*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Puklaillaanko muilla enemmän vatsallaan ollessa?
KYLLÄ |O |O |O |O |O

Miten 120ml maitoa voi tulla 1l pulautusta :headwall:
Meillä pulautellaan ihan kaikissa asennoissa, usein ja paljon :( Oon itteäni lohdutellutkin kun hetkittäin on ollu epäuskoa tuosta maidon määrästä (aluks varsinkin, kun mietitytti, et tuleeko sitä nyt tarpeeksi) et kai sitä maitoo tulee ja menee mahaankin, kun noin paljon tulee ylös asti..... mutta nyt kun luin tuon Tiivarin teorian, niin täytyy vissiin miettii uudelleen ja alkaa taas murehtia... Arvatkaa muuten, oliko pikkusen Dolly parton-fiilis 10 tunnin yöunien jälkeen, kun oli pikkusen pakannu maitoa utareisiin :whistle:

 
Ja vielä, kun tuosta alkosta on ollu puhetta, niin absoluuttinen nollalinja mulla ollu aina raskausaikoina, imetysaikana oon voinut sillon tällön juoda jonkun satunnaisen saunasiiderin, mut ei ollenkaan joka viikko. Eilenkin vetelin light Pommacia, se on saman väristä niin ajaa saman asian :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Puklaillaanko muilla enemmän vatsallaan ollessa?
KYLLÄ |O |O |O |O |O

Miten 120ml maitoa voi tulla 1l pulautusta :headwall:
Meillä pulautellaan ihan kaikissa asennoissa, usein ja paljon :( Oon itteäni lohdutellutkin kun hetkittäin on ollu epäuskoa tuosta maidon määrästä (aluks varsinkin, kun mietitytti, et tuleeko sitä nyt tarpeeksi) et kai sitä maitoo tulee ja menee mahaankin, kun noin paljon tulee ylös asti..... mutta nyt kun luin tuon Tiivarin teorian, niin täytyy vissiin miettii uudelleen ja alkaa taas murehtia... Arvatkaa muuten, oliko pikkusen Dolly parton-fiilis 10 tunnin yöunien jälkeen, kun oli pikkusen pakannu maitoa utareisiin :whistle:
Älä Ammu murehdi suotta! Eikös Milla kuitenkin kasva ihan hyvin? Se kai se paras mittari on, eikä pulautusten määrä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Ja vielä, kun tuosta alkosta on ollu puhetta, niin absoluuttinen nollalinja mulla ollu aina raskausaikoina, imetysaikana oon voinut sillon tällön juoda jonkun satunnaisen saunasiiderin, mut ei ollenkaan joka viikko. Eilenkin vetelin light Pommacia, se on saman väristä niin ajaa saman asian :D
Pientä itsepetosta :LOL: Mulla toimii niin, että jos (lue: kun) syön koko keksipaketin napsien vähitellen päivän mittaan, nii siitä ei tule samaa kalorimäärää kuin koko paketista kerralla. Eihän? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Ja vielä, kun tuosta alkosta on ollu puhetta, niin absoluuttinen nollalinja mulla ollu aina raskausaikoina, imetysaikana oon voinut sillon tällön juoda jonkun satunnaisen saunasiiderin, mut ei ollenkaan joka viikko. Eilenkin vetelin light Pommacia, se on saman väristä niin ajaa saman asian :D
Pientä itsepetosta :LOL: Mulla toimii niin, että jos (lue: kun) syön koko keksipaketin napsien vähitellen päivän mittaan, nii siitä ei tule samaa kalorimäärää kuin koko paketista kerralla. Eihän? :D
Höh...no ei tietenkään, hassu! Sähän kulutat koko ajan kaloreita, kun kävelet sinne keksikätköllekin monta erillistä kertaa!!! Ihan eri, kun jos kerralla söis :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Ja vielä, kun tuosta alkosta on ollu puhetta, niin absoluuttinen nollalinja mulla ollu aina raskausaikoina, imetysaikana oon voinut sillon tällön juoda jonkun satunnaisen saunasiiderin, mut ei ollenkaan joka viikko. Eilenkin vetelin light Pommacia, se on saman väristä niin ajaa saman asian :D
Pientä itsepetosta :LOL: Mulla toimii niin, että jos (lue: kun) syön koko keksipaketin napsien vähitellen päivän mittaan, nii siitä ei tule samaa kalorimäärää kuin koko paketista kerralla. Eihän? :D
Höh...no ei tietenkään, hassu! Sähän kulutat koko ajan kaloreita, kun kävelet sinne keksikätköllekin monta erillistä kertaa!!! Ihan eri, kun jos kerralla söis :D
No niin! Sitähän minäkin. Kiitti! :D
 
