*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Alkuperäinen kirjoittaja Martza:
joo olin tosisani hyppykiikuista ym, en ikinä laittais 5kk :eek: .mutta ei mulle toisten tekemiset kuulu.. =) taitaa olla sitten eri hyppykiikusta kyse kun meillä... siihen ei ainakaan suositella alle 8kk. tää ollut meillä kyl 5v..
Ehkä olisi hyvä ottaa asioista selvää ennen "tuomiota".. :whistle:
Meillä tämä:

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=45&valikoimaid=7
 
Huomenii.
Tais nyt käydä nii et tää äippä ei piäse mihkää konserttii ke :/
Ei huoli jäbä pulloo ja rauhottuu vain tissille jos keske unii herää itkemään. No voinha mie sit ens vuon mennä Jarii kuuntelee ja KATTOMAA jos niiksee tulee :whistle:

Huomen ois 5kk nla...saa vihdoin mittoi ku miust tuntuu et toi vaa pienenee tai vaipat suurenee :eek:
Ehkä tää sitä vilkast mielikuvitust vaa :D
 
Huomenta |O
Pieni varoituksen sananen, älkää tehkö lapsia tuommoisten ukkojen kanssa |O
Kitisee vaan kun on "joutunut" yöllä heräämään kesken unien kun lapsi huutaa kipujaan :headwall:

Anteeksi,nyt en kykene parempaan ulosantiin :headwall: *ketuttaa suuresti*
 
Pulauttelusta: No, välillä äiti ja lapsi käyttää sitä samaa parfyymiä. Meillä tungetaan se nyrkki aina sinne kurkkuun,että puklut lentää...Leikkimattoa sais joka päivä olla pesemässä. Aamuisin varsinkin lentää,kun toinen hotkii aina aamumaitonsa. Onneks sen pitäis tasaantua,ku mitä enemmän kiinteitä rupeavat syömään.

Hoitovapaasta: Tarkoitus olis,että voisin vielä ens kesän kotona,kun en alle 1-v haluis laittaa päiväkotiin. Paperilla mekin pärjättäis,mutta käytäntö kans pelottaa. Esikoisen kanssa oli kans aika tiukkaa ja nyt on kuitenkin menot kasvaneet. Aika näyttää, töihin onneks pääsee palaamaan viikon varoitusajalla. Riippuu myös siitä,että mihin oon menossa töihin, tarkoitus olis löytää uus duuni, mutta ans öögaa ny.

Noista hyppykiikkujen, kävelytuolien yms. suosituksista...niissä kannattaa käyttää ihan tervettä maalaisjärkeä. Jos lapsi on jäntevä ja motorisesti hyvin kehittynyt, voi sen silloin ihan hyvin laittaa hyppykiikkuun,ku eihän siinä nyt kauaa kerrallaan olla. Samoin istuttamisen kanssa, kävelytuolissa ny tietysti tulee se pituus,että yltääkö jalat maahan, tosin sekään ei haittaa siinä istumista, meidän esikoinen liikku "hyppimällä" sen kanssa eteenpäin - tosin se aina riehaantui sen kanssa niin,että piti laittaa tuoli vähäks aikaa pois käytöstä. Reilu vuoden vanhalle olis sitä paitsi vaikea löytää edes leluja,kun kaikessa on ei alle 3-vuotiaalle,jopa pehmoleluissa. Niissä olen aina katsonu, ettei vaan ole irtoavia osia. Eli maalaisjärkeä peliin ja eiköhän jokainen meistä tiedä itse milloin vauva on tarpeeks jäntevä istumaan tms. ja sehän selvii kokeilemalla ;) . Yksilöitähän nää vauvat on. Tää on siis mun mielipide, en halua neuvoa/tuomita ketään vaan tuoda mielipiteeni julki - jokainen tekee niin kuin tekee ja näkee mikä on parhaaksi lapselle.

