*KULLANKERÄT Joulukuussa*

Eevarouva:
hiukan olen kade tuosta siivous jutusta...jos meille tulis joutuisin varmaan siivoomaan pahimmat sotkut pois ennen siivoojan tuloa että kehtais päästää ees sisään...

Nyt veikkauksia kehiin paljon ois viikkoja ..oireet:
pissalla ravaan yölläkin
väsyttää niin pirusti
hajut yököttää
hermot toosi kireellä välillä

muoks. niin ne hiukset putoo taas päästä
finnejä taas aivan tuhottomasti
kamala jano kokoajan
huimausta
nyt ei tullukkaa muuta mieleen...hmm
 
Juu, Tiivari kuvista ehdottomasti ykkönen.

Rebel: Mä luulen kyllä,että ne tiputteluvuodot johtuu siitä siirtymisestä toisiin ja kun jatkoit suoraan uudella laatalla. Ehkäisytehoon ei pitäis vaikuttaa. Mulla on ollu kans tiputteluvuotoa joskus,kun oon menkkoja siirtäny. Sitä saattaa esiintyä seuraaviin menkkoihin asti...eli en usko että alat koko ajan vuotamaan.

Kieltämispolitiikasta...ei sitä etukäteen kannata suunnitella, antaa asioiden mennä omalla painollaan. Kokemuksesta voin kertoo,että uhkailu ja kiristys on todella hyviä ja sallittuja keinoja, lahjontaa voi käyttää hätätapauksessa. :LOL: Tosin alle vuoden ikäinen ei vielä noita ymmärrä. Eli huomion kääntäminen muualle on ehkä kaikkein paras.

Jaaha,se on tosiaan joulukuu,vaikka ulkona ei kyllä siltä näytä. Keskiviikkona meinattiin lähteä ukon kanssa joululahjat ostamaan ja lapset menee mummolaan illaksi. Me ollaan monena vuotena jo tehty niin,että me mennään yhtenä päivänä ja haetaan kaikki kerralla niin ei tarvii stressaa hirveemmin noista lahjoista. Joulukortit ja ens vuoden kalenteri on tehty ja tilattu, pitäis itse asiassa huomenna käydä hakemassa ne. Kerrankin olen ajoissa saanu nekin hoidettua.

Mä odotan innolla tota joulua. Meillä on ollu lokakuun alusta asti jotain menoo joka viikonloppu joko yhteisesti tai yksin. Ens viikonloppu vielä niin sitten kalenteri on menoista tyhjä. Me lähdetään vielä ennen joulua mökille lomailemaan ja sitten tullaan muutama päivä ennen aattoa valmistelemaan joulua. Ukkokultakin on pari viikkoa lomalla ja mulla on superpitkä loma koulusta, vajaa 4 viikkoa =)
 
Wiivi, mäkin äänestäisin 7-8 viikkoa.

Ja ykkönen oli Tiivarilla loistovalinta! Meillä ei tullut ollenkaan noin hyviä joulukorttikuvia. Meidän pikkuaurinkoinen ei jostain syystä yhtään suostunut hymyilemään tonttulakki päässä kameralle.

Kasvatuksesta: ei tosiaan liikaa pysty edes etukäteen asiaa miettimään, mutta luulen, että mulla on sellainen hellyyttä, pusuja ja rakkautta ja tiukkaa eitä - menetelmä käytössä. Eli paljon haleja ja pusuja, mutta vastapainoksi tulee varmasti kiitettävästi ein "rääkymistä" myös. Olen sen luonteinen, että se tiukka ei kyllä pärähtää sieltä suusta ennen kuin ehdin miettiä muita tapoja (on jo pärähtänyt kerran jos toisenkin :ashamed: ). Ja toisaalta kyllä uskonkin siihen, että selvät rajat toimivat parhaiten sekä pienellä että isommalla.
 
Kalenteri löydetty ja vähän muutakin, oli loppuun myynti sporttiliikkeessä :ashamed:
Minä olen ennen ollut (ennen lapsia/seurustelua) kokoa 38 nyt (joku per***e vaihtanu koko lapun) olen kokoa M jaloista ja yläkroppa sen 42-44 :ashamed: Mulla toi röllykkä vaan paisuu :headwall:

Viikko arvaukseni 9-11 väliin :D (mitenkäs sitä nyt näin on innoissaan toisen raskautumisesta) :attn:

arvatkaas kuka näkee tänään ensimmäistä kertaa pienen :heart:
Pääsi tänään kotiin, vasta!
 
Tiivari: olet jo varmaan tilannut kuvat mut sanon kuitenkin mielipiteeni eli ehdottomasti ensimmäinen tai kolmas.

