**KULLANKERÄT** Tammikuussa

Ursu: En tarkottanut et hotellin baariin ryypylle vaan ihan selvinpäin vaikka ravinteliin iltapalalle ja istuskelemaan. Riippuu tietty onko muilla "lapsenvahtia" mukana ja mille päälle vauvat sattuvat...

Ammu: Nii missäs te asuttekaan?
Mul ois auto. Voisin hakea teidät kyytiin mut ehkä kuitenkin junalla helpompi ja nopeampi mennä. Neiti tahtoo raivota autossa!!! Nukkuu tai huutaa ja untakaan ei taida kovin moneksi tunniksi riittää...
Mennään toki samaan junaan jos se mahollista ja haahuillaan perillä sit yhessä....
Ja ehkä en tarvis siskoakaan mukaan jos sellainen onnistuis...
No, sitä onneks kerkiää suunnitella vielä.

Ihana ajatus tuo kolehti!
Jos meillä ei oo vara lähteä sinne niin sitten olen tulematta.
Nyt ainaki näyttää et rahaa on mut riippuu raskiiko laittaa kovin hirveitä summia yhen-kahen päivän reissuun....
Säästötiliin en ole aikoihin kajonnut mut tää kyllä on niin tärkeä juttu et jos rahatilanne huonolta näyttää niin sinne sitten....
:laugh:

Onnittelut ursulle ja miehelle yhteisestä taipaleesta! :flower:

Voi teitä kaikkia, joilla yöt on rauhattomia :hug: Uskon kyllä, et on tosi raskasta :/ Toivottavasti olis vaan ohimenevä vaihe, ja alkaisi taas vaaveille uni kohta maistumaan. Mites muuten kullakin se vauva siellä masussa silloin potkiskeli? Meillä antoi raskausaikana mun nukkua rauhassa, eikä yöllä potkinut. Samoin on synnyttyään nukkunut pääasiassa yöt hyvin. Silloinhan taidettiin arvuutella muistaakseni niin, että jos on rauhallinen vatsassa niin synnyttyään sitten onkin vilkas. Ainakaan meillä ei siis tämä uskomus pitänyt paikkansa.

Meillä mies on ollut kotona koko alkaneen vuoden. Huomenna sitten taas paluu arkeen.

En haluu nyt ketää pelotella enkä lannistaa :attn: ,mut mei ekaluokkalaine herätti montakertaa yössä aina 2v asti jolloin nukku sen ekan kokonaisen yön ja senkin jälkee viel huono nukkuja ja nukkumaan kävijä.
Nyt ku ikää tosiaa koht 8v nii käy reippaast nukkumaan ja nukkuu omas sängys koko yön...eli joskus sitä valoo tunnelin päässä :D
Viel miun raskausajan nukku miun vieres vkot tai jos omas sängys nii saatto tulla kertoo et näkee painajaisii yms.
Tähän oon varautunu nyt Viljaminkin kans :whistle:

Tiivari kiitos =)

Ursulle ja miehelle Onnea! :flower:

Meillä on molemmat lapset olleet mahassa öisin rauhallisia ja syntymän jälkeen huonoja yönukkujia.Vaikka neuvolassa molempien kohdalla sanoivat,että sama rytmi jatkuu yleensä syntymän jälkeen...No tuntuu että meidän lapsiin ei päde muutkaan yleistykset :D :headwall:

Mies on tänään kotona ja sen kunniaksi esikoisella on tavallista kiukkuisempi päivä...

