*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Ei kelvannu jäbälle taaskaa pullo edes sylikummin sylissä...joten iltapalaksi riisihiutalepuuroo luumusoseella ja lasisita hörpittiin tuttelii. Ihan jotta tottus makuun,sen jälkeen sitte viel tissii ja nyt nukkuu :heart:
Mä kans aattelin alkaa vähitellen opettamaan mukista hörppimistä. Meinaan ohittaa nuo nokkamukit kokonaan. Ihaillen kun olen katsonut siskonpojan sujuvaa mukin hallintaa :D
 
Mä sitten inhoon tätä elisan mokkulaa.. vähän väliä menee netti tilttiin!! :| |O

Joululahjoista ootte jutellu. Mä meinasin ostaa Rasmukselle lahjaksi jotain Fisher-Pricen tai Brion juttuja ja sit ihan vaatteita. No eipä nää tän ikäiset varmastikaan vielä viis veisais muista kuin lahjapapereista, mutta täytyyhän siellä paperin sisällä jotain ollakin. Saahan tuo poika sit hypistellä niitä papereita ihan sielunsa kyllyydestä + tietysti vissiin maistella. :p
Ukon lahjasta ei oo pienintäkään hajua. Tai no uuden kameran voisin sille ostaa,mut mulla taitaa olla sen kameran suhteen enemmänki oma lehmä ojassa. Haluaisin meille meinaa jonku digijärkkärin!

Ei sitten päästy hautuumaalle tänään viemään kynttilää. Oltiin Rasmuksen kanssa tossa meijän pihalla kävelemässä,kun mun ristiselästä kuulu "poks" enkä päässy enää askeltakaan eteenpäin. Sattu aivan järjettömästi, en muista että synnytyskään olisi ollut niin hirveetä. Mä vaan seisoin vammaisen näköisenä pihassa ja itkin. Rasmus huusi vaunuissa ja en pystyny edes vaunuja heijaamaan saati ottaa poikaa vaunuista syliin. Sain soitettua miehelle,joka oli turnauksessa mut onneks niillä oli just tauko et sain sen kiinni. Tuli sit kotiin ja soitti apujoukkoja tänne paikalle(sen piti mennä pelaa viel yks peli), kun tällä hetkellä pitää omaa poikaani edes kunnolla sylissä... ihan hirveetä. :'( Pääsin sentään omin voimin takasin kotiin hissukseen, mutta siinä 20 m:n matkassa meni varmaan 10min. Rasmuskin ehti nukahtaa siinä välissä ja sain sen sit työnnettyä partsille jatkaa unia. En kyl tajuu miten selviin ens viikosta, kun en voi kantaa tai nostaa tuota lasta syliin. Mieskään ei voi jäädä kotiin (kun ei se vois jäädä omankaan sairautensa vuoksi kotiin tällä hetkellä) ja kaikki sukulaiset on kiinni töissään. Voi olla, että meillä on asiat todella surkeesti ens viikolla, kun tiedän kokemuksesta, että tätä podetaan ainakin keskiviikkoon asti,tod.näk. koko viikko. :(
 
ikionnellinen
Auts Rebel :eek: :eek: :eek: :eek: :hug:

Joululahjoista joku lelu ja sit varmaan vaatetta myöskin. Mummulta Martta sai jo etukäteislahjan vaunuihi sellasen lampaantaljan, ihanan pehmea :saint: Vaikkei se joulu viel oo niin veikkaan että Martta saa kyllä riittävästi lahjoi muualtaki, niin meiltä saa aika kohtuudella. Kun on noita "lahjottavia" jouluna sen verran, katotaan miten rahat riittää, ärsyttää kun aina saa olla tarkkana joka sentin kanssa :/

MIes pihajuhlissa vieläkin, koskahan mahtaa tulla sisälle. No kävi se tossa puol tuntii sit hakees jääkaapista toisen siiderin. Martta on jo unten mailla, tosi nopeesti taas simahti (omaan sänkyyn!!! :D :D :D ). Ja mä kökin täs koneella limpsan ja kakkupalan kera, aaaah :p
 
JJJJJJJJJJJJJJJJJJEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Meillä syötiin pullosta vellivä, poika sai itsekseen sängyssä kellivä, mopilea katsellen, HEI!

