*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Tuohon Ammun pähkäilyyn sanoisin et ei kai sinun tarvi sanoa mitään ja jos tahot sanoa ni sanot. Minusta on aika jännä että moni sensuroi hirveästi sanomisiaan tai miettii mitä uskaltaa sanoa ja millä sanoilla ettei vaan joku ota nokkiinsa, ei kai sille mitään mahda jos joskus joku ottaakin. Pui sitä vaikka sitten YV:llä jos tuntee tulleensa loukatuksi. Ja minä ainakin otan neuvoista vaarin ,ellei ne jollain lailla sodi mun perusideologiaa tai muuta vastaan, jos joku joka tämän vaikka nyt neljättä kertaa, niin kuin Ammu, käy läpi ja tarjoaa omalta kokemuspohjalta kumpuavaa näkemystään. Tulinkohan ymmärretyksi lausehirviöilläni...? :D
 
olipa txtiä.. eikä taas ehi kirj kun jossikka heräs tietenki het!!! mutt KIITTI MAMITZU PÄTKISKAKKU OHJEESTA!! just oon kyl sanonut et kun meiän saran synttäri syömiset on syöty ni paussia..... muuuutta totahan on PAKKO kokeilla!!! :eek:
:hug: kans kaikille tarvitseville.. meidän pojan (aukilejuttu) aika polille on 1.12 että viä saadaa oottaa...tosi inhottavaa..
ammu tiän tuntees,väliin tuntuu samalta.. hyvähän se on sanoa mielipiteensä eikä musta saisi heti ottaa itteensä, jokaisella on omat mielip. mullakin on noista hyppykiikuista ym edelleen se, etten misää nimes tän ikästä vauvaa laittaisi.....silti muut saa laittaa munpuolesta vapaasti =) . musta vaan tuntuu ainaki omal kohal et selkähän tolla lyssähtäis kun sellaseen laittas!! mä laitan kun istuu jämäkästi ja luultavasti vasta ku nousee tukea vasten.. sama syöttötuolinkanssa... kyllähän ne kiikkuun ehtii..
ursulta piti kysyä kun teil noita elukoita et miten ne ja muksut menee keskenää? koirat sisällä vissiin ym?? must on tullut kauhea nipo(??) kun en jaksas noita koiran karvoja, hiekkaa,roskaa ja paskaa sisällä yhtää enää!!!!!!!!!!!!!!!! pitäisin koirat vallan ulkona ja yöks sisälle mut miehenkaa vähä eri näkemys....... :kieh: ennen lapsia koirat ym oli mulle ihan eri merkityksellisiä mut nyt.... hohhoijaa... tykkään niistä, ja lenkkeillä mut ne itekin on mielellää ulkona ni miksei siä siis vaa... noni se siitä... palataan taas!
 
Ammu
En meses vissii sanont mitää kummost tuohon siun ulkopuolis oloon...joten nyt tää kuuluisa :hug:
Ei miust tääl tarviiskaa olla mitää kummost poikkeavuuden kokemust tai edes huolta...potkaskaa jos oon väärässä :D ...kunhan kerrotaa vaa omii oloi ja vauvan kuulumisii.
Kaikilha meil omanlaiset elämäntilanteet ja niin sen pitääki olla :attn:

