kummilahjasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äippä

Aktiivinen jäsen
28.04.2004
2 972
0
36
Oisko kellään ideoita vähän erikoisemmaksi kummilahjaksi pojalle, kun en haluaisi viedä todella tärkeän ystäväni lapselle mitään perinteistä kummikehystä, -sormusta, -lusikkaa jnejne...??

Hei !

Itse annoin nyt jouluna kahdelle kummitytöllemme lahjaksi kirjalahjat jotka tilasin osoitteesta: www.satuaarre.com

Sieltä saa todella yksilöllisen kirjalahjan kummilapselle hänen omalla nimellään, siis jos kummina saat tietää vauvan tulevan nimen jo etukäteen.
Tietysti tuon kirjan voi tilata myöhemminkin esim. just synttäri ja joululahjaksi, mutta tuli se nyt vaan mieleen kun itse pidin kovasti niistä kirjoista jotka kummilapsille tilasin ja niihin sai ihan "omistuskirjoituksenkin"

Käy tutustumassa tuolla nettiosoitteessa.

Kävisikö kummilahjaksi

* kunnon puukko tai
* pienet mustat Nokian kumisaappaat tai
* osta muutama osake pesämunaksi tai
* Aalto-maljakko kaiverruksineen tai
* taskukello tai
* jotain designtuotetta joka säilyttää arvonsa

?

Tää on aika tavllinen, mutta itse ainakin arvostan vieläkin tätä lahjaa; osta 6 kappaletta hopea kahvilusikoita tai kerää ne esim kuutena ensimmäisenä syntymäpäivänä.
Mä olen saanut ne enne kuin täytin 6v ja ihana ja käytännöllinen lahja jota ei tule ostettuun muuto

Tyttöni sai kummilahjaksi säästötilin. Kummi laittoi sinne 100euroa ja lupauksen et laittaa sinne 5euroa joka kuukausi. Tili avautuu tytön käyttöön täytettyään 18vuotta. Varmasti osaa pitää arvossa tätä lahjaa! Niinkuin me vanhemmatkin. Saman tein sitten kummipojalleni.

Jos lapsi on tyttö, sopii lahjaksi joku kaunis, arvonsa säilyttävä koru, miksei jotkut korut pojallekin.

Toisaalta kannattaa miettiä, minkä tyylisiä vanhemmat ovat ja miettiä erikoisempaa lahjaa sitä kautta. Jos vaikkapa harrastavat autoja, jokin siihen tyyliin sopiva lahja. Tai kirjojen ystäville vaikkapa kirjakerhon jäsenyys. Matkaileville vaikkapa lasten pieni matkalaukku asiaan kuuluvine vermeineen. Jne.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2006 klo 09:26 Kränä kirjoitti:
Tyttöni sai kummilahjaksi säästötilin. Kummi laittoi sinne 100euroa ja lupauksen et laittaa sinne 5euroa joka kuukausi. Tili avautuu tytön käyttöön täytettyään 18vuotta. Varmasti osaa pitää arvossa tätä lahjaa! Niinkuin me vanhemmatkin. Saman tein sitten kummipojalleni.

Tällasen meidänkin esikoinen sai ja arvostan sitä ideaa todella paljon.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2006 klo 13:39 tamalo kirjoitti:
\

Oiva idea, mutta ainakaan minulla ei olisi varaa muiden lahjojen lisäksi laittaa enää 5euroa kuussa jokaiselle kuudelle kummilapselle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2006 klo 14:07 UltraMami kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2006 klo 13:39 tamalo kirjoitti:
\

Oiva idea, mutta ainakaan minulla ei olisi varaa muiden lahjojen lisäksi laittaa enää 5euroa kuussa jokaiselle kuudelle kummilapselle.

Eihän sinne tilille ole pakko laittaa noin usein ja noin paljoa rahaa. Meillä esim. yksi tuttu laittaa kummilapsensa tilille rahaa vaan jouluna ja synttärinä, eikä summa ole silloinkaan kun rahatilanteesta riippuen 5-20 euroa. Silti siitä vuosien saatossa ihan kiva summa kertyy. Tosin, heillä lapsi saa tilin käyttöönsä vasta kun täyttää 21 tai kun lähtee opiskelemaan pois kotoa.

Meidän poika sai yhdeksi kummilahjaksi sellaisen Kalevala Korun - hienon solmiopidikkeen kaiverruksineen (nimikirjaimet ja päivä). Ei ainakaan ihan perinteinen ja varmasti ikuinen ja tulevaisuudessa käyttökelpoinenkin =)

meidän neiti sai sellaisen soittorasian mikä on samalla valokuva+korurasia tai aarrerasia. siinä on siis jokaisella sivulla paikka valokuvalle ja kun pyörittää sitä se soittaa jotain musiikkia ja päältä kun ottaa kannen pois on pieni säilytytila. Minusta ihan hauska juttu ;)

hienoja ideoita ovat muut antaneet....

kerron omasta kastelahjastani. mummini antoi minulle kastelahjaksi hopeisen kaulakorun jossa sydän riipus. sydämmessä on kiinni sininen kivi. koru on ollut kovassa käytössä ja "parhain" ilo siitä oli omissa häissä. oli vanhaa, sinistä ja uuttakin kun ostin uuden ketjun.

Meidän poika sai ristiäislahjaksi kakskin korua, kummitädiltään enkeliriipuksen ketjuineen (oma suojelusenkeli olla pitää) ja isosiskoltaan oman pienenpienen (vajaat puol senttiä korkea) suomileijona-riipuksen, kun isällään aina eläessään oli sellanen kaulassa. Ja kultasia olivat molemmat, joululahjax sai sitte siskolta riipukseen ketjun. Näistä äiti tykkäs kovasti. Ja tykkäs myös kummien ostamasta puisesta mitasta (70cm-150cm), johon saa monta kuvaa laitettua ja nimi ja muut tiedot laattoihin kaiverrettu, aivan ihana ja erilainen.

Yhteistyössä