*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Oltiin eilen Emman fyssarilla, kaikki hyvin ja meillä vika kerta on 1.12..eli eipä oo mitään mikä olis poikkeavaa, huh, pelkäsin niin sitä oravanpyörää... :|
Ja tänään kävin vaunuilees yhden uuden mamman kanss, löydettiin toisemme ircistä...Mukava oli mennä vaunuileen kun oli kenelle höpöttää samalla. :D

Huomenna siis meen Venlan hyvästeleen, halin rapsutan ja otan tuhat kuvaa... :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Oon etsinyt kaupoista Teletappi-dvditä, mut en oo löytänyt mistään. Onko ne jo auttamattomasti out. Aattelin vaan, että eikös ne ollut suunnattu juuri näille alle 1 vuotiaille....? :whistle:
Mä ostin hulluilta päiviltä nyt syksyllä, eli luulisin et stockalta löytyis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
No, niin ja nyt mulle iski sit huono äiti-fiilis, kun luin teijän juttuja, kun oon nyt teiltä kyselly ja ihmetelly mm. Rasmuksen kääntymättömyyttä. En anna olla vauvani vauva. :(
Meinasin äsken, kun koneelle kirjauduin, niin kiittää kaikkia, jotka viitsi mulle eilen vastata ja mun mieltäni rauhoittaa. Kiitos! Vaikka nyt vissiin olenkin ylireagoiva-ja huolehtiva esikoisen äiti. :(
Höpölöpö Rebel! Sovitaanko niin, että täällä saa ihmetellä ja päivitellä just niitä asioita jotka mieltä painaa. Kaippa me kaikki yhden lapsen äidit ollaan vähän ylihuolehtivaisia - minä ainakin. Kun kaikki kuitenkin on ihan uutta. Luonnollistahan se on, kun ei oo vertailukohtaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Oon etsinyt kaupoista Teletappi-dvditä, mut en oo löytänyt mistään. Onko ne jo auttamattomasti out. Aattelin vaan, että eikös ne ollut suunnattu juuri näille alle 1 vuotiaille....? :whistle:
Mä ostin hulluilta päiviltä nyt syksyllä, eli luulisin et stockalta löytyis.
Yritin sieltäkin katsoa, mut ei ainakaan osunut silmiin. Pitänee kysäistä myyjältä. Kiitti vinkistä :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Huomenna siis meen Venlan hyvästeleen, halin rapsutan ja otan tuhat kuvaa... :(
Voi sydäri....sulla on edessä tosi raskas päivä :hug: :hug: :hug: :heart:
Juu, niin on, mut ei niin raskas ku mun äipällä, joka siis perjantai aamun vie venlan piikille...Muistan viel kuinka pahalta tuntui ku mun kani Puppe nukutettiin... :'(
 
Tiivari kannattaa juu kysyä myyjältä. Koska ne ainakin tilaa niitä asiakkaalle pyynnöstä, jos jotain ei hyllyssä ole (mun äiti saanut monta dvd:tä, jota ei tällä hetkellä varsinaisesti valikoimassa ole).
 
käpynen jouduin nukuttamaan oman koirani kaksi viikkoa ennen kuin julia syntyi, oli sairas tietämättäni ja mulla piti lääkärissä päättää nukuttamisesta... se on pirun rankkaa eikä siihen auta ku parkua silmät päästä niin kauan kunnes ees vähän helpottaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja abloom:
käpynen jouduin nukuttamaan oman koirani kaksi viikkoa ennen kuin julia syntyi, oli sairas tietämättäni ja mulla piti lääkärissä päättää nukuttamisesta... se on pirun rankkaa eikä siihen auta ku parkua silmät päästä niin kauan kunnes ees vähän helpottaa.
Voi hitsi, toivottavasti ei oo enteitä nyt nää koirien nukutusjutut... tosiaan huomenna lääkäriin meidän koiravanhuksen kanssa. Toivottavasti ei jää sille tielle. :'( On ne vaan niin rakkaita, vaikka onkin"vaan" eläimiä. :heart:
 
On mullakin ulkopuolinen olo. Aina vaan valitan ja kerjään sympatiaa. Nytkin poika huutanut koko saamarin päivän, nukkuu 20-30min kerrallaan, ja sekin 1h nukutuksen päätteeks.

Eli kirjotelkaa rauhassa - mä lähden hoitaa tota karjujaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
On mullakin ulkopuolinen olo. Aina vaan valitan ja kerjään sympatiaa. Nytkin poika huutanut koko saamarin päivän, nukkuu 20-30min kerrallaan, ja sekin 1h nukutuksen päätteeks.

