*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Martza koita olla hirveästi huolehtimatta etukäteen :hug: Toivotaan että pääsette säikähdyksellä! Hyvä että tutkitaan! :hug:

Öö, mitähän mun piti kommentoida... imetysdementia :xmas:

Niin joo, kotona oon nyt ainakin vuoden vielä, katotaan nyt... Ei ole töitä mihin palata. Kaikilta kolmelta muksulta olen ollut minimirahalla (opiskelija jne), joten kotihoidontuki on mulle pieni korotus kun sinne asti päästään :LOL: Että pienet on mun tulot, eikä miehenkään nyt mitkään järin suuret (luokanopettaja), mutta hyvin me on pärjätty eikä mun mielestä ole tarvinnut mistään todella olennaisesta tinkiä...

Nojoo, en tosiaan muista oliko jotain muuta mitä piti... :ashamed:

Taavi tänään 5 kk! :eek: :heart: Huomenna neuvola, tuun sitten päivittämään! :wave:
 
Apua :eek: Oikea rinta ollut nyt 3 päivää kipeä, eihän voi olla rintatulehdus, jos viimeisestä imetyksestä on 2,5kk?
Funtsin jo päivällä että olisin raskaana, kun alavatsaan jomottaa ilkeästi ja ajoittain huono olo. Huonon olon pistän väsymyksen piikkiin, ja mulla on tota vuotoa ollut elokuusta saakka (stana!) lähes joka päivä..
 
maleha ,kiitti kun kerroit tosta kaveris vastaavasta tilanteesta, vähän taas helpotti oloja!! ja kiitti kaikille muutenkin. palailen kertomaan tilanteita kun kykenen.. mä todella toivon että selvittäis säikähdyksellä nyt.
 
Reisuusta eilen kotiuduttu. Luettu on, mutta nyt väsyttää liikaa, jotta saisin mitään järkevää kirjotettua.

:hug: kaikille tarvitseville, teitä oli monta. :(

Meillä on taas vähän hiottu sitä "timanttia" tänään ja eilen... Tai paremminki kiveä, ei tunnu tää parisuhde kovin arvokkaalta just nyt... :headwall:
 
Ihan tuhannesti jaksamista Martzalle :hug: Toivotaan, että on vaan väärä hälytys, ja selviätte tosiaan pelkällä säikähdyksellä. Onneksi kuitenkin ovat neuvolassa tarkkoja, niin asialle voidaan tarvittaessa tehdä jotakin ajoissa.

Rypälettä jo halittelinkin tuolla toisessa ketjussa. Oon edelleen sanaton :eek:

Menhit
Meilläkin kakataan nyt talouspaperiin B) Eli kiitti vinkistä :wave:
 
Juu-u,ei pääse tää äippä sit huomen konserttii,pakko se uskoo...meil asustaa tissitakiainen :D

Tänää ois olt nla,mut joudun vaihtaa aikaa ku koiral hännänpään typistys samaa aikaan :(
Toisen hännänpäähä tul kuolio jote oha se nyt hoidettava...helpompaa vaihtaa toi nla aika.

Mies tulloo huomen loppuvkoks kotii,jeee!...pääsen kiertelee kirppareit,päätin nimittäi opetella moisen taidon B)
 
Huomenet!

Kävin kans lukemassa tuon rypäleen jutun, enkä oikein tiedä, miten sanani nyt asettelisin... Siis tuohan on ihan tajutonta, jos sulla ei ole varaa syödä kunnolla (vaikuttaa kohtuu äkkiä muuten niihin Toivonkin eväisiin, imetys ei kauaa pelitä, jos jatkuu tuo systeemi...)!!! Kyllä nyt ruoka ja muut perustarpeet tulee ennen mitään harrastusmenoja! Aina. Ja jos mies näkee töihin menemisen ratkasuna, niin muistutapa häntä päivähoitomaksuista jne... Ihan käsittämätöntä :eek:

Harrastaa munkin mies ja joskus tuntuu, et se on pyhä asia, eikä kuluja lasketa, mut ei meidän oo kumminkaan tarvinnu olla nälässä tai ilman jotain tarpeellista hänen harrastusten takia, ikinä.