Velv: Kiva kuulla sinusta. Olen kysellyt täällä et miten äitisi voi. Ilmeisesti olosuhteisiin nähen hyvin. =)
Meidän äiti poloisella henki menee kokoajan ahtaammalle. :'( saas nähdä kuin kauan jaksaa hengittää ihan vain omin voimin....

Sanokaa hyvät ihmiset mitä teen tuolle neidille ku se heräilee yöllä jatkuvasti. Tai no...Yöllä vain sen muutaman kerran mut illalla klo. 20-23 välillä herää vartin-puolentunnin välein ja pitää hyssytellä. antaa tuttia ja/tai imettää jotta nukahtaa uudestaan ja sama homma aamulla klo. 6-8. Puolen yön maissa viimestää luovutan omaan sänkyyn nukuttamisen ja otan hänet viereen ja sit nukahtaa loppujen lopuksi tissille. Illalla nukahtaa yleensä pullon ääreen ja siitä viemme hänet sänkyyn. Omaan sänkyyn ei suostu nukahtamaan muuta kuin ehkä tunnin tassuttelun ja huudon jälkeen. :attn: :attn: :attn:

Alkaa risoo tää tilanne täysillä!!!! Väsyttää!!!! :attn:
 
maleha :hug:

Tiivari: Mä olisin kolmosta kehunut, mut taisit jo ehtiä tilata kuvasi.

Meidän jolukorttiin tuli kaikkiaan neljä kuvaa (sellanen kollaasi pikkukuvia)

Tässä näitä:

http://www.aijaa.com/v.php?i=3175446.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=3175448.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=3175451.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=3175456.jpg

Musta on niin ihanaa, kun tuo esikoinen jaksaa jo leikkiä pitkät tovit ihan itsekseen, ja keksii tosi hyviäkin leikkejä sille päälle sattuessaan. Ja aivan ihanan herkullista seurata ku sisarukset viihdyttää toisiaan. :heart: :heart: :heart:

Velv
 
Velv Ihania kuvia! Toi nro 2 on etenkin aivan mahtavan suloinen :heart: Ja juu, laitoin jo korttitilauksen menemään. Jos ehtis sitten täksi jouluksi perillekin :whistle:

Maleha Et oo kiinteiden antamista harkinnut...? Ilmeisesti meette täysimetyksellä? Voisko olla, että maito ei pidä tarpeeksi pienen nälkää. Meillä ainakin illalla tankataan maitoa ja puuroa niin, että en tiedä mihin vatsaan tuo niitä upottaa.
 
:D

Olenko huono/tylsä äippä ku en meinaa edes tehdä/lähettää joulukortteja... :ashamed: ?

Ajattelin et sit meillä toinen vauva ni, sit vois.... B) ...olis jo helmikuu :kieh:

Emman 5kk mitat.... 7,1kg ja 65cm Saa lisätä listaan.
Tänään oltiin Emman fyssarilla, luulin että olis ollu vika kerta, mut sanoi että ku Emma niin hienosti edistyny et, käydään 1kk sinne maalliskuuhun asti..
Fyssari oli todella tyytyväinen Emmaan B)

Tänään miehelläni alkas 3vkon isyysvapaa :D ...ihana päivä, Emma syö paremmin ruan Isin sylis...
Syötiin isyysvapaan kunniaksi Vaniljapossut :p
 
Ihania kuvia Velv...

http://www.aijaa.com/v.php?i=3175561.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=3175585.jpg
Tossa on meidän tontut...
Ja kun kamera otetaan esiin niin pienemmällä menee hymy ******* Eli mallin uran voi unohtaa :D

Bamse
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Ajattelin et sit meillä toinen vauva ni, sit vois.... B) ...olis jo helmikuu :kieh:
Mulla on vissiin mennyt jotain ohi.... :/ Eli siis alatteko yrittämään toista lasta helmikuussa?
Juuuuri näin, käyn poistaas kierukan helmikuun lopus...
Oukei :heart: :D
Juu, mut oikasen, kierukan poisto siis helmikuun ALUS ...oi oi ku odotan sitä niin paljon
 
Ihania joululapsosia kaikilla! Kerrassaan suloisia. :heart:

Ortopedillä kävin taas tänään. Uus aika helmikuun alkuun. Kotona tarkkailen vointiani ja jos huononee, niin yhteyttä sinne heti. En mä oikein tiedä, kuinka paljon pitää sit huonota, et otan sinne yhteyttä, leikkaukseen kun en haluais sit millään... ei kuulostanu mitenkään kauheen mieltä ylentävältä hommalta kaikkine luudutushoitoineen. Niin ja työtä/ammattia kehotti vaihtaa. No se nyt ei sinänsä ollu mulle mikään "voi ei", kun en todellakaan haluais enää palata mun vanhaan työhön. Nyt sain sit oikein syynkin, miettiä sitä uutta työtä tai jos pyrkis johki kouluun.