Mua alkaa jo vähitellen huolestuttamaan hoitovapaalle jääminen. Se kotihoidontuki kun ei päätä huimaa. Mites teillä muilla, meinaatteko mennä töihin jo maaliskuussa? Mä oon ajatellut niin, että menisin aikaisintaan vasta v. 2010 alussa takaisin hommiin. Mites te, joilla on ennestään lapsia, ootteko olleet hoitovapaalla? Ja miten ootte pärjänneet? Paperilla laskien pärjättäis kyllä, mut pelottaa se käytännössä toimiminen :ashamed:
 
Höh se on korvatulehdus :( Ei oo ollu sitten vuoteen ainakaan :/
Likan vien huomenna neuvolaan tarkastuttaan korvat, alko oleen rään peitossa koko likka viimeyönä :(

Mä taas syön koko keksipaketin kerralla :p :ashamed: (sieltä ne kilot siis tulee salaa takaisin) :'(

:eek: Onko täällä palstalla joku kato käynyt, nyt myös velv kadonnut :/

Meillä tuo Buglinmäärä on vähenemään päin, onkohan sen ikäinen, huomenna 5kk :eek: Mun vauva :'( kasvaa liian nopeasti :eek: :heart:

Meinasin että olisin kotona ainakin siihenasti että likka täyttää 1v, mutta tuo tehtaan lomautukset tuppaa patistaa työrintamalle takaisin, hyvinkin pian :(

Nyt takaisin sohvalle kipuja hoivaamaan pois :heart:
 
Marraskuuta kaikille!

Mäkin tässä oon miettinyt mitä Velville kuuluu...Mesessä se pikasesti välillä käynyt.

Kielletty,Mamitzu ja Tiivari aivan ihania kuvia.Pitäis itekin saada aikaseksi laittaa kuvia koneelle...

Rebel super iso voima :hug:
Kuulostaa hurjalta.Toiv toivut nopeesti kuntoon ja kysy neuvolasta kotiapua.Tossa tilanteessa kuuluis saada apua.Ainakin kaveri olis saanut Vantaalla kotiapua,kun mies oli loukannut itsensä.

Joululahjoista
En ajatellut hankkia kun pari lelua tälle tytölle.Mä luulen et isovanhemmat hoitaa kiitettävästi ton lahjapuolen lapsille,ainakin jos on edellisjouluihin luottamista.Ei auta vaikka kuinka sanoo ettei liikaa lahjoja :xmas:

Hoitovapaalla oon ollut esikoisen syntymän jälkeen ja aion jäädä vielä äitiysloman jälkeenkin.Voi olla että teen joitakin keikkahommia sillon tällön.Tiukkaahan se on,mut me ollaan ihan hyvin pärjätty,vaikka mies ei olekaan suuri tulonen :)

Nyt tais löytyy meidän neidin kiukuttelun syykin...Näyttäis siltä et Leonalle olis tulossa alas kulmahammas :eek:
Ainakin sitä kohtaa se kielellä hieroo ja sormilla puree ja se tuntuu ihan karheelta koko ien.
Tekeeköhän meitin kullankerät ekana kulmahampaat :/ Eikös Elpan Alexillekin tullut ekana kulmahampaat,vai muistanko ihan omia :ashamed:

