Kumpi nousee vauvan yöheräilyihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieasr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieasr:
Kumpi teillä nousee vauvan yöheräilyihin? Nukkuuko vauva samassa sängyssä/huoneessa? Nukutteko miehenne kanssa samassa huoneessa?

Nytkun mies on lomalla niin se nousee, kumpi jaksaa :) Ja mies herää aamulla antamaan aamupuuron pojalle :heart:
Poika nukkuu omassa huoneessaan
ja mä miehen kaa omassa

Nukutaan kaikki samassa huoneessa, osa yöstä samassa sängyssä ja minä valitettavasti olen se joka vauvan kanssa yöllä herää. Mies usein aamulla ärsyttävän yli pirteänä kyselee "herättikö vauva sut yöllä", jaa että herättikö :kieh:

Isompi vauva 1v4kk nukkuu omassa huoneessaan, pienempi 6vk nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa omassa sängyssään tai vaunuissa (tai mun "kainalossa").
Minä hoidan molemmat öisin kun ei tuo ukkokulta edes herää kummankaan itkuihin..
Enkä raaski sitä kyllä herättääkään kun tekee niin paljon töitä ja nukkuu yössä vaan 5-6 tuntia.

Me ollaan ihan tasapuolisesti heräilty ja herätään siis vieläkin. Yösyöttöjä ei ole, mutta ei meillä todellakaan nukuta öitä putkeen, ei kukaan meistä. :D

Silloin kun meillä oli vain yksi lapsi, mä hoidin yötouhut useammin itse, mutta kahden yöhulinoitsijan kanssa se auttava käsi on todellakin tarpeen. Yhtälailla mä olen töissä täällä päivän lasten kanssa kuin mies omissa töissään. ;) Lepoa ei päivänmittaan heru. :whistle:

Lapset 2 v 3 kk ja 1 v 4 kk, nukkuvat omassa huoneessaan.

Minä heräsin ensimmäiset 9kk aina. Sitten siirrettiin poika omaan huoneeseensa, jotta en heräisi jatkuvasti vauvan pyörimiseen. Yöt rauhoittuikin huomattavasti.

Nyt kun poika nukkuu omassa huoneessaan ja heräilee kuitenkin pari kertaa yössä mies käy yleensä kerran ja minä kerran hyssyttämässä. Mies käy töissä ja minä olen kotona. Minä kyllä herään aina aamuisin ekana.

molemmat, mies silloin useimmin kun masennus oli pahimmillaan.. mut nyt tänä yönä 05:30 se heräsi kun en ollut nukkunut kahteen yöhön kuin 6 tuntia |O kyllä mies varmaan heräis vaik joka yö jos antaisin

minä olen kaikkien kolmen kanssa herännyt. En ole nähnyt siinä mitään järkeä että mies nousee kun menee aamulla töihin. Ja lisäksi mä herään joka tapauksessa vauvan itkuun niin miksi pitäisi vielä miehenkin herätä.

Saan varmaan sontaa niskaani, mutta... no meillä ei vauva enää juurikaan heräile, mutta jos herää niin mies menee ja syy on se, että mies saa unen päästä takaisin kiinni heti kun luomet pistää kiinni, mutta jos mä menen ja nousen niin haen unta seuraavat kaksi tuntia, vähintään. Herään kyllä kun vauva herää ja olen hereillä kun mies rauhoittelee hänet takasin uneen, mutta jos nousen niin en saa enää loppuyönä unta. Minä toki oon herännyt aina silloin kun imettänyt olen, tai vauva on silloin on nukkunut yleensä vierelläni, esikoinen 10kk ikään ja tää pienempi 4kk ikään. :)

Nykyään meillä poika nukkuu omassa huoneessa, ennen meidän kanssa samas huonees.
Jos poika sattuu herään yöllä niin minä nousen, kun mies joutuu aamulla lähtee töihin (ajaa autoa ammatikseen), niin hänelle on tärkeää saada nukuttua kunnon yöunet.
Välillä kyllä olemme molemmat yöllä hereillä.
Jos muksu on kipee, niin sit voi herätä yöllä, muuten vetelee norm. n 10-12 tunnin yöunet.

