kumpi lihottaa enemmän?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuka tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tietenkin rasva lihottaa enemmän. Ei kai kukaan voi olla niin TYHMÄ että luulee sokerin lihottavan enemmän!!!!

Riippuu asiayhteydestä. Jos puhe on karkista, joo sokerillinen suklaa lihottaa enemmän. Jos otetaan vähäsokerinen suklaa, avot se lihottaakin vähemmän, sillä sitä ei tule syötyä yhtä paljon kuin karkkia. Lisäksi sokerin liikasyönti saa verensokerin heittelemään, mistä seuraa tarvetta syödä lisää ja lisää.

Rasva ja sokeri samassa ruokavaliossa ei toimi. Jos muuten syö paljon hiilareita, ei kantsi syödä sitä rasvaisempaa vaihtoehtoa. Mut jos hiilarit on kurissa, se rasvaisempi vaihtoehto ei lihota (perustuen siihen, että se pitää kylläisenä pidempään kuin sokeri, jolloin kokonaismäärä on taas pienempi kuin sokeria syödessä ).
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Totta rttä ihminen tarvitsee rasvaa,MUTTA huom, ainoastaan hyvää rasvaa. Mutta edelleen se RASVA lihottaa enemmän.Ei kukaan voi ollo noin TYHMÄ ettei täälläisiä perusasioita tiedä.

kuka TYHMÄ kirjoittaa JOKA toisen SANAN isolla? TUOTA on TOSI ärsyttävä LUKEA!
Ei oo vaikea päätellä kuka tyhmä on.. Takas äidinkielen tunnille ja mars!
 
Meillä oli tästä kädenvääntö joskus miehen kanssa kun sanoin että jonkun irtarin voi syödä päivässä ihan huoletta mutta esim. sokeria ja paljon rasvaa sisältävää suklaata EI voi syödä. Mies tarkisti tämän ja näin asia on. Eli sokeria voi syödä jonkun verran ilman että siitä on haittaa/keräytyy.
 
Oltiin käymässä Bruggessä Belgiassa ja kyseltiin kaupan myyjältä kuinka he pysyvät niin laihoina kaikkien näiden ihanien suklaitten keskellä, eivätkö he syö niitä. Vastaus oli etta kyllä he syö paivittäin, mutta se rasvapitoisuus on paremmissa suklaissa vähäisempi ja laadukkaampaa kuin 'halpamalleissa'.
 
en oikeasti muista koska siitä on jo n. 8vuotta. Itse olen aina uskonut tuohon, että sokeri pienessä määrässä ei ole pahasta. Kun taas sokeri ja rasva yhdessä ON!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Rasvan vähentäminen on vallalla olevien käsitysten mukaan tehokkain tapa pienentää ruoan energiamäärää. Painonhallinnassa parhaiten toimiikin rasvojen tarkkailu ilman kaloreiden laskentaa. Hiilihydraattien suhteellinen osuus voi vaihdella melko paljon ilman, että muutokset oleellisesti ovat vaikuttaneet painoon. Hiilihydraattien laatu ei vaikuta laihtumisnopeuteen (Lukuun ottamatta LCD - Low Carbon Diet), eikä sokerin käyttö niukkaenergiaisen ruokavalion osana heikennä laihtumistulosta ainakaan lyhyellä aikavälillä. Väestötutkimusten mukaan sokerin käytön ja lihavuuden välillä ei ole yhteyttä. Painonhallinta usein helpottuu liikunnan avulla.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Laihduttaminen

ja wikipediahan on pätevä lähde...... muuten en asiaan kanta ota. ..... paitsi sokeri on kyl lihottavampaa... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Painonvartijoiden ohjeiden mukaan suklaapala on ½p, kun tuohon puoleen pisteeseen saa syödä 6pkl hedelmäkarkkia eli sulaa on lihottavinta karkkia.

TÄSTÄHÄN sen NÄKEE :)

Vai OLLAANKO sitä TAAS tyhmiä? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja jepulis:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Rasvan vähentäminen on vallalla olevien käsitysten mukaan tehokkain tapa pienentää ruoan energiamäärää. Painonhallinnassa parhaiten toimiikin rasvojen tarkkailu ilman kaloreiden laskentaa. Hiilihydraattien suhteellinen osuus voi vaihdella melko paljon ilman, että muutokset oleellisesti ovat vaikuttaneet painoon. Hiilihydraattien laatu ei vaikuta laihtumisnopeuteen (Lukuun ottamatta LCD - Low Carbon Diet), eikä sokerin käyttö niukkaenergiaisen ruokavalion osana heikennä laihtumistulosta ainakaan lyhyellä aikavälillä. Väestötutkimusten mukaan sokerin käytön ja lihavuuden välillä ei ole yhteyttä. Painonhallinta usein helpottuu liikunnan avulla.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Laihduttaminen

ja wikipediahan on pätevä lähde...... muuten en asiaan kanta ota. ..... paitsi sokeri on kyl lihottavampaa... :)

Pistähän sinä jepulis pätevää lähdettä tuolle väittämällesi. :whistle:
 

Yhteistyössä