kummilapselle lahja!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pipitystä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pipitystä

Vieras
nyt vinkkejä mitä ostan kummilapselle lahjaksi!!!eli siis ristiäislahjaksi.vaatteita hän ei tarvitse..eikä leluja.hinta saisi ihan max. olla 50€.jotain kaunista mikä säilyisi???tietysti voisin ne kehyksetkin ostaa..vinkkejä!!!

me saatiin seinäkello, johon kaiverrettiin nimi, pit, paino jne. tosi kiva, hyödyllinen, säilyy pitkään, ja sopi pojalle, saa sitten omaan kotiin joskus

tyttö sai soittorasia+korun

Meillä käytetyin ristiäislahja (siis vaatteiden ja lelujen lisäksi) on ollut kuva-albumi. Siis sellainen esim. kultaliikkeestä ostettava, jossa kansi on tinaa (tai mitä lie...) ja siihen voi kaiverruttaa vauvan nimen, syntymäajan, mitat tms. Itse albumisivuille voi sitten laittaa ristiäiskuvat.
Saatiin myös ns. hammasrasia, putkilo kastetodistukselle, vauvakirja (ai niin, tämäkin oli tosi hyvä lahja), nalleja, vaatteita, suojelusenkelitaulu...

Meidän napero sai lahjaksi sellaisen korurasian, jossa itse laatikko on jotain tummaa puuta ja kansi tinaa(?), johon oli sitten kaiverrettu syntymäaika, paino ym. Ja Kuvankin sai laittaa siihen. Niin ja siellä korurasian sisällä oli sellainen pieni lasinen putkilo, johon sai laittaa kastevettä. Ihanan erikoinen lahja mielestäni, kun kerran tyttövauva meillä on. Korujakin pikkuiselle on jo kertynyt 2kpl.

Vauva kaksi vauvan sormusta, ihan mukava lahja mutta ehkä jotain käytännönläheisempää olisi kiva saada. Kuten juuri albumi, taulunkehykset tms. joku muu millä olisi jotain "käyttöä" tai mitä voisi pitää näkösällä tai muuta. Kun sormukset vain nököttävät rasiassa näkymättömissä, ja tuskinpa koskaan niillä on koskaan mitään "käyttöä".

Itse toivoin sellaista pituusmittaa, joka laitetaan seinälle ja siinä on laatta nimelle ja jos haluaa niin pituuden ja painon ja syntymäpäivämäärän voi laittaa toiseen laattaan. Siinä on muutama paikka valokuville eli olemme laittaneet valokuvan aina kun joku tietty pituus on tullut täyteen.

Mä en oikein muuten perusta "hopeoista" , mutta poika sai lahjaksi sellaisen hopeanvärisen (sitä tinaa?) säästölipas, joka oli helikopteri. Näitä on kultasepänliikkeissä tms. paljon erilaisia myynnissä. Nyt vuoden ikäisenä rakastaa pudotella kolikoita koloon. Kertyneet rahat laitetaan hänen tililleen, josta sitten saa ne esim.18 v. Ei lainkaan "meidän tyylistä", mutta helppo tapa säästää vähän pesämunaa pojalle. :)

Olen itse aikanaan antanut kummilapselle ja toivoin nyt omallenikin (kun yst. kysyttiin) lahjaksi kipsitaulusetin johon voi siis tallentaa vauvan esim. 6kk/1v käden tai jalan jäljen. Omamme on Punaisesta Rusetista maksoi muistaakseni n. 50€, nyt esim. yhdessä juliste&kehysliikkeessä näin esim. pöydälle pystyyn laitettavan valokuvakehyssetin (n.17€) johon mahtuu 2kuvaa, toiselle puolelle voi tehdä tämän kipsijäljen (sis. tarvikkeet). Ajattelin tuon hakea nuorimmalle kummipojalle osaksi 1v. lahjaa.

Minun mielestä kummin tulee ostaa "virallinen" kummilahja, just vaikka kummilusikka tai kehys (tai muu, mihin saa just syntymämitat jne muistiin). En tiedä olenko vanhanaikainen vai mitä, mutta mielestäni muut vieraat voi ostella sitten muuta (esim. niitä vaatteita paitsi tässä tapauksessa..).

Meidän tyttö sai lahjaksi myös tuollaisen soittorasialippaan, muumimukin ja lautasen+aterimet (tykkäsin kovasti..), vauvamuistoja-kirjan (tykkäsin myös), kummeilta sai kehyksen. Paljon tuli vaatetta, niitä kyllä minusta aina tarvii ;). Eiköhän ajatus liene se tärkein :).

Oma vauvani sai pienen Oiva Toikan linnun. Suuret maksavat kyllä toistasataa, mutta jonkun pienen ajattoman desig-esineen voisi lapsi sijoittaa myöhemmin omaan kotiin.

Yhteistyössä