Bamse

Täällä on tosiaan monella noita nukkumisjuttuja....meillä on saatu nukkua onneks (pitäs koputtaa isoa honkaa..) melko hyvin, mutta kokemusta on myös tosi onnettomasta nukkujasta...tuo mun tyttö 6,5v nukku kolmevuotiaaks asti tosi huonosti, herätti joka yö monta kertaa mutta sitte sen jälkeen on nukkunukin hyvin ja omassa sängyssä :) että kyllä mä uskon että jokasella noi yöt ajan myötä rauhottuu vaikka tiedän että monella varmaan tuntuu siltä ettei noi yöt rauhotu ikinä, siltä tuntu itestäkin sillo joskus.
Nii mahassa Arttu oli tosi vilkas, mutta ei öisin paljoo pitäny hereillä, kaikki kolotukset ne valvotti kyllä senki eestä..

Onkos täällä muuten kuinka monella enemmän lapsia ku kaksi? Itellä ku tosiaan noita lapsosia on neljä, joista kylläkin kaks asuu isällään ja on täälä meillä joka toinen vkonloppu ja lomilla sitte pitempään. Nii ja tosiaan nää kolme isompaa on jo vähän vanhempia ku ovat tuon 6,5 , 8,5 ja 10v, niistä alkaa olla apua jo kivasti täällä kotona ja artunki kanssa :)

Onnea Ursulle ja miehelle!! :flower: :flower:

No, juu onhan tuo mies kotosalla (ainakin nyt+ *koputtaa puuta*), mut päivystää.

Yö oli juu. Aamulla olo kun ei olis nukkunu yhtään. Rasmus meni takas yöunille joskus klo23, jonka jälkeen pysy kyllä sängyssä, mutta yhtä ralliahan se oli. Seitsemältä kyllästyin ja otin pojan viereeni nukkumaan (mut samanlaista rallia se on siinä vieressä nukkuessakin). Puol yhdeksältä heräsin siihen, et se tako mua noilla sen pienillä nyrkeillä selkään. :heart: Nukuin siis silleen puoliks mahaltaan olevassa asennossa.
Niin, ja mä sain kyllä raskausaikana nukkua oikein hyvin kaikki yöt. Pojan aktiivisimmat hetket oli sillon aina aamulla tai aamupäivästä.

Tuossa tuo ukko nyt pojaltaan kyselee, et lähtiskö ne ulos kävelylle. Voi menköön vaan! Mä menisin oikein mielelläni viel hetkeks päikkäreille. Yhdeltä olis tulossa Rasmuksen kummitäti kyläilee, joten en mä kauan tuol sängyssä ehtis loikoo.

Rebel ja Rasmus, tasan 7kk!! :o :D :heart:

Rebelin Rasmukselle onnea :flower:

Hande meil on 4lasta 12v,10v ja 7v Viljamin lisäks :heart:

Jäbä ekoil pväunilla...yritän kovast muuttaa unirytmii niin että käis vast 19.30-20.00 nukkuun jotta tää äippä pääsis taas piiiiitkäst aikaa jumppaan :D
Joka solu jo huutaa kunnon jumpparääkkiä :laugh: ...mie ku kävin/käyn jumpas tuol 23km pääs nii vaatii pient säätöö et sinne pääsee lähtee.

Sit huonoo äitii taas...unohin eile ostaa lapsille ruokaa :headwall: Niille nyt tiedossa kotipitsan perhepitsaa tuost viereiselt huoltsikalta, ite syön vihanneksii ja kanasuikaleit joit vähäsen pakkases.

Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen- UPandGO:
Sit huonoo äitii taas...unohin eile ostaa lapsille ruokaa :headwall: Niille nyt tiedossa kotipitsan perhepitsaa tuost viereiselt huoltsikalta, ite syön vihanneksii ja kanasuikaleit joit vähäsen pakkases.

Ei kuulosta ollenkaan pahalta :p T. laihduttelija :x

Päivää Ladyt :flower:

Voe perskule, vai tommosta hommaa täällä suunnitellaan (kateudesta vihreänä ähisen :$ )...
Olisi kyllä niin ihana lähtä, mutta kun pohjoisen tyttö kun olen ja siihen lisäksi kakara, joka heräilee ½-1 tunnin välein yössä, niiiiiiin....ei riitä rahkeet edes ajatella tällä hetkellä asiaa!! Mutta tiedä sitä sitten lähempänä, vaikka itekki änkeäis messiin, JOS jostain löytyy nukkumatti, joka osaa OIKEASTI nukuttamisen jalon taidon!!!

