Kummiudesta

  • Viestiketjun aloittaja misusu
  • Ensimmäinen viesti
Miuski harmailee
Emme saa kaikilta kummilapsista muistamista, mutta toisilta saadaan pieni juttu. Itsetehdyt lämmittävät mieltä. Meillä lapset muistavat itsetekemällä jutulla kummejaan jouluna.
 
Jos kummeja on "haalittu" 6 kpl vaan sen takia että lapsi saa lahjoja eikä kummille anneta edes konvehtirasiaa/joulukukkaa, niin on mieltä vuodesta toiseen kantaa lahjoja. Epäilys on että lapsi ei edes tiedä ketä se mies on joka niitä hänelle kantaa.... Pojalla ikää 9.
 
vieras
Saan, mutta kummilapseni äiti on siskoni, joka muutenkin varmaan muistaisi minua ja perhettäni jouluna (saatiin lahja jouluisin jo ennen kummilasta). Mutta en odota mitään.
 
Heidi
Joo. En kyllä pahastuisi vaikken saisikaan. Oma lapseni saa myös lahjan kummilapseni perheeltä, siitä tavasta luopuisin mielelläni... (sillä musta tuntuu että sitten on "pakko" antaa lahjat myös kummilapsen sisaruksille :whistle: )
 
menni
yhdeltä kummilapselta saadaan,mutta hän on siskoni lapsi.itse ollaan joka joulu laitettu jotain pientä lasten kaikille kummeille...esim.pyyhe,muki,tyynyliina ja suklaata...
 
Mamma
Emme saa ja odottaisimme edes jotain pientä. Varsinkin kun kummilapsen vanhemmat käsi pitkällä odottavat meiltä milloin mitäkin ja synttärilahjatoiveetkin tulevat kysymättä.
Näin siis vain yhden kummilapsemme osalta.
 
Mamma: meillä on yhden kummilapsen kanssa tuollainen tilanne. Muuten ei pidetä yhteyttä eikä tekemisissä olla, sekin vähäinen yhteydenpito tulee meidän suunnalta. Ollaan tähän asti kannettu lahjat kummilapselle ja hänen sisarukselleen, mutta ensi vuonna ei anneta enää ollenkaan. Lapsi tosiaan on jo sen ikäinen että voisi itse kirjottaa vaikka nimensä kummeille tulevaan korttiin, tms. Ottaa vaan päähän kun itse muistaa ja hankkii kaikkea mutta toisilta ei tule edes sitä konvehtirasiaa.
 
..
surkeeta jos lapset eivät pidä yhteyttä eikä kummit yhteyttä. mutta toisaalla meidän lapsilla yht. 12 kummia ja jos oikeesti jokaiselle rupeaisi ostelemaan lahjoja niin vararikossa oltas, jotain pientä mutta ei tosiaan mitään kummallista..
 
Joo ei kysymys olekaan siitä että sen muistamisen pidäkään mitään ihmeellistä olla. Mutta jos lapsella on 3 pariskuntaa niin ei se nyt voi niin kallista olla hankkia kaikille jotain pientä.

Minä muistan omia kummeja edelleen vielä aikuisenakin ja he muistavat minua kukalla ja lapsiani lahjoilla.
 
miu
toisilta saadaan, toisilta ei.

Nyt on harkinnassa, että vienkö lahjaa 10-vuotiaalle, joka kiukuttelee kuin pikkukakara meillekin. Viimeksi annoin lahjan rahana, niin väitti äitinsä käyttäneen sen omiin juttuihinsa, kun kysyin mitä oli ostanut sillä rahalla. (jota en kylläkään usko..) pitäisiköhän viedä jokin vauvamainen lelu, kun on niin lapsellinen tuon ikäiseksi. ei taitaisi ymmärtää moista huumoria.
 
miu
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
surkeeta jos lapset eivät pidä yhteyttä eikä kummit yhteyttä. mutta toisaalla meidän lapsilla yht. 12 kummia ja jos oikeesti jokaiselle rupeaisi ostelemaan lahjoja niin vararikossa oltas, jotain pientä mutta ei tosiaan mitään kummallista..
olisko pitänyt miettiä siinä vaiheessa kun kummeja hankki?
 
äitee
En, minusta olis outoo jos 1-4v lapset alkais laittamaan lahjoja, eikös heidän kuulu olla sillä saamispuolella, tontut ja kilttinä oleminen..! Meidän tuttavapiirissä on ollut se tapa että lahjotetaan vaan lapset, paitsi sitten omat äidit ja iskät muistetaan, samoin mummo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miu:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
surkeeta jos lapset eivät pidä yhteyttä eikä kummit yhteyttä. mutta toisaalla meidän lapsilla yht. 12 kummia ja jos oikeesti jokaiselle rupeaisi ostelemaan lahjoja niin vararikossa oltas, jotain pientä mutta ei tosiaan mitään kummallista..
olisko pitänyt miettiä siinä vaiheessa kun kummeja hankki?
Mun mielestä kummia pitää muistaa jouluna. Tai sitten nimi-tai syntymäpäivänä.
Meidän kummilapset ei muista meitä milloinkaan. Ei edes silloin kun ollaan pyöreitä täytetty. Olis se ollu kiva saada edes kortti tuolloin.
Mun mielestä kummin kuuluis olla tärkeä aikuinen lapsen elämässä. Miksi kummia sit ei koskaan muisteta? Mikä velvollisuus kummin on olla joku lahja-automaatti?
 
vieras
Mä en odota kummilasten vanhemmilta mitään muistamista, en itseasiassa kummilapsiltakaan. Ostetaan kummilapsille lahjat jouluna ja synttärinä, nähdään muutamia kertoja vuodessa, laitetaan kortit aina silloin tällöin muuten vaan ja soitellaan.

Mä itse laitan joulukortit omille kummeilleni ja ne laittaa kortin meille, musta on kiva et muistavat silleen vielä aikuisenakin.
Mut vierastan ajatusta et kummeille pitäis ostella lahjoja tai et kummin velvollisuus olisi ostaa lahjoja lapselle, kummin tärkein tehtävä on lapsen puolesta rukoileminen ja muu on extraa.
 

Yhteistyössä