Eli kirjotelkaa rauhassa - mä lähden hoitaa tota karjujaa.
Voi raasu Alexia :( Mikäs hällä on? Hampaat edelleen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
On mullakin ulkopuolinen olo. Aina vaan valitan ja kerjään sympatiaa. Nytkin poika huutanut koko saamarin päivän, nukkuu 20-30min kerrallaan, ja sekin 1h nukutuksen päätteeks.

Eli kirjotelkaa rauhassa - mä lähden hoitaa tota karjujaa.
Voi raasu Alexia :( Mikäs hällä on? Hampaat edelleen?
Kai se kertoo sit 3- vuotiaana :headwall: Eiköhän se ole noi hampaat jotka kiusaa; Itäkeskuksessa istui mun sylissä, ja vieressä 2kk vanhempi "tyttöystävä", joka kiljas.. ja Alex sai ****slaagin (paskat oli housuissakin tosin..). Karjui hysteerisenä, ei kävely, ei tutti, ei maito, ei MIKÄÄN auttanut, meni ihan sekaisin koko poika. Meinasin itsekin ruveta itkemään kun hätäännyin - karjui ihan kun joku olis korvan leikannut irti :( Kävelin sitten Itiksen halki lastenhoitohuoneeseen, jossa vaihdoin vaipan, annoin sapuskaa ja sitten rauhoittui pikkuhiljaa ja nukahti vaunuihin. Oli ollut melkein 3h hereillä, ja syönyt hyvin, oletin että "nyt se nukkuu". Pah, 45min, vaikka kävelin hiekkatiellä. Paskat oikeesti.. sit kitis ja mölys koko loppumatkan kotiin, ja kaupassa piti käydä (mies on muka liian kiireinen - kauppaan on sen työpaikalta tasan seinän verran.. prkl) ja sieltä vielä kotio.

Nyt laitoin panadolin siivittämänä sänkyyn.. toivotaan että ottais edes pienet tirsat että jaksaa yöllä nukkua.

Ammu- sori vaan, mutta musta sulla on loistava huumorintaju, ja oot tätä "tietäjä-kansaa" tässä meidän porukassa. Et itse tajuakaan kuinka paljon teiltä kokeneemmilta saan.. Toki ymmärrän ettei kiinnosta lukea saamattomien ja turhasta panikoivien ensimmäisten lasten äitien typerää kitinää päivästä toiseen, mutta sori, STOP ME :xmas:
 
HEI! Ei saa tollasia törkykalliita ihanuuksia laittaa tänne näytille! :kieh: Arvaa kaks kertaa ostanko nyt ässä-arvan, tai kaks (mun salainen pahe ;)).

Mä aattelin sen ulkomaanreissun aikana ostella leluja niin pirusti, että lentokentällä katsovat kieroon.. siellä kun on paljon halvempaa :) Äiti lupas ostaa mulle parit farkut, kun omat tippuu päältä :ashamed:

Mitä teillä tänään syödään? Meillä syödään basmatiriisiä, possunfilee-pötkylä uuniin ja rosépippurikastiketta, mihin sekotan eilisen sweet&sour- kastikkeen jämät ja vähän kermaa, tomaattia+kurkkua seuraksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Mitä teillä tänään syödään? Meillä syödään basmatiriisiä, possunfilee-pötkylä uuniin ja rosépippurikastiketta, mihin sekotan eilisen sweet&sour- kastikkeen jämät ja vähän kermaa, tomaattia+kurkkua seuraksi.
Meillä syötiin siskonmakkarakeittoa. Oli hyvää. Mieskin tykkäsi kun kauhoi sitä pai kertaa vielä lisää. Mut toi teijän ruoka kuulostaa PALJON paremmalta. :p
 
Elppa -ihanan kuuloinen ostosreissu sulla Itikseen. Ei käy kateeksi. :hug: Toivottavasti teillä nyt kuitenkin vähän tuosta helpottais.

