Kummilapsien lahjat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole miettinyt lahjojen hintoja :ashamed: Ostan lahjat sen mukaan millainen ko. kummilapsi on ja mikä häntä voisi miellyttää. Yleensä annan kaksi lahjaa, toinen pehmeä ja toinen kova. Nyt kovissa paketeissa on mm. Brio junaradan osia, Bakugansalkku, tavallisia - ja äänikirjoja, Duploja, Legoja..

Itsellä vaan yksi kummipoika, täyttää 14 vuotta heti joulun jälkeen. Olen jo useana vuonna antanut synttäriksi rahaa ja nyt usemampana joulunakin rahaa 20 €. Lisäksi tuolle kummipojan siskolle olen nyt alkanut antamaan rahana saman verran. Tänä jouluna annoin kummallekkin setelien sijaan 30 euroa 50 sentin kolikkoina tonttulakkiin laitettuna + karkkia.

mietitä niinkään lahjan rahallista arvoa, vaan sen mieluisuutta, yhteiselle kummipojalle 2v ostin muovailuvahaa ja varmaan lisäksi leikkiruoka setin, kun tykkää tehdä ruokaa, yhteensä about 12e. Miehen kummipojalle ostin vitsikirjan 7e. Kummiudessa lahjoja enemmän arvostan aikaa, koitan itse tavat omaa poikaamme mahdollisimaan usein, miehen kummipoika asuu kaukana, eikä heitä koskaan juuri nähdä :(
Omien lasten kummit on yritetty valita niin että olemme heidän tekemisissä ihan arjessa ja näin lapsemme luovat hyvät suhteet kummeihinsa. Pienimmälle tulee varmaankin vaatteita kummeiltä (ikää typyllä 6kk) keskimmäisen kummit ovat ostaneet yleensä kirjoja/pelejä ja jotain vaatteita (nämä tulevat kahdelta perheeltä, yhdet kummit eivät muista millään tavalla, mistä olen vähän närkästynyt, he kun ovat miehen veljen perhe :( En tarkoita, että kummit olisivat lahjaautomaatteja, mutta olisi kiva kun edes kortin laittaisivat pojalle. TÄmä perhe on siinä mielessä virhevalinta, että eivät todellakaan anna aikaa lapselle) Esikoisen toinen kummi tuo usein pelin/urheilujuttuja ja minun oma sisareni esikoisen kummi myös, usein antaa myös pelejä/kirjoja, tosin tänä vuonna vie esikoisen matkalle tammikuussa.

Mä olen pyrkinyt ostamaan kahdelle kummilapselleni samanhintaiset lahjat. ja jotain mieleistä. vaikka en pysty ostmaan kallista. nyt meni 15e per lahja. toiselle hupparin ja lakuja. toiselle semmoisen setin missä on eri lelu soittimia. musta on ihan älytöntä että kummeista on tullut jotain lahja koneita. itse en ota enää yhtään kummilasta!! ja velvollisuus näistäkin päättyy mielestäni kun ripille pääsevät. musta jouluna lahjan antaminen on ihan älytöntä. musta synttärit pitäisi olla ainoa lahjan anto "velvollisuus" kummille. mutta olen joulunakin ostanut kun se kerta kuuluu perinteeseen.

viime jouluna 2v kummipoika sai lahjaksi ison pahvilaatikon johon olin leikannut oven ja ikkunan.
Toimi majana. Kovasti tykkäsi. ja vanhemmilla oli lupa heittää maja roskiin sitten kun se ei enää kiinnostanut. Kaikki vaikutti tyytyväisiltä.
hinta 0euroa.

Meil on miehen kans yhteensä 9 kummilasta (osa omia osa yhteisiä). Laitamme kortista - 15€ lahjat. Eli panostan enempi siihen et ostan lahjan ajatuksella + annamme muutahuomiota + aikaa. Isomille (yli 10v) joiden kanssa emme ole muutenkaan tekemisissä laitan vain kortit

Kummityttö 3,5v. saa muovailuvahasetin, jota kovasti toivonut (24€) sekä Hello Kitty alusasun (8€) ja kummipoika 1v. saa laatikon, johon tiputellaan erimuotoisia paloja (19€) :)

Yhteistyössä