Mites se kuulkaa on noien hampaiden kanssa?? Voiko ne vieläkin vaikuttaa yöuniin, vaikka eka tuli jouluyönä ja toinen kaks päivää sen jälkeen? Valvottaako ja kiusaako ne toista siihen asti, kun ovat "täysmittaset"? Auttakee, auttakee!!! Viime yönä mietin jo, että voisko kyseessä sittekki olla vaikka korvatulehdus..mutta toisaalta, kun päivällä kaikki on ok...
Mukavaa Loppiaisen jatkoa kaikille :heart:

-Melodi ja Eetuli

Melodi: Voi se hyvinkin olla korvatulehduksesta johtuvaa.
Emma on myös päivällä ihan tyytyväinen ja nukkuu ulkona päikkäreitä 2-3 tuntia mut yöllä toooooooooosi huonosti. Heräilee kätisemään jatkuvasti. Nukahtaa uudelleen ku laittaa tutin tai tissin suuhun.... Nyt jo Kolmas kuuri menossa korvatulehdukseen.
Käytä heti huomena lekuris näytillä.

nyt tajus ihan oikeesti että kaikki on kallista.. mulla oli eilen 30? ja menin kauppaan.. pakko oli ostaa vaippoja ja tuttelia..no johan ne teki 15?.. sit paketti jauhelihaa, maitoa, kaurahiutaleita , ananasta ja jotain muuta mikä ei nyt muistu mieleen.. kassalla hinta oli 32,80? ja vilautin plussakorttia ni lopputulos 29,50? et sillee.. ja eilen tehtiin siis sitä pitsaa ja tänään oliki sit jo pulma et mitä syyään..

tein porkkanapihvejä paistettuja perunoita ja salaattia.. huomiseks pitäis keksii jotain ku tota tuli niin vähä ettei riitä.. ja torstaina on sitten hernekeittoa..viikonloppu syyää varmaan sit kynsiä...tai sit pitäis lähtee anopille ja apille syömään :laugh:

Rasmus (ja äiti :D ) kiittää onnitteluista.

Voi Wiivi! Musta toi teidän tilanne on kaikin puolin (siis tarkoitan niitä miehen töitä, rahatilannetta ja siihen päälle se koira) niin kurja! :hug: Voimia! Vaikka kyllähän te tunnutte jotenkin aina pärjäävän. Mä oon tänään moneen otteeseen miettiny sua, et mitä siellä huomisessa ultrassa näkyy... onkohan niitä tulokkaita teille tulossa yks vai kaks? Voin vaan kuvitella, millasia kärpäsiä sulla on housuissa sen asian kanssa tällä hetkellä. Tuu sit heti kertoo meille huomen kun selviää monta teitä on ens kesänä.

Mä päätin ottaa itseäni nyt niskasta kiinni ja mennä Rasmuksen kanssa huomen lääkäriin näyttää korvia. Kun muuten niin hyvän tuulisella pojalla noi yöt on niin huonoja ja kurjia. Kauhee, jos sillä oikeesti on joku korvatulehdus ja mä oon kiusannu toista sillä jo yli pari kuukautta! :o Huomenna se sit selvii, toivottavasti!

Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Rasmus (ja äiti :D ) kiittää onnitteluista.

Voi Wiivi! Musta toi teidän tilanne on kaikin puolin (siis tarkoitan niitä miehen töitä, rahatilannetta ja siihen päälle se koira) niin kurja! :hug: Voimia! Vaikka kyllähän te tunnutte jotenkin aina pärjäävän. Mä oon tänään moneen otteeseen miettiny sua, et mitä siellä huomisessa ultrassa näkyy... onkohan niitä tulokkaita teille tulossa yks vai kaks? Voin vaan kuvitella, millasia kärpäsiä sulla on housuissa sen asian kanssa tällä hetkellä. Tuu sit heti kertoo meille huomen kun selviää monta teitä on ens kesänä.