En ehkä ymmärtäny sit oikeel taval mitä tarkotit,yritin kuiteki ja tietty sit paasasin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Martza:
ursulta piti kysyä kun teil noita elukoita et miten ne ja muksut menee keskenää? koirat sisällä vissiin ym?? must on tullut kauhea nipo(??) kun en jaksas noita koiran karvoja, hiekkaa,roskaa ja paskaa sisällä yhtää enää!!!!!!!!!!!!!!!! pitäisin koirat vallan ulkona ja yöks sisälle mut miehenkaa vähä eri näkemys....... :kieh: ennen lapsia koirat ym oli mulle ihan eri merkityksellisiä mut nyt.... hohhoijaa... tykkään niistä, ja lenkkeillä mut ne itekin on mielellää ulkona ni miksei siä siis vaa... noni se siitä... palataan taas!
Joo sisäkoiriiha nää on ja sitä roskaa ja paskaa on sekä varsinkin koirankarvoi,mut minkäs sille voi..muuta ku imuroida :D
Meil muksut ja koirat vallan hyvin tulee toimeen...tehty selväks et jos koirat nukkuu tai syö yms nii niiden on saatava tehdä se rauhassa.
En oo sallinu minkäänlaist nykimist tai leikillää kiusausta...noi on mei perheenjäsenii kerta ollaan ne otettu.
 
Tässä käy aina näin: kun poistun hetkeksikin kotoa niin te aktivoidutte. Muuten huhuilen täällä yksin :headwall:

Jaahas, nyt sitten kommentoimaan kaikkea mitä muistan.

Ammu No mä oon hiukka itsekseni ihmetellytkin kun sua ei oo "näkynyt" samaan tahtiin kuin ennen. Mut nyt selvisi sitten syykin. Tosi kurja, että sulla on ulkopuolinen olo. Mä kyllä henk. koht. kaipaan just teidän konkareiden kokemuksia ja mielipiteitä. Itselle kun kaikki on niin ihmeellistä ja uutta, niin on hyvä kun joku sanookin ääneen et: kyllä se siitä. =) En mä ainakaan missään nimessä ota sitä negatiivisena - päinvastoin.

Soseiden pakastamisesta Niitä on pakkanen täynnä, ja siis pilttipurkeissa. Muistakaa vaan, että niitä ei parane täyttää ihan täyteen, jotta pysyvät ehjinä.

Kaikille tarvitseville yhteisesti :hug: :hug: :hug:

Käpyselle super :hug: ja Rypäleelle |O Pelästytit nyt mut ihan kauhun partaalle. Ollaan menossa huomenna just eläinlääkärille meidän kultsiherran kanssa, kun kurkussa tuntuisi olevan jotakin. Kakoo ja rykii... :'( Voi, voi...

Tässä vielä tuoretta kuvaa meidän kääntyilijästä
http://www.aijaa.com/v.php?i=3073835.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=3073848.jpg

Aika vahvasti muuten näyttää, että mimmistä tulisi punatukkainen. Vai valehteleeko kamera??

Oli muuten hiukka hyvä Lauri Tähkän konsertti eilen. Pääsin jopa herran kainaloon ;)
 
Ammu kyllä mä tänne ainakin ihan sillä näitä omia tuntemuksiani valittelen ja Rasmuksen kaikkia juttuja (tekemisiä ja tekemättä jättämisiä) ihmettelen, kun toivoisin saavani teiltä kokeneemmilta jotain vinkkiä tai niitä omia kokemuksia näistä kaikista asioista (olen tietysti myös kiitollinen muiden vastauksista, niitä mitenkään vähättelemättä!!). Musta tämä on niin mahtava paikka, kun täältä voi kaikkea teiltä kysellä ja toivoa, et joku viitsis vastata.
Mutta olen pahoillani, jos sulla on ulkoluolinen olo :hug: . Mutta ymmärrän kyllä, että oot aika eri tilanteessa kuin esim.minä, joka tätä ensimmäistäni täällä vasta ihmettelen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Martza:
hyvähän se on sanoa mielipiteensä eikä musta saisi heti ottaa itteensä, jokaisella on omat mielip. mullakin on noista hyppykiikuista ym edelleen se, etten misää nimes tän ikästä vauvaa laittaisi.....silti muut saa laittaa munpuolesta vapaasti =) . musta vaan tuntuu ainaki omal kohal et selkähän tolla lyssähtäis kun sellaseen laittas!! mä laitan kun istuu jämäkästi ja luultavasti vasta ku nousee tukea vasten.. sama syöttötuolinkanssa... kyllähän ne kiikkuun ehtii..
Kerrotaanpas omakin mielipide uudelleen.. :whistle:
:headwall: :headwall: :headwall: :D
 