:hug: :hug: :hug: :hug:

Meillä nousi illalla kuume ilmeisesti rokotuksesta ja oli kovin itkuinen pieni tyttö, onneks vaan käymässä, supon voimalla saatiin kunnon yöunet ja nyt on taas oma hymyilevä itsensä :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Mikä juttu toi talouspaprulle kakkaamine on? ...siis oon pudonnu siin kohtaa iha täysi kyydist :whistle:
Auttaako se vauvaa kakkkaamaa vai mikä? Kertokaa tyhmälle!!!!!
Menhit sattui jossain sivulauseessa kertomaan, että hänen miehensä vie toisinaan vauvaa kakkaamaan, kun alkaa ähisemään. Kertoi, että vauvalta siis vaippa pois ja hoitotasolle köllöttelemään (ja sitten puhellaan kakkaamisesta). Talouspaperia alle. Mä oon laittanut paksusti pyyhettä myös, kun toisinaan tulee pissakin. Mä oon tosi iloinen tuosta vinkistä. Ennen oli koko ajan vaipassa hiukan kakkaa, jonka mä tunnollisesti vaihdoin heti pois. Eli vaippojen kulutus oli aika huimaa. Nyt aina heräämisen jälkeen aamulla ja päikkäreiltä otan heti hoitotasolle ja sitten kakataan (samoin muutenkin vaipanvaihdon yhteydessä). Tulee oikein kunnon pökäleitä, joten suoli tyhjenee kunnolla. Tehoaa sitten toivottavasti tuohon ummetuksen ennaltaehkäisyynkin, kun ei suolessa ole koko ajan tavaraa tulossa. Ja mä ainakin toivon, että auttaa tuohon potalle opetteluunkin aikanaan. Niin, ja jos tulee hoitotasolla pissa, niin sanon pissaamisen ajan "pis pis pis", ja nimenomaan siinäkin jo potta-ajat mielessä.

Ursulainen Tosi kurja, et Jari jää sulta nyt väliin :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Mikä juttu toi talouspaprulle kakkaamine on? ...siis oon pudonnu siin kohtaa iha täysi kyydist :whistle:
Auttaako se vauvaa kakkkaamaa vai mikä? Kertokaa tyhmälle!!!!!
Menhit sattui jossain sivulauseessa kertomaan, että hänen miehensä vie toisinaan vauvaa kakkaamaan, kun alkaa ähisemään. Kertoi, että vauvalta siis vaippa pois ja hoitotasolle köllöttelemään (ja sitten puhellaan kakkaamisesta). Talouspaperia alle. Mä oon laittanut paksusti pyyhettä myös, kun toisinaan tulee pissakin. Mä oon tosi iloinen tuosta vinkistä. Ennen oli koko ajan vaipassa hiukan kakkaa, jonka mä tunnollisesti vaihdoin heti pois. Eli vaippojen kulutus oli aika huimaa. Nyt aina heräämisen jälkeen aamulla ja päikkäreiltä otan heti hoitotasolle ja sitten kakataan (samoin muutenkin vaipanvaihdon yhteydessä). Tulee oikein kunnon pökäleitä, joten suoli tyhjenee kunnolla. Tehoaa sitten toivottavasti tuohon ummetuksen ennaltaehkäisyynkin, kun ei suolessa ole koko ajan tavaraa tulossa. Ja mä ainakin toivon, että auttaa tuohon potalle opetteluunkin aikanaan. Niin, ja jos tulee hoitotasolla pissa, niin sanon pissaamisen ajan "pis pis pis", ja nimenomaan siinäkin jo potta-ajat mielessä.

Ursulainen Tosi kurja, et Jari jää sulta nyt väliin :(
Ahaaa...toiha iha fiksuu =)
Meil ku vaa ollaa ummes nii ei onnistu tuollaine :(

JOOO,Jari on nii ihqu jotta harmittahan tuo :/
 
Kiitos haleista, ne on nyt tullu tarpeeseen... :hug:

Meillä on tosiaan ollu aikamoista pässien päänpaukutusta Toivon syntymästä asti, mut nyt mies tempas oikeen parhaat. Suuttu aikoinaan ihan julmetusti, ku sanoin, ettei kai kuvittele lähtevänsä tänäki syksynä sinne Belgiaan leirille. Oli kuitenki leirillä jo Toivon ollessa 1kk ja Belgiassaki silloin, ku mä täällä tutkin pöntön reunoja viimevuonna... Ja on siis ollu tänävuona jo kolmella leirillä kuitenki. Nyt tää pirun Einstein sitte keksi, että hänen on jotenki saatava korvata tää suuri menetys. Ja huom, mä en oo ollu ikinä missään tollasella humputtelu reisulla tähän päivään mennessä. Matkaan kuluis 300? lennot + hotelli + ruoat + treenit + matkustaminen paikan pällä + tietysti VIINA. :headwall: Eli loppujen lopuks lähemmäs tonnia... Ja rahaahan meillä ei ole. Velkaa kyllä joka suuntaan.

