Kummallinen kipu rinnassa!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Moi! Mulla on ollut nyt tässä kesän aikana sellaista erikoista rintakipua. Kipu alkoi toukokuun viimeisinä päivinä yhden kerran, kun olin just nukahtamassa. Silloin pelästyin, et mitä se on ja luulin jo, että saan jonkun kohtauksen. Meni kuitenkin nopeasti ohitse ja ei häirinnyt siinä enää. Seuraavana päivänä se palasi takaisin. Kipu oli silloin pääosin sydämen kohdalla tuntuvaa, pistävää ja polttavaa. Aika lievää, eikä pahentunut ollenkaan. Ei ollut mitään väliä, teinkö jotain vai istuinko, silti tuntui. Se myös säteili vasemmalle kaulaan, käteen ja vasempaan jalkaan. Kipu jatkui useamman päivän ja otin sitten buranaa, joka auttoi. Siitä päättelin, ettei kyseessä olisi mitään sydänperäistä. Muutenkin luin paljon artikkeleja, joissa just sanottiin noista sydänperäisen ja lihasperäisen kivun eroista. Meni tosi kauan, ettei kipua enää tuntunut. Se ei kuitenkaan auttanut kuin vain muutamia tunteja. En tiedä, mikä siinä tuli, kun en muista että olisin muuttanut mitään. Tässä pari päivää sitten kipu taas palasi. Nyt se tuntuu myös rinnassa, pääosin vasemman rinnan sisäosassa ja myös oikealla. Kipu on todella lievää, eikä tunnu paljon yhtään. Säteilee kuitenkin sormiin ja varpaisiin pistoksina. Mulla on ollut niskat ja selkä todella jumissa ja uskon, että kipu on siellä jotakin. Olen venytellyt lihaksia, muttei se auta. En saa lukkoja/lihaksia auki. Luin, että muillakin on ollut samankaltaisia kipuja ja syynä on ollut just jokin tulehdustila selässä tai sitten kylkiluiden jumit yms. Ärsyttää vähän, kun en tiedä mitä tämä on. Mulla menee niskat todella helposti jumiin ja tossa keväällä jouduin olemaan todella paljon koneella. Oon myös tässä pelännyt jotain vakavampaa, mutta en oo löytänyt rinnasta mitään erimääräistä. Joskus kun löydän jonkun artikkelin, mistä oon saanut hyvin tietoa ja vertaillut omiin oireisiin, niin sitten kuitenkin on tullut vastaan jotain sellaista, mikä ei omaani sovi. Aion mennä lääkäriin, sillä asia häiritsee. Tietääkö joku voiko mennä ihan perus lääkärille, vai pitääkö mennä jollekin mikä tietää tälläisistä enemmän? Olisin tosi kiitollinen, jos joku osaisi auttaa tai pystyisi samaistumaan tälläiseen. Löysin paljon samantyylisiä keskusteluja, mutta ne olivat aika vanhoja. Oon alle 18 v, joten uskon, että kipu tulee tuolta selän puolelta. Halusin vain kirjoittaa tänne, kun teki mieli avautua muillekin tästä. Kiitos jo etukäteen
 

Yhteistyössä