Bamse ja Leona
 
jaaha,ei kukaan vaan MUN selkäkivusta sanonut mitään!! :( (välilevynpullistuma uusinut kaiketi). noh joo,eipä tuo haittaa... pika pikaa taas kirjottamas ku sattuu samaan aikaan pienet nukkuun..viä hetken..
alkoholia en nauttinut rask.aikana, en kykenisi. nyt sit kyl joka vlop tulee nautittua olut tai lasi viiniä tm,nam!!
hyppykiikut ym, älkää nyt vaan 5kk ikästä laittako sellasiin taikka istuimiin!! huh... sitten kun osaa itse istua niin syöttötuoli, kiikkuun kun osaa seisoa tukea vasten.. síis oikeesti, ei kannata, noihan on ihan pikkuvauvoja viä...
en tiä meillä on tota heräilyä ton keskimmäisenkans jatkuvasti.. siis kyllä se nukkuu hyvin jos on terve jne, mutta aina kipeä!!!!!!!!!!!!! tai hammasta ja sitten on heräilyä ja kiukkua.. hohhoijaa.. onko kellään eläinallergisia lapsia!?!? oon sitäkin miettinyt... kun koiria 2.. on räkää,köhää,silmä valuu väliin, iho oireita ei niinkään mut vähän kuivaa ihottumaa väliin..
missäpäin te asutte btw? me ollaan pohjois satakunnassa...
nyt siivoileen ja sitten esikoista hakemaan mummulasta, moikka taasen.
 
Jahas, tää mamma shoppaili! Tummansininen CIRAF- merkkinen muutaman kerran käytetty ihana toppapuku (tumput ja töppöset mukana) 2?, pinnasänkyn pinnojen läpi pujotettava lelu 2?, Fisher-Pricen paketissa käyttämätön purulelu/helistin- perhonen 1?, ja body+puolipotkarit samaa kangasta 0,40?. Hirvee tuhlari. Samalla kirpputorilla möin kaverille kolmet imetysliivit á 5?/kpl :D Eli jäin voiton puolelle.. ja sit kävin kaupassa, siitä ei puhuta *mussuttaa lihistä*

Poika oli huutanut pää punaisena koko 2h kun olin poissa, isä oli ollut ihan helisemässä. Loppuen lopuksi oli tulipunainen 10 min, ja JÄTTIKAKAT väänsi, ihan tummaa liisteriä. Tyhmä äiti, tyhmä tyhmä tyhmä, oon näköjään antanut sitä VÄÄRÄÄ luumusosetta hyvässä uskossa :(

Martza- joo ei oo välilevynpullistumatkaan kivoja :eek: Koitahan sinäkin jaksella!! :hug: Ja me asustellaan Helsingissä :)

Bamse- meillä puhkes kulmahampaan kulma, loppuhammasta saadaan kuulemma odotella sitten siihen yli vuoden ikään ;) Ei se mitään, kulman viereen on kasvanut kysta (eli pieni valkoinen rakkula), joka tietty kiusaa jumalattomasti, varsinkin pullosta imiessä. :(

Martzalle vielä piti kommentoida.. eikös nuo eläinallergiat näy selvästi vasta n. vuoden iässä? Eli tässä vaiheessa, ellei ole todella pahasti allerginen, ei pitäis vielä näkyä.. tää on sinänsä harmi, koska mulla kauhea marsukuumee :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Martza:
hyppykiikut ym, älkää nyt vaan 5kk ikästä laittako sellasiin taikka istuimiin!! huh... sitten kun osaa itse istua niin syöttötuoli, kiikkuun kun osaa seisoa tukea vasten.. síis oikeesti, ei kannata, noihan on ihan pikkuvauvoja viä...
En tiedä olitko tosissasi mutta tuossa meidän hyppykiikussa on ainakin alkaen 4kk.. ;)
 
