Kummin joululahja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aino"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sä et ymmärtänyt mua alunperinkään, enkä osaa enää paremmin selittää pointtiani kun olen jo tehnyt.

Se lahjan arvo ei tässä ollut se olennaisin juttu. Enkä kiukuttele, vaan avoimesti hämmästelen, että mistä tuulee.

Jos lahjan arvo ei oo pointti, miksi mainitsit erikseen että sellanen parin euron muki, ei mikään kallis?

Jos arvo ei oo pointti, oisko joku muu parin euron tavara ollu ok?

[QUOTE="vieras";22788108]Ajatusta = rahaa siis sun mielestäsi. Tuo kummi on saattanut ravata kaupassa tuntikausia ja miettinyt että mitä ihmettä sille ostaa kun ei hajuakaan mitä sen ikäiselle kannattaa ostaa. Mutta sun mielestä olisi ollut parempi jos hän olisi ensimmäisestä kaupasta ostanut 30e lahjan, siinä olisi ollut ajatusta koska se maksaa enemmän. Tuo ajatus paistaa läpi kun tekstistäsi, rahan käyttö tarkoittaa ajatuksella hankittua lahjaa.[/QUOTE]

Ei rahaa, vaan AJATUSTA.
Ajatusta olisi voinut olla esimerkiksi hänen itsemaalaamansa kuva (on erittäin taitava piirtämään ja on hänen harrastuksensa) kehystettynä. Se ei olisi maksanut juuri mitään, mutta siinä olisi AJATUSTA.

Kuten sanoin, mulla on kyllä rahaa ja ostan tytölleni, mitä hän tarvitsee. Kummeilta toivoisin vain jotain muistoa tai henk.kohtaista HEILTÄ.

mutta pelkkä ruokakaupan nokkamuki erittäin varakkaalta ihmiseltä saa mut vähän ihmettelemään.
Ehhehee. :D Lahjan arvosta nyt ei siis ap:n mukaan oo kysymys, vaan siis siitä että kummi on varakas ja siksi lahja on huono? :D :D

Kumpi sua hiertää, mukin hinta vai kummin varakkuus? Kummi oli ilmeisesti valittu sen perusteella että on mukavan varakas lahjanostaja?

[QUOTE="Niin";22788149]Jos lahjan arvo ei oo pointti, miksi mainitsit erikseen että sellanen parin euron muki, ei mikään kallis?

Jos arvo ei oo pointti, oisko joku muu parin euron tavara ollu ok?[/QUOTE]

Olisin ymmärtänyt muutaman euron bodyn, joka olisi ollut itse valittu. Ei rahallisesti arvokkaampi, mutta henk.kohtaisesti valittu.. ja jotenkin henkilökohtaisempi.

Mutta antaa olla. Ihan sama.

Ei rahaa, vaan AJATUSTA.
Ajatusta olisi voinut olla esimerkiksi hänen itsemaalaamansa kuva (on erittäin taitava piirtämään ja on hänen harrastuksensa) kehystettynä. Se ei olisi maksanut juuri mitään, mutta siinä olisi AJATUSTA.

Kuten sanoin, mulla on kyllä rahaa ja ostan tytölleni, mitä hän tarvitsee. Kummeilta toivoisin vain jotain muistoa tai henk.kohtaista HEILTÄ.
Ahaa, siis hiertää se että niin varakas ihminen ei piirtänyt sulle, joo joo, sen vuoksi varakkuus piti mainita. No sehän selittää.

Ei voi olla noin epäkiitollinen pienestäkin muistamisesta, ei voi kuin nauraa :D

Mun ilmeisesti olisi pitänyt vetää kilarit, kun esikoiseni kummi, joka on SISKONI, osti likalle ensimmäisenä jouluna NOKKAMUKIN lahjaksi :xmas:
Ja ko. muki on edelleen käytössä kuopuksella :D

[QUOTE="Kummi";22788172]Ehhehee. :D Lahjan arvosta nyt ei siis ap:n mukaan oo kysymys, vaan siis siitä että kummi on varakas ja siksi lahja on huono? :D :D

Kumpi sua hiertää, mukin hinta vai kummin varakkuus? Kummi oli ilmeisesti valittu sen perusteella että on mukavan varakas lahjanostaja?[/QUOTE]

:headwall:
Se varakkuus oli lisätty siihen siksi, että rahasta tai sen puuttesta ei tämä lahja johtunut. Kuten sanoin, olen itse varakas kuten myös sukuni - sitä varten en tarvitse lapselleni kummeja.