ammu täällä kanssa painitaan saman fiiliksen kanssa :(
Tuntuu jotenkin että on pudonnut sopivan matkan päähän porukasta ja sitten on tullut niitä "keskustelukuppikuntia" ( :eek: toi ei kyllä nyt oo mikään sana! ) joissa on samat henkilöt "joka kerta"... Hmm, enkä mä osaa pukea (koskaan) ajatuksiani sanoiksi :(
Noh, jos ymmärsitte edes jotain ni, juu hyvä :D
(onkohan tääkin sit jotain kausiluontoista... :ashamed: )
 
Mulla on välillä ollu samanlainen fiilis kuin Ammulla, kun meilläkään ei "painita" minkäänlaisten ongelmien kanssa. Tosin oon äitiydestä oppinu,että päivä kerrallaan ja katotaan mitä huominen tuo tullessaan. Turha hysterisointi ja käsikirjat pois ja maalaisjärki tilalle. Olin jo esikoisen kanssa hyvin rauhallinen. Sitä olen monesti ihmetelly,kun olen muuten kauhea stressaaja ja hysterisoin kaikkea,mutta lasten kanssa olen osannu elää ns.hetkessä. Jokainen lapsi on yksilö ja ne oppii omassa tahdissaan asiat, joku on lahjakkaampi jossain asiassa ja joku toisessa. Itse olen saanu kokea,että ei sekään välttämättä ole kovin mukavaa ku lapsi on motorisesti hyvin lahjakas ja oppinu kaiken motorisen väh.1kk "etuajassa" ja ei millään halua olla paikallaan, niin noita adhd-vihjailuja...eli mun mielipide on antakaa vauvojen olla vauvoja mahdollisimman pitkään, kyllä ne kääntymiset ja liikkumiset sitten tulee aikanaan ja jos jollekin jotain lisätutkimuksia tulee jostain syystä on hyvä kuitenkin,että tutkitaan niin asialle voidaan tehdä yleensä jotain. Ymmärrän kyllä huolen omasta lapsesta, olenhan itsekin äiti. Yleensä vaan on niin,että äidit hysterisoi liikaa ja sen myötä tulee niitä ongelmia. Ja korostan että tämä on mun mielipidettä ja kivittää saa, jos siltä tuntuu.Tulipas mongerrusta sori...

Ja sitten toisiin asioihin, joku noista elukoista jutteli. Meidän koirasta lähtee aina ihan rutosti tota karvaa ja ei noi kaks kissaakaan ihan karvattomia ole. Meillä on karvoja nurkat täynnä, mutta en silti jaksa ku pari kertaa viikossa imuroida. Se on sitä siedätyshoitoa vaan...
 
Ja lisäys vielä äskeiseen,että itse en halua ketään täällä neuvoa tai tuomita mistään, meillä kaikilla on oma tapamme toimia oman lapsemme parhaaksi. Omia kokemuksia kyllä voin jakaa muillekin,mutta en niitä halua kenellekään tyrkyttää, koska mikä toimii meillä, ei välttämättä toimi muilla.
 
MInä en jostain syystä ole onnistunut laittamaan kuvia tuonne profiiliin vaikka kuinka olen yrittänyt. Ehkä minua ei sitten vain ole tarkoitettu hyviin väleihin tietokoneitten kans, hyvä että tämän palstailun sallii.
Jonku pitäis tulla potkimaan mua persiille ja sormille ettei tulis ostettua/syötyä/leivottua herkkuja, just on raskauskilot lähteny ni sit alan hilaamaan niitä takas |O (just tein kauppalistaa jolle jotenkin kummasti tuli nuita pätkiskakun tarpeita)
Tuuppasin Julian ulos nukkumaan ( se sitten tosiaan oli 24h flunssa) kun se ei nuku kuin puolisen tuntia sisällä mutta ulkona sitte kaks. Ei vaan pariin päivään tohtinut kun tosiaan räkänen oli sen sunnuntai-maanantain.
Tulis jo talvi, minä inhoan tätä märkää ja pimeää... Ja kun ei pääse lenkille ni lihoo vaan tähän penkkiin kiinni... :ashamed: Huomenna alustaville jouluostoksille! Eli kattellaan mahdollisia lahjoja ja ostetaan itselle kaikkea kivaa :LOL:
Haluaisin Julialle Askosta sen keinulampaan! IHANA! ja kallis.... :/