Se mistä toissapäivänä tapeltiin, oli miehen valehtelu. En voi ymmärtää mikä sitä vaivaa... :kieh: Tää ei oo mikään uus juttukaan, on aina ollu tollanen. Nyt niitä valheita on vaan ruvennu enemmän paljastumaan... Esim kerran tiesin miehen lainanneen siskoltaan 180? johonki (?) ja ku sysyin suoraan, väitti lainanneensa PARI KYMPPIÄ! Eli pikkujuttuja perjaatteessa, mutta mun mielestä MISTÄÄN ei aviopuolisolle valehdella!! :headwall:

Jaah, nyt Toivo heräs tirsoiltaan ja mennään syömään. Palailen vielä. :wave:
 
Meidän pojalle menee kaikki "tulooko se kakka vaiko eikö?" - puhelut ihan kuuroille korville :LOL: Kattoo mua silmät suurina että mitä toi eukko paasaa. Kakka tulee kun on tullakseen, 1-2 päivän välein. Luumua syötän joka päivä kuitenkin, ettei pääse ummelle, ja kasvikset menee luumun avulla tosi hyvin alas.

Viime yö oli suoraan taivaasta, mitäköhän tapahtui? Olin pojan kanssa kahdestaan 11-21, isä hoiti aamun.. käytiin muskarissa ja itiksessä, söi yllättävän reippaasti ja sai vielä raitista ilmaa (me molemmat :D) kun käveltiin muutama kilsa, vaikkei vaunuissa nukuttukaan. Nukkui vain kolmet päikkärit 9.30-10.15, 13.10-13.40 ja 15.45-16.30, ja 19.15 meni unille, eka herätys 5.15! Söi ja jatkoi yhdellä tuttikyselyllä 8 asti. Mä voin tän tänne kirjottaa, kun ens yö on helvettiä eniveis :LOL:

Muskarissa on kiva jutella näiden 6-12kk ikäisten vauvojen äitien kanssa kaikesta :) Monelta on saanut hyviä sosevinkkejä ja parilta tulee näiden kirpparien tiedot kun tietokoneelta.

Onko teidän vaikea luopua vaatteista? Mä ajattelin muutamat myydä pois, mutta loppupeleissä 1/5 vaatteista kehtaan luopua :ashamed: Eli taitaa jäädä kaappiin :D
 
Rypäle Toistan itseäni, mut mun mielestä toi teidän tilanne kuulostaa hirveältä :hug: Ja siis miehesi on jo ollut KOLMELLA reissulla TÄNÄ VUONNA?? Ja nyt haluaa korvauksen noinkin ankeasta elämästä?? Jokainen parisuhde on luonnollisesti erilainen, ja ulkopuolisena on vaikea antaa ohjeita. Mut kyllä mä sen verran sanon, että meillä tarkkaan puhutaan yhden ILLAN viihdemenot, siis nyt kun on pieni vauva. Enää kun ei voi vaan itsekkäästi mennä (kuten ennen lapsia). Ei tulis kuuloonkaan, että mies "pääsisi" tuollaisille reissuille lähtemään, ja etenkin jos rahatilanteessa ei ole ns. löysää rahaa. Raahaa se miehesi perheneuvolaan. Hällä on nuo arvot jotenkin vinksahtaneet nyt paikoiltaan. Onko ollut aina teillä tuollaista vai vasta Toivon syntymän jälkeen? Ja valehteleminen on ikävää, varsinkin jos on valehdeltava ns. pienistä ja arkisistakin asioista. Niin mites ne isot ja oikeasti merkitykselliset asiat sitten...? :hug: :hug: :hug: :hug:
 
Vinkkejä vaunu-uniin? Meillä on viimeksi joskus 2,5-3kk iässä nukuttu vaunuissa yli tunti. Vaikka kävelisin suoraa hiekkatietä KOKOAJAN, nukahtaa kyllä hyvin, mutta herää aina sen max.45min kuluttua, ja heti juttelee vaunuista. EI auta vaikkei reagois muutakun tutin laitolla harson reunasta katsomatta vauvaa, että jatkais uudestaan unia.. ei nuku sitten millään. Pitää olla pari tuntia äksöniä ja sitten vasta suostuu uudestaan nukahtamaan, eli jos jossain käydään, siellä pitää aina viipyä sen hereilläoloajan, syödä jne. Poika nukkuu siis pörröpuvussa (kuumakalle), pipo päässä äitiyspakkauksen makuupussissa "ei-täysin-makuuasennossa" (tää on todettu parhaaksi, ei oo ihan pohjalla, eli ei huuda turhautumistaan niin paljon), harso edessä blokkaamassa suurimman valon ja riepu vieressä. Liberokukka roikkuu vaunujen sisäpuolella, se onkin ollut suuri pelastus, tuijottelee sitä kun on täysin hereillä, eikä huuda.
 
