kesäkuun-08**KULLANKERÄT** Tammikuussa vol 3

Rypäle: Kannattaa ihan rauhassa kuunnella itseään. Meillä on pojilla ikäeroa 3,5v ja jos ehkä vielä yhden teen/saan niin haluun ainakin pari vuotta väliä. Itsekin ajattelin heti esikon jälkeen heti saa vaan tulla ku on tullakseen, siis kakkonen. Mutta jossain vaiheessa mulle tuli kans sellainen olo,että jos se nyt kuitenkin olis tässä. Mutta niin vaan tuossa vieressä iloinen jokeltelu kuuluu :heart: Eli ota ihan rauhassa vaan, onhan noita vielä aikaa tehdä, jos lisää haluaa.

Taas valvottiin puoli yötä ton penskan kanssa |O
Siis sillä on ihan hirveitä nukahtamisvaikeuksia, sen oikein huomaa kuinka se pyörittää päätään ja just kun on nukahtamassa niin säpsähtää hereille. Tai sitten alkaa huutaan |O
Ja kun mikään ei oo hyvä, ei saa silittää, ei saa pitää kainalossa, ei saa kääntää kyljelleen. Ei siihen muu auta kun tulla sohvalle ja pistää mun mahan päälle selälleen, niin siihen nukahtaa.

Ja mikä v*ttu siinä on, että kaikki olettaa että kun perheessä on vauva, niin kyllä siellä nyt 8-9 aikaan ollaan jo hereillä, että ei muuta ku puhelimet laulaan |O

Mua nyt oikeesti huolestuttaa toi pissaaminen :/ Koko ajan vaipat on melkein kuivia. Oon yrittäny neuvolaankin soittaa jos sieltä jotain osattais sanoo, mutta ei siellä tietysti vastata :headwall: Kun luin, että pissatulehduksessa nimenomaan pissattais useemmin, niin mikä tekee sit tota että pissaa harvemmin...
Mä en halua uskoa, että mun maito nyt yhtäkkiä olis tehny topin, kait toi likkakin nyt jotenkin ilmottais jos se tyhjää imis :o ja kuitenkin sieltä maitoo tulee kun puristaa :/

jaaha nyt pitää potkia mies töihin :wave:

MP- luin tuolta imetystukilistasta, että maidon vähyys esiintyy nimenomaan pissan vähyytenä, ja jos imetyksen aikana vauva tarrautuu tissiin joka kerta (tämänikäinen jo yleensä pelleilee, rimpuilee ja riehuu jos ei HIRVEÄ nälkä ole) ja imee kauheaa vauhtia, sillä on kova nälkä. Siellä myös luki että ns. nälkäisen vauvan tyydyttävä määrä maitoa 5-8kk ikäiselle tulee n.5 minuutissa, jos imettää kokonaan. Ota tosta selvää...

Hohhoijaa |O
Eli meillä viime yö meni näin...klo 19.30-23 neiti nukkui,välillä piti käydä silittelemässä ja laittamassa tuttia.klo 23 söi ja kitisi ja nukkui 01 asti,jonka jälkeen huusi suoraa huutoa klo 2.30 asti.Mä pääsin vihdoin nukkumaan kolmelta ja sain nukkua puol 6 asti jolloin sama ruljanssi alkoi.Lopulta nukkui puol 8 saakka.Tyttö on kipeenä ja ymmärtäähän sen että on paha olla,mut arvatkaa väsyttääkö |O

MP Mulle sano eilen lastenlääkäri,että jos vuorokaudessa tulee 4 selkeesti märkää vaippaa,niin lapsi saa tarpeeksi nestettä.Jos saa vaan 2 niin sit on jotain vialla...
Meillä kun on tota kuumetta,niin piti kysyä että saahan tyttö tarpeeksi nestettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Elppa Kyllä meille saa valittaa kaikesta tyhjänpäiväsestäkin :hug: :)

Noku pitäis rakastaa tätä vauva-aikaa kun "se on niin lyhyt" ja olla ihana äiti. Ärräpäitä vaan lentelee, poika on lähes laitettu huutonettiin kuvan kera myyntiin ja miehellä on kaveriporukan kanssa ihana ilta tiedossa huomenna. Tää tarkottaa että mun sunnuntaiaamun uintikin on peruttu, kun ei se varmaan poikaa pysty hoitamaan, lauantain hoito on kanssa luultavasti peruttu äidin flunssan takia, rahat katoaa tililtä nopeammin kun ne sinne tuli, ja koti on kaaos eikä energiaa siivota. ( no ok, ei kaaos, mutta mun mieleen läävä).

:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Elppa Kyllä meille saa valittaa kaikesta tyhjänpäiväsestäkin :hug: :)

Noku pitäis rakastaa tätä vauva-aikaa kun "se on niin lyhyt" ja olla ihana äiti. Ärräpäitä vaan lentelee, poika on lähes laitettu huutonettiin kuvan kera myyntiin ja miehellä on kaveriporukan kanssa ihana ilta tiedossa huomenna. Tää tarkottaa että mun sunnuntaiaamun uintikin on peruttu, kun ei se varmaan poikaa pysty hoitamaan, lauantain hoito on kanssa luultavasti peruttu äidin flunssan takia, rahat katoaa tililtä nopeammin kun ne sinne tuli, ja koti on kaaos eikä energiaa siivota. ( no ok, ei kaaos, mutta mun mieleen läävä).

:ashamed:

Sympatia :hug:

No niin... Nyt löyty apu syömälakkolaiselle

päärynä on kylmää ja sillä on kiva hinkata ikeniä!

Muutkin sapuskat menee, kun saa käytellä lusikkaa ihan ite!(meneekö ne suuhun onkin ihan eri juttu... :whistle: )

Saamari, että hitsas taas kiinni tuon ukon kanssa!!! Jätkä lähti ihan tavallisesti iltatöille ja soittaa 10 min päästä et "sun pitää hakee mulle mäyräkoira, kun lähen saunomaan ja uimaan avantoon" v**** arvatkaa lähdinkö hakemaan???? Kiva ilta hammaspirun seurassa siis luvassa. Hohhoijaa!
:(

Elppa :laugh: Mun mies on ihan samanlainen...Ja sama toistepäin,eli tunkee paidan väkisin pään yli avaamatta neppareita :D

Ammu ihania kuvia :heart:
Menhit :hug: Hyvä että korvat oli puhtaat.Vaikka ei se tieto niitä öitä silti helpota...Tai ei sitä koskaan tiedä ;)

Iltoja, minä taas!

Poika nukkui kainalossa melkein kaksi tuntia; raukalla ei oo energiaa näköjään kun ei syö. Nooh, sit herättyään tarjosin taas ruokaa, ja taas kauhea huuto, vaikka just tuo Ammun mainostama "omalla kädellä" syönti jne. on kokeiltu (aiemmin auttoi, ennen hampishowta). Lähdettiin sitten pimeässä kaupassa käymään - pitäis olla rattaissa ja ulkona klo 8-19, niin päivä menis tosi hyvin! :D
KOtona väkisin syötin 1dl puuroa sylissä, ja sotku oli sen mukainen kun huitoi lusikkaa pois, sylki tmv. Huoh.. No sylissä sitten söi 1dl maitoa + 1dl puuroa pullosta mukisematta ja äsken laitoin nukkumaan. Eiköhän tää tästä joskus helpotu..

Rebelin muutto taitaa kolkutella ovella, onnea uuteen kotiin! Nyt on tilaa kutsua vieraitakin ;)

Ostin huutonetistä pojalle sen kävelytuolin eilen - laitoin sähköpostia kysellen kotonaoloaikoja ja koska voisin noutaa tmv. muttei ole vieläkään vastannut :( Ihme kaupantekoa!

Just tänään mietin missäköhän rebel on kun ei oo näkynyt...Justhan se pari päivää sitten kirjotti että loppuviikko menee pakatessa ja mahdollisesti muuttaessa.Ei vaan taas muistanut :headwall: :ashamed: :snotty:

Elppa Ihme kaupantekoa kyllä...Ethän oo vielä antanut rahoja?
Meillä on samanlaista ruokashowta..Mikään ei mee alas.Ainoastaan maito.Ajattelin et johtuu siitä kun tyttö on kipeenä,mut voiskohan syynä olla myös hampaat...Ota tosta nyt selvää :D

Bamse- rahoja en ole todellakaan antanut vielä - aioin muutenkin noutaessa maksaa käteisellä. Tarjosin muutamaa euroa ekstraa, jos ovat täällä päin liikenteessä, jos kuljetus onnistuu :) Ainahan sitä voi kysyä!

Elppa Jospa kaikki ei oo näin nettiriippuvaisia kuin me :laugh: Malttaisin rauhassa odottaa viikonlopun yli ainakin... katos muilla ihmisillä on oikeesti ELÄMÄÄ. :D Siis jos vasta eilen oot viestiä laittanut.

Ihania kuvia taas lapsosista olette laittaneet!

Me otettiin nyt kokeiluun kestikset. Katotaan nyt miten lähtee sujumaan.

Halitukset kaikille, joilla on hermo pinnassa :hug: :hug: :hug:

Yhteistyössä