Joo.... elikkä sama suomeksi :D Leevi söi suostui tänään ensimmäistä kertaa pullovellille, tai vellille ylipäätään! Pulloa on nyt saanut harjoitella vajaa viikon verran ja ihan pari päivää sitten tosiaan keksin että täähän osaa pitää siitä itse kiinni. Juomana siis ollut vesi, joka onkin poitsun mielestä tosi nannaa.
Noh. Tänään sitten iltakylvyn jälkeen Leevi olikin jo selvästi nälissään, yökkäriä päälle, vaippa ja pullo suuhun. Siinä tää olla möllöttää mobilea katsellen, aivan fantastista!
En nyt siis jättänyt sänkyyn yksin, kun eihän noista voi tietää, tarttuuko kurkkuun, tms, mutta kuitenkin, tosi loistohomma!

Mitähän vielä... kovasti koitetaan ryömiä, tuotetaan uutta mielenkiintoista, "yskämäistä" puhetta... siis toi poika kasvaa silmissä! Ihan kamalaa, minun pieni vauvani... :'(
Mutta samalla niin ihanaa, kohta saa juosta jo perässä.

Rebel : :hug: Ai kauhee, toi kuulostaa ihan hirveeltä... miulla on silleen et jos astuu jotenkin "harhaan", varsinkin jos sattuu joku kynnys kohdalle (onnistuu kyllä ilmankin) niin tuntuu että alaselkä luiskahtaa pois paikoiltaa, tää siis synnytyksen veroja, ja koskee muuten aivan sairaasti! Toivottavasti saat selkäsi kuntoon. Miulla on yliliikkuvat nivelet, pitäis hankkia ympärille, mutta... :D Noh, vaivalloista moinen.

Meillä löytyy tuo kävelytuoli jo valmiina kun pikkurahalla jostain saatiin mutta en ehkä menisi Leeviä siihen laittamaan... siis en koe että olisi mitään tarvetta, ainakaan vielä. toinenhan vasta opettelee ryömimään. Kyllä saa äidin ja isin sylissä topsuttaa vielä toistaiseksi ihan tarpeeksi jalkojaan, meidän pieni Happy Feet :heart:

Piti ihan napata kuva tuosta pullon nassuttamisesta, joten epäilijät; vaviskaa! :

Mamin pieni :heart:
 
Iltaa B)
Kamalaa kun ukko yövuorossa ja mä kotona pätkiskakun kanssa :p :ashamed:
Mä oon lihonu ainakin viiiiiskiloo ku piti laihduttaa se 13kiloo :headwall:

Kannatti täällä käydä jupisemassa tuosta meitin syömisestä, tänään se meni ensin näin

Ja sitten hedelmä soseet menikin jo suurin osa suuhun :D

Tässä meidän uusin harrastus...

Liukkaalla puulattialla kuopsuttaminen veikan perässä, toinen tosin ei vielä pääse liikkeelle mutta yritys sitäkin kovempi. Samuel saa myös parhaimmat naurut likasta irti, pelkästään tulemalla viereen :D :heart:

Nyt laatuaikaa siskon kanssa, jonka virallinen huoltaja olen tästä päivästä lähtien :heart:
Huomiseen :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Olikos Elppa sulla rentouttava ilta eilen?
Oli, kiitos kysymästä! :) Kiva oli syödä tortilloja, juoda olut ja turista mukavia. Pyörähdettiin yhdellä rokkibaarissakin (kaveri on sinkku eläinlääkäri, haettiin silmänruokaa jälkiruuaksi ;)) Kotoa olin poissa 19-00, ja mies oli ihan ihmeissään että "mitä sä jo kotona teet?" :D

Syöttötuoleista- apua, mä ajattelin että meillä mennään syöttötuoliin vasta kun opitaan lattialla istumaan, enkä ole moista edes harjoittanut, askel kerrallaan. Sitterissä tai reisien päällä (jalat sohvapöydän reunalla, jätkä naama muhun päin löhöilee reisiä vasten ja jalat roikuu..). Ehkä me ollaan vaan vähän hitaita ;)
 
Joo, no päivystyksessä on sit käyty. Mulla on lannerangan alin nikama jotenkin vääntyny ja ne olis halunnu pitää mut yön yli osastolla,mut ymmärsivät, että halusin tulla kotiin yöksi Rasmuksen takia. Aamulla pitää mennä sit Töölön sairaalaan lisätutkimuksiin (magneettikuvaus), sillä ehdolla pääsin sieltä yöksi kotiin, että meen heti aamusta sinne. Ja jos yön aikana vointi huononee, niin ambulanssilla Töölöön. Ei sen mitään noin vakavaa pitäny olla!! :'( :eek: :ashamed: :( Anteeks, en nyt kykene muuhun kommentointiin teijän kaa tänä iltana,mut oli pakko tulla kertoo mitä se poksahdus tiesi. Palailen huomenna kertomaan huomisen tutkimustulokset. :(
 
Koko ajan tuo on kipeä ja joka asennossa. Ne laitto siellä päivystyksessä mulle kaksi kipupiikkiä, mut en tunne niidenkään juuri auttaneen asiaa. :( Miks tällasta piti sattua? Mä kun ihan vaan tasasella työnsin Rasmusta, mitään venkoilematta... hel**tti! :(
 
Tiivari- ihania kuvia! Sofia on niin kaunis :heart: Mä tahdon löytää meidän kameran piuhan, grr...!!