Minä luulen, että tuo nokkamuki on ihan oikeasti ollut harkittu lahja, kun on sen hyvissä ajoin hankkinut. Itse olisin ilahtunut noinkin käytännöllisestä lahjasta lasten vauva-aikana. En usko, että kummi haluaa osoittaa mieltään tai ei arvosta kummiuttaan. Luetkohan nyt rivien välistä sellaista, mitä kummi ei ole sinne kirjoittanut?

Minä olen muuten antanut wc-paperia lahjaksi kylään mennessä :D

No itseasiassa kyllä, olen muistanut häntä aina. Nytkin olin ostanut hänelle hänen lempikonvehtejaan ja pakannut ne kauniisti, ideana tosiaan muistaa häntäkin jouluna

Just. Älä ymmärrä sitten. Ensinnäkin, me ei olla hankittu toisillemme joululahjoja ennen - nytkään kaverini ei tuonut mulle mitään - enkä odottanutkaan.

Niin kumminpäin se nyt oli, on muistettu vai ei?

Ei rahaa, vaan AJATUSTA.

Noi kehykset ei sitten myöskään ole kovin halpoja.
Mistä tämän kummin olisi pitänyt tietää että hän voi antaa lahjaksi "oman töherryksen"?

Itse kummitätinä pyrin aina ostamaan "käytännöllisiä" lahjoja kun koen että lapsilla on jo niin paljon leluja, etten viitsi lisää ostaa. Pöljä minä, tarviii jatkossa miettiä mitä tohtii lahjaksi antaa, ei ainakaan näemmä mitään käytännöllistä, jos paketissa ei ole tarpeeksi tavaraa...
Ai niin minäkin ole hyvä tuloinen...

Olisin ymmärtänyt muutaman euron bodyn, joka olisi ollut itse valittu. Ei rahallisesti arvokkaampi, mutta henk.kohtaisesti valittu.. ja jotenkin henkilökohtaisempi.

Mutta antaa olla. Ihan sama.

Kaipa se kummi sen nokkamukin on henkilökohtaisesti valinnut, kuten olisi valinnut sen bodynkin.
Minusta tuo nokkamuki on oikein oivallinen lahja tuon ikäiselle lapselle, paljon parempi ja tarpeellisempi kuin esim. pehmolelu jonka joku mainitsi.

Mitä siitä sanot että meidän lapsen isovanhemmat lupasivat ostaa lapselle uuden turvaistuimen yhdistetyksi synttäri+joululahjaksi. Vanha on jäämässä pieneksi, mä olen kuopuksen kht:lla kotona ja vanhemmasta lapsesta on tuet loppuneet. Eli todella tulisi tarpeeseen. Mitä lapsi sai? 10 cm korkuisen pehmolelun joululahjaksi ja liukurin synttärilahjaksi. Rahasta ei tosiaan noilla ole puutetta. Meillä on sekä pehmoleluja että liukuri. :/ En tietenkään mitään muuta sanonut kuin iloisesti kiitos, mutta otti päähän. Olisi sitten sanonut kun puhuin että ostetaan alennusmyynnistä joulun jälkeen.

Siis tuo nokkamukihan on loistava lahja! Itse pidän käytännöllisistä lahjoista ja tykkään myös sellaisia muille antaa. Minäkin ostin kummitytölleni juuri joululahjaksi ruokalapun ja aterimia. Toivottavasti vanhemmat eivät pitäneet lahjaani täysin arvottomana ja mielikuvituksttomana, koska omasta mielestäni lahja oli tarpeellinen ja siitä voi olla pitkäksi aikaa iloa. En ymmärrä, miksi body olisi nokkamukia henkilökohtaisempi lahja??