 
Hoitovapaalla olin 4 kuukautta eli viime vuoden loppuun ja mies toiset 4 kuukautta kunnes jäinkin taas äitiyslomalle, eli esikoinen ei ole ollut vielä päivähoidossa.
Nyt olisi tarkoitus olla 2010 syksyyn kotona mutta ei hyvältä näytä kun ei saa säästettyä.. :snotty:
Meistä minulla on paremmat tulot joten yksin miehen (kaupungin hommissa) tuloilla ei pärjätä. Ja asuntolainaa on.. se tuki on niin pieni, kuntalisineen, ettei sillä maksa pakollisia menojakaan... viimeksi hoitovapaalla käytin luottokortin nollille (5000 ? raja) ja sitä on nyt tarkoitus paikata että on vähintään tuo 5000 ? käytössä ja lisääkin saisi olla.
Että taloustilanne on kyllä reippaasti pakkasella verrattuna aikaan ennen muksuja kun muutaman sadan euron ylimääräiset menot tuntuneet missään, nyt saa laskeskella kuukausibudjetin tarkkaan.
Mutta tottakai kannattaa jäädä kotiin.. kerran ne vain näin pieniä ovat.. =)
Olen näiden kanssa mieluummin kotosalla PA:na kun töissä.. siellä ehtii olla vielä silloinkin kun muksut täysikäisiä.. :kieh:

Noissa hyppykiikuissa, kävelytuolissa yms. on muuten mukana ihan käyttöohjeetkin.. ;) Että jos ei maalaisjärki riitä..
 
Nii se v-loppu taas hurahti!

Kaikille Sairastelijoille tasapuolisesti: Pikaista paranemista! :hug:
Ja Martza: met oomma lapista =)
Niin ja viel siitä kotiavusta Rebel: Jollen aivan väärin näitä hommia muista, niin kunnalla taitaa olla velvollisuus järjestää maksutonta koti apua sun kaltasissa tilanteissa. Jos vain jaksat nii kannattaa ottaa selvää!

Joululahja asiaa: Ollaan ostettu ny tytölle vähä vaatetta ja yks isompi lelu ja syöttötuoli. Tulee varmaan viel jotain shoppailtua, musta on niiiiiin ihana laittaa tytölle kaikkee! :heart: :heart:

Noista istuttamis-seisottamis-kävelyttämis yms jutuista: Eilen just käytii kyläs, siel 5 kk vauva: hää istu syöttötuolissa (tyynyil topattuna tosin) ja kävelytuolissa aivan vaivattoman näkösenä. Ei vaikuttanu kärsivän yhtään, ja tosi jämäkästi istuiki. Eli reilu pari viikkoo vanhempi kuin Eerica. Noh, meillä Eerica taas: en vois tosiaan kuvitellakkaan laittavani häntä viel istuu yhtään mihinkään vempaimeen, sylis annan istuu pieniä aikoja. Yksinkertaisesti siitä syystä, ettei tytöllä vielä itsellään rahkeet riitä: Opetushan oli siis että yksilöitä ollaan jo vauvasta asti! =)
Vaik Eerica tosin viikonloppuna veti ittensä istuu ja oli muuten melkoisen vitsin näkönen!! Eli oli matkarattais siten että selkänoja oli kallistettu puolistuvaan asentoon, tyttö punnersi ylös ja nappas siitä eessä olevasta "tangosta" kii ja veti ittensä aivan istuun ja kuikki sieltä! Oli aivan uskomattoman hassun näköstä ko noin ääpättömän pien muka niin terävänä istua pöjötti siin! :LOL: (vähän vaikee kuvata tapahtunutta mut kuiten.. :ashamed: )

Sit hoitovapaalle jäänti riippuu nyt aivan ukon töistä, sil sillo aikoinaa jatkettii tän vuoden loppuun sopimusta, nyt tän h*elvetin talous tilanteen vuoks melko epätöd. näköstä että vakinaistettas (isolla tehtaalla ei ole nähkääs vara |O |O ) Jos ei jatku, niin pitää lähtee itellä jo tammikuus osittain ainaki töihin.. :'(
Mut onhan se kotihoidon tuki kyl nii huono! Tääl ei saa enää ees kuntalisää kuulemma..