Mä päätin ottaa itseäni nyt niskasta kiinni ja mennä Rasmuksen kanssa huomen lääkäriin näyttää korvia. Kun muuten niin hyvän tuulisella pojalla noi yöt on niin huonoja ja kurjia. Kauhee, jos sillä oikeesti on joku korvatulehdus ja mä oon kiusannu toista sillä jo yli pari kuukautta! :o Huomenna se sit selvii, toivottavasti!

Kiitoksia! varmasti tulen.. juu ekaa kertaa elämässä näin tiukilla, mutta eiköhän se tästä..meillä sentäs on kuitenki katto pään päällä.
ja vaikka tilanne on tää ni kyllä me kummatki miehen kanssa omalla tavallaan toivotaan että kaksi sieltä ois tulossa :saint:

vaikka se siis tarkottais sitä et ois pakko saada lisää rahaa ja paljon että saatais yläkerta kuntoon.

hih mun mielestä porkkana pihveistä tuli hyviä mut ukko eikä poika suostunu syömään :laugh: miehet :kieh:

just muuten mietin että pitäiskö mennä jo nukkumaan että aamu tulis nopeemmin.

wiivi84 & ?? 11+5

Ei juma... pitkät jutut naputin ja poks... Taivaan tuuliin :headwall:

Päivystyksessä käyty. Korvissa ja keuhkoputkissa tulehdus. Toiseks vanhimmalla siis. Eli ei lopu sairastelut ja rikkonaiset yöt vauvaikään. :( Ei mee hää sit kouluun huomenna.

Maleha asutaan 60km Kokkolan alapuolella, mut ei muakaan oikein hotsita vieraaseen kaupunkiin lähtee autoilemaan.

Onnittelut tasavuosista Ursulle ja tasakuukausista Rasmukselle myös täältä!

Ja Hande meillä hyvin samankaltanen tilanne, kun Ursulla eli kolme jo koulussa olevaa lapsosta (pojat -96 ja -99 tyttö -01) löytyy iltatähtityttösen lisäksi, ukon kanssa on taivallettu samaan (ja välillä eri) suuntaan hamasta nuoruudesta (mistä onkin mun kohdalla aikaa jo tovi :whistle: ) eli kaikesta huolimatta tai ehkä just siks, kaikilla lapsilla on jopa samat vanhemmat.

Wiiville tsemppiä hirmusti sinne ultraan!!!! :hug:

Mitäs mun vielä piti??? Ai niin Tiivarille: Älä nyt aliarvioi kykyjäs. Alat kato treenaamaan nyt, niin Sohvin rippijuhlien kunniaks äiti ylpeänä esittää "aito ja alkuperäinen rupikonnaimitaatio" :D

Ja kuten huomaatte tästä (ja ohjelmasta jota jo hyvää hyvyyttäni tapaamiseenkin kehittelin), joku ohjelmatoimisto on menettänyt mussa tähden... No, kun kyllästyn mummojen pyllyjen rasvaukseen, ehkä vaihdan alaa "ohjemat kesteihin ja kekkereihin Marin malliin" *alkaa miettiä bisnesideaa* hmmmmm.... :wave:

Melodille piti vielä sanoa, et eihän sitä tiiä vaik olis enempikin hampaita tulossa yhteen syssyyn? En ainakaan muista, et meillä kellään olis hampaat kiusannu sen jälkeen, kun on ikenestä läpi tulleet. Valalle en tosin mene, siitä kun on jo hetki, kun meillä on edellisen kerran hampaita tehty eli ei oo ihan kristallinkirkkaana mielessä, kumma kyllä enää B)

täällä päivä menny taas vauhdilla...ruokaa laitettu urakalla ja mietitty mitä sitä syötäs loppu viikko ku isommat pojatki tulee kotio vkonlopun viettoon... saanu tuota pikkumiestä kieltää koko ajan kun on menossa lehtikoppaan ja sitte tuonne marsujen häkkiin.... yllättävän hyvin kyl uskoo mutta sitte ku kieltää liian monta kertaa sen mielestä ni sitte alkaa itku.
saa nähä kui itepäinen tuosta herrasta tulee, nyt jo kauhistuttaa....