Rasmuksella ollu kanssa tänään jotenkin vaikee päivä. Kakkakin on jumissa pienellä raasulla. Menin tyhmänä eilen maistattamaan sille banaania ja tänään aamulla sit vielä vähän lisää. :headwall: :headwall: En todellakaan ole mikään järjellä siunattu yksilö. Tuol lapsel kun tuo suolen toiminta kun on aina ollu aikas huonoa. No nyt sit ajattelin, kun on menny pidemmän aikaa jo paremmin, et kokeillaanpa banaania... Mä en anna Rasmukselle enää mitään uutta ruokaa vähään aikaan, enpä mä sitä muistanu et se näin vaikeeta pienelle on, kun ei kakka taas ole tullakseen. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Mitä teillä tänään syödään? Meillä syödään basmatiriisiä, possunfilee-pötkylä uuniin ja rosépippurikastiketta, mihin sekotan eilisen sweet&sour- kastikkeen jämät ja vähän kermaa, tomaattia+kurkkua seuraksi.
Meillä syötiin siskonmakkarakeittoa. Oli hyvää. Mieskin tykkäsi kun kauhoi sitä pai kertaa vielä lisää. Mut toi teijän ruoka kuulostaa PALJON paremmalta. :p
Mies on syöny kanaa ja täysjyväriisiä ja mä oon syöny kanaa ja nuudeleita, blue dragon-garlic&chicken nuudeleita :p ...

OIoi, emma kääntyi just mahalta selälleen ekaa kertaaa!!!!!!!!!!! :D
 
:eek: Johan täällä on tänään riehuttu! Pahoittelen kaikille, joiden mieltä oon pahottanu. Ja ei ollu yhtään tarkotus säikäyttää Tiivaria! :hug:

Mä vielä vähän pistän lusikkani soppaan... Eikö me kaikki olla ihan aikusia ihmisiä, niin, että voidaan ihan rauhassa olla asioista eri mieltä? :) Ja kun kaikki perheet, vauvat ja lähtökohdat on tosiaan niiiiin erilaisia, ettei mitään absoluuttista totuutta todellakaan ole. Mä vielä raskausaikana olin täysimettämässä vauvaani vähintään 6kk ja ihmettelin kovaan ääneen, miks joku ei niin tekis. No, eipä menny ihan niin ja taas viisastuin vähän. Ja ymmärrän hyvin, ettei esim Martza haluu laittaa vauvaansa kiikkuun. Meijän poju kuitenki on jo pitkään seissy hienosti omilla jaloillaan ja istuis koko ajan, jos vaan antais - eli sen verran jäntevä on, että uskallan kokeilla. :) Sen oon kyllä vuosien varrella oppinu, etten koskaan tuomitse, vaikka vähän ihmettelisinki. ;) Koskaan ku ei oi toisen tilannetta voi täysin ymmärtää. Ja minä ainaki otan mieluusti neuvoja vastaan - vaiken niitä sitte noudattaiskaan, harkitsen kyllä.

UGH. Olen puhunut.


Minä muuten yleensä kyllä luen kaiken ( B) ) mutta sen kustannuksella, etten enää jouda kaikkeen vastaamaan. Ja osittain jää jotkut jutut kommentoimatta, ku on ulkona ku lumiukko. :whistle:

Nyt väsäämään valmiiks yövaippa, ku meis vielä on toistaseks kotona viihdyttämässä poikaa. Huomenna me muuten taas mennään sinne vauvapsykologille. :D

Rypäle ja Toivo 4,5kk
 
Joopa... minä ja suuri suuni :ashamed:
rebelille lohtua, että pullukammat (ja älä pliis ota tätä nyt niin, että tarkottasin, että oot syöttäny Rasmusta liikaa!)ja isommat lähtee hitaammin liikkeelle (perustuen nyt siihen kokemukseen), mutta kun sitten lähtee, tapahtuu harppaukset melko nopeesti eli....


Meillä syötiin spagettia ja jauhelihakastiketta, poikien lempparia :p

Ai, Elppakin on uhkapeluri ;) Lähdetään yhdessä hakemaan apua sit kun on pelattu kaikki äippärahamme :whistle: Pokerihai ja raha-arpa-addikti... En oo kylläkään Millan syntymän jälkeen ihmeemmin pelaillut, se kun vaatii sen oman keskittymisensä, mikä nykyään on useimmiten pelkkää toiveajattelua
=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Toki ymmärrän ettei kiinnosta lukea saamattomien ja turhasta panikoivien ensimmäisten lasten äitien typerää kitinää päivästä toiseen, mutta sori, STOP ME :xmas:
Pakko tuohon kommentoida,että ei se ole typerää teidän ekojen lasten "kitinöitä", sehän on teidän kuulumisia. Pakkohan sitä jossain on tuntojaan purkaa ja täällä moni ymmärtää tilanteen paremmin kuin moni muu in real life ja ehkä tänne on helpompi purkaa noita tuntemuksia.

Tiivari: Ainakin Anttilat on myyny noita Teletappeja vielä.Olin jo unohtanu,että toi tappikausi lähestyy. Mä en ihan oikeesti vihaa mitään niin paljon kuin teletappeja...Mitä sitä ei tekis rakkaan lapsensa eteen.
 

Yhteistyössä