ikionnellinen
Voi tsiisus mikä viikonloppu!!! |O MIehen eiliset pihapartyt vähän "venähti", kävin noutamassa umpihumalaisen ukon naapurista puol 2, alunperin tarkotus oli vaan vähän istuskella iltaa :kieh: . No tuolla se nyt makkarissa potee pahaa oloaan, hah ihan oikein. Luonnollisesti mulla jatkuu normaali arki ruuanlaittoinen ja Martan hoito sujuu kuin "siinä sivussa", aaaaarrrgghhh! :headwall: :headwall: :headwall:
Nyt mulla päivän eka lepohetki, tyttö nukkuu pihalla. Tiskit oottaa altaassa, aamupäiväiset pottusotkotukset varmaan jämähtänyt lautaseen kiinni ikiajoiksi, suihkuun en oo päässy, valivali-jäkäjäkä... :ashamed:
Rebel tuu kertoo sit mitä todettiin, jaksamista :hug:
Elppa teitpä mahtavia löytöjä! Mäkin olin ihan ilosta hyppimässä kun löysin Reiman tuliterän toppapuvun sen tehtaanmyymälästä -70% :D
Meillä kanssa pulautellaan aika paljon, varsinkin vatsamakuulla :x

No ei nyt ehi taas muuta, meen kattoon onko likka viel pelipaikalla (miten niin en luota itkuhälyttimeen :whistle: )
Ja ne tiskit.... |O
 
rebel: tiedän tunteen kun ei voi oikein hoitaa eikä tehdä muutakaan.. itsellä murtui toissa viikolla sormi ja olen pari kertaa vahingossa kopauttanut kipsillä poikaa otsaan ja itku päälle.. :'(
Onneksi veljeni on päässyt auttamaan ja mies on tehnyt lyhyttä päivää, oli ensin saikulla muutaman päivän. Mutta sitä hoitoapua saa tosiaan varmasti kunnalta, esim. neuvolasta osaavat varmasti auttaa.

Melodi: meillä on auttanut poimujen puhdistus pesuaineella ja sen jälkeen sinkkivoidetta rauhoittamaan

Meillä heivattiin esikon kävelytuoli aikoinaan muutaman päivän käytön jälkeen, ne on yllättävän isoja ja meillä ei ainakaan ollut tarpeeksi lääniä liikkua.. täyteen ahdettu vajaan 80 neliön kolmio allekirjoittaneen toimesta.. :snotty:

Tuli tuosta näppäräotteisen Leevin kuvasta mieleen että meillä on kuvia joissa poika imee pullosta ja sitä ei kukaan pidä.. :)
Valitettavasti mies näkyy liian hyvin kuvassa joten ei julkaista.. mutta imuvoima on aika kova. :D

äää & Nooa melkein 5kk
(4 päivän päästä.. neuvola kerrankin "syntymäpäivänä" eli 6.11. =) )
 
Moi :wave:
Oon jo vähän toipunut järkytyksestä :xmas: mutta kyllä niin sydämeen koskee pelkkä ajatuskin, että mun pieni tyttöni joutuu johonkin ronkittavaks :'(

Vitsit mua vähän hymyilytti äsken kun lähdin ulos, ensin puen koiran :ashamed: ja sitten tytön. Hetken jo laskin, että montako lasta mulla olikaan :LOL: mutta kun toinen reppana palelee, jos ei oo villapaita päällä :D
Ja oli kuulkaa ihana ilma, pipo päässä painelin tuolla menemään, harmi vaan kun nyt tulee jo pimee niin äkkiä :/

Pukleja tulee täälläkin, eilen jäin oikein kunnon tulvan alle, sitä vaan tuli ja tuli ja lopuks koko sohvakin jo lainehti :kieh:

Ei oo meijän soseilut kauheen hyvin alkanu. Oon nyt 3 kertaa kokeillu pottua ja joka kerta likan posket on lehahtanu illalla ihan punasiks. Tarkottaaks toi nyt sitä et se ei sovi sille |O :xmas: Pitää seuraavaks kokeilla porkkanaa.
Viimekertanen pottusoosi oli ihan omatekemää, eikä oikein uponnu. Pari lusikallista meni ja sitten tuli oksennus, siis ihan oikee oksennus eikä vaan pukli. Että niin hyvää ja maistuvaa oli :kieh:

äh taas mentävä, kohta pitää hakee ukkokin kummityttönsä synttäreiltä

palaan myöhemmin....
 
noniin B)

Hoitovapaalle haluaisin jäädä, mutta ei oo rahallisesti mahdollista :'( huhtikuun alussa pitäis töihin palata. Tai sit pidän vanhat lomat pois ja sitten vasta meen...

Joululahjoja en oo miettiny, inhoon koko hiton juhlaa :kieh: leluja toi likka ei tarvi kyllä yhtään, ostin niitä niin hirveesti kerralla :xmas: tai pitää nyt kattoo kuinka kehittynyt se sitten on, että tarviiko haasteellisempia leluja :saint:

Alkoholia en oo nauttinu raskausaikana, kun en sitä muutenkaan juo :saint:

Manducaa suosittelen minäkin :wave: Meillä on ollu päivittäisessä käytössä jotain 2,5 kuukautta. Pikkulenkkejä sillä on tehty kun on koiraa kusetettu, mutta siis ihan mahtava, ei purista mistään eikä väsytä hartioita.

rebel kuulostaa todella kipeeltä :hug: :hug: toivottavasti saat apua jostain

Elppa on tehnytkin hyviä löytöjä :D Mä löysin kans viimeks pussillisen vauvan leluja, 17 lelua 8 eurolla, ja oli melkein ku uusia :xmas: tolla rahalla ei ois saanu kun yhen lelun kaupasta.

Mun pitää kans seuraavalla kerralla kokeilla tota, että syön keksipaketin osissa :snotty: mutta minkäs sille voi kun on herkkuperse ja ahne ku mikä :ashamed:

nyt taas moi :wave:
 
Kiitos teille kaikille. Te ootte ihania!!! Kyllä teijän sympatiat lämmitti sydäntä kovasti. :) Kiitos :hug: vaihteeksi teille päin!

Tapaturma-asemalla kävin tänään siis näytillä, en päässy magneettikuvaan vaan odotan, että saisin kutsun sinne nyt viikon sisällä. Sitä siis odotan nyt kovasti. Ei osannu sielläkään lekuri sanoa vielä mitään valaisevaa, tosi vahvat särkylääkkeet (Tramal, jos joku siitä jotain tietää tai kys. lääkkeestä jotain kokemusta on) sain. En saa nostella enkä kantaa mitään, enkä kyllä pystyiskään. Noi lääkkeet vie kyllä kivun ihan kiitettävästi pois, mutta nuppi on ihan sekasin niin kuin myös vatsa. En haluais noita lääkkeitä kyl ottaa, mut mikään muu lääke ei oo vaikuttanu niin hyvin kuin se. :(
Meillä mies ei tosiaan pysty jäämään kotiin vaikka sairaslomaa sainkin. Miehellä oma firma (kiinteistöhuoltoa) ja ei taida asiakkailta löytyä ymmärrystä vaimon selän suuntaan et jos se kotiin jäis poikaa hoitamaan ja jättäis talot, pihat ja viemärit ym hoitamatta. No onneks Rasmuksen toinen kummi pääsee meille huomisaamuksi ja aamupäiväksi, niin voin yrittää saada sosiaalitoimesta tai sit MLL:ltä jotain apua (kiitos, että olitte jaksanu etsiä sen numeronki mulle valmiiksi =) ). Mä todellakin toivon, että jotain apua jommalta kummalta taholta saan. Kun en kykenis noiden lääkkeidenkään puolesta hoitamaan Rasmusta, sen verran sekasin siitä meen. Ja pääsin sieltä sairaalasta ainoastaan sillä ehdolla kotiin, että syön kanssa kunnolla noita lääkkeitä ja et tuun heti ambulanssilla sinne takasin, jos vointi huononee. Ei oo tää elämä kauheen herkkua tällä hetkellä. :|