Yksinpuhelu jatkuu...

rypäle- ai piru et tekis mieli tulla käymään ja vähän läväyttää ukkoas :kieh: Itsekäs kuin mikä! Ei kai tuo tajua että lapsen saaminen tarkoittaa UHRAUKSIA kaikilta, ei vaan sulta. Ja kun ajattelee vielä kuinka vaikea teidän alkutaival on ollut (vaikein meistä kaikista varmaan), niin luulis ukonkin olevan empaattisempi. Ei kun järeät aseet kehiin, joko/tai- vaihtoehto. Esim. ylimääräinen työ ei voi tulla kyseeseen, et säkään jaksa kokoajan yksin Toivon kanssa, eikä sun pidäkään. Superhalit sinne :hug:
Ps. nyt se mies ei olekaan enää niin hyvännäköinen kun aikaisemmin ehdin kehua :D
 
Vaatteista Juu, vaikeaa on luopua... :ashamed: Oon ostellut liikaakin vaatteita vauvalle, kaikkia ihanuuksia mielestäni. Ja aina vakuutan itselleni, et ei se rahanmeno haittaa niiiiiiiiin paljon, kun myyn ne sitten taas pois. No juu. Nyt en sitten tosiaan raaskikaan luopua niistä. Pakko se kyllä on, kun ei säilytystilaa liiemmälti ole. Säästää vaan sitten ne ihan kaikkein kauneimmat. :whistle: Yrittää samalla tehdä surutyötä vauvan kasvamisesta. :'(

Mulla oli eilen tuttuja kylässä ja yksi heistä oli raskaana. Voi miten tuntuikaan tutulta hänen mietteensä: "elämä on pilalla", "onko laitonta jättää vauva sairaalaan", "en halua mennä sairaalaan", "en tule ikinä kestämään kun vauva huutaa" :D Ei siitä tosiaan ole kuin vuosi aikaa, kun olin itse ihan samanlaisessa paniikissa ja halusin painaa delete-nappia. Voi kun olisi silloin päässyt kurkkaamaan tätä nykyistä vauva-arkea. Ei olisi pelottanut yhtään. Silloin vaan tuntui, että koko maailma mullistuu - ja siis vaan huonoon suuntaan. Nyt luopuisin ihan kaikesta muusta, kunhan saan tuon lapsen pitää joka päivä lähellä :heart: :heart: :heart: Niin vähän sitä ihminen silloin elämästä tiesi...
 
Rypäleelle :hug: suututtaa että on tuollaisia älykääpiöitä |O menee ittekkin ihan sanattomaksi, jos olis oma ukko niin varmaan nostaisin erokortin pöydälle. Mutta olenkin niin skeptinen ihminen että rahaa olen säästänyt koko odotusajan että pärjään tilanteessa kuin tilanteessa. Kyllä sulta vaaditaan jo turhan paljon ottaen huomioon rankan alkutaipaleen Toivon kanssa. Tahtoisi kovasti olla avuksi :/

Mutta siirrytään sitten oma napa osioon :D
Löydettiin uusi, isompi ja halvempi asunto! Ensi kuussa olisi muutto, ei niin jippii juttu se pakkaaminen ja roudaaminen, ja jotenkin pitäisi Julian kans säätää ettei mene ihan pikkusen rytmit sekasin. Mutta muuten hyvät fiilikset :D
Meillä ilmeisesti jää yhdet päikkärit pois, minä pökkelö oon pukannut toisen vaunuihin vanhalla kaavalla, ja onhan se puolisen tuntia nukkunut( yleensä kaks tuntia) ja minä ihmeissäni monena päivänä et mikä mikä nyt o? No eilenpä sit annoin valvoa pitempään ja vasta iltapäivällä vaunuilemaan nii tyttö nukku kolme tuntia :p Ja iltaan ollaan otettu kylpy, velli, satu ja vähän silittelyä ni se nukahti illalla itsekseen aikansa heiluttuaan B) Tänään aamulla sit ottiki kaiken takas ja huusi väsyksissään tunnin ennen ku nukahti... Olisko muuten Elppa teilläkin unimäärän tarve vähentynyt, jos sen vuoksi herää?

muoks. voiko noin edes sanoa? "unimäärän tarve" :LOL:
 
abloom- se on ihan sama mihin aikaan vaunuja lähtee lykkimään ja onko nukkunut kuinka hyvin, aina se sama 30-45min :D Kotona nukkuu harvoin sen yli 1h.. Partsilla ei suostu nukkumaan, kun vaunut ei liiku. Oh well.. ajattelin vaan josko jollain olis ollu joku hyvä jippo ;)
 
Unimäärästä Meillä on ainakin päikkäreiden pituus lyhentynyt muutamassa viikossa. Nyt heräillään virkeänä jo 1h unilta, kun ennen saatettiin nukkua kolmekin tuntia. Eli enemmän on poikkeus nuo pitkät päikkärit nykyään. Kuitenkin uuvahtaa edelleen yhtä usein torkuille (4krt/pvä ).
 

Yhteistyössä