Onks täällä esikoistaan odottavia, mie kysyisin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Tai jos joku muistaa itse omalta kohdaltaan...

Mitä työ toivoisitte saavanne lahjaksi, tai toivoitte lahjaksi, kun saitte esikoisenne?
Siis tarkoitan nyt, että kun ois kiva muistaa uutta, tuoretta äitiä ja vauvaa jollain, mutta millä? Mikä ois kiva muistaminen, joka viedään siis kotiin, ei sairaalaan.

Kaikki muu paitsi kukat!
Vauvanvaatteet ihan ok, mieluiten kaikkea yleishyödyllistä: vaippoja, peppupyyhkeitä tms.
Äidille mukavaa muistamista olisi vaikka itseleivotut sämpylät (voi pakastaa) tai pullat.
Jokin kiva aikakausilehti ja kahvipaketti.

Mulla ei ollut vauvansängyssä sairaalassa vaaleanpunaista pehmolelua, sitä olisin kaivannut. Kotiin oli kiva kun tuotiin kivoja ja vähän kalliimpia vauvanleluja (mm.fisher prise) mitä itse ei tule osteltua usein. Vaatteet yms on myös kivoja, kun esikoinen kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Kaikki muu paitsi kukat!
Vauvanvaatteet ihan ok, mieluiten kaikkea yleishyödyllistä: vaippoja, peppupyyhkeitä tms.
Äidille mukavaa muistamista olisi vaikka itseleivotut sämpylät (voi pakastaa) tai pullat.
Jokin kiva aikakausilehti ja kahvipaketti.

Pitää katsoa, jos sais lahjottua nuo isot lapset vaikka leipomaan... Tuota vauvaa odotetaan syntyväksi vaan viikkoa aiemmin kun meidän vauvaa, niin mie en jaksa enää sit itse kovin leipoa... tai jaksa ja jaksa... en kehtoo, kun koitan sinnillä päästä vauvani kanssa rv 37 puolelle, ettei syntyis 36-viikkoisena :)
(Mulle sanottiin, että käynnistetään viim. heti rv 37, kun mulla on kokemusta nopeista ja vähän etuajassa käynnistyneistä synnytyksistä.)

Itselle mieleen ovat mieluisimpina jääneet vaatteet, jotka olivat selkeästi pojalle. Kun ne jota kaappiin olin varannut oli kaikki beigeä tms unisexia. Myös hupullinen kylpypyyhe oli kiva ja tarpeellinen lahja.

Vauvalle sain vaatetta, tuttipullon ja jotain leluja. Paras itselleni saama lahja oli valmista ruokaa, sain sitä kaveriltani, joka oli aikanaan myös sellaista saanut kun kotiutui sairaalasta vauvan kanssa. Kun olin varmaan lähes kolme vuorokautta valvonut, oli ihanaa kun ei tarvinnut kokata, vaan sai toisen tekemää kotiruokaa. Eli jokin suolainen piirakka tai vaikka ihan makaroonilaatikkoa.

Tilaa nettikaupasta harsoja, joissa on jotain nättejä kuvioita. On käytännöllistä, mutta ei kuitenkaan yhtä tylsää kuin perusharsot. Mä tykkäsin käydä kaikenmaailman vauvatreffeillä, ja noin siellä käteviä kun ei mene sekaisin muiden harsojen kanssa.

Yhteistyössä