Kummilasten lahjat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ritva-liisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"ritva-liisa"

Vieras
Millaisia tai lähinnä minkä arvoisia lahjoja ostatte kummilapsillenne? Ostatteko esim. 100 euron lahjan jos lapsi/vanhemmat sitä toivoo?

Ällistyin kun työkaveri kertoi, että he olivat ostaneet kummipojalleen joululahjaksi mönkijän! Itse olen ottanut sellaisen linjan, että lahjat eivät ole kummin tärkein tehtävä, vaan läsnäolo lapsen elämässä - yksi turvallinen aikuinen lisää. En koskaan osta kummilapsilleni yli 15-20 euron synttäri- tai joululahjaa!

Onko tämä sitten jotenkin tavatonta..? Ostavatko kaikki kalliita lahjoja?

Yleensä ne on jotain 10-50e väliltä.. Jos löydän alesta tai muuten vaan hyvän 10e lahjan joka sopii lapselle tai lapsi sitä toivonut niin se on mun mielestä ihan yhtä hyvä kuin joku 100e keksitty juttu?

Se vähän riippuu. Mulla on yksi kummilapsi, johon yhteydenpito on 100% mun tehtävä. Ristiäisiin 90-luvulla sain kutsun ja sen jälkeen sieltä ei mitään. En ymmärrä, miksi mua edes pyydettiin kummiksi. Toinen kummilapsi on siskonpoika ja häntä tapaan viikoittain. Siskonpoika saa paremmat lahjat.

En osta satasen lahjoja muuta kuin korkeintaan rippi- ja ylioppilaslahjaksi. Synttäri- ja joululahjat on yleensä 20-40 euron arvoisia ja nimpparilahjat ja muut muistamiset pienempiä. Mutta ei mua sekään kyllä häiritse jos jollain muulla on varaa sekä halua satsata omiin kummilapsiinsa avokätisemmin. Siis niin kauan kun tekevät sen omasta halustaan eivätkä lahjansaajan vaatimuksesta.

Minulla on yksi kummilapsi jolle ostan satasella synttäri-ja joululahjan. (Lapsen synttärit lähellä joulua.) Lisäksi vien huvipuistoihin ym. Omien lasteni kummeilta olen pyytänyt etteivät ostaisi lahjoja (meillä on liikaa tavaraa) vaan veisivät leikkipuistoon, eläintarhaan, museoon, tai siis tekisivät jonkun "elämyksen" eikä tavaraa. Toimii hyvin.

Yhteistyössä