Kummilapsen lahja.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fds
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fds

Vieras
Minkä arvoisen joululahjan olet antanut kummilapsellesi?
Onko sinulla omia lapsia, kuinka monta?

Meillä oman lapsemme ensimäinen joulu nyt, kummilapsemme on 3v. Jotenkin en osaa/raaski/keksi ostaa kummilapselle suunnilleen saman arvoista lahjaa kuin aiemmin. Meille eikä kummilapsen perheelle ole tärkeää että lahja on suuri ja arvokas.

Mietin vain että aika jännä että kaitpa tuo oma lapsi vaikuttaa jotenkin että houmaamattani ajattelen ennemmin laittavani rahaa hänelle kuin "vieraalle". Tosin omallekkaan ei ole ostettu kuin 1 lelu lahjaksi ;)

Kummilapselle olin ostanu kirjan ja mietin että siihen mukaan vielä paidan/hanskat tms. kuljin vain kaupassa mutta en heti löytänyt ja ajattelin että antaa olla, kirja saa riittää :) Aiemmin olen kiertanyt moni kauppoja jotta löydän sukulais/ystäperheen lapsille sen mitä haluan.

Minulla on 2 kummilasta ja sitten liuta muita sukulaislapsia. Stressaan ihan hirveästi sitä ostamista, koska yhteensä niistä tulee jo 10. Ja tuossa on vasta nuo lapset, sitten vielä vanhemmat ja isovanhemmat. Omille lapsillekin pitäisi jotain ostaa, miehen kanssa olemme ilman lahjoja. Rahaa ei haluta niin hirveästi laittaa yleensäkään joululahjoihin, joten kovin edullisiksi nuo lahjat menevät. Yritän sitten etsiä mahdollisimman hyvät lahjat ajatuksen kanssa, vaikkakin sitten halvemmat, eli noin 10-20€.

Mä ostan yhden lahjan niin omille kuin kummilapsillekin ja kutakuinkin samaa hintaluokkaakin ovat. Riippuu tietysti mahdollisista lahjatoiveistakin, mutta yleensä ovat siinä 20-40e välillä. Tänä vuonna itseasiassa taisi kummilasten lahjat olla aavistuksen kalliimpia. Mutta ei ole kisa ;)

yleensä n. 20 euron lahjoja olen kummilapsille hankkinut. Mulla niitä kaksi + miehellä vielä yksi. Riippuu mielestäni vähän myös siitä onko kummilapseen läheinen sukulaisuussuhde vai onko kyseessä kaverin lapsi. Sukulaislapselle, jonka kanssa lahjaa usein ollaan avaamassa, tavataan antaa vähän isompaa.
Oman lapsen lahjoissa on tietysti kalliimpia kuin kummilasten, mutta eivät ne sinänsä ole vaikuttaneet kummilahjojen arvoon. Etenkään ekana oman lapsen jouluna en kokenut lapsen varsinaisesti tarvitsevan mitään.

Mun kummilapseni on vielä pieni, ja saa nuppipalapelin ja pehmolelun. Myöhemmin olen ajatellut antaa esim. satukirjoja. Lahjani eivät ole kalliita, mutta toivon sisällön miellyttävän. Kun lapsi kasvaa, alan varmaan ketsella jo vuoden varrella, jos osuisi joku kiva tarjous kohdalle jostain lapsen toivomasta tavarasta. Kallista lahjaa en ostaisi vain siksi, että olen kummi, vaan mieluummin jotakin, mikä toivon mukaan on muutoinkin kivaa.

20 euroa/per lapsi suunnilleen menee, nyt kaksi ja vielä siskon poika.Vanhin on jo 15 joten työntänyt sitä paria kymppiä kuoreen tasasesti, menee vaikka sitten mopon polttoaineeseen. 8-vuotias tyttö toivoi kissakalenteria ja lupasin sen hommata mutta varmaan jotain keksin siihen vielä.7-vuotias siskon poika on se ongelma kun se ei keksinyt edes lahjalistalle mitään niin nyt joutuu jo keksimällä keksimään.

No ostan sellaista mitä on toiveissa ?? Hintahaarukka 10-30e ovat yleensä maksanut. Kummilapsia 5 omia ja omia 2 sitten sisarten lapset 5 yhteensä, että ihan älyttömiä en pysty osteleen..

Minulla on 2 kummilasta ja sitten liuta muita sukulaislapsia. Stressaan ihan hirveästi sitä ostamista, koska yhteensä niistä tulee jo 10. Ja tuossa on vasta nuo lapset, sitten vielä vanhemmat ja isovanhemmat. Omille lapsillekin pitäisi jotain ostaa, miehen kanssa olemme ilman lahjoja. Rahaa ei haluta niin hirveästi laittaa yleensäkään joululahjoihin, joten kovin edullisiksi nuo lahjat menevät. Yritän sitten etsiä mahdollisimman hyvät lahjat ajatuksen kanssa, vaikkakin sitten halvemmat, eli noin 10-20€.

Meidän suvussa on sovittu että vain kummilapsille ja omille ostetaan lahjat, ei aikuisillekaan. Jokainen sitten säästämällään summalla ostaa itse perheelleen tarvitsemansa lahjat.

Kaksi kummilasta sekä kaksi omaa lasta ja omilleni en ole koskaan ostanut mitään kun kaikki tarvittava tulee sukulaisilta. Kummilapsille olen aina ostanut mitä ovat kovasti halunneet ja hintahaarukka on yleensä 20-100e. Tänä vuonna meni 70e yhteensä kummilasten lahjoihin.

7 sukulaislasta, joille ostan lahjan. Osa kummilapsia, mutta kaikille samanarvoinen lahja, koska ovat kaikki kuitenkin yhtä tärkeitä. Lahja n. 15 euroa. Hinta on tullut alaspäin kun lasten määrä on kasvanut...

[QUOTE="eeee";22729617]7 sukulaislasta, joille ostan lahjan. Osa kummilapsia, mutta kaikille samanarvoinen lahja, koska ovat kaikki kuitenkin yhtä tärkeitä. Lahja n. 15 euroa. Hinta on tullut alaspäin kun lasten määrä on kasvanut...[/QUOTE]

ja omia lapsia 2.

Yhteistyössä