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Saan varmaan sontaa niskaani, mutta... no meillä ei vauva enää juurikaan heräile, mutta jos herää niin mies menee ja syy on se, että mies saa unen päästä takaisin kiinni heti kun luomet pistää kiinni, mutta jos mä menen ja nousen niin haen unta seuraavat kaksi tuntia, vähintään. Herään kyllä kun vauva herää ja olen hereillä kun mies rauhoittelee hänet takasin uneen, mutta jos nousen niin en saa enää loppuyönä unta. Minä toki oon herännyt aina silloin kun imettänyt olen, tai vauva on silloin on nukkunut yleensä vierelläni, esikoinen 10kk ikään ja tää pienempi 4kk ikään. :)

Meillä ihan sama juttu ollu.. Esikoisen kanssa nukuttiin perhepedissä, mutta nyt toisen kanssa se ei onnistu, ja tosiaan jos minä nousen niin valvon sitten pari tuntia (joka kerta!) ja jos nukkuu jatkuvasti max.4h/yö, niin ei lasten hoidosta mitään tule. Mies meilläkin sellainen, että nukahtaa heti kun menee pitkälleen. Joten tosiaan mies hoitaa öisin lapsia, vaikka herää aikaisin töihin. Joskus kun mies on väsynyt, niin hän nukkuu töitten jälkeen ja minä olen ulkona lasten kanssa.. Meidän perheelle tällainen sopii, vaikka monet sitä ihmetteleekin..

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tittelityy:
Minä olen aina yösyötöt hoitanu kun muksut oli pieniä =) Ei oo miehellä tarttennu nousta ;)

Eikö teillä muuten ole heräilty kuin syömään?

Ei meillä ainakaan ole muuten heräilty yöllä. Eikä kyllä mun tuttavapiirissäkään muksut yöllä muuta tee, kun äkkiä syö, kun niiden kanssa ei ikinä ole yöllä seurusteltu, ei valoja, ei vaipanvaihtoja, äkkiä ja hiljaa tissi suuhun vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tittelityy:
Minä olen aina yösyötöt hoitanu kun muksut oli pieniä =) Ei oo miehellä tarttennu nousta ;)

Eikö teillä muuten ole heräilty kuin syömään?

Meillä ei muuten kumpikaan lapsista ole yöllä koskaan herännyt kuin syömäänja saman tien jatkanut unia uudelleen syötyään. Ja siis molemmat heräs koko vauvaiän oikeastaan sen kerran syömään. Vai lasketaanko sitä enää yösyömiseksi kun vauva 5kk nukahtaa klo 21 ja herää aamu 7 syömään ja nukahtaa uudelleen vielä kolmeksi tunniksi.

Mutta heräileekö teidän muiden vauvat muuten vaan yöllä? Tälläisiä tyhmiä tää äiti tällä kertaa ihmettelee ;)

meillä nousen minä koska imetänkin...
ja kun se imetys loppuu niin siltikin herään minä koska herään joka inahdukseen jostain syystä.... ja mies sen kuin kuorsaa...
jos haluaisin että se herää niin minä herättäisin miehen siihen puuhaan ja se kestää ikuisuuden ; D

Meillä tehtiin sellanen järjestely, ku pienempi synty, et minä nousen vauvan kans ja ukko käy kattomas esikoista, jos yöllä heräilee. Pienempi nukku pinniksessä meidän makkarissa ja vanhempi omassa huoneessa. Hyvin on toiminu, mä en reagoi vanhemman rutinoihin ollenkaa ja mies ei tiedä, onko pienempi rutissu yöllä.

vuorotellen nousemma yöheräilyyn. vauva nukkuu samassa huoneessa, omassa pinnasängyssään. mutta onneksi nyt nukkuu n 10h ensiksi ja sitten juo maitoa ja jatkaa pari tuntia nukkumistaan :) Niin ja nukutaan miehen kanssa samassa huoneessa

Yhteistyössä