Puklailusta ootte jutellu. Meillä puklit on kovasti vähentynyt kiinteiden aloituksen jälkeen. Kyllähän niitä aina sillon tällöin tulee, silloin kun bulimikko-vauva intoutuu syömään liikaa.

Mulla olis aikomus jäädä hoitovapaalle maaliskuussa ja olla nyt ainakin koko ensi vuosi kotona hoitamassa poikaa. Toivon, että voisin hoitaa Rasmusta kotona sinne 3-vuotiaaksi asti. Kaikki on nyt sit pitkälti kiinni noista miehen töistä ja tuloista. Mut ennen yhtä vuotta en Rasmusta hoitoon laita. Mielummin syödään miehen kanssa sit vaikka kaurapuuroa, ettei niin pientä tarttis hoitoon viedä. Mutta ymmärrän kyllä, että toisilla se taloudellinen tilanne pakottaa laittamaan pienen hoitoon jo aikaisemmin. En siis todellakaan halua ketään arvostella tästä töihin paluusta. Jokaisellahan meillä on erilainen tilanne.

Se on vissiin meijän äitien etuoikeus vetää noita keksipaketteja ihan urakalla napaan. Mullakin menee varmaan ainakin kolme pakettia erilaisia keksejä viikossa. No nythän mulla on kipeyteni vuoksi hyvä suu vetää lisää kaikkea lohturuokaa kiduksiini! Kaapissa olis nytkin pari pakettia keksejä ja 2 1/2 pss:a sipsejä. Jos mä haen lääketokkuraa vetämällä lääkkettä ja sipsejä tänään iltapalaksi!

Rebel
 
Tuntuu muuten todella pahalta, kun Rasmus kattelee mua ihan ihmeissään, kun pientä en oo sylissä pitänyt sitten eilisen. Poika kattelee mua ihan kysymysmerkkinä ja koittaa kovasti hymyillä ja jutella mammalla, et syliin ottaisin. Pistää ihan itkettämään, kun en toista kärsi sylissä pitää. :'( :( Mua sattuu niin paljon tohon ristiselkään kun joudun ottaa vähänki painoa syliin. On tuo poika mulla silleen ollu, et oon ite kyljelläni ja Rasmus nojaa sit mua vasten, mut eihän se tietystikään ole sama asia! :( Mitäköhän pieni mies oikein mielessään tästä menosta miettii?!!?

Ai, niin ja Mamitzulle kiitokset sappisaippua-vinkistä. Se todellakin tepsii jopa porkkana- ja mustikkatahroihin. :eek:
 
joo olin tosisani hyppykiikuista ym, en ikinä laittais 5kk :eek: .mutta ei mulle toisten tekemiset kuulu.. =) taitaa olla sitten eri hyppykiikusta kyse kun meillä... siihen ei ainakaan suositella alle 8kk. tää ollut meillä kyl 5v..
allergiasta tarkoitin KESKIMMÄISELLÄ olevan kyseisiä oireita,ei vauvalla, hän on siis 1v8kk.. en oikein ymmärrä muutakaan syytä jatkuvaan kipeenä olemiseen..? :'(
ollut jotenkin raskas pvä. onko hormonit viäkin sekasin,on kai, kun imetystä enää ihan vähän?? jos miehenkanssa riitaa, otan sen jotenkin NIIIIIIIIIIIN raskaasti ja taas vkonpäästä mietin et mitä ihmettä, mistä se riita alko ees jne..
huomasin juu mesessä pari uutta,kiva!
 

Yhteistyössä