Kummin joululahja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aino"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aino"

Vieras
Joo, tätä perinteistä marinaa lahjoista tulossa... mutta nyt on pakko.

Sanon kuitenkin jo heti aluksi, että en ole valinnut kummeja lahjojen perusteella, enkä aiemmin ole ymmärtänyt nurinaa kummien antamista lahjoista. Nyt kuitenkin täytyy vähän ihmetellä..

Tyttöni on 7 kk ja hänellä on kaksi kummia. Tämä toinen kummi on vanha läheinen ystäväni. Tyttöni sai häneltä joululahjaksi - nokkamukin. Siis sellaisen, joita myydään ruokakaupassa muutamalla eurolla.

Ei siinä mitään, ymmärtäisin, jos kyyseessä olisi joku, jolla ei ole juurikaan ylimääräistä ja minunKIN mielestä se muistaminenhan on tärkeintä. Mutta tuntuu vaan oudolta kun tämä ystäväni on erittäinkin hyvin toimeentuleva, asuu omassa omakotitalossa, ei lapsia, ajelee bemarilla.. Kiiirekkään ei luulisi olevan syy tähän melko yksinkertaiseen lahjahankintaan, kun oikein ilmoitti jo hyvissä ajoin joulukuuta, että hänellä on tytölleni lahja ja koska voi tulla kahville sitä tuomaan.

Tulee väkisinkin mieleen, että onko tämä joku protesti tai mielenosoitus jostakin.. tuntuu nyt että ehkä hän kokee kummiuden jotenkin taakkana - lahja vaikuttaa siltä, että "pakko sillekkin on jotain hankkia".

Joo, kivittäkää.. Ihan vaan siis oikeasti hämmästyneenä jäin tätä miettimään..

Minä luulen että halusi ostaa lapselle lahjaksi kauniin mukin. Ajatteli että tuon ikäiselle ei voi ostaa vielä posliinia tai tavallista mukia. Nokkamukit nyt ei satu olemaan hirveän kalliita mutta ihan hyvä lahja sinänsä. Itsekään en osta lisälahjoja lahjan hinnan perusteella. Ostin mm. kummitytölleni naulakon jossa 4 koukkua ja puusta tehtyjä perhosia koristeena ja maalattu. Paketista tuli hyvin suuri koska naulakkokin puolisen metriä leveä ja kalliin näköinen, hinta oikeasti 7 euroa. Olisiko minun pitänyt ostaa sille toinen jättipaketti vain sen takia että lopulta naulakko olikin paljon halvempi kuin olin kuvitellut? Jos äiti siitä loukkaantuu niin ei voi mitään.

No kaipa kummi ajatteli että se on tarpeellinen tuon ikäiselle? En minäkään osta kaikille kummilapsilleni saman arvoista lahjaa, tärkeintä on että yleensä muistaa, meillä kun ei toiselle lapselle tule edes tekstiviestillä synttärionnitteluja kummilta vaikka kummi on hänen täti!

NIin, yhtä hyvin olisin siis voinut ostaa tälle kummitytölleni 40 euroa maksavan mekon mutta kun tiesin että hänellä on hyvin paljon laukkuja ja laukkuvaihe menossa, muttei yhtään koukkua huoneessaan niin kun löysin huoneen tyyliin hyvin sopivan naulakon niin olisiko pitänyt sitten jättää ostamatta liian halvan hinnan takia? Aika pröystäilevältä olisi näyttänyt jos tuohon rinnalle olisin sitten vielä laittanut lisäpaketteja.

No oletkos sinä ostanut kummille lahjaa? Tarvitseeko mielestänne kummia muistaa? Itse sain kummilapsen äidilta parin euron lahjan, mutta ilahduin siitä silti.

Minä luulen että halusi ostaa lapselle lahjaksi kauniin mukin. Ajatteli että tuon ikäiselle ei voi ostaa vielä posliinia tai tavallista mukia. Nokkamukit nyt ei satu olemaan hirveän kalliita mutta ihan hyvä lahja sinänsä. Itsekään en osta lisälahjoja lahjan hinnan perusteella. Ostin mm. kummitytölleni naulakon jossa 4 koukkua ja puusta tehtyjä perhosia koristeena ja maalattu. Paketista tuli hyvin suuri koska naulakkokin puolisen metriä leveä ja kalliin näköinen, hinta oikeasti 7 euroa. Olisiko minun pitänyt ostaa sille toinen jättipaketti vain sen takia että lopulta naulakko olikin paljon halvempi kuin olin kuvitellut? Jos äiti siitä loukkaantuu niin ei voi mitään.

No ei todellakaan. Älä ymmärrä tahallasi minua väärin! Naulakko onkin omaperäinen ajatus, ihan eri juttu. Eikä se hinta siinä ole ollenkaan pääasia, vaan se idea.

Ja tosiaan, minulla itselläni on kyllä varaa ostaa lapsellei se, mitä hän tarvitsee, en ole tässä toivomassa kallista tavaraa rahankuvat silmissä. Vaan jotenkin ajattelisin, että jos sitä on mielissään kummi, käyttäisi sitä vähän enemmän ajatusta lahjan hankintaan..

no mulle tulee mieleen se että kaikki ei osaa ostaa lapsille oikeestikaan lahjoja, eivät keksi mitä tarvisi, tai sitten ovat nähneet että lapsellahan on tuo ja tuo että mitä ihmettä ostan. tuo oli kyllä tarpeellinen lahja siinä mielin että noita tarvitsee.. tokihan voit ensivuonna antaa listan josta valitsee yhden lahjan mitä tarvitsette. mut täytyy sanoa että aika hassu lahja on :) ja jouluhan meni jo, eikai se enää "harmita"..

