Suositteletko kuivausrumpua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hellu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
suosittelen. emmä oo huomannu vielä että kuluttaa mutta varmasti jossain vaiheessa. meillä ku on ollu toi rumpu vasta 4-5kk. enää en varmaan pärjäis ilman sitä. =)

Suosittelen. Ei kuluta, pyykkipäivät lyhenee kun kuivatus on nopeaa. Vaatteista tulee ihanan lämpimiä, jos heti haluaa pukea. Ja mikä parsta: eivät rypisty niin kuin narulla kuivatessa.

kuluttaa se, meillä ollu vuoden alusta lähtien. silti pois en vaihtais, on se niin suuresti auttanut tässä kun ei tarvitse enää vaatteita silittää. mutta siis pyyhkeistä huomaa helpoiten ton kulutuksen, kun langanpätkiä alkaa roikkumaan reunoista, olen ne kyllä vaa saksilla sitte napsinu veks jotta näyttää siistiltä. niin ja yhdestä pussilakanasta oli alkanu alareunasta purkautumaan lanka jne. ja vaatteet kutistuu,eli just ja just sopivat vaatteet on sit rummunkäytön aloituksen jälkeen pieniä :/

Mä en tajuu et miks kuivurin käyttäjät ei voi myöntää sitä et se kuluttaa vaatteita. On siinä hyviäkin puolia mut huono puoli on just toi et se kuluttaa vaatteita niin paljon, naurettavaa kun sit väitetään silmät kirkkaina et ei se kuluta kyllähän sen nyt näkee..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kun hävitettiin kuivausrumpu!!Oi kyllä törkee sähkönkulutus!!Ja sit pyykit jäi aina lojumaan.narulta kun laitettava kaappiin ja uudet tilalle,ei jää kuleksimaan
No kyllä teillä oli sitte rankasti käytössä tuo :o

rumpu EI kuluta vaatteita, niinkuin suurin osa ihmisistä luulee!!! Vaan päinvastoin! Käyttö kuluttaa vaatteet, ei rumpu! Tätä voi myös asiantuntijoilta kysyä. Ja petivaatteet kun sinne laittaa ja huomaa kuinka paljon niistä pölyä tulee kun nukkasihvilä täynnä niin ihana tietää kuinka paljolta pöly määrältä säästyy. Ja nyt kun meillä ollu mahatautia ja peittoja myöten saanu pestä niin illalla jo kuivat sängyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
kuluttaa se, meillä ollu vuoden alusta lähtien. silti pois en vaihtais, on se niin suuresti auttanut tässä kun ei tarvitse enää vaatteita silittää. mutta siis pyyhkeistä huomaa helpoiten ton kulutuksen, kun langanpätkiä alkaa roikkumaan reunoista, olen ne kyllä vaa saksilla sitte napsinu veks jotta näyttää siistiltä. niin ja yhdestä pussilakanasta oli alkanu alareunasta purkautumaan lanka jne. ja vaatteet kutistuu,eli just ja just sopivat vaatteet on sit rummunkäytön aloituksen jälkeen pieniä :/
Noi langanpätkät on muuten kumma juttu. Olen ite huomannu saman enkä käsitä mistä ne tulee! Olen monesti tutkinu koneen sisusta onko siellä jotain terävää joka niitä lankoja katkoo mutta ei... Silti mielestäni hyvä laite ja lakanat ja pyyhkeet kuivatan vallan sillä. Tulevat pehmeiksi!

Kuluttaa tai ei, se on mulle ihan sama, mutta tuo on totta, että kutistaa.

Eli siis juuri trikoiset ja college-vaatteet on kaikki kutistuneet... Mutta en laitakaan sinne semmoisia "hyviä" vaatteita tai jos tiedän, että vaate on yhtään nafti. :)

mua ei haittaa vaikka kuinka kuluttais. en jaksa odottaa etta paastaan muuttamaan isompaan taloon jonne saan kuivarin vihdoinkin hankittua. tassa nykyisessa ei ole tilaa. kylla tulee elama helpottuun kun ei tarvi jatkuvasti olla pyykkeja levittamassa kuivumaan. kun sita tilaa kuivaillakaan nyt ei niin hirveesti ole.

Suosittelen :wave:

Rumpu on hyvä .... ensin lähtee paljon nukkaa/pölyä mutta sen jälkeen ei niin paljoa =)

Toisinsanoen rumpu poistaa ensin suurimmat pölyt yms. jotka ei lähde pesussa ;) siksi kaikilla se luulo enstealkuun että rumpu kuluttaa vaatteet kokonaan ...

Tosin sukkahousut yms. kannattaa ostaa kokoa isommat koska kutistuvat rummussa hieman ...

Äkkiä oppii suhteuttamaan vaatteiden koon "rumpuun sopiviksi" :D

Kyllä se kätevä on! Saa suoraan rummusta viedä vaatteet kaappiin. Ja minusta vaatteet eivät kulu. Eivätkä myöskään kutistu/tapahdu muuta katastrofaalista, jos noudattaa käyttöohjeita.

Kannatan ehtottomasti. olen varmaan viimeiset 10 vuotta käyttänyt pesutuvan kuivausrumpua ja nyt itken sen perään kun ei ole,pitää hommata kotiin.
Kutistuminen ym ei sovelias käyttäytyminen johtuu mitä ilmeisimmin liian kovasta lämmöstä tai liian pitkän aikaa ovat siellä pyörimässä. Ei mulla koskaan ole lankoja lakanoista tai pyyhkeistä irronut. Ihanan pehmosia vaan ovat rumpukuivauksen jälkeen.

Vavin sivuilta lainattu:
Pyykin pesuun ja kuivattamiseen suositellaan kiinteistön pesulaa, kuivaushuonetta ja kuivausrumpua, sillä jatkuva pyykin kuivattaminen kylpyhuoneessa aiheuttaa kosteusvaurioita.
Myöskin eläin perheessä korvaamaton, jää kaikki karvat sinne.
Ei tarvitse miettiä voiko pestä vielä koneellisen että mahtuuko mihinkään kuivumaan.
Ihanan pehmosia ja sileitä vaatteita.
Hankin oman varmaan tällä viikolla..
Käyttänyt paljon ja todella suosittelen

Alkuperäinen kirjoittaja Omppu07:
Alkuperäinen kirjoittaja Starslookers:
Mä muistan pienenä ku piti opetella peseen pyykkiä ite. Pesin omat petivaatteet. Peitto melkeen sulas sinne rumpuun :D en mä tajunnu mitään niistä merkeistä :whistle:

Joo sul ei oikeen mee putkeen näitten pesujuttujen kaa =)

Hei, tästä on aikaa varmaan 12 vuotta :laugh: Tosiasia on se kumminkin että mä möhlin kaiken tekemäni kanssa :) joku tulkitsee sen mun tyhmyydeksi, mut mä oon ehkä vähän hajamielinen ja välillä ajattelematon :D

Yhteistyössä