Tänään lähdetään aamupäivästä kävelemään Helsingin Kivikossa järjestettävälle MLL:n lastentarvike- kirpputorille. Toivottavasti löytyy se toppapuku, hävisin huutonetissä huutoni :( Olis ollut ihana musta toppapuku kokoa 74cm, turkoosi sisältä ja valkoinen karvareunus hupussa. *pihi*

Hyvää sunnuntaita kaikille! Meillä eilen hävittiin Liverpoolin kauden ensimmäinen peli, mies nautti ketutukseen kotona muutaman viskin, ja tuli myöhemmin nukkumaan.. Antaa sen rauhassa vielä haista tuolla, poju ja minä katsellaan Turtleseita :D
 
Huomenta päivää!
Meillä on herätty esikoisen kanssa jo pual5 :kieh: Mä pääsin nukkumaankin vasta pual2 :headwall:
Pikkunen oli räkäinen yöllä enimmäkseen ja nyt ei ollenkaan, esikoinen kun yöllä heräs ni huus täyttä kurkkua että korvaan sattuu |O :kieh: :'( :(
Nyt hän lähtee terppariin korvat tarkastamaan ja jos ei löydy korvista vikaa niin sitten on hampaassa reikä! |O
Meillä oli eilen illalla kamala huutorulijanssi likan säestämänä kun meni neidin mielestä liian myöhään hänen nukutus :headwall: 19.00 likka alotti huutaan vaikka nukutusaika on 19.30--- mutta toinen ei malttanut nukkua kun 2krt päikkärit päivällä :(

rebel :'( :hug: *peukut pystyssä*

Tiivari Mahottoman söpö pari! :heart:

Pakkastakin meinaa pihalla olla -2.2 :xmas: *lisää takkaan puita*
 
Huomenta!

Hehkutan silläkin uhalla, ettei tätä ihmettä koeta taas aikoihin, mutta meillä nukuttiin heräämättä 21.30-07.45 :eek: Ensimmäinen katkeamaton yö vissiin kahdeksaan kuukauteen!!! Ei edes maitoa valunut (siihenhän yöllä herään yleensä jo ennen ku laps herää ), saunassa oltiin illalla taas lämpöä ottamassa, sekö se on meidän sikeäunisuuden salaisuus, mene ja tiedä....Nyt on kuitenkin ihanan levänny ja energinen olo. Meillä on "tyttöjen päivä", kun vanhin poika on kaverillaan yökylässä ja nuorempi poika läks isänsä kans metälle... mitähän kivaa keksittäs tyttöporukalla???

Tosi söpöjä kuvia on taas täällä! Tuo Tiivarin sessekin :heart: Varmaan joskus ollut puhettakin, mutten edes muistanut, että teillä on koiruus... Ja lapsia nyt ei tarvii edes kehua, kaikkihan sen näkee, että sulosia ovat!!!

Ammu ja Milla 5kk 1 päivä =)
 
rebelille vielä :hug: :hug: :hug: En nyt muista, missä päin maata asutte, mut olisko kunnan/kaupungin toimesta mahdollisuus saada kodinhoitajaa tai vastaavaa auttamaan kotona? (Pääkaupunkiseudulla siis, uudelleen kun luin, niin sijoitin jo jopa Töölön kartalle :ashamed: )Kortillahan ne taitaa olla, mut kun tää on tämmönen hätätapaus?? Kai niitä kodinhoitajia kaupungissakin on....

Niin... ja missä on Velv?! Mulla on jo ikävä... :wave:
 
rebel- http://www.mll.fi/perheille/lastenhoito/valitys/uusimaa/ - jos maanantaina ottaisit yhteyttä. Ystävällä, jolla 25.6. syntynyt tyttö, on hyviä kokemuksia. On vienyt tytön esim. vaunulenkille 2-4h jne. kun oli tällä viikolla muutto, ja tyttö niin aktiivinen, ettei pakattua saanut. Tsemppiä!! :hug:
 
Melodi: Meillä ainakin tulee nimenomaan tosta kuolasta ihottumaa poskiin ja kaulaan. Se on niin voimakasta,että posket helottaa ihan punaisina koko ajan. Nyt on alkanu ikenet alhaalla pullottamaan eli ekat hampaat tuloillaan.

