G: nukuuko vauva omassa sängyssä vai vieressä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fiinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoinen nukkui vieressä, kuopus nukkuu omassa sängyssä.
Esikoinen söi ja heräili muutenkin vauvana paljon ja oli kätevämpää että hän oli siinä vieressä.
Kuopus taas nukkuu läpi yön, joten hän sitten nukkuu omassa sängyssä.
Molemmissa tavoissa on puolensa.

Suurimmaksi osaksi ovat nukkuneet omassa sängyssä. Välillä ku on yöllä imettänyt niin olen itse nukahtanu ja vauva on jäänyt viereen nukkumaan, muuten kyllä pyrin siihen että siirrän sen omaan sänkyyn kun on lopettanu syömisen.
Ja jos ei imetystä enää ole niin sit nukkuu omassa sängyssä koko yön :)

Meillä on nukkuneet mun vieressä niin kauan kuin on yösyöttöjä ollu. Siinä vaiheessa kun yösyötöt loppuneet, on siirretty sivuvaununa olevaan pinnasänkyyn. Pinnistä on sitte siirretty vähä kerrallaan huoneen toiselle laidalle asti ja lopuksi omaan huoneeseen. Tämä on meillä toiminu loistavasti kaikkien osapuolten kannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Omassa sängyssään nukkunut paria ensimmäistä yötä lukuunottamatta.

sama homma. totesin sitten, että nukun itse paremmin (ja uskallan liikkuakin ) kun tiedän, että vaavi on turvallisesti omassa sängyssään:)

Sekä että. Ihan alussa kuopus nukkui kokonaan vieressä. Mutta sitten totesin, että herää vain pari kertaa yössä syömään, ja itse nukun huonossa asennossa ja olin sen takia väsynyt.

Laitettiin pinnasänky sivuvaunuksi sängyn viereen. Eli toinen sivu sängystä irti. 4kk iästä lähtien nukkuu osan yötä sängyssään. Nukutan alkuillasta viereen ja jonkin ajan päästä siirrän omaan sänkyyn. Nykyisin (hieman alle 5kk) herää korkeintaan kerran yössä syömään, jonka jälkeen usein jätän viereeni nukkumaan. Yleensä herää vasta aamusella ilman yhtään yösyöttöä.

Esikoinen nukkui vieressä 9 kk ikään asti, kunnes aloin yösyötöt lopettamaan. Esikoinen oli erilainen, kun söi alusta lähtien parin tunnin välein vähintään ympäri vuorokauden. Pidin helpompana, kun öisin saatoin vain kääntää kylkeä eikä tarvinnut ollenkaan nousta ylös.

Mä pidän tärkeimpänä sitä, että kaikki saavat nukkua mahdollisimman hyvin. Keinoista viis.

Mun vieressä nukkuu. Pinnasänky on ns. sivuvaununa, ja joskus harvoin saan vauvan siirrettyä sinne niin, että hän ei herää vaan jatkaa uniaan. Jos herää, niin alahuuli menee rullalle ja alkaa huuto. Esim. viime yönä nukkui ekan pätkän, 4h, pinnasängyssä, loppuyön mun vieressä.

Nykyään nukkuu vaunukopassa, ennen nukkui alkuyön tuossa kopassa ja loppuyön vieressä. Mun puolesta sais nukkua koko yön vieressä, mutta taaperon vuoksi joutuisin siirtämään hänet aamulla turvaan jolloin hän havahtuu...parempi siis hälle jos nukkuu koko yön rauhassa.

Yhteistyössä