Kiva kuulla Velvistäkin pitkästä aikaa, ja hienoa että äitisi toipuminen jatkuu! Malehalle + äidille voimia!! :hug:

Wiivi täältä veikkaus, että viikkoja on 10. :) Saitteko pitää vielä salaisuuden vai paljastuitteko vieraillenne?

Mä tilasin Rasmuksesta tästä kuvasta joulukortit: http://www.aijaa.com/v.php?i=3176331.jpg
Hymyä ei sit irronnu millään ja tonttulakkiakaan en saanu hankittua, mut kyllä mä nyt meinasin tuolla kuvalla varustettuna ne kortit lähettää.

Millalle ja Viljamille 1/2-vuotispäivä onnittelut!!! :flower: :flower: :heart: :heart: Niin tuo aika on jo vilahtanut. :)

Tää kirjottaminen on hivenen haasteellista Rasmus sylissä, eli palaan myöhemmin. :D

Rebel ja Rasmus pikkasen vajaa 1/2 vuotta :)
 
Tiedän Maleha tunteen. Meilläkin herätään varsinkin alkuillasta jatkuvasti ja pitää hyssyttää ja rauhoittaa ihan non-stop. Nälkä ei ole, koska harvoin suostuu syömään tai vetää tissistä pari huikkaa ja sitten nukahtaa. Tuntuu, että levottomuus johtuu uusista opituista taidoista. Ei vaan pysty rauhoittumaan uneen kunnolla. En tiedä, auttaako muu kuin aika... :$
 
Meilläkään ei hymy irtoa kameran läsnäollessa, ei sitten millään! Nykyään kun kameraa näyttää, poika avaa suun ja kurkottaa käsillä "anna mulle" - joten kuvat on täynnä sormia :D

Tänään oli viimeinen muskari, joten vein opettajalle kukan (pyysin sabsu77:n mukaan hankintaan) - oltiin 13:sta lapsesta ainoat, jotka veivät opelle yhtään mitään :eek: Olin vähän ihmeissäni, koska kaikki eivät jatka keväällä. Oli ainakin iloisesti yllättynyt :saint:

Poika on kyllä huvittava tapaus, päristelee nyt ihan tosissaan KOKOAJAN, ellei pölise. Äskenkin iltasapuskan päätteeksi oli ihan pöhnässä miehen olkapäällä röyhtäisemässä, ja taas alkoi pörinä. Se on myös ensimmäinen ääni herätessä, ja jätkä löytyy pinniksestä tätä nykyä aina mahaltaan, vaikkei niin koskaan nuku... eli täällä kääntyillään ihan urakalla.

Huomenna hyvässä seurassa kahvittelemaan ;) Toivottavasti sää paranisi edes vähän, ankeaa tällainen pimeä ja sade :(

Tiivari- se ensimmäinen kuva oli niin positiivinen että olisinkin sitä äänestänyt :heart:

Velvillä kans ihanat kuvat!! :flower:

Onnittelut puolivuotiaille.. mihin se aika on mennyt? :eek:

Meitä saattaa kohdata muutto Lappeenrantaan 1.3.2009 - pitää katsoa miten miehen työkuviot menee, mutta pitäkää peukkuja. Tää äiti sais meinaan sitten jäädä kotiin, ja tehdä vaikka pari vuoroa / vko kassalla että järki säilyy!
 
luetaan kun jaksaa,nyt ei voimia.. kopio tosta mitä nyt sivulta kun kirjotin sinne,,,,

eilen siis kirjoitin et oltiin menossa pään ultraukseen. tähän oli lähete. täältä p*ska kylästä...... :kieh: koska aukile menossa/mennyt kiinni. no turha oli reissu ei mitään ultrattu juuri siks kun aukile ei auki niin ei mitään näe. nyt odotetaa, taaaaaaaaas, lähetettä, tällä kertaa pään tietokonekuvaan!! onko tästä kokemuksia muilla???? ihan jännittää. tiän, että jos saumat kiinni ja jos joudutaan leikkaukseen, kaikki varmaan menee ok. mutta inhoan ajatustakin siitä,että vauvaa joudutaan nukuttaan, leikkaileen jne. :'( pää on "persoonallisen" mallinen, otsa on voimakas.. onko kokemuksia näistä ja kuvauksesta jne?? kiitti.
 

Yhteistyössä