*muoks. älkää ihmiset olko niin herkkänahkaisia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Ja sitten toisiin asioihin, joku noista elukoista jutteli. Meidän koirasta lähtee aina ihan rutosti tota karvaa ja ei noi kaks kissaakaan ihan karvattomia ole. Meillä on karvoja nurkat täynnä, mutta en silti jaksa ku pari kertaa viikossa imuroida. Se on sitä siedätyshoitoa vaan...
Joo...siedätyshoitoo hyvinkii :D
Mie imurroin kerra pväs ja silti karvaa vaik naapureille antaa :LOL:
Just imuroidessain mietin et jos näi siivois ku ei elikoit nii kyl torppa kiiltäs!
 
Itse koen etten kaipaa kenenkään saarnaa (olin eka joka mainitsi hyppykiikusta eikä muut olleet vielä kokeilleet) varsinkaan kun en tässä ensikertalaisena ole..
kun joku kauhistelee jos laitan 5 kk lapseni viideksi minuutiksi hyppykiikkuun jossa suositus 4kk alkaen.. huh huh.

Sehän olisi melkein sama jos minä kauhistelisin jonkun kielenkäyttöä.. että ei kai lasten kuullen puhuta siten miten tänne kirjoitetaan. :|

Pistäkää vaikka hormonien piikkiin.. tai myrskyn jälkimainingeiksi.. :kieh:
 
No joo... ootte te ihania, edelleen. Eikä se nyt niin uutta oo, vaik on vähän pihalla, paremminkin normia, kun poikkeavaa olla vähän "out".

ursu iik, en kestä! Oot ilmeisesti superäiti tosiaan. Siivoot joka päivä, keität, pyykkäät ja nää normaalit, imetät yökaudet ja siitä huolimatta ehdit palstailla, mesettää ja.... huh huh *nostaa hattua*

abloom minä oon puolestani haaveillu tästä siitä asti, kun sen eka kerran näin vauvalehden tilauskupongissa (arpoivat tilaajien kesken), mutta jouluna Milla taitaa olla tuohon liian pieni, jos sitten kesällä synttärilahjaksi

http://www.lastenhuone.fi/catalog/popup_image.php?pID=1645&osCsid=7a5c5a18a2de73df42f52a00d962d83c [b]maamuskalle[/b]peesiä siinä, että lapset on yksilöitä, vaikka onkin jo neljäs niin on eri muotista kun sisaruksensa eli harva se päivä täytyy jotain kummastella kumminkin. Mutta joo... tuskin täältä mihinkään katoan, nyt on vaan kaikkee muutakin, esikoisen luokan joulumyyjäisiä puuhataan ja sellasta, sitä kuuluisaa "oikeaa elämää" :xmas: Enkä osaa ees tummennuksia käyttää, selvä merkki siitä että palstailua on syytä rajottaa :whistle:
 
äää tässä tulee taas se vastaan kun kaikilla on niin eri tahdissa kehittyvät lapsoset, esim muistaakseni ursulaisen (korjaa jos olen väärässä) muksu istuu jo syöttötuolissa kun taas meillä ei tulisi edes tuo hyppykiikku vielä kysymykseen, sen verran huteralta minusta vielä vaikuttaa että taitaisi vaan kellahtaa kallelleen :D
*muok* Ammu vähän on ihana!!! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
ursu iik, en kestä! Oot ilmeisesti superäiti tosiaan. Siivoot joka päivä, keität, pyykkäät ja nää normaalit, imetät yökaudet ja siitä huolimatta ehdit palstailla, mesettää ja.... huh huh *nostaa hattua*

