Kumpi nousee vauvan yöheräilyihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieasr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä mä nousin aina noin 6kk asti, sekä yöllä että aamulla, sit alkoi mieskin juottaa pullosta yöllä ja nousta aamullakin. Nyt poika on 1,5v ja nukkuu jo aikas hyvin mut yleensä menee niin että jos esim. hampaiden takia itkee, niin mä hoidan yöllä ja sit aamulla mies nousee (klo 6 meillä herätykset) jotta saan sit aamusta nukkua hetken univelkaa pois

Meillä nousi molemmat, kaikki nukuimme samassa huoneessa. Tosin jos miehellä oli aikainen herätys niin tietysti silloin nousin mä.
Mut siis ihan itsestäänselvää että myös mies hoitaa vauvaa öisin.

Minä nousen, aina. Nukkuu vauva samassa huoneessa ja loppuyön samassa sängyssä meidän kanssa. Nukutaan miehen kanssa samassa huoneessa jos siis on mies kotona.

Onks tää joku tieteellinen tutkimus? :D

Sillon kun poika vielä yöllä heräs niin minä heräsin, en nähny siinä mitään järkee, et mieskin olis heränny kun vauvalla nälkä oli. Sillonkaan kun sai maidon pullosta. Mies tekee lähinnä aamuvuoroa ni mun puolesta sai nukkua. Sillon nukkui samassa huoneessa pinniksessä ja juu, nukutaan miehen kaa samassa sängyssä.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Minä nousen, aina. Nukkuu vauva samassa huoneessa ja loppuyön samassa sängyssä meidän kanssa. Nukutaan miehen kanssa samassa huoneessa jos siis on mies kotona.

Onks tää joku tieteellinen tutkimus? :D

Ei oo, kiinnostaa vaan! Tunnen yhden perheen jossa mies nousee öisin vaikka käy töissä ja nainen on kotona. Tunnen useampia perheitä joissa nainen ja mies nukkuu eri huoneissa ja mietin onko se yleistä?

me nukutaan kaikki samassa huoneessa.tytön pinnis on meidän sängyssä kiinni.jos itkee yöllä niin minä annan tutin hänelle suuhun pinnojen välistä ni ei tarvii nousta :D sit tietenkin on eri jos tutti ei rauhoita häntä.minä kumminkin olen yleensä se joka nousee.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Vauva nukkuu samassa huoneessa minun ja miehen kanssa. Minä olen se kuka herää. Mies ei yleensä edes kuule että vauva on hereillä. En kylläkään tähän päivään mennessä ole tajunnut, miten se on mahdollista. :whistle:

Peesi! :D Mutta se miehelle suotakoon, hän nousee suht aikaisin aamulla töihin ja toisekseen, minun maitovarastoani tuo poika yleensä kaipailee, kun keskellä yötä herää.

meillä poitsu nukkunu aina omas sängys meitin pedin vieressä eikä mies oo ikinä noussu yöllä,ehkä pari kertaa havahtunu... miehillä tunnetusti hyvät unen lahjat.mut empä mäkään oo ikinä ressannu sitä heräilyä,nukun sit päivällä jos väsyttää

1-v omassa huoneessaan. Ei ole 6kk:n iän jälkeen enää juurikaan heräillyt, mutta silloin harvoin, kun herää yöllä, on mies tutin vienyt ihan omasta aloitteestaan. Työssä käy ja minä kotona.

Meillä näin:

Kun poika oli ihan pieni, nukuttiin kaikki (minä, mies ja vauva) samassa huoneessa, poika omassa sängyssään. Yösyötöille noustiin vuorotellen.

Sitten 4 - 8 kk:n ikäisenä poika harrasti öisin tuttirallia + käntyi selältä mahalleen muttei tykännyt nukkua niin, joten mies nukkui eri huoneessa ja mä nousin vauvaa hoivaamaan.

8 kk:n ikäisenä poika siirrettiin omaan huoneeseensa nukkumaan ja mies palasi meidän sänkyyn. Unikoulun ansiosta poika nukkuu yöt heräämättä, mutta jos jotakin poikkeuksellista tapahtuu ja yöllä heräillään, mies nousee - näin siksi, että poika ei malta ruveta nukkumaan jos näkee minut; isänsä piti hälle unikoulua, joten isään on ehdollistunut "nyt nukutaan" -ajatus. Jännittävää on se, että jos isä ei ole kotona, poika "uskoo" kyllä minuakin, muuten ei.

Vuorotellen miehen kanssa noustaan. Vauva (nyt 5kk) on tosin nukkunut jo monta kuukautta klo 21-10 ja herää välissä kerran syömään, aamulla klo 7.
Mies nousee silloin itse töihin joten samalla sitten lämmittää maidon. Esikoisesta mies hoiti melkein täysin yöheräilyt, koska sattui aina heräämään ensin.
Etten nyt sais mitään haukkuja täällä tämän johdosta, niin kyllä mä viikolla jos mies menee aamulla töihin niin pyrin heräämään jos vauva syystä tai toisesta herää normaalista poiketen. Mies vaan yleensä on heti jalkeilla jos mäkin. Ja vauva nukkuu viel meidän makkarissa, ei ole kiirettää siirtää omaan huoneeseen.

Minä olen aina herännyt. Mies ei edes ole kuullut heräämistä ja ihmettelee aamuisin et eikö herännyt ollenkaan. Siis tuo oli silloin kun pojat oli vauvoja. Nukkuivat samassa huoneessa meidän kanssa, mutta omissa sängyissä. :)

Muutin eri huoneeseen nukkumaan jo raskauden lopulla kun jouduin pomppaamaan vessassa vähän väliä. Mies on TOSI herkkäuninen ja herää aamuvuoroihin jo 4:n jälkeen. Nyt lapsi on jo vuoden ja minä nukun tytön kanssa ja mies eri huoneessa edelleen. Imetän 1-2 kertaa yöllä vielä. Kai siksi, että kun yksin nuo "yövuorot olen yli vuoden hoitanut, niin helpoimmalla tavalla yrittää saada lapsen (ja itsensä) takaisin uneen. Joskus kun mies on mennyt illalla itkevää lasta rauhoittamaan, niin tyttö on vielä enemmän rauhoittelun tarpeessa sen jälkeen. Päivällä on kyllä isänsä perään, mutta yöllä ei kelpaa kuin äiti. Että enpä voi edes miehen vapaapäivinä antaa yövastuuta hänelle...

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Meillä nousi molemmat, kaikki nukuimme samassa huoneessa. Tosin jos miehellä oli aikainen herätys niin tietysti silloin nousin mä.
Mut siis ihan itsestäänselvää että myös mies hoitaa vauvaa öisin.

Meillä oli ihan itsestään selvää, että mies ei hoitanut vauvaa öisin. Meillä mies herää aamuisin töihin. Mies myös nukkuin eri huoneessa, että vauva ei häirinnyt yöllä herätessään. Ja tämä kaikki minun määräyksestäni.

Yhteistyössä