Kummin tehtävä vai ostaa kalliita lahjoja????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyllästynytkummi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ainakaan meillä. Meillä miehen kanssa tällä hetkellä yksi kummilapsi, jolle kyllä ostamme ihan sellaisen (ja sen arvoisen) lahjan kuin haluamme. Osviittaa toki kysymme kummilapsemme vanhemmilta, mutta ei heiltä ikinä ole mitään älyttömiä ehdotuksia tullut.

He taas ovat kuopuksemme kummeja ja samaa pätee luonnollisesti myös siinä suhteessa, samoin kuin muidenkin lastemme kummien kanssa. Usein kummit ostavat jotain vaatetta, kirjan, legojutun tms.

Kaikista kivointa lapsistakin kuitenkin on tavata kummejaan. Silloin he pelaavat yhdessä, lukevat, leikkivät jne. Elokuvissa ja kesäteattereissakin vanhimmat lapsemme ovat jo kummien kanssa päässeet käymään. Osan kanssa on välimatkaa ja silloin ne harvemmat tapaamiset yritetään sopia tasapuolisesti, tyyliin vuoroin vieraissa. Jouluisin olemme muistaneet lastemme kummeja pienillä jutuilla ja usein myös kummilapsen kuvalla.

Toivottavasti kukaan meidän lastemme kummeista ei ota paineita tehtävästään.

Meillä on sellain ollu et yritetään kummilasta muistaa aina vähän arvokkaammilla lahjoilla kun muita perheen lapsia. Samoin kummilapsi on välillä meillä yökylässä ja touhutaan kaikkea kivaa yhdessä. Munsta kukin tekee tavallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mitä tuohon tapaamiseen tulee niin yksinkertaisesti elämät on kaikilla niin kiireisiä että on vaikea saada sovittuja tapaamisia. musta on ainakin ihan ymmärrettävää ettei niitä tapaamisia tule kovin usein kun on työt ja muut kotihommat töiden jälkeen. joskus jos on aikaa niin on ihan kiva olla vaan ilman sovittuja menoja..

juu,enhän mäkään oleta että kummit täällä alvariinsa ravais poitsua kattomassa.mutta jos välimatkaa kerta on alle vartin matkan verran,niin ei luulis olevan niin vaikeeta tavata useammin kun kerran vuodessa.ehkei sitä kiinnostusta sitten vaan ole...

mä ostin kummitytölle pirun kalliit muumilautaset ja haarukat tms. niin äitinsä katsoi nenänvarttapitkin ja käski laittaa nukelle nää astiat!
ostin siis arabian niitä muumijuttuja ja hackmannin muumiaterimet niin tää käskee laittaa nukelle ne!
sen jälkeen en ole ostanu MITÄÄN!eivät pyydä enää synttäreille tms. ja ite oon itteeni koittanu tyrkyttää mutta kun ei kelpaa niin ei.antaa siis olla

Mulla on vissiin vähän poikkeava käsitys kummin tehtävistä. Syy on varmaan siinä, että mun isä eli kumminsa kasvattilapsena. Meillä lapselle on valittu kummiksi aviopari ja mun ajatus on se, että jos lapsemme jäisi täysorvoksi, niin kummit toimisi silloin kasvattivanhempina. Lahjat ei ole tärkeitä vaan se, että pitävät suhteensa lapseen hyvänä, että on sitten helpompi kehittää suhdetta eteempäin jos vanhemmat on vaikka kuollut auto-onnettomuudessa.

Yhteistyössä