteisymmärrystä siitä, mikä on rahakäyttönne tärkeysjärjestys. Joten koittakaapa puhua siitä ja päästä jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen asiasta.

Uskomatonta että mammoilla meni 9 sivua ennenkuin tajusivat pointin.

Vaikka ap:lla varmasti on mukava ja kiva parisuhde eikä hän miestään varmasti ole tällaisen pienen episodin takia jättämässä (eihän siihen tyyäkään ole!), niin minusta on surullista, että pitää sitten (vaikka vain puolileikillään) heittää vitsiä kostamisesta sun muusta. Minusta sellainen ei kuulu onnelliseen, tasapainoiseen parisuhteeseen. Kyllähän varmasti isossa osassa parisuhteita yksi iso riitelyn aihe on raha ja vaikuttaa siltä, että niin on ap:nkin parisuhteessa, jos ei saa keskusteltua asiallisesti yhteisestä rahataloudesta. Jos miehellä ja naisella onkin parisuhteessa "omat rahat", niin kun perhettäkin on, niin yhteisesti siihen pitää oman taloutensa ja tulojensa mukaan pystyä osallistumaan. Kannattaisin asiallista ja kiihkotonta keskustelua yhteisestä taloudepidosta ja rahan käytöstä ap:n perheelle. :)

Ja mitä tulee sivuojuonne-suolaan, niin sitä ei oikeasti yksikään ihminen tarvitse lisättynä ruokaan. Jo kaupan leivästä saa muutamassa viipaleessa niin paljon suolaa, että siinä on päivän suolatarve tyydytetty. Ruoasta saa oikein hyvää ja maistuvaa muutenkin, liialliseen suolankäyttöön vain oppii niin nopeasti - onneksi siitä oppii myös pois. :)

Onpas rahat perheessä tiukilla, jos miehellä ei vaimon mielestä ole varaa käydä päivittäin lounaalla työkavereiden kanssa! Mulle ei tulis mieleenikään tentata mieheltä paljonko se laittaa kuussa lounaisiin. Veikkaan, että kymppi päivässä vähintään menee...

Yhteistyössä