[QUOTE="Kummitäti";22787740]No oletkos sinä ostanut kummille lahjaa? Tarvitseeko mielestänne kummia muistaa? Itse sain kummilapsen äidilta parin euron lahjan, mutta ilahduin siitä silti.[/QUOTE]

No itseasiassa kyllä, olen muistanut häntä aina. Nytkin olin ostanut hänelle hänen lempikonvehtejaan ja pakannut ne kauniisti, ideana tosiaan muistaa häntäkin jouluna.

Mistäs tiedät, ettei kummi ole valvonut koko marraskuuta joka yö miettien sopivaa lahjaa?? Sitten lopulta hän sai idean nokkamukista ja kipitti heti aamun tullen ostamaan sellaista, kun se hänen mielestään oli maailman paras joululahja juuri hänen kummilapselleen.

tää nyt ei liity tähän, mutta meidän 2 lapsen kummit eivät ole muistaneet kuin ensimmäisenä jouluna heitä,eivät edes hyviä jouluntoivotuksia laittaneet takaisin.. kolmannen kummi muisti ja me muistettiin häntä..

No jos kummi vaikka ajatteli, ettei noin pieni vielä tarvitse sen kummempia lahjoja. Ehkä ostaa sitten isompana leluja tms. Ajatteli varmasti sitä, mikä on nyt tarpeellista ja ajankohtaista lapselle. Kyllä meilläkin lapsella on kummi, joka mm. ostaa aina kaikille kummilapsilleen synttärilahjaksi karkkipussin. Ja varaa olisi kyllä muuhunkin...

[QUOTE="Miranda83";22787742]no mulle tulee mieleen se että kaikki ei osaa ostaa lapsille oikeestikaan lahjoja, eivät keksi mitä tarvisi, tai sitten ovat nähneet että lapsellahan on tuo ja tuo että mitä ihmettä ostan. tuo oli kyllä tarpeellinen lahja siinä mielin että noita tarvitsee.. tokihan voit ensivuonna antaa listan josta valitsee yhden lahjan mitä tarvitsette. mut täytyy sanoa että aika hassu lahja on :) ja jouluhan meni jo, eikai se enää "harmita"..[/QUOTE]

Kiva, että edes yksi ehkä tajusi pointin! :) Nimenomaan, hassu lahja!

Joo, mua ei tosiaan HARMITA tämä lahja, vaan jäi mietiyttämään kuinka mielissään hän on kummi. En halua, että hän kokee sen roolin taakkana, jossa pitää vaan hankkia lahjoja. Voidaan mielummin vaikka sopia, ettei tarvitse ostaa _mitään_ jos se ahdistaa!

[QUOTE="aino";22787681] ilmoitti jo hyvissä ajoin joulukuuta, että hänellä on tytölleni lahja ja koska voi tulla kahville sitä tuomaan.
[/QUOTE]

Mielestäni suloista kummilta. Hän oli hommannut lahjan hyvissä ajoin ja selvästi miettinyt mitä tuon ikäinen tarvitsee. Siis tarvitsi oikeasti tai ei niin onhan tuo nyt siihen suuntaan, että hyvinkin voisi! Hyvin lapsettomalta. Tulee oikeasti paha mieli kummin puolesta kun sä täällä "ihmettelet". :(

Meidän seitsenkuinen sai muuten kummiltaan zhuzhupetsin! Minusta se oli tosi suloisesti ajateltu parikymppiseltä poikamieheltä... tosin isosisko on ominut sen hamsterin itselleen.

Ainakin kummisi osti jotakin hyödyllistä ja mukavaa lahjaksi. :)
Meiltä kummi erikseen tarkisti lapsen vaatekoon, yllätys oli suuri kun aattona paketista kuoriutui 1-2 kokoa liian pieniä vaatteita, joista oli laput irrotettu eikä kuulemma käy palautukseen.

Mistäs tiedät, ettei kummi ole valvonut koko marraskuuta joka yö miettien sopivaa lahjaa?? Sitten lopulta hän sai idean nokkamukista ja kipitti heti aamun tullen ostamaan sellaista, kun se hänen mielestään oli maailman paras joululahja juuri hänen kummilapselleen.

Mun ajatukset saman suuntaisia.

Mä olen kummitätinä koettanut ostaa aina jotain mitä lapsi sillä hetkellä tarvitsee, että olis tarpeellinen, mieluinen lapselle tms.
Joskus lahja on maksanut enemmän ja joskus vähemmän.
Nokkamukin jos ostan lahjaksi niin ostan sen ihan kaupasta, en selaa koko nettiä läpi että löydän jonkun oikein spesiaalin joka maksaa enemmän että sen sillä perusteella voisi antaa lahjaksi.
Kaikkea turhaa krääsää inhoan yli kaiken ja koetan välttää myös sellaisen antamista lahjaksikaan. Omilla kriteereilläni tietysti määrittelen mikä on turha ja mikä ei.... :D

No on varmaan joo hei käytännöllinen, mutta kamoon.. Ostatteko itse ystävillenne käytännöllisiä lahjoja? Vessapaperia? Tiskirättejä?

Helppoa olisi ollut ostaa joku pieni vaate tai vaikka pehmolelu.

Ymmärrän sua, ap!!

[QUOTE="vieras";22787833]No on varmaan joo hei käytännöllinen, mutta kamoon.. Ostatteko itse ystävillenne käytännöllisiä lahjoja? Vessapaperia? Tiskirättejä?

Helppoa olisi ollut ostaa joku pieni vaate tai vaikka pehmolelu.

Ymmärrän sua, ap!![/QUOTE]

Kuinka moni rouva täällä välillä itkee kun ei saakaan Arabiaa lahjaksi....