Noista fyssareiden kieltämistä jutuista...Meiän juniorin kummitäti on fyssari ja se sanoi,että kaikissa noissa saa lasta pitää, kunhan kiinnittää huomiota asentoihin ja siihen,ettei niissä tuntikausia olla.

Alkoholista raskaudenaikana, taisin juoda peräti kaksi olutta. Jos sitäkään.

Joululahjoista...hm...ei oo vielä mitään hajua, esikoiselta kun on kaikki vempeleet ja vaatteet tallessa niin ei sinänsä ole hirveesti mitään erikoista tarvetta. Matkasängylle tosin ainakin olis tarvetta, mutta mietitään vielä...Onneks junnu ei hirveesti vielä joulusta ymmärrä, kun noi esikon lahjalistat on jo aika massiivisia.

Rebel: :hug:

 
Melodi En tiedä noista voiteista mut kokeile ensin ihan vaan perusvoidetta (ellet oo jo kokeillu) ja yritä pitää kuivana se kaulanalus. Osta tai ompele muutamia ruokalappuja tai sellaisia pieniä kolmio liinoja ja pidä niitä rinnuksessa. Ne on helppo vaihtaa kun ne kastuu. Ei siis tarvi välttis edes pestä (jos ei kovin puklissa) eikä bodia riisua joka kerta...

Emma ei enää juurikaan pysy selällään ja mahallaan puklaileen ihan jatkuvasti. Rasittavaa!!
Johtuukohan tuo asennosta...

Puklaillaanko muilla enemmän vatsallaan ollessa?

Rebel: Ei muuta kun tsemppiä! Parantuminen voi kestää kauan! Vomia! Tiedän tunteesi ja jotenki osaan asettua asemaasi...
Mullakin nimittäin selkä välillä sanoo pahasti poks!! Olen ollu selkä vikainen jo ainakin seitsemän vuotta! Pullistumia ja kulumia löytyy joka lähtöön. Onneksi vielä Emman aikana ei ole pahasti mennyt jumiin. Koputan puuta ja kovasti!!

Uskokaa tai älkää.....
Emma nukahti eilen itekseen omaan sänkyyn!!
Nukahti pullolle syliin ja siirrettäessä heräsi. Vartin ölisi sängysssän ja pari kertaa jouduin laittamaan tutin takaisin suuhun mut sitten simahti itekseen. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Tosi söpöjä kuvia on taas täällä! Tuo Tiivarin sessekin :heart:
Hih! Se onkin Jesse :D Taitaa olla nimensä näköinen :LOL:

Vau, oon kade Ammu teidän pitkästä yöstä! Varmaan ihana tunne, kun ei tarvitse nousta yöllä sängystä. Meillä on vakiintunut nyt yhden syötön linja. Eli klo 2-3 aikaan syödään, ja sitten jatketaan unia klo 9 asti. Kuka kirjaviisas väitti, että vauvan ensimmäinen unipätkä on AINA se pisin... :whistle:

Ei oo todellista! :eek: Mä just tunti sitten mietin suihkussa, että mitäköhän Velville ja Suville kuuluu, kun ei oo näkynyt. Näköjään pyörii juuri samoissa aatoksissa Ammukin.

Toi Rebelin tilanne on kyllä tosi kurja! Olet mielessä :hug: Ja pakko kai sitä apua on jostain saada. Onko miehellesi siis ihan mahdottomuus jäädä pois töistä?

Mamizulle super :hug:

Ihanaa sunnuntaita kaikille - kaikesta huolimatta! :wave:
 
Rebel :hug: Tosi ikävä tilanne :( Toivottavasti saat apuja!

Alkoholista en juonut raskauden aikana enkä juo muutenkaan :D

Vauvan joululahjat ne on meillä olleet tykättyjä ne Lego Primot tai babyt (millon milläkin nimellä kulkeneet), mutta en tiedä tehdäänkö niitä enää ollenkaan :/ Ja omani tietty myin poies aikoinaan :headwall: Joten en tiedä... vaatteita meinaan hamstrata sitten joulun jälkeen alesta. Mummoilta voisi pyytää rahaa turvaistuimeen, senkin ostaminen on edessä sitten ensi vuoden puolella... Mutta kai sitä Taaville jonkun lelun voisi laittaa kuitenkin :)

Mamitzu meillä kans Taavi nauraa rätkättää noille isommille ihan hulluna varsinkin iltaisin :heart:

Voih, meidän ukkeli on huomenna jo 5kk! :eek: :heart:
 

Yhteistyössä