Tuli tuosta Rebelin sylittely ongelmasta mieleen: Joko muilla vaavit osaa tahtoa syliin (siis muuten kuin itkemällä =) )

Meil Eerica osaa ojentaa kätensä syliin tahtomisen merkiksi :heart:

Toukkalat

Ai niin! on muuten pitänyt sanomani että meil koti koneella mesen käyttö kielto (ollu jo jonki aikaa) joku virus onkelma.. :(
 
joo OLEN PAHOILLANI jos jonkumielestä sanoin pahasti kiikuista,ei ollut tarkotus. meiän kiikku on ovenpäälle kiinnitettävä juttu,teillä vissiin kävelytuoli/sitterityylinen, en ehi kattoo nyt. tulin tänne vaan kertoon miten KAMALA OLO JA PELKO NYT ON!! neuvolanjälkeen.. pituudet ym ok tällä krt ja pojal kaikki jees muuten MUTTA AUKILE mennyt/menossa umpeen, muuta en tiä. entiä miks,mistä johtuu,en mitään. olen alusta asti sanonut et mielestäni pojan pää omituisen muotoinen, otsa kovin iso/voimakas. huomenna ultrataan,jos nyt jotain näkee sillä. entiä mutta jos mun lapselle tapahtuu jotain,mä en selviä siitä. :'( :'( :'( :'(
 
kiitti.täytyy sanoa et ei oo ikinä pelottanut näin. tulee ihan keskenmenosuru mieleen kun ei kuulunutkaan sydämen lyöntejä. ja nyt saanut kolmannen pienen joka viä on ilonen ja hyväntuulinen ja jos sillä on jotain niin pelkään että sekoon totaalisesti. tiän et pitäs varmaan olla ajattelematta viä liikaa mutta vaikeeta. ajattelen ihan kokoajan. helvetin helvetti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Martza:
kiitti.täytyy sanoa et ei oo ikinä pelottanut näin. tulee ihan keskenmenosuru mieleen kun ei kuulunutkaan sydämen lyöntejä. ja nyt saanut kolmannen pienen joka viä on ilonen ja hyväntuulinen ja jos sillä on jotain niin pelkään että sekoon totaalisesti. tiän et pitäs varmaan olla ajattelematta viä liikaa mutta vaikeeta. ajattelen ihan kokoajan. helvetin helvetti.
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Koita olla ajattelematta pahinta (varmasti vaikeaa), hyvä, että tutkitaan ja selvitetään, jos vaikka (toivottavasti!) selviätte pelkällä säikähdyksellä :hug:

 
Martza iso :hug:
Hyvä että huomattiin ajoissa ja tosiaan nykyäänhän pystytään jopa aukasemaan aukileet uudestaan.Tiedän, ettei se tällä hetkellä hirveesti lohduta tai vähennä pelkoa, kun omasta lapsesta on kyse,niin sitä vaan toivoo että kaikki menis hyvin ja kaikelta ylimääräseltä säästyis :hug:
 
Ja sitten vielä ne omat neuvolakuulumiset:
7400g/67cm pipo 43,5 (periny äitinsä ison pään :whistle: )
(eli ilmeisesti runsaasta pulauttelusta huolimatta jotain jää sisäänkin, kun noin hyvin kasvaa)

"Kasvaa hienosti. Pitkä tyttö. Saa rintamaitoa ja hiukan soseita. Kehittyy hyvin. Pyörien menee eteen päin. Nauraa ääneen. Kiljahtelee.Pentavac II "

Ja mua soitettiin töihin... Enpä ihan vielä taida lähteä kuitenkaan.
 
rebel Mäkin olen syönyt aikoinani tuota tramalia ja sen kaltaisia lääkkeitä. Ovat muuten melkoisia huumeita. Kerran söin yhtäaikaa sirdalutia ja tramalia ja sehän vasta pökkyrään mut veti! Kaikki keikkui ja ympärillä humisi. Kävelin hoiperrellen ja olo oli kauhea. Menin lääkäriin ja luulivat että olin käyttänyt huumeita. Tehtiin kaikki maholliset kokeet ja kuvaukset ja myöhemmin selvisi että mun ei kärsi syödä niitä yhtäaikaa. Nykyään syön banacodia koska se on ainut voimakas lääke (pitäisi olla voimakas mut niitä saa vetää monta kerralla et jotain vaikuttaa) jota saa imettäessä ja raskaana syödä. (en ole raskaana mut se voisi olla mahdollista kun ehkäisyä ei ole)