Huomenna koittaa arki, saa nähä millasta on taas viettää artun kanssa aamupäivät kaksin ku mies töissä ja tyttö eskarissa. Olihan tota lomaa tuossa melki kolme viikkoa ku mies oli kotona ja hoiti arttua tosi paljon ja mä sain huilia niin paljon ku halusin. Kuulemma toi jäis mielellään kotio pitemmäksikin aikaa, en kyl tiä kui pitkään kestäs meikäläistä katella 24/7 :D
Kohta iltapuuron keittoon ja sitte poika sänkyyn...

Helou!

Nyt jännittää. Rekisteröidyin juuri tänne sivustolle ja kirjoitan elämäni ensimmäistä viestiä tällaiselle palstalle. Olen jollain tapaa vierastanut ajatusta laittaa ajatuksiani julkisesti esille kenen tahansa luettavaksi, mutta ehkä aika on nyt kypsä siihen. Huolitteko mukaan?

Olen lueskellut tätä palstaa jo jonkin aikaa (noh, ehkä vuoden verran tai jotain) ja havainnut, että kullankerissä ei ole ketään 7.6. syntynyttä. Täältä löytyy kyseisenä päivänä syntynyt esikoistyttäreni, lempinimeltään Lelle. Olen myös "varaäitinä" mieheni kahdelle lapselle.

Kaikki on mennyt oikein hyvin synnytyksestä selvittyäni, joka oli tyyliä helvetin esikartano. Lelle on tyytyväinen, iloinen vauva. Kolmisen kuukautta on ollut tuttirumbaa, mutta nyt yöt ovat rauhoittuneet sen jälkeen, kun siirsimme tytön toiseen huoneeseen nukkumaan. Varsinaista omaa huonetta vauvalla ei vielä ole, joten remonttihommiin tässä on ryhdyttävä ja jaettava yksi iso huone kahdeksi pieneksi.

Saas nähdä, miten mamman käy, kun yritän lähettää tämän...

Tiktu & Lelle, huomenna 7 kk

mites muuten ku nenni täyttää tässä kuussa 7kk ja sit juhlis 8kk synttäreitä 29.2 mut sellasta ei oo..joten mä saan pitää pienen vauvani pikkusena..jospa se sit täyttäis 8kk vasta 29.3 :D eiks ois hyvä idea :laugh:

Tiktu:
Nyt jännittää. Rekisteröidyin juuri tänne sivustolle ja kirjoitan elämäni ensimmäistä viestiä tällaiselle palstalle

Eihän meitä pelätä tai jännittää tarvii, tavallisen hassunhauskoja joskus hömelöitäkin me vaan ollaan.

Huolitteko mukaan?

Tottakai. Kaikille on tilaa. Tervetuloa! :flower: :hug:

Ammu ja Milla 7kk 5 päivää :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Tervetuloa joukkoon Tiktu ja Lelle! Me ollaan niin suvaitsevaista porukkaa, että uudet lesboystävät on aina tervetulleita :laugh: :laugh: :laugh: :whistle:

Pistit sitten toisen huumorintajun heti koetukselle??? :whistle:
Ei me Tiktu oikeesti olla ihan näin sekoja, kun parin viime päivän jutut antaa olettaa...Ollaan vaan joskus vähän niin ku pienet lapset, innoissaan ylikierroksilla, juu sii...

Yhteistyössä