Heiii,en todellakaa oo mitekää super!
Koitan vaa hoitaa asiat ja nää koneilut pitää miut järjissä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja abloom:
äää tässä tulee taas se vastaan kun kaikilla on niin eri tahdissa kehittyvät lapsoset, esim muistaakseni ursulaisen (korjaa jos olen väärässä) muksu istuu jo syöttötuolissa kun taas meillä ei tulisi edes tuo hyppykiikku vielä kysymykseen, sen verran huteralta minusta vielä vaikuttaa että taitaisi vaan kellahtaa kallelleen :D
*muok* Ammu vähän on ihana!!! :D
Totta ja noita härveleitäkin on erilaisia.. =)

Mutta asioiden esittämistapaa voisi toisinaan harkita, ilmaista oman mielipiteensä ilman tuomitsemista ja kauhistelua. :whistle:
 
Mahoton ko tumma letti Mamitzun tyllerölle tullu! "ihq" :D Vai näyttääkö vain kuvassa?

Karvoja ois täälläki! :wave: Vähintään kerran pv:ssä imurointia.. Ja sit kun nää rapakelit viel |O |O Joka päivä saa pestä koiran joka ei tykkää siit pätkääkään..

Ammu ja kumppanit ( :D ): Mieki liittyisin osa-aikaiseksi ulkopuolisten joukkoon kuuluvaksi. Eihä meilkää mitää propleemia oo ollu, perus vauva juttuja, unettomia öitä yms.. Mut oon luonteeltani tosi rauhallinen ja järkeilevä, joten jos nyt tyttö niiskuttaaki öisin tai öhisee (niitä hiton) suosituksia enemmän, nii emmie siitä ala miettii että onko jokin huonosti. Uskon siihen että jos joku ON huonosti, niin huomaan sen kyllä sitten.
Mut itte tykkäänkin perus arjen pyöritys juttuihin liittyviä vinkkejä kattella täältä/kysellä. Ja niihin just teiltä konkareilta parhaat vinkit tuleeki! (ja kiitos muuten kun jaksatte vastailla

Mistä tulikin mieleen että kiitti Rypäleelle ruoan pakastus vinkistä. Oon koittanu saaha jotain logiikkaa tuohon pakastus/sulattelu systeemiin ja sieltähän se tuli!

Toukkalat jälleen =)
 
Mulla ei ainakaan ole intressejä lähteä ketään arvostelemaan siitä, mitä kukin oman lapsensa kanssa kertoo tehneensä. Jatkuvaa harjoitteluahan tämä äitiys on. Jokainen lapsi on yksilö ja oma äiti sen paras asiantuntija. Jos jonkun lapsi istuu jo hienosti syöttötuolissa, niin voin samaa kokeilla (ja kokeilinkin), mutta jos se vauva siihen lyhistyy (niin kuin lyhistyikin) otan sen kuuluisan maalaisjärjen käyttöön. Nää lapset kun ei tosiaan kehity samassa tahdissa, ja ikäeroakin heillä saattaa olla yli kuukausi. Mutta mä ainakin pidän tän meidän pinon rikkautena just sitä, että kuulee vinkkejä ja kokemuksia muilta (kokeneemmilta ja noviiseilta). Ei se silti sitä tarkoita, että juuri niin pitäisi toimia. Tylsäähän se tosin olisi, jos kaikilla olis samat mielipiteet... Ihania ootte joka tapauksessa kaikki :hug:

pst. Sofia on hoidossa mammalla, ja mä kuulen täällä kotona koko ajan heräävän lapsen ääntelyä. Sekoamassa? :whistle:
 

Yhteistyössä