Martza: Kaverin vauvalla oli aikoinaan samallainen tapaus. Aukile oli melkein kokonaan ummessa. sanottiin että jos kallon luut ovat umpeutumassa niin ne operoidaa jotenki erilleen. Kaveri oli surun murtama ja luonnollisesti pelkäsi tilannetta kauheasti. Pää kuvattiin ja sille ei tarvinukkaan tehdä mittän. Poika kasvanut (myös pää!!) ja kehittynyt normaalisti.
Yritä olla ajattelematta tilannetta. Nykyään puututaan niin helposti kaikkeen. Hyvä toisaalta mut toisaalta tieto/ luulo lisää tuskaa.
Voimia. :hug:
 
Martza: toivottovasti selviätte säikähdyksellä tuosta

Itse olen joutunut olkapään takia syömään kolmiolääkkeitä vaikkei niistäkään ole aina apua ollut ja esikoisen synnyttyä annettiin mieluummin Tramalia kuin Panacodia.
Tuosta Panacodin sisältämästä kodeiinista imetettävä vauva voi saada kuulemma morfiinin yliannostuksen kodeiinin muuttuessa äidin elimistössä morfiiniksi. Ja tuota kodeiinia on joissain yskänlääkkeissäkin.
 
Siis voi luoja miten toi ukko voi ottaa näin kupoliin :headwall:
Nyt se keksi uuden harrastuksen, kaiken muun hyvän lisäksi |O
Missä on ne mun harrastukset ja kavereiden näkemiset (muuallakin kuin kotosalla)
ja ja ja :ashamed: Mut mä en kestä tommosta "draamakuningatarta" |O

Ootte kyllä mun ystäviä mutta se että saan nauraa ja nauttia kavereista in real life, piristäis kummasti ;)

Niin ja vielä tuosta ukosta sen verran että kaikki harrastukset on sallittuja paitsi tuo mitä nyt meni tekemään |O MÄ VIHAAN ASEITA!!! Ja kerroin sen sille mutta viis veisasi |O
URPÅ!
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
mulle lääkäri sanoi et banacodia voi ottaa kolme päivässä jos imettää. Ennen raskautta sai ottaa kuusi päivässä.
Tuo on varmaan pienin mahdollinen vuorokausiannos.. ajattelin vain mainita kun noita lääkäreitäkin on moneen junaan.. ollessani viikolla 38 lääkäri kysyi viikkoja ja tutki hetken ja perään kysyi tarviinko lääkärintodistuksen työpaikalle.. :headwall:
Viime viikolla yksi lääkäri oli määräämässä minulle tuota Panacodia kun sormi murtui mutta toinen lääkäri joka oli samassa huoneessa ja kuuli että imetän, muutti sen 600 mg:n Buranaksi.
Tuossa vielä tuosta kodeiinista tietoja..

Kodeiini: Kodeiini erittyy äidinmaitoon. Normaaleissa tapauksissa lapseen kohdistuva riski on epätodennäköinen käytettäessä terapeuttisia annoksia. Kuitenkin aktiivisten metaboliittien, kuten morfiinin muodostumisessa kodeiinista on laajaa yksilöllistä vaihtelua (ks. myös kohta 4.4). Imeväisellä on raportoitu kuolemaanjohtanut morfiinimyrkytys tapauksessa, jossa äiti oli terapeuttisia annoksia kodeiinia saanut ultranopea metaboloija. Imettävien äitien tulisi sen takia käyttää pienintä mahdollista kodeiiniannosta ja heitä tulisi opastaa tarkkailemaan lasta huolellisesti mahdollisten morfiinin yliannostusoireiden (kuten uneliaisuus, pienet pupillit, imemisvaikeudet, velttous ja hengitysvaikeudet) takia ja ottaa yhteyttä lääkäriin, jos epäilee morfiinimyrkytystä. Imettäville äideille ei suositella Panacodin pitkäaikaista käyttöä.
 

Yhteistyössä