Kuluttaako/kutistaako kuivausrumpu vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei voi. Kannattaa katsoa pesumerkinnöistä millainen pesu ja lämpötila vaatteelle suositellaan ja samasta merkistä näkee sopiiko vaate kuivausrumpuun laitettavaksi. Ja lopuksi millainen silitysohje annetaan... :)

En ole kyllä huomannut että kuivausrumpu kutistaisi vaatteita. Mutta mä en laita ihan kaikkea kuivausrumpuun... Pyyhkeistä tulee kyllä ihanan pehmeät kuivausrummussa.

Vaatteet, jotka sisältää elastaania ei suositella laitettavan kuivausrumpuun. Minä kuivaan kyllä nekin eivätkä ole menneet miksikään. Ja tietty villavaatteita ei rumpuun. Ei kuluta vaatteita vaan irroittaa pintapölyn/-nukan ja onkin siksi allergiaystävällinen.

Kuivaajassa on aina ohjelman jälkeen aika paljon pölyä ja nukkaa, joten kyllä kuluttaa, mutta esim. astmaatikoille käsittääkseni ihan hyvä vaan, kun ei oo sitten sama määrä nöyhtää huoneilmassa. Väittäisin, että huonolaatuiset vaatteet kutistuvat jo pesussa, mutta saattaahan kuivurinkin lämpö tuota tehdä. Kaikkia vaatteita ei tosiaankaan saa laittaa rumpuun. Lue vaatteiden pesuohjeet.

Kyllä suurimman osan pyykeistä voi rummuttaa.Itse olen jättänyt tekniset urheiluvaatteet ja silkkiset ja satiiniset vaatteet/vuodevaatteet ilman kuivausrumpua mutta kaikki käyttövaatteet,lakanat ja pyyhkeet ovat hyvin kestäneet rumpukuivauksen.
Kyllä vaatteet hitusen kutistuvat,parhaiten huomaa ihan pienistä vauvan vaatteista että ovat kutistuneet rummun jäljiltä,omista vaatteista en kutistumista ole huomannut.

[QUOTE="koko";28735343]Ei kutistu ei sitte millään, olen nimittäin yrittänyt tahallaan kutistaa kuivurissa minulle laihdutuksen jälkeen isoiksi jääneitä vaatteita ;)[/QUOTE]

Ja kuinkahan monta kokonumeroa kutistiut itse? Jos saan kysyä?

Kyllä suurimman osan pyykeistä voi rummuttaa.Itse olen jättänyt tekniset urheiluvaatteet ja silkkiset ja satiiniset vaatteet/vuodevaatteet ilman kuivausrumpua mutta kaikki käyttövaatteet,lakanat ja pyyhkeet ovat hyvin kestäneet rumpukuivauksen.
Kyllä vaatteet hitusen kutistuvat,parhaiten huomaa ihan pienistä vauvan vaatteista että ovat kutistuneet rummun jäljiltä,omista vaatteista en kutistumista ole huomannut.

Tai oiskohan se vauva vaan kasvanut????
Totta toki jos niissä vaatteissa on ollut sitä jonkukin mainitsemaa elastaania, niin vaate voi mennä kasaan l. kutistua.
Meidän rummussa on kyllä erilliset ohjelmat esim. teknisille vaatteille, ulkoiluvaatteille, silkille jne. Onkin Miele :)
Ja rumpu ei kyllä oikeasti kuluta vaatteita vaan pestessä niistä irtoaa aina nukkaa, joka ilman rumpua jäisi siihen vaatteiden pinnalle, mutta rumpu fiksusti irroittaa ne.

Tai oiskohan se vauva vaan kasvanut????
Totta toki jos niissä vaatteissa on ollut sitä jonkukin mainitsemaa elastaania, niin vaate voi mennä kasaan l. kutistua.
Meidän rummussa on kyllä erilliset ohjelmat esim. teknisille vaatteille, ulkoiluvaatteille, silkille jne. Onkin Miele :)
Ja rumpu ei kyllä oikeasti kuluta vaatteita vaan pestessä niistä irtoaa aina nukkaa, joka ilman rumpua jäisi siihen vaatteiden pinnalle, mutta rumpu fiksusti irroittaa ne.
Eli jos tänään olen pessyt vauvan vaatteet ja käyttänyt kuivausrummussa, laitan sen huomenna vauvalle päälle ja vaate on jotenkin kireän oloinen niin ei johdu rummusta vaan siitä että lapseni on saanut yön aikana kasvupyrähdyksen,kiitos kun kerroit <3

Ja riippuu tosiaan rummusta kuten totesit,meillä onkin 10vuotta vanha rumpu mutta hyvin tuo on asiansa ajanut vaikka teknisiä vaatteita ei osaakaan kuivata.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28735388:
kuluttaa ja kutistaa. villavaatteiden kanssa saa olla hyvin tarkkana.

Toi mamma tai mummo ei kyllä tiedä mistään mitään... Joko ei ole kokemusta kuivausrummusta tai sitten kokemus on niin antiikkisesta mallista tai sitten ei vaan osaa yksinkertaisesti käyttää.

Mun kokemuksen mukana kutistaa. Trikoopaidat muuttui lyhyemmiksi ja leveimmiksi eli eivät säilytä muotoaan. Lempeintä lämpötilaa käytin, mutta ei auttanut. Eikä siinä ollut mitään järkeä kun kuivumiseen meni 4h. Voi tietenkin olla, että meidän rumpu oli antiikkinen.

Toki lakanat ja pyyhkeet sai kuivaksi, kun pystyi käyttämään korkeampaa lämpöä. Mutta hyvin ne kuivaa kuivaushuoneessakin.

Yhteistyössä